Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1387529 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1290 Dátum: 2011.06.20 19:02:27 »
Arra nagyon figyelj, hogy CSAK megfelelő olajat tegyenek bele (bár asszem pont az M+F nem problémás ilyen téren). Mindenképp csak a megfelelő minősítésű 5W30 játszik, ha jól sejtem (nézd meg a kezelésid)!
         

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1291 Dátum: 2011.06.20 19:08:35 »
Arra nagyon figyelj, hogy CSAK megfelelő olajat tegyenek bele (bár asszem pont az M+F nem problémás ilyen téren). Mindenképp csak a megfelelő minősítésű 5W30 játszik, ha jól sejtem (nézd meg a kezelésid)!
Igen utánaolvastam a kezelésiben és itt is átnyálaztam a fórumot, C2-es olaj kell bele, nem bíztam a véletlenre, elég jó áron hozzájutottam Motul-hoz és viszem magammal. Mnden egyebet ők adnak majd, úgy vettem ki a kolléga hangjából, hogy nincs gondjuk a hozott "anyaggal" sem, persze tudom, ez üzletileg nem túl jó nekik, de satbil ügyfelük leszek, és a munkadíj is biztosan jól jön. :-)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1292 Dátum: 2011.06.20 19:15:03 »
Ügyes! :yes: :clap:
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1293 Dátum: 2011.06.20 20:28:19 »
Ha egyáltalán nem látszik meg az olaj a pálcán, akkor azt a részét amin látszania kell (MIN és MAX között) meg szoktam finoman csiszolni csiszolópapírral. Ettől érdesebb lesz a felület, és jobban meglátszik rajt.
Xanyi

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1294 Dátum: 2011.06.21 15:34:30 »
Gratulálok, szép a gép (és a békésszentandrási háttér is asszem'. :clap: ).
Nekem soha nem volt problémám az olajszint leolvasásával, bár tényleg más, mint a többi autónál, ahogy leírtad. Szerintem direkt csinálja...  [rohog]

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1295 Dátum: 2011.06.21 21:05:37 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumban és 3 hete boldog tulaja egy 2007-es D-CAT Avensis-nek. Kérdésem az lenne, hogy miért nem tudom megállapítani az olajszintet a nívópálcán, illetve látszik hogy van olaj, valószínű elegendő, mégis a pálca 1/2-ig össze van kenve mikor kihúzom. Kihűlt, leülepedett motornál teszem, elsőre törlés és visszadug, de csak nem látszik egyértelműen a szint, felfele el van "nyúlva" rajta az olaj. Megfigyelem majd holnaptól mivel megy szervízbe (M+F Kecsk.) és megoszom ismét a tapasztalatomat. Találkozott már valaki ilyennel? (nem első autóm...és nem először nézek olajszintet sem :-)  )
Még annyi, hogy mennyire "törvényszerű" az EGR kormolódása (holnap azt is kérni fogok a szervízben), visszaolvasva elég sűrűn jelzitek, hogy ez bizony gyakran előfordul....van rá bizonyos időintervallum ami után mindenképpen kell tisztítani, vagy a legjobb, ha az olajcseréknél mindig kérem a tisztítását is?

Mellékeltem egy fotót is :-)

Köszi


  

Grat a vashoz :clap: :clap: :clap:

30-50.000KM enként EGR tisztítás.
100.000KM nél +szívócsonk.
Ez az én tapasztalatom!
Belevaló olaj sem hátrány!

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1296 Dátum: 2011.06.21 21:47:16 »
Gratulálok, szép a gép (és a békésszentandrási háttér is asszem'. :clap: ).
Nekem soha nem volt problémám az olajszint leolvasásával, bár tényleg más, mint a többi autónál, ahogy leírtad. Szerintem direkt csinálja...  [rohog]
Köszi  :yes: igen ez a békésszentandrási duzzasztómű a Hármas Körösön...itt éltem 17 évig  :)

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1297 Dátum: 2011.06.21 21:51:56 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumban és 3 hete boldog tulaja egy 2007-es D-CAT Avensis-nek. Kérdésem az lenne, hogy miért nem tudom megállapítani az olajszintet a nívópálcán, illetve látszik hogy van olaj, valószínű elegendő, mégis a pálca 1/2-ig össze van kenve mikor kihúzom. Kihűlt, leülepedett motornál teszem, elsőre törlés és visszadug, de csak nem látszik egyértelműen a szint, felfele el van "nyúlva" rajta az olaj. Megfigyelem majd holnaptól mivel megy szervízbe (M+F Kecsk.) és megoszom ismét a tapasztalatomat. Találkozott már valaki ilyennel? (nem első autóm...és nem először nézek olajszintet sem :-)  )
Még annyi, hogy mennyire "törvényszerű" az EGR kormolódása (holnap azt is kérni fogok a szervízben), visszaolvasva elég sűrűn jelzitek, hogy ez bizony gyakran előfordul....van rá bizonyos időintervallum ami után mindenképpen kell tisztítani, vagy a legjobb, ha az olajcseréknél mindig kérem a tisztítását is?

