Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1438594 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D4D
« Válasz #510 Dátum: 2006.09.19 14:52:31 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ebbõl a szempontból ennek semmi jelentõsége nincs .


Tudott dolog, hogy a VW TDI motorok gyárilag is meglehetõsen élre húzottak. Ezért is hal meg sok 130 000 km környékén az erõs változatokból. Gyakorlatilag a gyárban megcsinálják azt, amit más motorokon chiptuninggal szoktak.

Más motoron  jobb eredményeket lehet elérni.


Ez egy 140 lovas 2.0 TDI volt , tehát nem a nagyon kihegyezettek közül való . Ad 1 . Ad 2 : nem elsõsorban az eredményekrõl volt szó , hanem arról a módról , ahogy ezekben a dízelekben a chiptuning eléri a plusz teljesítményt , és ennek a motor , a turbófeltöltõ és a részecskeszûrõ élettartamára gyakorolt káros hatásáról . Ez a mód , és ez a hatás pedig független attól , hogy ki gyártotta az adott motort .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #511 Dátum: 2006.09.19 15:33:10 »
Én eléggé laikus vagyok a témában, de érzésem (és az olvasottak) szerint a gyári 116LE-s D4D motor túl szerényen teljesít a technikai tudásához képest. Hiszen már piacra dobásai idején is többet tudtak a márkatársak. Viszont a motor eléggé megbízhatónak bizonyult, szerintem nyugodtan lehet rá mondani, hogy "elnyûhetetlen", de hát mi mást is várhatnánk a Toyotától. Azonban ha feladjuk az "elnyûhetetlenséget" és megkockázatatjuk, hogy a motor nem fog kibírni 1millió km-t hanem mondjuk csak 500.000-t akkor vállalható a plusz kockázat. Ráadásul én + 21LE-s és 50Nm-es többletet kívánok elérni, ami százalékosan sem olyan sok, viszont az arcom jobban érzi tõle magát  :vag2: Na mind1, én szeretnék belefogni, és természetesen a tapasztalatokat megosztani veletek, de elõtte rendbe akarom tenni a motort:
van egy oylan dolog, hogy elsõ elindulásnál hideg motorral 1800-as fordulatnál egy pillanatra megtorpan az autó és a hangja "simább", nem olyan kerregõ lesz, 2200-fölött megint kerregõsebbé válik. A 2.-3. váltásnál ez elmúlik. Viszont ha üresben pörgetem a már üzemmeleg motort, akkor ugyanezen a fordulatszám tartományon belül leheletnyit vibrál a motor. Nekem a szervízben így elmesélve valamilyen szenzorra vagy szondára gyanakodnak. Most lesz a 90e-s szervíz úgyhogy olajcserével együtt ezt is megnézetem.

De aztán! Ha az asszony is engedi (ha nem akkor is  :ordog:) bele akarok fogni a chiptuningba.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #512 Dátum: 2006.09.19 19:56:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Falcon"

Szakik, please help  :pofa:


"Csak" annyi a veszélye , hogy nagyon hamar tönkreteszi a motort (különös tekintettel a turbófeltöltõre) , ráadásul , ha van részecskeszûrõ , azt is igen hamar kiiktatja a játékból . A dugattyút is veszélyezteti , mert a befecskendezésnek nemcsak a mennyiségét , hanem az idõpontját is megváltoztatja . Emellett a legritkább esetben hozza a beígért adatokat . Cserébe megdobja a fogyasztást .


Köszi az infókat, közben érdeklõdtem más forrásból is, de pluszos/mínuszos hozzáállással kb. ugyanolyan arányban találkoztam a vélt vagy valós :) szakértõk között, úgyhogy sokkal okosabb nem lettem  :hmm:  Mindenesetre azt hiszem a gyári gari lejártáig nem "bántom" a gépet, nehogy alapot adjak az elutasításra ha esetleg valami probléma merülne fel... Majd a 100.000 km után...?  :vag2:

Egyébként nem is nagyon panaszkodhatok asszem... Ma az épp kis forgalmú M5-ösön úgy döntöttem most már így 13.000km után megnézem mit tud  :kacsint:  Óra szerint 235, GPS szerint 218 km/h...  :10:  Sík terepen persze, nem szakadékban hátszéllel  :nagymosoly:  Mindezt különösebb erõlködés nélkül, és csak (óra szerinti) 220 fölött lassult a gyorsulás üteme erõteljesen. Viszont ugyanígy 220 felett, mindkét tükör (?) zúgó hangot kezd kiadni... :elkeseredett:  Valószínûleg berezonál. Ez normális? (Jó, tudom, én nem vagyok normális hogy ilyen gyorsan közlekedem  :nagymosoly: )

