Én eléggé laikus vagyok a témában, de érzésem (és az olvasottak) szerint a gyári 116LE-s D4D motor túl szerényen teljesít a technikai tudásához képest. Hiszen már piacra dobásai idején is többet tudtak a márkatársak. Viszont a motor eléggé megbízhatónak bizonyult, szerintem nyugodtan lehet rá mondani, hogy "elnyûhetetlen", de hát mi mást is várhatnánk a Toyotától. Azonban ha feladjuk az "elnyûhetetlenséget" és megkockázatatjuk, hogy a motor nem fog kibírni 1millió km-t hanem mondjuk csak 500.000-t akkor vállalható a plusz kockázat. Ráadásul én + 21LE-s és 50Nm-es többletet kívánok elérni, ami százalékosan sem olyan sok, viszont az arcom jobban érzi tõle magát :vag2: Na mind1, én szeretnék belefogni, és természetesen a tapasztalatokat megosztani veletek, de elõtte rendbe akarom tenni a motort:
van egy oylan dolog, hogy elsõ elindulásnál hideg motorral 1800-as fordulatnál egy pillanatra megtorpan az autó és a hangja "simább", nem olyan kerregõ lesz, 2200-fölött megint kerregõsebbé válik. A 2.-3. váltásnál ez elmúlik. Viszont ha üresben pörgetem a már üzemmeleg motort, akkor ugyanezen a fordulatszám tartományon belül leheletnyit vibrál a motor. Nekem a szervízben így elmesélve valamilyen szenzorra vagy szondára gyanakodnak. Most lesz a 90e-s szervíz úgyhogy olajcserével együtt ezt is megnézetem.
De aztán! Ha az asszony is engedi (ha nem akkor is :ordog:) bele akarok fogni a chiptuningba.