Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1366547 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4605 Dátum: 2022.02.08 14:51:29 »
Itt a 150 lovasról lenne szó.
Még olyan kérdés merült fel bennem, hogy ennek a vezérlése milyen, láncos? Annak illetve a kapcsolódó dolgoknak (vízpumpa meg mittudomén) a cseréjét milyen gyakran kell intézni? Ez kb mennyibe kerül tokkal-vonóval?
A katalizátor/részecskeszűrő cseréje/javítása mennyibe fáj?
Köszi a választ!
Szia!
Szerintem láncos vezérlésű és nem szokott probléma lenni vele.
A részecskeszűrő cseréje drága mulatság és 300k km-nél nem nagyon bír többet.Kb. 600k ft.-
A vízpumpából én egyszer próbálkoztam utángyártottal (20-50k ft.- a Bárdinál) nem bírta sokáig, de az utángyártott hosszbordásszíj sem volt gyári minőségű.

pietr

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4606 Dátum: 2022.02.08 15:13:55 »
Szia!
Szerintem láncos vezérlésű és nem szokott probléma lenni vele.
A részecskeszűrő cseréje drága mulatság és 300k km-nél nem nagyon bír többet.Kb. 600k ft.-
A vízpumpából én egyszer próbálkoztam utángyártottal (20-50k ft.- a Bárdinál) nem bírta sokáig, de az utángyártott hosszbordásszíj sem volt gyári minőségű.

Köszi!
Részecskeszűrő esetén csak csere jöhet szóba, vagy ezek a neten is hirdetett dpf-tisztítások (~30ezer ft) vagy betétcserék is működnek?

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4607 Dátum: 2022.02.08 17:25:03 »
Köszi!
Részecskeszűrő esetén csak csere jöhet szóba, vagy ezek a neten is hirdetett dpf-tisztítások (~30ezer ft) vagy betétcserék is működnek?
300k km után kuka a DPF és sajna csak a gyári jó bele hosszútávon..

invenzor

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4608 Dátum: 2022.03.11 13:20:00 »
Ha Budapest környéki vagy, tudok egy toyota szakit, aki átnézi...


Sárközi András engem érdekelne ez a szakember, vásárlás előtt állok.

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4609 Dátum: 2022.04.14 10:22:46 »
Sziasztok!

Van egy Corolla Verso 2.0 d4d 2005 1CD, 115 lovas (újabb kasznis) autónk, ingázásra vettük még '17-ben.
Akkor az injektorok új csúcsokat kaptak.
Most 80 000 km-rel később az injektorok visszakerültek a szakműhelybe, a csúcsok még teljesen jók, tisztítva lettek, a nyomás beállítva, padon kaptak új kódokat.
A szerelő visszatette, de hat féle diagnosztikával sem tudta felkódolni.
A 2.2 D-CAT-ok, újabb motorosokat megtalálta, de ezt nem.
Felhívta valami Toyotás haverját, aki azt mondta, hogy "ezt a motort még nem lehet kódolni, ha csörög, akkor ilyen".
Szerintem össze keverte a 2004-es 1CD-vel, amiben teljsen más az injektor, és a pumpa, de mindegy.
Az én injektoraim QR kódosok, és a pad is generált hozzá 16 jegyű számsorokat.
Létezik, hogy a toyota az átállás környékén az újabb injektorral adta ki az autót, de az ECU-ban nem hagyott lehetőséget egyenkénti kódolásra???
Most kicsit hülyén jár hidegen.
Mivel az autó piaci értéke jelképes, és folyamatosan karban volt tartva, nem gazdaságos eladni. Használni akarom még két évig, és eldobni.

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4610 Dátum: 2022.04.14 19:22:48 »
Sziasztok!

Van egy Corolla Verso 2.0 d4d 2005 1CD, 115 lovas (újabb kasznis) autónk, ingázásra vettük még '17-ben.
Akkor az injektorok új csúcsokat kaptak.
Most 80 000 km-rel később az injektorok visszakerültek a szakműhelybe, a csúcsok még teljesen jók, tisztítva lettek, a nyomás beállítva, padon kaptak új kódokat.
A szerelő visszatette, de hat féle diagnosztikával sem tudta felkódolni.
A 2.2 D-CAT-ok, újabb motorosokat megtalálta, de ezt nem.
Felhívta valami Toyotás haverját, aki azt mondta, hogy "ezt a motort még nem lehet kódolni, ha csörög, akkor ilyen".
Szerintem össze keverte a 2004-es 1CD-vel, amiben teljsen más az injektor, és a pumpa, de mindegy.
Az én injektoraim QR kódosok, és a pad is generált hozzá 16 jegyű számsorokat.
Létezik, hogy a toyota az átállás környékén az újabb injektorral adta ki az autót, de az ECU-ban nem hagyott lehetőséget egyenkénti kódolásra???
Most kicsit hülyén jár hidegen.
Mivel az autó piaci értéke jelképes, és folyamatosan karban volt tartva, nem gazdaságos eladni. Használni akarom még két évig, és eldobni.

