Ha még egyszer valaki azt írja, hogy egy D-CAT motorral szerelt autót csak az vesz, aki fiatal suhancként szereti a száguldozást, kiiratkozok innen.
![ph34r :ph34r:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/ph34r.gif)
Ha a Te nicknevedben szereplő szám a születési évedet jelöli, akkor (sajnálattal
) közlöm veled, hogy én már elkerültem a negyvenet és ennek ellenére egyáltalán nem érzem, hogy csak azért nem kellene egy 177LE-s kocsit tartanom, mert már kiöregedtem abból a korból. ![cry :cry:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/20_sir.gif)
Ez szerintem egy teljesen téves nézet. ![Nemnem :nonono:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/33_nemnem.gif)
Egy hibrid, villanymotoros autó teljesítményét és pláne nyomatékát meg értelmetlen összevetni mondjuk a D-CAT-tal.
Ennek a témának lassan egy új topikot lehetne nyitni, mert előbb-utóbb kimoderálnak bennünket innen. ![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Hát van aki sose nő fel...
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
De most komolyan, 3 gyerkőccel a háta mögött nem ugrál az ember, nem siet sehová. Legalábbis én.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Miért ne lenne? A Priusnak is megvan egy összteljesítménye (figyelem, nem nyomatéka!
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
), ha jól emlékszem 110LE körül van, amit össze lehet vetni más autókéval.
Mindig félre szoktak érteni, ezért megpróbálom érthetően megfogalmazni a lényeget:
- nem mondtam, hogy a D-CAT (vagy akár más TD) rosszul megy, jól megy, csak nem a nagy nyomatéka miatt
- a kerekekre jutó nyomaték nagysága csak és kizárólag a pillanatnyi leadott teljesítménytől függ, ezért a D-CAT azért megy jól már alul is, mert nagy az alacsony fordulaton leadott _teljesítménye_
- az erős motor jó dolog (nekem is volt erős autóm, ha a 210LE annak számít
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
), de szvsz mégis "jobb" lehet vezetni egy gyengébbet. Pl. a kis 1.4-es, duplakarburátoros, 90LE-s 4G Civic, ami csak kb. 110-ig megy jól (0-100: 9,7s), de hajszálpontos a kormányzása, kicsi a tömege, igényes a futóműve, amivel pontosan érzed hol a határ és ha elkezd csúszni, akkor nem tolja az orrát, hanem finoman mind a négy kerekével elkezd letérni az ívről. De ez már csak nagyon nagy kanyarsebességnél jön elő. Szóval ezt a kis szutykot "jobb" vezetni, mint pl. az A4 V6 TDi Quattrot, pedig azzal hasonló kanyarsebességet lehet elérni.
- a fentiek miatt _számomra_ pl. az 1.8-as és a D-CAT Avensis III között használati értékben gyakorlatilag nincs különbség. Nem "érdekel" se a +30LE, se a turbos karakterisztika
Remélem most már érthető az álláspontom.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)