Mellékeltem egy fotót is :-)

Köszi


  

Grat a vashoz :clap: :clap: :clap:

30-50.000KM enként EGR tisztítás.
100.000KM nél +szívócsonk.
Ez az én tapasztalatom!
Belevaló olaj sem hátrány!


 :) köszi , megvolt a 135ezres szervíz vittem az olajat (Motul C2) és kitisztították az egr-t és a csonkot is...érezhetően jobban húz, szerelő szerint le volt elég szépen rakodva

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1298 Dátum: 2011.06.21 21:57:52 »
Maradj is a Motulnál, jó választás.
(tudom van nála olcsóbb)

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1299 Dátum: 2011.06.21 22:12:39 »
Maradj is a Motulnál, jó választás.
(tudom van nála olcsóbb)

Úgy tervezem ennél maradok, és viszonylag jó áron jutottam hozzá: 2900.-/l (5W30 Ecoclean)

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1300 Dátum: 2011.06.22 07:58:23 »
Én meg itt nyaraltam mindig kölökkoromban a szüleimmel. Csak még 120-as Skodával nyomtuk.
Itt kerültem először "nem szomjas" állapotba.
Bocs az OFF-ért mindenkitől, de hát az emlékek...  :surrender:

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1301 Dátum: 2011.06.22 11:01:49 »
Én meg itt nyaraltam mindig kölökkoromban a szüleimmel. Csak még 120-as Skodával nyomtuk.
Itt kerültem először "nem szomjas" állapotba.
Bocs az OFF-ért mindenkitől, de hát az emlékek...  :surrender:
...ez is off, de én itt sokszor kerültem 17 év alatt "nem szomjas" állapotba...  :wacko:
 :yes:

csontee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1302 Dátum: 2011.06.22 12:03:53 »
megkérdezhetem, hogy mennyibe került az EGR tisztítás?


EGR szelepet kitisztítottad már?
Én  nem tisztitottam, mert nem értek hozzá, de a szervizben ezt megtették. Az üzemanyag rendszer, üzemanyag ellátás minden tökéletesen müködik. Computer nem jelez hibát nincs kiolvasandó hiba. Vagyis elvileg minde tökéletes, de a hiba továbbra is áll, vagyis melegen nehez indul hidegen meg pöccre.
Egy másik szervizben azt ajánlották, hogy ők ugy kezdenék, hogy software frissités kell, mert a toyota kiadott egy ujabb software-t amiben már a hibát korrigálták, de ha igy van akkor a másik szerviz ahol én voltam épp az erről miért nem tud?  Persze ez megint kérdés, hogy a problémát ez megoldja-e?
Nekem az a gondom , hogy a szervizek, a toyota hungary nem fogja össze a hazai szervizek tapasztalatait. Vagyis lehet valahol már rájöttek a hiba okára, de ezt nem közlik az összes szervizzel akinek hasonlo problémája van , mert a szervizek féltve örzik a titkaikat és nem szeretik átadni a tapasztalatokat a másik szerviznek, hanem hagyják hogy Ő is végigjárja a lépcsöt, és ennek sajnos én az ügyfél issza meg a kárát, mert csak találgatnak és cserélik ezt meg azt az autómban , és persze mindezt az én pénztárcámra.
Hiányolom, hogy nincs egy hazai vagy europai vagy világ viszonytlatban lévő tudástár, tudásbázis ahol publikálják a szervizeknek a tapasztalatokat.  Ez máshol más üzletágakban lézező dolog itt sajos ilyen nincs vagy nem tudok róla.
Kiváncsi lennék , ha a toyota anyavállalathoz irnék egy emilt mi lenne a válasz rá. Sejtem . ... Keressem fel a legközelebbi márkaszervizt....   Köszi szépen .... Elkezdenek találgatni és kicserélnek hatalmas összegekért minden szóbajöhetö alkatrészt sajnos az én költségemre, de ha nem jó az autó továbbra se akkor én igy jártam.
Most ott tartunk éppen hogy az öninditot akarják cserélni ami kb 100 ezebe fájna nekem és egyáltalán nem vagyok meggyözödve arrol hogy utána jó lesz az autó, mondván hogy már más nem lehet a probléma csak ez.   hmmm....  hát egyenlöre nem mentem ebbe bele, mert nem akarom hogy lehúzzanak és közben lehet tudják az okát, csak elötte még lehuznak vagy fél millióra mire közlik velem ,hogy egy érzékelöt kéne cserélni.   
Vagy tényleg a levegöben tapogatóznak és szó szerint fogalmuk sincs mi lehet a hiba oka.   
Megjegyzem .....ha az én szakmámban is igy müködne az egész dolog, már régen éhen halltam volna!!!!
     

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1303 Dátum: 2011.06.22 13:53:56 »
megkérdezhetem, hogy mennyibe került az EGR tisztítás?

nekem a számlán 0,5 óra és ~bruttó 5.500,- volt
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.22 13:55:10 írta music »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1304 Dátum: 2011.06.24 16:34:19 »
Maradj is a Motulnál, jó választás.
(tudom van nála olcsóbb)

Úgy tervezem ennél maradok, és viszonylag jó áron jutottam hozzá: 2900.-/l (5W30 Ecoclean)

Gyanúsan olcsó!