Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1368429 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #975 Dátum: 2010.11.04 10:33:43 »
Megvan már a megoldás arra, hogy mi a gond, amennyiben egy D-4D 10-15 fok alatt nem akar beindulni? :helpsmilie:
Egyre több ilyen gondról olvasni.

szerk: itt és itt van egy megoldás, üzemanyagszűrő csere.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.04 11:19:30 írta kleingy »
         

szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #976 Dátum: 2010.11.08 09:24:44 »
Sziasztok!

Nekem egy 2004-es D4D 2000 Avensisem van.
A gondom az, hogy ha felmelegszik a motor nehezen indul el, csak 3-4 próbálkozás után. Hidegen ez a probléma nincs meg.(még)
Gondolom ez nem egyedi eset mert a fórumon már láttam feltéve a  kérdést, csak konkrét választ nem nagyon találtam meg.
Tud esetleg valaki tapasztalatból segíteni?

Előre is köszönöm.




szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #977 Dátum: 2010.11.08 09:39:20 »
Sajnos nekem is hasonló problémam van az indítással,neked sikerült rendbehozatni?
Sziasztok!

Nekem egy 2004-es D4D 2000 Avensisem van.
A gondom az, hogy ha felmelegszik a motor nehezen indul el, csak 3-4 próbálkozás után. Hidegen ez a probléma nincs meg.(még)
Gondolom ez nem egyedi eset mert a fórumon már láttam feltéve a  kérdést, csak konkrét választ nem nagyon találtam meg.
Tud esetleg valaki tapasztalatból segíteni?

Előre is köszönöm.



Sziasztok!

Nekem egy 2004-es D4D 2000 Avensisem van.
A gondom az, hogy ha felmelegszik a motor nehezen indul el, csak 3-4 próbálkozás után. Hidegen ez a probléma nincs meg.(még)
Gondolom ez nem egyedi eset mert a fórumon már láttam feltéve a  kérdést, csak konkrét választ nem nagyon találtam meg.
Tud esetleg valaki tapasztalatból segíteni?

Előre is köszönöm.



Szia! Nekem is hasonló problémám van az Avesissel,edig még semmi gond nem volt,egy ideje csinálja ezt. Sajnos mindenhol mást mondanak. Neked sikerült helyrehozni a hibát? a szervíz kiolvasó műszere nem mutatja ki,hogy mi a gond? 

szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D4D
« Válasz #978 Dátum: 2010.11.08 09:46:06 »
Hi!

Skacok van köztünk szerencsés? Akinek ilyen gépe van (Avensis 2,0 D4D)? Csak azt szeretném megkérdezni a boldog tulajtól, hogy nem kevés ide ez a moci? A corollát is ezzel szerelik, ha jól tudom és szerintem ahhoz a tömeghez való igazán, nem egy ekkora csatahajóhoz. De jó lenne egyszer egy ilyet vezetni, de vagy 2,5 D4D-vel vagy az új 2,0 D4D- vel, ami 183 paci és 400 Nm. Lehet, hogy ez a moci miattatok lett kifejlesztve? Vagy a VW konszern tagjaiba szerelt 1,9 PDTDi ellenfelének szánták? esélyük sincs. :lol:  :lol:

Felejts már el bennünket azzal az ócskavassal!))))

szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D4D
« Válasz #979 Dátum: 2010.11.08 09:49:10 »
Sziasztok!

Nem tudja véletlehöl valaki hogy mennyi olaj kell a 2.0 D4D Avensisbe??? 4-5 L -re tippelek, de sajna csak szerdán kapjuk meg az autót így a szervízkönyvből nem tudok puskázni :(

Előre is köszi grinics!
6 liter /hivatalosan 5,9 liter, a szervízben 6,4 litert számolnak fel!

szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D4D
« Válasz #980 Dátum: 2010.11.08 09:50:59 »
Idézetet írta: Kpeki
Pff. Komoly oras lehetett. Kisgyerek szetkapja fel perc alatt :)

Lehet éppen zárni akart már. Amúgy a poén az, hogy először szétkapni akarta, aztán rájött, hogy nem boldogul vele...  :lol:  És csak utána kapcsolt, hogy nincs is olyan elem nála, ami ebbe kellene...  :roll:  :lol:

Aztán visszamentem a kocsihoz, és annyiszor nyomkodtam a távkapcsolót, hogy valahogy sikerült még egy utolsó életet lehelni belé, és elhajtottam vele egy komolyabb boltba.

Amúgy az ilyenek általában mindig akkor merülnek le, amikor sürgős dolgod lenne, vagy éppen koromsötét van, és már tele van a hócipőd az egésszel.  :)
és mért nem probáltad meg kulccsal nyitni a zárat,ugyis müködik!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #981 Dátum: 2010.11.08 10:29:19 »
Figyu, 2004 és 2005-ös hsz-ekre válaszolsz.  :flowers:
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #982 Dátum: 2010.11.08 10:39:35 »
Soha nem késő! :clap:
Gabe 254.

