Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1440473 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

v-sly-

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
D4D
« Válasz #465 Dátum: 2006.08.15 18:43:23 »
Idézetet írta: "VJozsi"
Sziasztok,

egy fedcomp/fogyasztásmérõs kérdésem lenne:
Ismerõs frissen vásárolt 3 éves új kasztnis D4D Avensise esetében a pill. fogyasztásmérõ által mutatott érték maximalizálva van 30l/km-ben. Ez rendben is volna, de a min. mutatott érték nem megy 3,4 l/km alá. Még akkor sem, ha lejtõn motorfékkel megy. :shock: Aggasztja egy kicsit a dolog, hogy ez most szoftverbõl limitált érték, vagy valóban nem lehet ez alá lemenni, és a motor valóban fogyaszt még motorfék üzemben is. :mivan:
Ha bármilyen ötletetek, tapasztalatok van, elõre is kösz.



Csalnak azok a nyavalyás órák.Nem lehet rájuk 100%osan számítani.Inkább csak tájékoztató jellegü...
Miért ne fogyasztana?Olyankor is jár a motor.Azaz éget el gázolajat.
Ha nem így lenne,akkor megszünne a fék+kormány szervóhatása is....


Ja igen! :nana: Most hallottam,hogy állóhelyzetben,alapjáraton is fogyasztanak ezek az olajkályhák!Akár 0m-en 100at is :mivan:




 :rohog:

VJozsi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
D4D
« Válasz #466 Dátum: 2006.08.15 20:09:59 »
Idézetet írta: "v-sly-"
Idézetet írta: "VJozsi"
Sziasztok,

egy fedcomp/fogyasztásmérõs kérdésem lenne:
Ismerõs frissen vásárolt 3 éves új kasztnis D4D Avensise esetében a pill. fogyasztásmérõ által mutatott érték maximalizálva van 30l/km-ben. Ez rendben is volna, de a min. mutatott érték nem megy 3,4 l/km alá. Még akkor sem, ha lejtõn motorfékkel megy. :shock: Aggasztja egy kicsit a dolog, hogy ez most szoftverbõl limitált érték, vagy valóban nem lehet ez alá lemenni, és a motor valóban fogyaszt még motorfék üzemben is. :mivan:
Ha bármilyen ötletetek, tapasztalatok van, elõre is kösz.


Csalnak azok a nyavalyás órák.Nem lehet rájuk 100%osan számítani.Inkább csak tájékoztató jellegü...
Miért ne fogyasztana?Olyankor is jár a motor.Azaz éget el gázolajat.
Ha nem így lenne,akkor megszünne a fék+kormány szervóhatása is....

Ja igen! :nana: Most hallottam,hogy állóhelyzetben,alapjáraton is fogyasztanak ezek az olajkályhák!Akár 0m-en 100at is :mivan:
 :rohog:


Ez jó!  :nagymosoly:  

Szóval a menyiséggel semmi gond, dehát az :ordog:  nem alszik.
Azért furcsa ez a mért érték, mivel benzines motoroknál motorfék üzemben simán lehet 0l/km-t elérni. (De láttam már a fedcompomon 99,9 l/km-et is. :sir: )
Ettõl függetlenül komolyan, lehetséges, hogy ezeknél a dízelmotoroknál nincs a benzinesekkel megegyezõ elvû motorfék üzemmód, hanem valamilyen más módon következik be a motor által a fékezés? Nincs errõl vmi szakirodalom a neten?
Jozsi

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #467 Dátum: 2006.08.15 20:19:57 »
Idézetet írta: "VJozsi"
Sziasztok,

egy fedcomp/fogyasztásmérõs kérdésem lenne:
Ismerõs frissen vásárolt 3 éves új kasztnis D4D Avensise esetében a pill. fogyasztásmérõ által mutatott érték maximalizálva van 30l/km-ben. Ez rendben is volna, de a min. mutatott érték nem megy 3,4 l/km alá. Még akkor sem, ha lejtõn motorfékkel megy. :shock: Aggasztja egy kicsit a dolog, hogy ez most szoftverbõl limitált érték, vagy valóban nem lehet ez alá lemenni, és a motor valóban fogyaszt még motorfék üzemben is. :mivan:
Ha bármilyen ötletetek, tapasztalatok van, elõre is kösz.


A pillanatnyi fogyimérõ gyakorlatilag semmit sem ér sajnos. (Ebben speciel gyenge a  :toy: , dehát valamiben neki is annak kell lennie :)  )
Az átlagot viszont aránylag jól közelíti, eddigi tapasztalatom és számolgatásaim szerint +/- 0,1 liter/100km eltéréssel mutatja.
Szóval ne aggódjon az ismerõs, pár tankolás után egyébként õ is meg fog nyugodni hogy nem zabálja ki a vagyonából a D4D  :kacsint:

VJozsi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
D4D
« Válasz #468 Dátum: 2006.08.15 20:29:51 »
Idézetet írta: "Falcon"
Idézetet írta: "VJozsi"
Sziasztok,

egy fedcomp/fogyasztásmérõs kérdésem lenne:
Ismerõs frissen vásárolt 3 éves új kasztnis D4D Avensise esetében a pill. fogyasztásmérõ által mutatott érték maximalizálva van 30l/km-ben. Ez rendben is volna, de a min. mutatott érték nem megy 3,4 l/km alá. Még akkor sem, ha lejtõn motorfékkel megy. :shock: Aggasztja egy kicsit a dolog, hogy ez most szoftverbõl limitált érték, vagy valóban nem lehet ez alá lemenni, és a motor valóban fogyaszt még motorfék üzemben is. :mivan:
Ha bármilyen ötletetek, tapasztalatok van, elõre is kösz.


