Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1355120 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4590 Dátum: 2021.12.23 08:52:01 »
Ezt én is megpróbálnám, de hozzáteszem, hogy, ha nem szűnik meg a hibajelenség, attól még lehet rossz. :)
(Arra gondolok, hogy, ha nem zár el rendesen maga az injektor, akkor vezérléstől függetlenül "adagol" ["bepisil"], vagyis ettől még lehet ez az alapprobléma.)
Szerintem ha pisilne az 5. injektor, akkor folyamatosan füstölne...,

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4591 Dátum: 2021.12.23 08:55:07 »
Tisztelt Greg!
a 4576-os hozzászolásom neked szolt!
Igaza van Andrásnak,neked egy megbizhato szerelö kell!
Mit szarakodtok,meg találgattok a kocsival?
Irtam,hogy én mit csinálnék vele.Huzd le a kábelt az ötödik injektorrol és nézd meg,hogy mit csinál a kocsi.Ha megszünik a hibajelenség akkor máris tudod,hogy mi a hiba.Ha nem akkor lehet tovább találgatni...
Biztos nem füstölne, de ezzel nem lenne közelebb, hogy mi a hiba.Élőadatokat kell nézni, egy hozzáértő szerelővel a megfelelő diagnosztikával(gyári toyota).

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4592 Dátum: 2021.12.25 11:51:25 »
Draga Uraim,

Eloszor is nagyon boldog unnepeket.

Nagyon koszonom a kommenteket, otleteket.

Par napja ki lett cserelve az 5. injektor, mert tobben is erre tippeltek (koztuk egy toyota szakerto is), de sajnos a fustoles nem szunt meg.
Talan kevesbe durvan, de fustolget.

Ugy fest nincs mas felkeresunk egy toyota szakszervizt, ahogy Andras is javasolja, es kikerjuk a velemenyuket.
En eddig sem zarkoztam el a dolog elol, de sokak szerint a baj nem volt akkora, hogy egy egyszeru muvelettel ne lehetne orvosolni. Sajnos nem igy lett.

Keep my fingers cross

Udv
G

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4593 Dátum: 2021.12.26 18:36:02 »
Hello Greg!
Neked is!
Akkor most menj a kocsihoz és huzd le a csatlakozot az ötödik injektorrol és járj a kocsival.
Buék!
:-)

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4594 Dátum: 2021.12.27 09:44:26 »

Akkor most menj a kocsihoz és huzd le a csatlakozot az ötödik injektorrol és járj a kocsival.

kb. mennyi km-t fog tud így menni?

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4595 Dátum: 2021.12.28 18:42:12 »
200 ezret [rohog]

Greg0529

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4596 Dátum: 2021.12.29 12:15:00 »
Hello Greg!
Neked is!
Akkor most menj a kocsihoz és huzd le a csatlakozot az ötödik injektorrol és járj a kocsival.
Buék!
:-)

Hello Numberone,

Ez annyira drasztikus es egyszeru megoldasnak hangzik, hogy akar meg mukodhet is.
De nincs ennek barmilyen hatulotoje? Nem okozhat esetleg meg nagyobb gondot?

Udv
G


Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4597 Dátum: 2021.12.29 19:12:24 »
Én már rég kiprobáltam volna.
Veszteni valo van???
A füstölés valoszinü a regenerálástol van,amit valamiért állandoan akar csinálni.Ugy tudod megakadályozni otthon házi körülmények közt ha lehuzod a vezetéket.....
Lehet,hogy oda van a katalizátor/van eladom:-)/,és a szondák akarják regeneráltatni az autot...
De csak találgatunk,vizsgáltasd meg a kocsit.
Az is lehet,hogy hengerfejes,és gözöl nem füstöl....
Vagy 100 %,hogy nem az????

Lazarevics

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
    • http://kulfoldimagyarok.co.cc
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4598 Dátum: 2021.12.30 09:36:31 »
Nekem 2.0 D4D-m van, tavasszal nekem is elkezdett füstölni, nem ment olyan jól, de érdekes módon a fogyasztás nem nőtt meg. Nálam a megoldás az egr szelep tisztítása volt, +2 féktisztító, kb 1 óra alatt meg is voltam vele.