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #983 Dátum: 2010.11.09 20:11:26 »
Megvan már a megoldás arra, hogy mi a gond, amennyiben egy D-4D 10-15 fok alatt nem akar beindulni? :helpsmilie:
Egyre több ilyen gondról olvasni.

szerk: itt és itt van egy megoldás, üzemanyagszűrő csere.
Meg rendes gázolaj

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

szaszi57

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #984 Dátum: 2010.11.09 20:40:38 »
Megvan már a megoldás arra, hogy mi a gond, amennyiben egy D-4D 10-15 fok alatt nem akar beindulni? :helpsmilie:
Egyre több ilyen gondról olvasni.

szerk: itt és itt van egy megoldás, üzemanyagszűrő csere.
Meg rendes gázolaj
Alegnagyobb hidegben is egy pöccre indult mindég diesel létére.  Most jó idő van és most csinálja a műsort. Legújabb info szerint öninditó persely!

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #985 Dátum: 2010.11.10 20:58:40 »
DCATnak semmi baja nem lesz ha mindig jó olajat kap (nem a Toyotás szart) és rendszeresen kapja ezt (MAX 15.000). Persze a másik meg az hogy MINDIG rendessen meg kell melegiteni a motort mielött nyomja az ember és hüteni a végén. Plusszban magyarországon nem árt a jobbik dizelt tankolni (V-Power, Evo Neo stb) és minden szerviznél cserélni az üzemanyagszüröt (2000 HUF kb...).
Rallis haverom most nyomja bele a 3ik DCATjába a 200.000ezret, 2 éves a kocsi. Nem megy lassan, söt! és még mindig ugyanolyat meg a kocsija mint az enyém amiben nincs fele annyi KM. megnyugtat az ilyen!

Kristóf

Szia

Ne haragudj ha megkérdem de te azt hiszed h itthon van különbség gázolaj és gázolaj között??? Ki kell h ábrándítsalak :no: :no:
Gázolajszűrő csere minden szervíznél??? Kétezerből????????? :hmmmm: :hmmmm:
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #986 Dátum: 2010.11.10 21:13:09 »
Igen, pár pár kút Pesten, ahol Schwechati a cucc állítólag.
         

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
D-4D & D-CAT EGR szelep hiba es tisztitas
« Válasz #987 Dátum: 2010.11.27 12:21:21 »
Hibajelenseg:
Gyorsitaskor, akar padlogaznal is 2500-2600-as fordulatig szinte semmi sem tortenik, majd 2 eroteljes rantas kisereteben feleled a motor es elkezd huzni, de akkor sem ugy, mint korabban. Alul szinte balesetveszelyesen erotlen.

Hibakod:
Altalaban szokott lenni, de a mi esetunkben nem volt, az EGR szelep az elektronika felol nezve mukodott.

Hiba oka:
A jaratok teljesen el voltak dugulva es a szeleptanyerokon annyi lerakodas volt, hogy a rugo nem birta visszahuzni ezert allandoan nyitva volt 2mm-re. Nagyon bena a teljesen szogletes jarat kialakitas, ez nem segit a lerakodasoknal...

Eloelet:
60.000km foleg varosban, 5.000km-rel korabban markaszerviz tisztitotta (tulaj vegignezte), a tisztitas utan 1 Hungaroring es 1 Euroringes palyanap. A latottak/tapasztaltak alapjan a szerviz nem forditott ra tul sok figyelmet.

Karbantartas:
Erdemes 15 ezrenkent ellenorizni es tisztitani.

Szerszamok:
- muanyag bolha eltavolito vagy vekony, de eros csavarhuzo
- crowa kulcs, kb 30cm-es nyellel, hogy kello erot lehessen kifejteni
- 12-es crowa fej
- crowa fej toldat, hogy a szivosor mellett be lehessen nyulni (15-20cm-es), magneses nem art!
- imbuszkulcs keszlet (leptetomotorhoz)
- apro kb 2mm atmeroju 90 fokban kanyarodo imbuszkulcs (szelepfeszkek tisztitashoz)
- 3 flakon fektisztito
- csomo papirtorlokendo
- kaveskanal, mi a jo oreg MALEV-osat hasznaltuk (nyugodtan lehet celszerszamnak hivni tokeletes formaju es meretu)
- kesztyu (gusztustalan az a por es gyakran meg nedves is)
- porszivo, de ezt utana mar nem valoszinu hogy masra (pl lakasban) erdemes hasznalni
- erzekenyebbeknek pormaszk
- apro elemlampa

