Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1435130 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #855 Dátum: 2009.08.20 23:03:21 »
Abból kiindulva, amit írtál, nem lehet túl nagy vezetési tapasztalata, azaz előfordulhat, hogy a kocsi korábban soha nem is járt (mondjuk országúton) nagyobb fordulaton. Márpedig egy dízel ilyen esetben be tud kormolódni, ami az első pörgősebb gyorsításnál fekete füst formájában jelentkezhet.
Ettől függetlenül Isten barma volt. Bár ha "csak" kuplung, akkor lehet, hogy csak elhasznált 150 méter alatt 10ezer km-re való kopórészt, aztán ennyi...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #856 Dátum: 2009.08.21 00:03:02 »
Az illat ezt súgta, de hogyan kell azt csinálni egy 150 méter hosszú emelkedőn? Félig volt csak kinyomva végig? (a gáz meg nyilván padlón)
...azt viszont ijesztő volt látni, hogy egy új dízel (ráadásul D4D) milyen kormot köp folyamatos magas fordulaton...
Nyilván csúsztatta a kuplungot, és közben nyomta a padlógázt. Így igen hamar le lehet égetni. Unokatesóm Audijának is füstölt a kuplungja pár méter után (!), mikor kissé avatatlanul kezelte a Camrym vontatása során  :whistling: ... Aztán végül is nem lett semmi baja, ugyanazzal adta el a kocsit vagy két évvel később.

A maximális fordulatszámon, padlógázon üzemelő dízel pedig kormoz, pláne ha nincs benne részecskeszűrő (nem tudom, ezekben az Avékban, itt a magyar piacon, van-e már) - de valamennyire azzal is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #857 Dátum: 2009.08.21 11:04:34 »
Csak kerdezem, nem lehet, hogy a kuplung elobb szart be. O meg csak nyomta, hogy menjen mar... igy mar csak amiatt bena, hogy nem vette eszre hamarabb, hogy gaz van.
A futolesrol tudnek meselni. Ilyen teren sikerult osszehasonlitanom a magyar es az osztrak OMW-s naftat... eleg tanulsagos volt  :nonono:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

gcsabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
D-cat tanácsok
« Válasz #858 Dátum: 2009.08.22 16:24:18 »
Sziasztok!
Diesel Avensis vásárlás előtt álunk (2006-os évjárat körüliek)de nem tudjuk eldönteni hogy a 2.0 vagy a 2.2 motorral szerelt a jobb!
A d-cat motorokról egy-két rossz kritikát olvastunk (turbó hiba ,befecskendező hiba garancia időn belül) de semmi több. Ha valaki bővebb felvilágosítást tudna adni a témában azt megköszönném!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-cat tanácsok
« Válasz #859 Dátum: 2009.08.22 16:27:39 »
Sziasztok!
Diesel Avensis vásárlás előtt álunk (2006-os évjárat körüliek)de nem tudjuk eldönteni hogy a 2.0 vagy a 2.2 motorral szerelt a jobb!
A d-cat motorokról egy-két rossz kritikát olvastunk (turbó hiba ,befecskendező hiba garancia időn belül) de semmi több. Ha valaki bővebb felvilágosítást tudna adni a témában azt megköszönném!
D-4d & D-CAT topikban?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: D-cat tanácsok
« Válasz #860 Dátum: 2009.08.22 17:11:55 »
Én is ezt tudom mondani, van egy dízeles topik. Kb. 2 óra alatt el lehet olvasni az egészet, gondolom, ennyit megér, mielőtt kiadsz 6-7-8 milliót.
Egyébként röviden annyit lehet mondani, hogy a régebbi 2.0 motor, amelyik 116 lovas, annál kvázi típushiba volt a lendkerék meghibásodása. Ezalatt azt kell érteni, hogy kb. minden 8-10. rossz. Az újabbaknál úgy tűnik, nincs ez a hiba. Amúgy nem igazán összevethető a két motor: a kétezres 126, a 2,2-es 150, vagy 177 lóerős. Ezek más kategóriák. A kétezres viszont elég takarékos, whis fórumtársunknak ilyen van, őt kellene kérdezni. Ha nem akarsz mindenütt az első lenni, akkor én ezt a motorizációt javasolnám - persze kibicnek...

Mindenesetre most ezt a topikot lezárom.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.22 21:45:22 írta music »
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #861 Dátum: 2009.08.23 09:30:06 »
A music által lezárt "D-cat tanácsok" topikot áthelyeztem ide.