Elmúlt a füstölés, azóta sincs semmi baja az autónak. Nem gondoltam volna, hogy egy gyűszűnyi korom ilyen állatságra képes.

tevehaj

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4599 Dátum: 2022.01.29 17:29:19 »

pietr

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4600 Dátum: 2022.02.07 14:07:40 »
Sziasztok!
Egy ismerősöm ismerőse eladja 2010-es, Franciaországban vásárolt 2.2-es D-CAT (2AD-FTV motorkód) Avensisét.
A kocsi 6 fokozatú automata váltóval szerelt, kb 250 ezret futott.
Rosszakat hallottam erről a motorról korábban, szerintetek mennyire valós a riogatás?  :helpsmilie:
Mi az amire mindenképp érdemes odafigyelni a megnézés, próbakör során? Mi az, amiket egy esetleges vásárlás után (szinte) azonnal nézetni/cseréltetni kell?
Szívesen fogadnék bárminemű tanácsot a kinézett autóval kapcsolatban.
Köszi előre is!

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4601 Dátum: 2022.02.07 15:52:50 »
Sziasztok!
Egy ismerősöm ismerőse eladja 2010-es, Franciaországban vásárolt 2.2-es D-CAT (2AD-FTV motorkód) Avensisét.
A kocsi 6 fokozatú automata váltóval szerelt, kb 250 ezret futott.
Rosszakat hallottam erről a motorról korábban, szerintetek mennyire valós a riogatás?  :helpsmilie:
Mi az amire mindenképp érdemes odafigyelni a megnézés, próbakör során? Mi az, amiket egy esetleges vásárlás után (szinte) azonnal nézetni/cseréltetni kell?
Szívesen fogadnék bárminemű tanácsot a kinézett autóval kapcsolatban.
Köszi előre is!
Ha Budapest környéki vagy, tudok egy toyota szakit, aki átnézi...

pietr

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4602 Dátum: 2022.02.07 16:14:54 »
Ha Budapest környéki vagy, tudok egy toyota szakit, aki átnézi...

Én magam Budapesten élek, de az autó elvileg Zalában van.
Viszont ha esetleg vételre kerül sor, akkor jó környékbeli (XI. kerület és környéke) Toyotás szaki érdekelni fog, köszi!  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4603 Dátum: 2022.02.07 17:58:03 »
Sziasztok!
Egy ismerősöm ismerőse eladja 2010-es, Franciaországban vásárolt 2.2-es D-CAT (2AD-FTV motorkód) Avensisét.
A kocsi 6 fokozatú automata váltóval szerelt, kb 250 ezret futott.
Rosszakat hallottam erről a motorról korábban, szerintetek mennyire valós a riogatás?  :helpsmilie:
Mi az amire mindenképp érdemes odafigyelni a megnézés, próbakör során? Mi az, amiket egy esetleges vásárlás után (szinte) azonnal nézetni/cseréltetni kell?
Szívesen fogadnék bárminemű tanácsot a kinézett autóval kapcsolatban.
Köszi előre is!

Szia!
Ezek a dízelek nem voltak éppen a Toyota büszkeségei, bár ez azért a "kisebbik" 2.2-es, nem a 177 lovas.
Aut váltót (még a hagyományosat, nem az MMT-t) is először párosítottak 4 hengeres dízel motorhoz, szóval sok lehet a bizonytalansági faktor.

Mindenképpen érdemes lecserélni az Aut váltóban az olajat és a szűrőt is (igen, bizony, itt is van ilyesmi, nem csak a motorban, de sajnos erről sokan nem tudnak...), bármit is mondott a tulaj mikor volt utoljára ilyen cserélve benne. Remélhetőleg nem most először lenne cserés...  :whistling:
Aut váltónál azt kell figyelni, hogy amikor a lábad a féken van, de közben a váltót beteszed D-be, azt érzed, hogy az autó el akarna indulni, ha nem állnál a féken - ha nem produkál ilyen jelenséget, akkor a váltó hamarosan kuka lesz - 500-600e Ft-s felújítással számolhatsz nyugodtan.