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #513 Dátum: 2006.09.20 00:22:18 »
Mondjuk a 177LE mellé én sem hiányolnék még néhány plusz lovat...
A tükör nekem óra szerint 190-nél kezd nagyon hangos lenni, de csak a jobb oldalon, ha behajtom, elcsendesül, valamivel le kéne ragasztani, de még nem próbáltam.
Egyébként, ha chiptuningoltatom, a végsebesség is nõni fog? Ha 116-ról 140 körüli lesz a pacik száma, mennyivel nõhet a végsebesség?
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D4D
« Válasz #514 Dátum: 2006.09.20 00:42:46 »
Ha most a végét max fordulat környékén éri el, akkor a plusz teljesítmény csak úgy hoz plusz sebességet, hogy ha esetleg tovább pörög a motor. Sztem elsõsorban gyorsulásban/rugalmasságban fog többet hozni.
Gabe 254.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
D4D
« Válasz #515 Dátum: 2006.09.20 08:44:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ebbõl a szempontból ennek semmi jelentõsége nincs .


Tudott dolog, hogy a VW TDI motorok gyárilag is meglehetõsen élre húzottak. Ezért is hal meg sok 130 000 km környékén az erõs változatokból. Gyakorlatilag a gyárban megcsinálják azt, amit más motorokon chiptuninggal szoktak.

Más motoron  jobb eredményeket lehet elérni.


Ez egy 140 lovas 2.0 TDI volt , tehát nem a nagyon kihegyezettek közül való . Ad 1 . Ad 2 : nem elsõsorban az eredményekrõl volt szó , hanem arról a módról , ahogy ezekben a dízelekben a chiptuning eléri a plusz teljesítményt , és ennek a motor , a turbófeltöltõ és a részecskeszûrõ élettartamára gyakorolt káros hatásáról . Ez a mód , és ez a hatás pedig független attól , hogy ki gyártotta az adott motort .


Hát azért nem egészen. Nagyon fontos, hogy mennyire vannak alul vagy túlméretezve a dolgok a motorban. A VW ebbõl a szempontból nem éppen ideális alany.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D4D
« Válasz #516 Dátum: 2006.09.20 10:27:12 »
Idézetet írta: "Bicskei"
Mondjuk a 177LE mellé én sem hiányolnék még néhány plusz lovat...
A tükör nekem óra szerint 190-nél kezd nagyon hangos lenni, de csak a jobb oldalon, ha behajtom, elcsendesül, valamivel le kéne ragasztani, de még nem próbáltam.
Egyébként, ha chiptuningoltatom, a végsebesség is nõni fog? Ha 116-ról 140 körüli lesz a pacik száma, mennyivel nõhet a végsebesség?


Végsebesség : ez a váltó áttételezésétõl függ , ahogy KGabe is írta . Ha jelenleg a motor nem pörgi ki magát teljesen végsebességen , akkor elvileg a teljesítmény növekedésével a végsebesség is nõni fog . Ha viszont a max fordulat egybeesik a max sebességgel , akkor nyilván nem . Amúgy megismételném , hogy ha az ígéret 140 paci , akkor jó esetben számíthatsz talán 130-ra , mert az összes teszt azt mutatja , hogy az ígért értéket nem szokták elérni a chipek - még megközelíteni is ritkán .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D4D
« Válasz #517 Dátum: 2006.09.20 10:30:13 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Ear"

Tudott dolog, hogy a VW TDI motorok gyárilag is meglehetõsen élre húzottak. Ezért is hal meg sok 130 000 km környékén az erõs változatokból. Gyakorlatilag a gyárban megcsinálják azt, amit más motorokon chiptuninggal szoktak.

Más motoron  jobb eredményeket lehet elérni.


Ez egy 140 lovas 2.0 TDI volt , tehát nem a nagyon kihegyezettek közül való . Ad 1 . Ad 2 : nem elsõsorban az eredményekrõl volt szó , hanem arról a módról , ahogy ezekben a dízelekben a chiptuning eléri a plusz teljesítményt , és ennek a motor , a turbófeltöltõ és a részecskeszûrõ élettartamára gyakorolt káros hatásáról . Ez a mód , és ez a hatás pedig független attól , hogy ki gyártotta az adott motort .


Hát azért nem egészen. Nagyon fontos, hogy mennyire vannak alul vagy túlméretezve a dolgok a motorban. A VW ebbõl a szempontból nem éppen ideális alany.