Úgy tűnik, nem lehet elégszer elmondani: kérünk szépen minden új (és régi) fórumozót, hogy mielőtt topikot nyit, nézze már meg, nincs-e már meglévő olyan topik, amelyben felteheti a kérdését :excl: Ugyanis szinte minden esetben már van ilyen.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.23 09:32:20 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-cat tanácsok
« Válasz #862 Dátum: 2009.08.23 09:34:07 »
Sziasztok!
Diesel Avensis vásárlás előtt álunk (2006-os évjárat körüliek)de nem tudjuk eldönteni hogy a 2.0 vagy a 2.2 motorral szerelt a jobb!
A d-cat motorokról egy-két rossz kritikát olvastunk (turbó hiba ,befecskendező hiba garancia időn belül) de semmi több. Ha valaki bővebb felvilágosítást tudna adni a témában azt megköszönném!
Szia!

Az alapján, amit hallani-olvasni lehet, a 2.0-val kevesebb a probléma. D-CAT motorral relatíve több a meghibásodás - jellemzően az általad is említett dolgok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Erikaviking

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #863 Dátum: 2009.08.23 14:15:12 »
Tavaly láttam egy d4-d Previát?? olyan szürke füstöt húzni maga után, hogy nem lehetett látni semmit mögötte, meg kellett állnom, és megvárni amíg elszáll a füst. A motornak ahogy eljött szembe iszonyat kopogós hangja volt (kb 4-5000-en forgott), egy 25 éves diesel uno sehol sncs hozzá képest. Gyanítom, hogy hengerfejes lett vagy a turbó teletolta olajjal, vagy mindkettő. Pedig egész új autó volt, kár érte...

Isro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #864 Dátum: 2009.10.11 08:10:27 »
Sziasztok!

Lehet rossz fórumra írok, de majd úgyis elirányítotok a megfelelő helyre, ha így van. A következő kérdésem lenne: van egy 3 éves Avensisem D4D-s, mostanában olyan hibát csinál, hogy mikor előzök, vagy 4-ből 5-ig sebességbe rakom jobban felpörög a motor magától, mint ahogy kellene neki. Szerintem csúszik a kuplung. Ezt csak 130-tól felfelé csinálja. Valaki tapasztalt már ilyet??? Köszi a segítséget!!!!


ruger

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #865 Dátum: 2009.10.12 10:44:04 »
Sziasztok!
Teljesenúj vagyok a fórumon, bár már szinte minden topikot végigolvastam, ezt is. Jövő év elején vissza szeretnék térni a Toyotások táborába. Egy 2006-os esetleg 2005-ös 2.0 D4-d Avensist szeretnék venni, de őszintén megmondom elbizonytalanitott ez a lendkerék probléma. Ezért azt szeretném kérdezni az igazán hozzáértőktől, ez a gond valóban csak a 2003-as, és az előtti autókat jellemzi, vagy a 2005-ös, 2006-os modelleknél is ugyanúgy előfordul? Válaszotokat köszönöm.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #866 Dátum: 2009.10.12 11:15:15 »
Szia, udv a forumon.
Az Ave 2006-ban atesett egy faceliften, ami a motorpalettat is erintette. Onnantol mar az uj, 126 loeros d-4d-vel szereltek (plusz 6-os valto), amiknel ezidaig nem volt lendkerek problema. Sot eddig egy tipushibajarol sem tudni  :szemez:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

ruger

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #867 Dátum: 2009.11.22 10:07:05 »
Köszönöm a választ, sajnos azt hiszem a költségvetésbe csak egy 116 lovas férne bele, de bizonytalan vagyok, ha veszek egy 3 éves autót, kb     100 000 km-el, nem szeretnék hamar belefutni egy újabb 300 000 ezres kiadásba. Ez a  lendkerék probléma csak idő és kilóméter kérdése és mindegyik autón jelentkezik, vagy azért ennyire nem rossz a helyzet?
Üdv

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #868 Dátum: 2009.11.22 20:33:03 »
Köszönöm a választ, sajnos azt hiszem a költségvetésbe csak egy 116 lovas férne bele, de bizonytalan vagyok, ha veszek egy 3 éves autót, kb     100 000 km-el, nem szeretnék hamar belefutni egy újabb 300 000 ezres kiadásba. Ez a  lendkerék probléma csak idő és kilóméter kérdése és mindegyik autón jelentkezik, vagy azért ennyire nem rossz a helyzet?
Üdv
Nem, nem jön elő törvényszerűen. És ha mégis, akkor is csak jóval később (jellemzően 200 ezer fölött). Szóval arra figyelj, hogy találj egyet, amiben tényleg nincs túl sok km (sajnos nem lesz könnyű), és persze nem hamisították meg az óra állását.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ruger

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #869 Dátum: 2009.11.23 11:18:39 »
Köszönöm!  Ez egy kicsit megnyugtató. Elsősorban a használtautó.hu -n nézelődtem, az ott talált 3 éves autók 100 000 km-e szervízkönyvel akár még reális is lehet?