A pillanatnyi fogyimérõ gyakorlatilag semmit sem ér sajnos. (Ebben speciel gyenge a  :toy: , dehát valamiben neki is annak kell lennie :)  )
Az átlagot viszont aránylag jól közelíti, eddigi tapasztalatom és számolgatásaim szerint +/- 0,1 liter/100km eltéréssel mutatja.
Szóval ne aggódjon az ismerõs, pár tankolás után egyébként õ is meg fog nyugodni hogy nem zabálja ki a vagyonából a D4D  :kacsint:


Az igazat megvallva nem is igazán ez a "drasztikusnak mondható"  :) vagyonfogyás zavaró, hanem az, hogy ez az érték egy esetleges mûszaki problémára vezethetõ vissza.
Alapvetõen azért tettem fel a kérdést, hogy valaki azt válaszolja, hogy "igen, ez ilyen, nem kell foglalkozni vele :kacsint: ".
Vagy ahogy mondják, ez nem hiba, hanem tulajdonság :vag1: .
Jozsi

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #469 Dátum: 2006.08.15 20:37:29 »
Idézetet írta: "VJozsi"

Az igazat megvallva nem is igazán ez a "drasztikusnak mondható"  :) vagyonfogyás zavaró, hanem az, hogy ez az érték egy esetleges mûszaki problémára vezethetõ vissza.
Alapvetõen azért tettem fel a kérdést, hogy valaki azt válaszolja, hogy "igen, ez ilyen, nem kell foglalkozni vele :kacsint: ".
Vagy ahogy mondják, ez nem hiba, hanem tulajdonság :vag1: .


OK, a kedvedért holnap megnézem és jelzem az eredményt - bevallom, azért nem tudok ilyen megnyugtató választ adni mert
1., nem vagyok szervízes csak egy lelkes "felhasználó"  :nagymosoly:
2., a legelején megállapítottam hogy a pill. fogy. használhatatlan, ezért azóta rá se néztem arra a számadatra   :kacsint:

v-sly-

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
D4D
« Válasz #470 Dátum: 2006.08.16 00:17:24 »
Idézetet írta: "VJozsi"


Ez jó!  :nagymosoly:  

Szóval a menyiséggel semmi gond, dehát az :ordog:  nem alszik.
Azért furcsa ez a mért érték, mivel benzines motoroknál motorfék üzemben simán lehet 0l/km-t elérni. (De láttam már a fedcompomon 99,9 l/km-et is. :sir: )
Ettõl függetlenül komolyan, lehetséges, hogy ezeknél a dízelmotoroknál nincs a benzinesekkel megegyezõ elvû motorfék üzemmód, hanem valamilyen más módon következik be a motor által a fékezés? Nincs errõl vmi szakirodalom a neten?



Fizikai képtelenség lenne,ha nem fogyasztana semmit motorfék közben.Akár benzines,akár diesel.
Ha a motor jár,akkor ég benne az üzemanyag.Ha megy a motorba az égést tápláló közeg,akkor fogyasztásnak lennie kell.

Az a "0l/km"es fedcomp pedig szintén butaságokat mutatott. :wink:

Ha a valódi fogyasztásra(illetve üzemzavar okozta fogyasztásnövekedés kiderítésére) vagy kiváncsi,akkor azt a tankolás/megtett út mérésével tudod pontosan megállapítani.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #471 Dátum: 2006.08.16 01:32:59 »
Az eredeti kérdésre válaszolva: igen, ezt szoftveresen korlátozzák 3.3 és 35 l/100km közé. Persze egyik véglet sem igaz, de ez van, nincs mit tenni.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #472 Dátum: 2006.08.16 09:46:16 »
Idézetet írta: "Bicskei"
Az eredeti kérdésre válaszolva: igen, ezt szoftveresen korlátozzák 3.3 és 35 l/100km közé. Persze egyik véglet sem igaz, de ez van, nincs mit tenni.


Persze hogy elfelejtettem nézni a fedkompot hogy lecsekkoljam a dolgot, még jó hogy van közöttünk nálam jóval hozzáértõbb is  :oops:
 :nagymosoly:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
D4D
« Válasz #473 Dátum: 2006.08.17 00:42:18 »
Idézetet írta: "v-sly-"
Fizikai képtelenség lenne, ha nem fogyasztana semmit motorfék közben.

