Hibajelenseg:
Gyorsitaskor, akar padlogaznal is 2500-2600-as fordulatig szinte semmi sem tortenik, majd 2 eroteljes rantas kisereteben feleled a motor es elkezd huzni, de akkor sem ugy, mint korabban. Alul szinte balesetveszelyesen erotlen.
Hibakod:
Altalaban szokott lenni, de a mi esetunkben nem volt, az EGR szelep az elektronika felol nezve mukodott.
Hiba oka:
A jaratok teljesen el voltak dugulva es a szeleptanyerokon annyi lerakodas volt, hogy a rugo nem birta visszahuzni ezert allandoan nyitva volt 2mm-re. Nagyon bena a teljesen szogletes jarat kialakitas, ez nem segit a lerakodasoknal...
Eloelet:
60.000km foleg varosban, 5.000km-rel korabban markaszerviz tisztitotta (tulaj vegignezte), a tisztitas utan 1 Hungaroring es 1 Euroringes palyanap. A latottak/tapasztaltak alapjan a szerviz nem forditott ra tul sok figyelmet.
Karbantartas:
Erdemes 15 ezrenkent ellenorizni es tisztitani.
Szerszamok:
- muanyag bolha eltavolito vagy vekony, de eros csavarhuzo
- crowa kulcs, kb 30cm-es nyellel, hogy kello erot lehessen kifejteni
- 12-es crowa fej
- crowa fej toldat, hogy a szivosor mellett be lehessen nyulni (15-20cm-es), magneses nem art!
- imbuszkulcs keszlet (leptetomotorhoz)
- apro kb 2mm atmeroju 90 fokban kanyarodo imbuszkulcs (szelepfeszkek tisztitashoz)
- 3 flakon fektisztito
- csomo papirtorlokendo
- kaveskanal, mi a jo oreg MALEV-osat hasznaltuk (nyugodtan lehet celszerszamnak hivni tokeletes formaju es meretu)
- kesztyu (gusztustalan az a por es gyakran meg nedves is)
- porszivo, de ezt utana mar nem valoszinu hogy masra (pl lakasban) erdemes hasznalni
- erzekenyebbeknek pormaszk
- apro elemlampa
Szereles: (markaszerviz kb 30-40 perc, mi 2 ora igaz volt benne pici beszelgetes is, de sokkal alaposabban csinaltuk)
- gyujtaskulcs kivesz (elektromos csatlakozo bontas miatt)
- motortakaro levesz
- huto folotti muanyag takaro levesz (3 bolha, 1 csavaros bolha)
- EGR szelep csatlakozo szethuz
- 2db atlosan levo 12-es anya fellazit (probaljatok megjegyezni mennyi ero kellett a nyitashoz)
- 2db atlosan levo 12-es hosszu csavar fellazit
- hengerfejnel levo 12-es rovid csavar fellazit
- 3db imbuszos csavar fellazit az EGR szelep leptetomotorjan (kezben is meg lehet csinalni kesobb, de nem oldodik konnyen, szerintem a helyen egyszerubb)
- 2db anya es a 2db hosszu csavar kivesz
- ovatosan a 2db rovid csavar kivetele (nehez hozzaferni, magneses csavarhuzo vagy 2 kez kell, ha leesik lehet also muanyagot bontani... )
- ovatosan az EGR feletti atvezeto csovet megemelni ahol a 4 csavar van majd a hengerfej feloli 2 csavarnal az ott levo nagyon vekony ovalis alatetet fogva (nehogy beessen a motorba) a csovet levenni
- a cso alatti ovalis tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- EGR hazat es a leptetomotort levenni
- az EGR alatti teglalap alaku tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- hengerfejen a nyilast letakarni, nehogy valami beleessen
- EGR szelepet es motort szetvalasztani
- johet a szelep ovatos kapirgalasa, eloszor a szelephazzal kezdjetek, fokozatosan haladva beljebb (MALEV-os kanal)
- aztan a szeleprugot benyomva az apro imbusszal johetnek az erzekenyebb reszek
- utana fektisztito amig a tavozo trutymo nem atlatszo majd a fentiek ismetlese amig tiszta nem lesz
- a szelepnek teljesen vissza kell zarodnia !!! nekunk 2mm-es res volt ott a tisztitas elott
- a szelepek (mert 2 van) 3 helyen fekszenek fel a hazra (elol, kozepen es a nyakanal ahol egy nagyobb henger van, nekunk itt volt a legtobb cucc es emiatt nem zarodott)
- johet az atkoto cso tisztitasa, kapargatas majd fektisztito
- FEKTISZTITOT ne hasznaljatok a szivosornal, nem szabad hogy a motorba keruljon
- most jon a vicces resz, a hengerfejen levo nyilasok tisztitasa, a kor keresztmetszetu egyszeru, probaljatok kifele kapirgalni a kanallal es a porszivoval
- aztan a teglalap alaku aminek 3 nyilasa van (jobb, kozep, bal), mindharomnak atjarhatonak kell lennie, a kanallal ki lehet lapatolni a cuccot
- alapos szaritas a fektisztito miatt, majd visszaszereles a fentiek alapjan forditott sorrendben
- FONTOS a szivosoron levo 2db fuggoleges csavarmenetet kiporszivosni, vagy levegovel kifujni (ide beesik a tisztitas soran a cucc)
- csavarokat sorban es tobb lepcsoben meghuzva a tomiteseket nem kifelejtve!
- NEM elfelejteni az elektromos csatlakozot visszadugni
- izzitas es inditas
- elkerulhetetlen, hogy a korombol jusson az egesterbe, emiatt par masodpercig nem biztos hogy szepen jar
Kepek: