Az AB-ben nemrégiben jelent meg az összegzés a 2.0 D-CAT (németeknél van ilyen a 116 lovasból is , jellemzõ hogy nálunk a 126 lovasból sem lesz :x ...) 100 ezer kilométeres nyúzótesztjérõl . Egy Sol felszereltségû szedánt teszteltek .
Hm , az eredmény , Toyotához képest , kissé felemás lett . Kisebb problémák : a teszt végére kiülõdött a vezetõülés , megkopott néhány mûanyag kezelõszerv , keletkeztek zörejek az utastérben , és keresztirányú úthibákon kopogni kezdett az elsõ futómû ; továbbá az egyik fényszórót gariban cserélték beázás miatt , az egyik ködfényszórót , mert magától megrepedt a burája (!) , ezen kívül leesett az egyik hátsó króm díszléc .
Nagyobb problémák : a katalizátor autópályán idõnként iszonyú fehér füstöt okádott magából egy darabig - ezt a teszt után a Toyota el is ismerte , hogy hibás volt , idõközben változattak a konstrukción , mert a korábbi tartós magas sebesség esetén nem tudott rendeltetésszerûen öntisztulni , aminek ilyen idõnkénti látványos füstölés lett az eredménye . Ezen kívül eldugaszolódott valamilyen , a katalizátor érzékelõjéhez tartozó csõ 60 ezer km környékén , aminek hibajelzés lett az eredménye , és egy soron kívüli látogatás a mûhelyben - idõközben ezen is változtattak , vastagabb csöveket szerelnek be . Még két komolyabb hiba volt : 80 ezer kilométernél cserélni kellett a kuplungot ; továbbá a teszt vége felé az ötödik fokozatot egyre nehezebben lehetett kapcsolni - a teszt befejeztét követõ szétszerelés során kiderült , hogy a váltóban egy csavar nem megfelelõ nyomatékkal való meghúzása miatt (!) egy csapágy haldoklott , nem sok volt vissza neki .
Mondjuk , a kocsi ezzel együtt egyszer sem hagyta ott õket , így egy harminc-valahányas listán a 8. helyre került , megbízhatósági sorrendben a nyúzóteszten eddig szerepelt autók között (az elsõ egy Mazda 6) . Mindazonáltal az összegzésben leírták , és ebben szvsz igazuk is van , hogy egy Toyota részérõl ennél jobbra számítottak , lásd elsõsorban kuplung és váltó , meg a kis bizbazok , zörgések . Nyúzótesztes Toyota eddig ilyesmit nem produkált náluk . A katalizátor problémái pedig arra utaltak , hogy a Toyota ezúttal , tõle szokatlan módon , kiforratlan konstrukciót engedett ki az utcára .
A sztorihoz hozzátartozik , hogy a kocsit jórészt pályán használták nagy sebességgel , amit jól jelez , hogy a 100 ezer km-re 9.1 literes (!) átlagfogyasztás jött ki , míg a standard tesztkörön csak 6.6-ot evett az autó . Tehát nem városban volt nyúzva vagy ilyesmi .
Érdekesség , hogy a teszt VÉGÉN elvégzett teljesítmény-mérés szerint a motor a gyári 116 helyett 119 lóerõt tudott - mondom még egyszer , miután lefutotta a 100 ezer (kemény) kilométert !