Már miért lenne az? Azt a sok szép szelepet a motorban el is lehet zárni, a motort meg viszi a lendülete. Benzinesnél legalábbis létezik a jelenség, és éppenséggel így lehet lejjebb vinni a fogyit, hogy hegyrõl lefelé nem magas fokozatban fékpedálra tapadt lábbal jösz le, hanem 1-gyel vagy 2-vel kisebb fokozatban motorfékezve. A féket is kíméled, meg a pénztárcádat is.
Idézetet írta: "v-sly-"
Ha megy a motorba az égést tápláló közeg, akkor fogyasztásnak lennie kell.

Pont ez benne a pláne, hogy nem megy.
music     

v-sly-

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
D4D
« Válasz #474 Dátum: 2006.08.17 00:54:54 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "v-sly-"
Fizikai képtelenség lenne, ha nem fogyasztana semmit motorfék közben.

Már miért lenne az? Azt a sok szép szelepet a motorban el is lehet zárni, a motort meg viszi a lendülete. Benzinesnél legalábbis létezik a jelenség, és éppenséggel így lehet lejjebb vinni a fogyit, hogy hegyrõl lefelé nem magas fokozatban fékpedálra tapadt lábbal jösz le, hanem 1-gyel vagy 2-vel kisebb fokozatban motorfékezve. A féket is kíméled, meg a pénztárcádat is.
Idézetet írta: "v-sly-"
Ha megy a motorba az égést tápláló közeg, akkor fogyasztásnak lennie kell.

Pont ez benne a pláne, hogy nem megy.



Annyinak minimum mennie kell,amennyi az alapjárathoz szükséges.
Ha nem hiszed,akkor lejtön lefelé,motorfékezés közben vedd le a gyújtást.
De meg ne lepödj !Én szó'tam :ordog:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
D4D
« Válasz #475 Dátum: 2006.08.17 01:21:47 »
Idézetet írta: "v-sly-"
Annyinak minimum mennie kell,amennyi az alapjárathoz szükséges. Ha nem hiszed,akkor lejtön lefelé,motorfékezés közben vedd le a gyújtást. De meg ne lepödj !Én szó'tam :ordog:

pedig egy kanyi benya nem megy bele olyankor, hidd el! (A dízelt nem tudom, mert az más elven mûxik, de a benzines nem fogyaszt benzint motorfék üzemben. Pont ez az egyik hatalmas különbség a karbis és az injektoros motorok közt!
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
D4D
« Válasz #476 Dátum: 2006.08.17 08:47:01 »
Ez így van, benzinesnél megszûnik az üzemanyag adagolás motorfék üzemben. Egyébként nekem a D4D-m is 0-t mutat motorféknél.
Gabe 254.

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
D4D
« Válasz #477 Dátum: 2006.08.17 09:42:42 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Ez így van, benzinesnél megszûnik az üzemanyag adagolás motorfék üzemben. Egyébként nekem a D4D-m is 0-t mutat motorféknél.

Lehet hogy rosszul tudom, de a mai autóknál motorfék üzemben is kap a motor benzint, nyilván kevesebbet mint ha a gázon állsz. Ennek többek között az a célja, hogy a terhelésváltások ne olyan drasztikusan jelenejenek meg, ne bólogasson nagyokat az utas, sorfõr. Meg valamennyire a hajtásláncot is kíméli.
Ha arra gondolok, hogy egy Ladában mekkora a motorfék ha leugrok a gázról, és mekkora az Avensisben, akkor a Lada fékez nagyobbat, szerintem. Pedig ott kisebb a kompresszió, tehát kisebbnek kellene lennie a fékhatásnak is.
Persze lehet hogy butaság, de én így hallottam.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
D4D
« Válasz #478 Dátum: 2006.08.17 11:40:56 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Lehet hogy rosszul tudom, de a mai autóknál motorfék üzemben is kap a motor benzint, nyilván kevesebbet mint ha a gázon állsz. Ennek többek között az a célja, hogy a terhelésváltások ne olyan drasztikusan jelenejenek meg, ne bólogasson nagyokat az utas, sorfõr. Meg valamennyire a hajtásláncot is kíméli. Ha arra gondolok, hogy egy Ladában mekkora a motorfék ha leugrok a gázról, és mekkora az Avensisben, akkor a Lada fékez nagyobbat, szerintem. Pedig ott kisebb a kompresszió, tehát kisebbnek kellene lennie a fékhatásnak is. Persze lehet hogy butaság, de én így hallottam.

Lehet, hogy az elején még kap, de tartósan biztosan nem, ha nem hiszed, kérdezz meg egy szerelõt!
Egyébként én pont fordítva tudom: a karbisnak van szüksége folyamatosan üzemanyagra motorfék alatt is - mégis a karbis autóknak erõsebb a motorféke, gondolom a komputer nem avatkozik közbe, azért.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #479 Dátum: 2006.08.17 15:06:32 »
Torló üzemmódban a modern négyütemû Otto, és Diesel motor nem kap üzemanyagot. Azért nem fullad le, ha szétkapcsolod a tengelykapcsolóval a motort és a váltót, mert a motorvezérlõ elektronika figyeli a fordulatszámesést, és beavatkozva ismét üzemanyagot juttatt az injektorba. Amennyiben mégis kapna, akkor ott valami nincsen rendben!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.