Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1440466 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D4D
« Válasz #480 Dátum: 2006.08.17 15:57:05 »
Igen, a benzinesnél éreztem is a váltást, amikor motorfékkel lassítva egy bizonyos sebesség alatt picikét rántva újra adagolt üzemanyagot.
Gabe 254.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #481 Dátum: 2006.08.17 22:25:25 »
Ha valaki nem hiszi, hogy a fogyasztás nulla (de tényleg, akkor minek írja a D4D computer hogy 3,3  :robbanfej: ) akkor szereltessen be egy az 1500-ös kockaladákból ismert benzinátfolyás mérõt :D
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
D4D
« Válasz #482 Dátum: 2006.08.18 09:07:52 »
Nekem a faceliftesben a pill. fogyasztás erõsen sebességfüggõ. Álló helyzetben nem mér, tehát az alapjárati fogyit nem lehet tudni.
De! Ha üresbe téve az autót kb. 10-15-tel gurulok és óvatosan elkezdek lassítani, a fogyi szép lassan elkezd felfelé mászni. Mikor már majdnem megáll az autó 30-40-50 l-eket is kiír. Nagyobb sebességgel gurulva 0,1-0,3 között mutat, tartós 100 km/h-nál 3,8-4,3-at, 130-nál 5,8- 6,2-t. Teszteljétek, nálatok is így van-e. A mért átlag viszont jól közelíti ( nálam megegyezik) a valós fogyit.

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #483 Dátum: 2006.08.18 10:28:58 »
Idézetet írta: "bubu"
Nekem a faceliftesben a pill. fogyasztás erõsen sebességfüggõ. Álló helyzetben nem mér, tehát az alapjárati fogyit nem lehet tudni.
De! Ha üresbe téve az autót kb. 10-15-tel gurulok és óvatosan elkezdek lassítani, a fogyi szép lassan elkezd felfelé mászni. Mikor már majdnem megáll az autó 30-40-50 l-eket is kiír. Nagyobb sebességgel gurulva 0,1-0,3 között mutat, tartós 100 km/h-nál 3,8-4,3-at, 130-nál 5,8- 6,2-t. Teszteljétek, nálatok is így van-e. A mért átlag viszont jól közelíti ( nálam megegyezik) a valós fogyit.


Stimmel. Pontosabban alapjáraton álló helyzetben "kiakad", a grafikus ábra full fogyasztást jelez, numerikusan semmit. (egyébként van logikája, nulla kilométerrel is elfogyaszthatnád az üzemanyagot ha járatod a motort :nagymosoly: )
És ugyanez az oka annak is szerintem hogy lassulásnál kúszik fölfelé.
Motorfékkel nálam nullát mutat egyébként...
Az átlagszámítás tényleg jó  :10:

v-sly-

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
D4D
« Válasz #484 Dátum: 2006.08.18 16:11:07 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Torló üzemmódban a modern négyütemû Otto, és Diesel motor nem kap üzemanyagot. Azért nem fullad le, ha szétkapcsolod a tengelykapcsolóval a motort és a váltót, mert a motorvezérlõ elektronika figyeli a fordulatszámesést, és beavatkozva ismét üzemanyagot juttatt az injektorba. Amennyiben mégis kapna, akkor ott valami nincsen rendben!




Ezt el nem tudom képzelni... :hmm:
Ennek utánanézek...

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #485 Dátum: 2006.08.19 09:50:20 »
Falcon:

Jól látom, hogy a ráncfelvarrt AveII középkonzolon lévõ kijelzõje gyakorlatilag megegyezik az AveI kijelzõjével?  :hmm:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #486 Dátum: 2006.08.20 16:08:06 »
Idézetet írta: "v-sly-"
Idézetet írta: "Trotter66"
Torló üzemmódban a modern négyütemû Otto, és Diesel motor nem kap üzemanyagot. Azért nem fullad le, ha szétkapcsolod a tengelykapcsolóval a motort és a váltót, mert a motorvezérlõ elektronika figyeli a fordulatszámesést, és beavatkozva ismét üzemanyagot juttatt az injektorba. Amennyiben mégis kapna, akkor ott valami nincsen rendben!

Ezt el nem tudom képzelni... :hmm:
Ennek utánanézek...