Ebben lehet valami , de az mindenképpen tény , hogy a módszer extrán terheli a felsorolt dolgokat . Tehát legfeljebb annyi mondható el , hogy talán egy VW-motorban elõbb keletkeznek majd károk , de a dolog csak idõ kérdése a Toyota motorban is . Mindenkinek lelke rajta , én nem nyúlnék bele ilyen primitív módon egy ilyen nagy értékû autó szerkezetébe , hogyaszondja nosza , nyomjunk bele jóóó sok üzemanyagot  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
D4D
« Válasz #518 Dátum: 2006.09.20 11:09:05 »
Én ezt a diesel tuning dolgot ott kezdeném, hogy csak prémium üzemanyagot tankolnék, ami tuti hogy kénmentes. Ezeknek a mai nagyon finom illesztéssel készült és bõdületes üzemi nyomáson dolgozó szerkezeteknek a legnagyobb ellensége a nem megfelelõ minõségû üzemanyag. És a nem megfelelõ minõség nem csak szennyezettséget jelent, hanem kéntartalmat is.
A Mitsubishi (VW alapú!) diesel motorokhoz lehet kapni gyári tuning boxot, amivel megmarad a gari is. Az pl. olyan védelmeket tartalmaz, hogy a megnövekedett teljesítmény csak 30 sec-ig mûködik a padlógázt követõen, utána visszaáll a gyári érték, hideg motorral nem mûködik ... Egy volt évfolyamtársam dolgozik az importõrnél, õ mesélgetett. Megnéztek egy másik tuning boxot is, amit valamelyik márkakereskedés ajánlott a vevõinek. Az egy rém egyszerû szerkezet, egy poti van benne, ami valamelyik szenzor jelét módosítja. Jellemzõen ez a légmennyiségmérõ és lambda szonda (benzinesnél) szokott lenni. A beszerelõ ember elmondta, hogy hogyan optimalizálják a motorhoz: Feltekerjük a potit oszt ha már füstöl akkor kicsit visszavesszük. Ha az kell hogy mennyen, akkor feltekerjük, vizsga elõtt meg kivesszük a cuccot.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

apaarpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
    • http://www.horvathpince.hu
D4D
« Válasz #519 Dátum: 2006.10.17 22:31:31 »
Az enyém általában már 170-nél fütyül(csak a bal oldali), még soha, egyik autómnál nem tapasztaltam ilyet.

Az enyém a Steinbauer PBox-al 140,3-ra nõtt, közel 2 éve, az autó 1 hetes korától van benne. Ez kivételesen nagyon megközelíti az eredeti ígéretet (141 le). A mérés 2004 októberében a Budakalászi Istvánkó Bosch szervízben történt(teljesitmenymeres.hu), idén nyáron ismételt mérés, Pécsett a boxter.hu-nál. A különbség a gyári állapotok között: 2004-ben 118 le, idén 121. A tuningolt állapotot a boxter is 140 le-re mérte.
Az eredményeket a saját gyorsulás és rugalmasság méréseim is alátámasztják, pontos adatok a "chiptuning" topikban 2004. október végi, és mai hozzászólásomban.
Végsebességrõl: ahogy a többiek is írták, a váltótól függ, a 6-fokozatúak 2.2 litereseknél és az új 2 literesnél  inkább van rá remény. Nálam ugye még öt fokozat van, a motor 200-nál (óra szerint) már több mint 4100-at pörög, és itt már csak 8 le a különbség a gyári állapothoz képest, 4400-nál pedig már csak 4 (3500-nál 25 le), tehát a végseb. csak minimálisan nõ. De a lényeg nem ez, hanem az, hogy gyorsulásban és rugalmasságban lazán felveszi a versenyt a gyárilag 140-150 lovas 2 literes dízelekkel.

Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Bicskei"
Mondjuk a 177LE mellé én sem hiányolnék még néhány plusz lovat...
A tükör nekem óra szerint 190-nél kezd nagyon hangos lenni, de csak a jobb oldalon, ha behajtom, elcsendesül, valamivel le kéne ragasztani, de még nem próbáltam.
Egyébként, ha chiptuningoltatom, a végsebesség is nõni fog? Ha 116-ról 140 körüli lesz a pacik száma, mennyivel nõhet a végsebesség?


