Sziasztok!
Szerintetek azon kívül, hogy márkaszervizben átnézetem az autót mire kell nagyon odafigyelnem, ha mégis a D-Cat mellet döntök?
Nekem Rav4 van ugyan evvel a motorral (2.2 D-CAT). Ha szervizben átnézeted, akkor lehetőleg Te mond meg melyik szerviz legyen és ne az eladó. Lényegében ugyan azokat a dolgokat kell lecsekkolni mint egy normális autónál (evvel nem azt akarom mondani, hogy a D-CAT nem normális autó). Ebben megegyezik a D-CAT bár melyik más típussal.
Mint már előzőleg sokan mondták, a gyenge pontja a részecskeszűrő + katalizátor. Ha a motor valóban annyit futott amennyit feltüntettek és az előző gazdája(jai) nem igen foglalkoztak a géppel (rendszeres szerviz, minőségi olaj a motornak, EGR szelep tisztítás, prémium üa. használata) akkor nagy valószínűséggel a részecskeszűrő kezd telítődni. Ennek jelei vannak. Például nem érzed a 177 lovat, nem húz annyira, lusta a motor. Ha nagyon a végén van a részecskeszűrő akkor sárga figyelmeztető lámpa a műszerfalon és csökkentett üzemmódra kapcsol a fed.számítógép, de gondolom nem így árulják a gépet.
Nem kell megijedni, mindenre van ma már orvosság. A katalizátort lehet tisztíttatni (keress rá a google-n vannak cégek, akik erre szakosodtak), de Te magad is megelőzheted az eltömődést avval, hogy kerülöd a szupermarket töltőállomásokat és csak prémium dieselt adsz neki, rendszeresen ellenőrzöd/tisztítod az EGR szelepet (házilag is pofon egyszerű mutatvány, Te is meg tudod csinálni), szakszervizben cseréltesd az olajat és a szűrőket évente legalább egyszer vagy 10e km után.
Ha megadod neki ami jár (kicsit többet is) akkor élvezni és szeretni fogod mert jó motor a D-CAT. Nem mindegyik eszi az olajat és forralja a vizet. Az enyém sem.
Még egy valami. Ha esetleg megengedi az eladó, akkor teszt vezetés alkalmával menj egy kört és mikor már üzem meleg a motor, akkor 3. fokozatban húzasd 3 ezres fordulat környékén vagy 10 percig. Ha nem látsz magad után fehéres/szürkés füstöt, akkor a részecskeszűrő több mint valószínű... rendben. Ne aggódj, nem lehet széthajtani, mert az elektronika úgy is letilt mielőtt bekrepálna valami.
Persze alapszabály, hogy diesel autót télen kellene venni. Mondom én, aki tavaly júliusban vettem a gépet, egy-két hónap használat után füstölt... majd egyre jobban füstölt. Ma már semmi gond, mert szamárlétrát én is kijártam. Sok szerencsét, mert az is kell egy jó vételhez!