Helyes. Megjegyzem, hogy a torlóüzemódú üzemanyagtiltást már a 2105, 2107-es sorozatú LADA elektromos karbicsek is tudta..... Mindjárt nem is 10-12 liter szopott be a városban... (újkorában)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bali1a

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
D4D
« Válasz #487 Dátum: 2006.08.22 11:24:29 »
Nem tudjátok véletlenül, hogy az új 2l-es dízelbe is csak extra dízelt lehet tölteni vagy jó a normál is? Ha jól tudom ez a motor a 177LE-s kistestvére és abba elvileg az extra dízel az elõírás.

Apropó mi számít alacsony fordulatnak ennél a motornál? Többen azt írtátok, hogy bejáratásnál se a túl magas se a túl alacsony fordulat nem jó. Nálam érzésre viszont csak 1800-2000-tõl lesz szép hangja a motornak. Hozzáteszem, még soha nem volt dízel autóm és lehet, hogy csak ezért furcsa a 1400-1600 körüli traktor hang.

Még mielõtt valaki azt kérdené, hogy miért nem nézem meg a kézikönyvben a fentieket arra a válasz egyszerû. Mert nincs hozzávaló kézikönyv! A régi Avensishez valót kaptam, amiben még nem volt ez a motor. A kereskedésben azt mondták, hogy a Toyota nem is fog újat kiadni, mert minek. (Másrészt viszont az a marketing, hogy kb 1000 változás volt az autón.)

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D4D
« Válasz #488 Dátum: 2006.08.22 12:02:05 »
Idézetet írta: "bali1a"
Nem tudjátok véletlenül, hogy az új 2l-es dízelbe is csak extra dízelt lehet tölteni vagy jó a normál is? Ha jól tudom ez a motor a 177LE-s kistestvére és abba elvileg az extra dízel az elõírás.


Szia!
A D-CATba 50ppm alatti kéntartalmú gázolaj kell, a többibe 500ppm kéntartalom alatti kell.
A MOL szerint az összes gázolaj 10ppm alatti, így nyugodtan lehet tölteni minden dízelbe bármilyen magyar gázolajat. Azért a D-CAT-ba prémiumot tankolnék, a többibe nem kell.

Idézetet írta: "bali1a"
Apropó mi számít alacsony fordulatnak ennél a motornál? Többen azt írtátok, hogy bejáratásnál se a túl magas se a túl alacsony fordulat nem jó.

A 2000-2500 körüli átlagos fordulat teljesen jó bejáratásra.

Idézetet írta: "bali1a"
Mert nincs hozzávaló kézikönyv! A régi Avensishez valót kaptam, amiben még nem volt ez a motor. A kereskedésben azt mondták, hogy a Toyota nem is fog újat kiadni, mert minek. (Másrészt viszont az a marketing, hogy kb 1000 változás volt az autón.)

Valóban nincs hozzá még kézikönyv... De majd várható, hogy lesz.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

bali1a

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
D4D
« Válasz #489 Dátum: 2006.08.22 12:36:41 »
Kösz a gyors választ Szeke!

Az új 2l-es most akkor D-CAT vagy nem?
Mert én csak a marketing anyagból következtetek erre.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D4D
« Válasz #490 Dátum: 2006.08.22 12:49:28 »
Idézetet írta: "bali1a"
Az új 2l-es most akkor D-CAT vagy nem?

Nem D-CAT, Magyarországon nincs hozzá részecskeszûrõ.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D4D
« Válasz #491 Dátum: 2006.08.25 13:45:32 »
Az AB-ben nemrégiben jelent meg az összegzés a 2.0 D-CAT (németeknél van ilyen a 116 lovasból is , jellemzõ hogy nálunk a 126 lovasból sem lesz  :x ...) 100 ezer kilométeres nyúzótesztjérõl . Egy Sol felszereltségû szedánt teszteltek .

Hm , az eredmény , Toyotához képest , kissé felemás lett . Kisebb problémák : a teszt végére kiülõdött a vezetõülés , megkopott néhány mûanyag kezelõszerv , keletkeztek zörejek az utastérben , és keresztirányú úthibákon kopogni kezdett az elsõ futómû ; továbbá az egyik fényszórót gariban cserélték beázás miatt , az egyik ködfényszórót , mert magától megrepedt a burája (!) , ezen kívül leesett az egyik hátsó króm díszléc .