Végsebesség : ez a váltó áttételezésétõl függ , ahogy KGabe is írta . Ha jelenleg a motor nem pörgi ki magát teljesen végsebességen , akkor elvileg a teljesítmény növekedésével a végsebesség is nõni fog . Ha viszont a max fordulat egybeesik a max sebességgel , akkor nyilván nem . Amúgy megismételném , hogy ha az ígéret 140 paci , akkor jó esetben számíthatsz talán 130-ra , mert az összes teszt azt mutatja , hogy az ígért értéket nem szokták elérni a chipek - még megközelíteni is ritkán .
paarpi    Avensis II D4D Sol Elegant

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #520 Dátum: 2006.10.18 00:30:13 »
Helló Apaápi!

Ne tudd meg mennyit kerestem a múltkor a régi hozzászólásaidat!
Gondolom azóta sincs semmi gond a kocsiddal. Mennyi km van most benne?
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

apaarpi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
    • http://www.horvathpince.hu
D4D
« Válasz #521 Dátum: 2006.10.18 23:25:51 »
Szia !

Örülök, hogy most megtaláltad :)
Harmincegynéhányezer km van most benne, semmi gond nincs vele, csak annyi, hogy "kicsit korán" vettem meg. Tavaly már 2.2 D-Cat lett volna :)
Az összes meghibásodás a bal hátsó helyzetjelzõben a 3 izzó közül az egyik kiégése volt.

Zavaró tényezõk azért vannak:
- az egyik a már említett vissz.pill. tükör fütyülése
- aztán a rövid ülõlap, ami hosszú távon fárasztó
- a fed.comp.-ben az átlagfogy.mérés néha ok nélkül lenullázódik, másrész 0.5-0.8 literrel kevesebbet mutat a valóságos értéknél, ez a különbség szerintem lassan már az átverés kategóriába tartozik. Anno az OFF-os Opel Vectráimon abszolút pontos volt a kijelzés.
- ugyanitt, amikor a range már 0 megtehetõ km-t mutat, még kb. 8 liter gázolaj van az autóban (Vectránál ez is pontos), és ilyenkor már az analóg kijelzõ is száraz tankot jelez.

Fogyi hajtástól függõen 5.8-7 liter között alakul, de inkább az utóbbi :)


 

Idézetet írta: "Bicskei"
Helló Apaápi!

Ne tudd meg mennyit kerestem a múltkor a régi hozzászólásaidat!
Gondolom azóta sincs semmi gond a kocsiddal. Mennyi km van most benne?
paarpi    Avensis II D4D Sol Elegant

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #522 Dátum: 2006.10.19 09:56:46 »
Idézetet írta: "apaarpi"
- az egyik a már említett vissz.pill. tükör fütyülése

Ezt én ma tesztelni akarom Siófokra menet, valami cuccot ráragasztok, aztán próba
Idézetet írta: "apaarpi"
- a fed.comp.-ben az átlagfogy.mérés néha ok nélkül lenullázódik

Szervízt kérdeztem, anno 5l üzemanyagszint változásra volt belõve, magyarul ha ennyit változott valamiért, nullázódott. Gariban soknak cserélték olyanra, ami 15l-nél nulláz.
Idézetet írta: "apaarpi"
- ugyanitt, amikor a range már 0 megtehetõ km-t mutat, még kb. 8 liter gázolaj van az autóban

Hát ezt már én is tapasztaltam, a múltkor majdnem sikerült is teljesen kijárnom... A végén már köhögve indult az autó, gondolom a tank alján lévõ szennyezõdések miatt... Gyorsan tankoltam is OMV premiumot
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #523 Dátum: 2006.10.19 21:05:04 »
Jelentem sikerült üresre autóznom a tankot!

Épp jövök haza Siófokról, szépen tempósan,  :vezetes:  már kb. Székesfehérvárnál 0-át jelzett, de azért toltam neki, 200 körül tartottam a mutatót  :ordog:. Aztán rátértem egy kis kitérõvel az M1-re hazafelé, amikor furán kezdett el viselkedni, olyan mintha szembeszél lett volna. H u b a z z e mondom ez kezd kiürülni, gyorsan be itt a MOL kútra! Ahogy kanyarodom be leállt a motor. Gurulok, a töltõ elõtt 2m-rel megálltam... Mázlim volt, mert filóztam út közben, hogy még az OMV kútig Zsámbéknál elérek-e.
Kutas is kérdezte vajon mennyi megy bele, de sajna csak 3e-ért tankoltam, mert ennyi volt a keretem. Kereken 11 liter ment bele, és majdnem a "negyedig" jelig ment fel a mutató.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D4D
« Válasz #524 Dátum: 2006.10.19 23:25:51 »
És nem volt gondod a dízel verda újraindításával?
Gabe 254.