Szereles: (markaszerviz kb 30-40 perc, mi 2 ora igaz volt benne pici beszelgetes is, de sokkal alaposabban csinaltuk)
- gyujtaskulcs kivesz (elektromos csatlakozo bontas miatt)
- motortakaro levesz
- huto folotti muanyag takaro levesz (3 bolha, 1 csavaros bolha)
- EGR szelep csatlakozo szethuz
- 2db atlosan levo 12-es anya fellazit (probaljatok megjegyezni mennyi ero kellett a nyitashoz)
- 2db atlosan levo 12-es hosszu csavar fellazit
- hengerfejnel levo 12-es rovid csavar fellazit
- 3db imbuszos csavar fellazit az EGR szelep leptetomotorjan (kezben is meg lehet csinalni kesobb, de nem oldodik konnyen, szerintem a helyen egyszerubb)
- 2db anya es a 2db hosszu csavar kivesz
- ovatosan a 2db rovid csavar kivetele (nehez hozzaferni, magneses csavarhuzo vagy 2 kez kell, ha leesik lehet also muanyagot bontani... )
- ovatosan az EGR feletti atvezeto csovet megemelni ahol a 4 csavar van majd a hengerfej feloli 2 csavarnal az ott levo nagyon vekony ovalis alatetet fogva (nehogy beessen a motorba) a csovet levenni
- a cso alatti ovalis tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- EGR hazat es a leptetomotort levenni
- az EGR alatti teglalap alaku tomitest levenni, felrerakni es megjegyezni pontosan melyik oldala volt felul
- hengerfejen a nyilast letakarni, nehogy valami beleessen
- EGR szelepet es motort szetvalasztani
- johet a szelep ovatos kapirgalasa, eloszor a szelephazzal kezdjetek, fokozatosan haladva beljebb (MALEV-os kanal)
- aztan a szeleprugot benyomva az apro imbusszal johetnek az erzekenyebb reszek
- utana fektisztito amig a tavozo trutymo nem atlatszo majd a fentiek ismetlese amig tiszta nem lesz
- a szelepnek teljesen vissza kell zarodnia !!! nekunk 2mm-es res volt ott a tisztitas elott
- a szelepek (mert 2 van) 3 helyen fekszenek fel a hazra (elol, kozepen es a nyakanal ahol egy nagyobb henger van, nekunk itt volt a legtobb cucc es emiatt nem zarodott)
- johet az atkoto cso tisztitasa, kapargatas majd fektisztito
- FEKTISZTITOT ne hasznaljatok a szivosornal, nem szabad hogy a motorba keruljon
- most jon a vicces resz, a hengerfejen levo nyilasok tisztitasa, a kor keresztmetszetu egyszeru, probaljatok kifele kapirgalni a kanallal es a porszivoval
- aztan a teglalap alaku aminek 3 nyilasa van (jobb, kozep, bal), mindharomnak atjarhatonak kell lennie, a kanallal ki lehet lapatolni a cuccot
- alapos szaritas  a fektisztito miatt, majd visszaszereles a fentiek alapjan forditott sorrendben
- FONTOS a szivosoron levo 2db fuggoleges csavarmenetet kiporszivosni, vagy levegovel kifujni (ide beesik a tisztitas soran a cucc)
- csavarokat sorban es tobb lepcsoben meghuzva a tomiteseket nem kifelejtve!
- NEM elfelejteni az elektromos csatlakozot visszadugni
- izzitas es inditas
- elkerulhetetlen, hogy a korombol jusson az egesterbe, emiatt par masodpercig nem biztos hogy szepen jar

Kepek:











« Utoljára szerkesztve: 2010.11.27 12:34:03 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #988 Dátum: 2010.11.27 12:32:55 »
DCATnak semmi baja nem lesz ha mindig jó olajat kap (nem a Toyotás szart) és rendszeresen kapja ezt (MAX 15.000). Persze a másik meg az hogy MINDIG rendessen meg kell melegiteni a motort mielött nyomja az ember és hüteni a végén. Plusszban magyarországon nem árt a jobbik dizelt tankolni (V-Power, Evo Neo stb) és minden szerviznél cserélni az üzemanyagszüröt (2000 HUF kb...).
Rallis haverom most nyomja bele a 3ik DCATjába a 200.000ezret, 2 éves a kocsi. Nem megy lassan, söt! és még mindig ugyanolyat meg a kocsija mint az enyém amiben nincs fele annyi KM. megnyugtat az ilyen!

Kristóf

Szia

Ne haragudj ha megkérdem de te azt hiszed h itthon van különbség gázolaj és gázolaj között??? Ki kell h ábrándítsalak :no: :no:
Gázolajszűrő csere minden szervíznél??? Kétezerből????????? :hmmmm: :hmmmm:
Jó lenne megtudni 2 év mulva azaz 400. ekm után , hogy szuperal még az az autó. :hmmmm:

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #989 Dátum: 2010.11.27 12:49:21 »
Mozso-nak én féktisztító helyett konyhai hideg zsíroldót használtam sokkal jobb

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H