Nagyobb problémák : a katalizátor autópályán idõnként iszonyú fehér füstöt okádott magából egy darabig - ezt a teszt után a Toyota el is ismerte , hogy hibás volt , idõközben változattak a konstrukción , mert a korábbi tartós magas sebesség esetén nem tudott rendeltetésszerûen öntisztulni , aminek ilyen idõnkénti látványos füstölés lett az eredménye . Ezen kívül eldugaszolódott valamilyen , a katalizátor érzékelõjéhez tartozó csõ 60 ezer km környékén , aminek hibajelzés lett az eredménye , és egy soron kívüli látogatás a mûhelyben - idõközben ezen is változtattak , vastagabb csöveket szerelnek be . Még két komolyabb hiba volt : 80 ezer kilométernél cserélni kellett a kuplungot ; továbbá a teszt vége felé az ötödik fokozatot egyre nehezebben lehetett kapcsolni - a teszt befejeztét követõ szétszerelés során kiderült , hogy a váltóban egy csavar nem megfelelõ nyomatékkal való meghúzása miatt (!) egy csapágy haldoklott , nem sok volt vissza neki .

Mondjuk , a kocsi ezzel együtt egyszer sem hagyta ott õket , így egy harminc-valahányas listán a 8. helyre került , megbízhatósági sorrendben a nyúzóteszten eddig szerepelt autók között (az elsõ egy Mazda 6) . Mindazonáltal az összegzésben leírták , és ebben szvsz igazuk is van , hogy egy Toyota részérõl ennél jobbra számítottak , lásd elsõsorban kuplung és váltó , meg a kis bizbazok , zörgések . Nyúzótesztes Toyota eddig ilyesmit nem produkált náluk . A katalizátor problémái pedig arra utaltak , hogy a Toyota ezúttal , tõle szokatlan módon , kiforratlan konstrukciót engedett ki az utcára .

A sztorihoz hozzátartozik , hogy a kocsit jórészt pályán használták nagy sebességgel , amit jól jelez , hogy a 100 ezer km-re 9.1 literes (!) átlagfogyasztás jött ki , míg a standard tesztkörön csak 6.6-ot evett az autó . Tehát nem városban volt nyúzva vagy ilyesmi .

Érdekesség , hogy a teszt VÉGÉN elvégzett teljesítmény-mérés szerint a motor a gyári 116 helyett 119 lóerõt tudott - mondom még egyszer , miután lefutotta a 100 ezer (kemény) kilométert !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
D4D
« Válasz #492 Dátum: 2006.08.26 14:19:49 »
Egy új típus vagy akár hajtáslánc bevezetésénél is az elsõ évben egy csomó hiba derül ki. Lásd pl. Carina gyártás áthelyezése Angliába, VVTI motor olajfogyasztás, diesel lendkerék, AVEII lámpa + izzók probléma, régi Yaris robot váltó hidraulika ... A Toyotában az a jó, hogy ezeket rendkívül hatékonyan gyûjti, elemzi és megoldja! Ez az utóbbi nem minden márkára jellemzõ.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
D4D
« Válasz #493 Dátum: 2006.08.27 19:41:58 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Egy új típus vagy akár hajtáslánc bevezetésénél is az elsõ évben egy csomó hiba derül ki. Lásd pl. Carina gyártás áthelyezése Angliába, VVTI motor olajfogyasztás, diesel lendkerék, AVEII lámpa + izzók probléma, régi Yaris robot váltó hidraulika ... A Toyotában az a jó, hogy ezeket rendkívül hatékonyan gyûjti, elemzi és megoldja! Ez az utóbbi nem minden márkára jellemzõ.


Igen , de a tesztelt Ave korántsem az elsõ évbõl származott . Ez egy 2005-ben gyártott autó volt ! Amúgy pedig , sajnos , az utóbbi években kezdtek a Toyotánál is megszaporodni az ilyen gyerekbetegségek - korábban ez nem volt jellemzõ . A technológiai újítási kényszert szemlátomást õk sem tudják hibátlanul megoldani . Na ja , ott is emberek dolgoznak . Tény , hogy más márkáknál általában jóval több a hiba - csak éppen ez szerintem nem mentség .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #494 Dátum: 2006.08.27 20:55:15 »
Idézetet írta: "Bicskei"
Falcon:

Jól látom, hogy a ráncfelvarrt AveII középkonzolon lévõ kijelzõje gyakorlatilag megegyezik az AveI kijelzõjével?  :hmm:


Fogalmam sincs... bevallom, nem láttam még AveI-et belülrõl...  :oops:  Két részre osztott kijelzõ, kormányról vagy az alatta lévõ gombokkal állítgathatod hogy mit mutasson a bal ill. jobb oldalon (pillanatnyi fogy., átlagfogy., tankolásig megtehetõ km, megmittudoménmégmi, nálam standard az utóbbi kettõ van beállítva  :pofa: )