Sziasztok!
Egy ismerősöm ismerőse eladja 2010-es, Franciaországban vásárolt 2.2-es D-CAT (2AD-FTV motorkód) Avensisét.
A kocsi 6 fokozatú automata váltóval szerelt, kb 250 ezret futott.
Rosszakat hallottam erről a motorról korábban, szerintetek mennyire valós a riogatás?
Mi az amire mindenképp érdemes odafigyelni a megnézés, próbakör során? Mi az, amiket egy esetleges vásárlás után (szinte) azonnal nézetni/cseréltetni kell?
Szívesen fogadnék bárminemű tanácsot a kinézett autóval kapcsolatban.
Köszi előre is!
Szia!
Ezek a dízelek nem voltak éppen a Toyota büszkeségei, bár ez azért a "kisebbik" 2.2-es, nem a 177 lovas.
Aut váltót (még a hagyományosat, nem az MMT-t) is először párosítottak 4 hengeres dízel motorhoz, szóval sok lehet a bizonytalansági faktor.
Mindenképpen érdemes lecserélni az Aut váltóban az olajat és a szűrőt is (igen, bizony, itt is van ilyesmi, nem csak a motorban, de sajnos erről sokan nem tudnak...), bármit is mondott a tulaj mikor volt utoljára ilyen cserélve benne. Remélhetőleg nem most először lenne cserés...
Aut váltónál azt kell figyelni, hogy amikor a lábad a féken van, de közben a váltót beteszed D-be, azt érzed, hogy az autó el akarna indulni, ha nem állnál a féken - ha nem produkál ilyen jelenséget, akkor a váltó hamarosan kuka lesz - 500-600e Ft-s felújítással számolhatsz nyugodtan.
Felszereltség sem mindegy, hiszen a jobban ellátottakhoz már kanyarkövetős Xenon is járt - bár ezt bárhol a fallal szemben állva le tudod ellenőrizni, hogy működik-e, vagy netán beletettek egy szerényebb lámpatestet (ugyebár ha esetleg törött lett volna az eleje, sosem tudni...), ami nem is tudja ezt a funkciót.
Csak ehhez a dízel+Aut váltó kivitelhez lehetett vezetéstámogató rendszer-csomagot kérni (vagyis itthon, hogy a Franciánál hogy volt ez, nem tudom), ezeket sem árt leellenőrizni, ha van a kocsiban.
Az elektromos kézifék tud fejfájást okozni, ha jól tudom - bár mondjuk Aut váltós kocsinál elég ritka ennek a használata, illetve remélem ez a funkció ki is kapcsolható benne.
Ha van benne a hátsó oldalsó ablakokon kihúzható napfényvédő roló, azt sem árt ellenőrizni, mert 1-1 erősebb, gyermek általi forszírozástól bizony elszakadhat a roló anyaga.
Az autó külsejével, sérüléseivel kapcsolatban pedig az általános dolog, amik esetleg szemet szúrhatnak (eltérő színárnyalat, megfolyt festék, glett darabok nem rendesen elsimítva... - ezek mind utólagos, és sajnos olcsó gányolásra utaló nyomok).
Hirtelen ennyi jutott eszembe.