...mellélőtt? de miért? erős, tiszta, csendes...és d-4d konstrukció ami azért egyes modellekben sokszázezret elmegy...mivel más akkor ez a modell?
na mindegy, nem sopánkodom, nincs értelme nyomom neki, megadom ami kell...semmi esetre sem 10ezer km-ként olajcsere meg szűrők, stb, mikor már sokéves autómodelleknél is 30 ezres a periódus...rendesen 15-ként és várok, vagy eladom és visszatérek valami EU-márkára...nekem fontos a dízel mert min 50 ezret megyek évente.
Na szép napot mindenkinek!
No azért aki valaki egy kicsit is ért a dolgokhoz, az tudja, hogy miről szól a 30 ezrenkénti olajcsere.... Ezzel ne foglalkozz, aki azt betartja, megjárja majd.
A 10, max 12 ezrenkénti cserét azért nyomtam, mert észrevettem, hogy 12-13 ezerig nem fogy egy csepp olaj sem, hanem az utolsó 2-3 ezren kezdi el enni, tehát az olaj fogyása nem állandó, hanem exponenciálisan nő. Saját tapasztalat. Itt megjegyzem, hogy a gyári olaj fogyasztásra vonatkozó adat D-Cat esetén 7dl/10ezer km. Magyarul: Amit látok a saját kocsimon az ennél azért egy picivel még jobb is.
EU modell helyett pedig válassz majd Hondát, ha mindenképpen dízelt akarsz. Ha meg benzinest, akkor se Toyotát... Sajnos ezt kell, hogy mondjam.
Ezek a motor gondok jelen vannak ám a VW-nél, BMW-nél is... csak nem hallassz róla. Most éppen a 116i BMW-k motorjait cserélik tucatszámra a németek, csak nem verik nagy dobra. A Toyota ilyen jellegű problémái sem jutnak ki. Az én esetemet sem hitte el sok ember, amíg meg nem mutattam nekik a garnciális javítás jegyzőkönyvét, illetve fel nem nyitottam a motorházat...