Felszereltség sem mindegy, hiszen a jobban ellátottakhoz már kanyarkövetős Xenon is járt - bár ezt bárhol a fallal szemben állva le tudod ellenőrizni, hogy működik-e, vagy netán beletettek egy szerényebb lámpatestet (ugyebár ha esetleg törött lett volna az eleje, sosem tudni...), ami nem is tudja ezt a funkciót.
Csak ehhez a dízel+Aut váltó kivitelhez lehetett vezetéstámogató rendszer-csomagot kérni (vagyis itthon, hogy a Franciánál hogy volt ez, nem tudom), ezeket sem árt leellenőrizni, ha van a kocsiban.

Az elektromos kézifék tud fejfájást okozni, ha jól tudom - bár mondjuk Aut váltós kocsinál elég ritka ennek a használata, illetve remélem ez a funkció ki is kapcsolható benne.  ;)
Ha van benne a hátsó oldalsó ablakokon kihúzható napfényvédő roló, azt sem árt ellenőrizni, mert 1-1 erősebb, gyermek általi forszírozástól bizony elszakadhat a roló anyaga.

Az autó külsejével, sérüléseivel kapcsolatban pedig az általános dolog, amik esetleg szemet szúrhatnak (eltérő színárnyalat, megfolyt festék, glett darabok nem rendesen elsimítva... - ezek mind utólagos, és sajnos olcsó gányolásra utaló nyomok).

Hirtelen ennyi jutott eszembe.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

pietr

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4604 Dátum: 2022.02.07 20:03:32 »
Szia!
Ezek a dízelek nem voltak éppen a Toyota büszkeségei, bár ez azért a "kisebbik" 2.2-es, nem a 177 lovas.
Aut váltót (még a hagyományosat, nem az MMT-t) is először párosítottak 4 hengeres dízel motorhoz, szóval sok lehet a bizonytalansági faktor.

Mindenképpen érdemes lecserélni az Aut váltóban az olajat és a szűrőt is (igen, bizony, itt is van ilyesmi, nem csak a motorban, de sajnos erről sokan nem tudnak...), bármit is mondott a tulaj mikor volt utoljára ilyen cserélve benne. Remélhetőleg nem most először lenne cserés...  :whistling:
Aut váltónál azt kell figyelni, hogy amikor a lábad a féken van, de közben a váltót beteszed D-be, azt érzed, hogy az autó el akarna indulni, ha nem állnál a féken - ha nem produkál ilyen jelenséget, akkor a váltó hamarosan kuka lesz - 500-600e Ft-s felújítással számolhatsz nyugodtan.

Felszereltség sem mindegy, hiszen a jobban ellátottakhoz már kanyarkövetős Xenon is járt - bár ezt bárhol a fallal szemben állva le tudod ellenőrizni, hogy működik-e, vagy netán beletettek egy szerényebb lámpatestet (ugyebár ha esetleg törött lett volna az eleje, sosem tudni...), ami nem is tudja ezt a funkciót.
Csak ehhez a dízel+Aut váltó kivitelhez lehetett vezetéstámogató rendszer-csomagot kérni (vagyis itthon, hogy a Franciánál hogy volt ez, nem tudom), ezeket sem árt leellenőrizni, ha van a kocsiban.

Az elektromos kézifék tud fejfájást okozni, ha jól tudom - bár mondjuk Aut váltós kocsinál elég ritka ennek a használata, illetve remélem ez a funkció ki is kapcsolható benne.  ;)
Ha van benne a hátsó oldalsó ablakokon kihúzható napfényvédő roló, azt sem árt ellenőrizni, mert 1-1 erősebb, gyermek általi forszírozástól bizony elszakadhat a roló anyaga.

Az autó külsejével, sérüléseivel kapcsolatban pedig az általános dolog, amik esetleg szemet szúrhatnak (eltérő színárnyalat, megfolyt festék, glett darabok nem rendesen elsimítva... - ezek mind utólagos, és sajnos olcsó gányolásra utaló nyomok).

Hirtelen ennyi jutott eszembe.  ;)

Itt a 150 lovasról lenne szó.
Még olyan kérdés merült fel bennem, hogy ennek a vezérlése milyen, láncos? Annak illetve a kapcsolódó dolgoknak (vízpumpa meg mittudomén) a cseréjét milyen gyakran kell intézni? Ez kb mennyibe kerül tokkal-vonóval?
A katalizátor/részecskeszűrő cseréje/javítása mennyibe fáj?
Köszi a választ!