Toyotech Hibrid Autószerviz Budapest, Vasvári Pál u. 11, 1047
Hivd fel öket,kérdezz rá....

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4611 Dátum: 2022.04.19 19:42:11 »
Toyotech Hibrid Autószerviz Budapest, Vasvári Pál u. 11, 1047
Hivd fel öket,kérdezz rá....

Sziasztok!

Végül az injektor javító srác meg tudta csinálni az 1CD VFT kódú motorba való injektorok kódbeírását egy Launch diaggal  :clap: (a fiam kedvéért raktam egy emojit), nem tudom melyik széria volt.
Az alábbiakkal nem lehetett:
Bosh
Würth
Delphi (a Delphi csak a 2.2 D-CAT-ot tartalmazza)
A fenti diagok újak voltak, legfeljebb néhány évesek.

A hivataloas Toyota szerviz közölte, hogy csak a gyátrói procedúrát csinálnak, tehát bekérnek négy injektort, a négy számsor bepötyögése 50.000.- HUF- nál kezdődik,
ha valamelyik injektort rossznak ítélik, akkor automatikusan cserélik, a költség elmehet 500.000.- ig, vagy följebb.

Akiket Numberone javasolt, nem kerestem, az lett volna a következő.
« Utoljára szerkesztve: 2022.04.19 19:48:54 írta Mogyoro42 »

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4612 Dátum: 2022.04.20 20:05:43 »
Szuper,használd egészséggel.

biro98

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4613 Dátum: 2022.06.16 17:44:24 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne Toyota Avensis 2.2 D4-D 150 le autómnál gyorsításkor kerregő hangot ad ki a motor hidegen ez egy kicsit tompul melegen de akkor is de egy bizonyos fordulat 2500-2700 felett elhagyja erő ugyan úgy megvan mi lehet a probléma?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4614 Dátum: 2022.07.09 15:17:54 »
sziasztok!

rég jártam erre, van egy kis fék gondom, van aki tudja, vagy meg tudja mérni, mennyinek kell lennie a LUK vapec 19s szivattyúnál?

illetve mikor benyomom a fékpedált egy szuszogó hang jön első körben, a pedál könnyen bemegy, majd kb pedálút felénél elkezd fogni a fék rendesen..

egyéb ötlet?
előre is köszönöm!

gyurijo9

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4615 Dátum: 2022.08.23 12:11:41 »
Sziasztok!

Keresnék 2.2 D-Cat motoros 2008-as évjáratú Toycsihoz valahol elérhető szervíz előírást. Km-re vetítve elérhető esetleg valahol?

Továbbá azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok kedves fórum társak, hogy az előző tulaj 5W-30-as olajat használt (Castrol). Más topicokban olvasottak alapján tenném fel ide a kérdést, hogy MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 -ról van-e valakinek tapasztalata/információja?

Köszi!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4616 Dátum: 2022.08.23 21:37:17 »
.. hogy az előző tulaj 5W-30-as olajat használt (Castrol). Más topicokban olvasottak alapján tenném fel ide a kérdést, hogy MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 -ról van-e valakinek tapasztalata/információja?
Jobb, mint a Castrol. Motul, Total Quarz, LM, Mobil 1, bármelyiket nyugodtan használhatod. Arra figyelj, hogy DPF barát legyen.

gyurijo9

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4617 Dátum: 2022.08.24 08:51:55 »
Köszönöm szépen!  :clap: :clap:

gyurijo9

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4618 Dátum: 2022.08.24 21:25:53 »
Még egy olyan kérdés, és egyelőre megvagyok eskü....

Ha adott egy "még" jól működő D-Cat... (nem kormol, nem eszi a vizet/olajat, nem büdös a kipuff és igazoltam 104.000-nél jár) akkor nem lenne érdemes még most elébe mennem a dolgoknak és mondjuk cseréltetni hengerfej tömítést?

Köszi: Gy.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4619 Dátum: 2022.08.24 21:49:55 »
Még egy olyan kérdés, és egyelőre megvagyok eskü....

Ha adott egy "még" jól működő D-Cat... (nem kormol, nem eszi a vizet/olajat, nem büdös a kipuff és igazoltam 104.000-nél jár) akkor nem lenne érdemes még most elébe mennem a dolgoknak és mondjuk cseréltetni hengerfej tömítést?

Köszi: Gy.
Ha jól tudom, a 2008-ban már nem a szar, kemény hengerfej tömítéssel szerelték, de ez nem 100%-os infó.
Amire viszont figyelni kell, az a hűtő rendszer. A folyadék mennyisége, a tiszta hűtő felület és a hőfok mérő.
A DPF miatt ajánlatos magas fordulatszámon menni, nem hamar felváltani. Sokan egyáltalán nem használják a 6. sebességet. Természetesen a gyakori hideg motorral megtett rövidebb utak is kerülendők. Mint ahogy a vezérlés bármilyen piszkálása (úgy mint tuning box és társai).
Mostani üzemnyag árak mellett kellemes infó, hogy a prémium üzemanyagot ajánlott tankolni bele.
Szóval élvezetes, ahogy megy, de kényes jószág.