Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1368405 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4455 Dátum: 2020.03.07 14:56:21 »
Igazából nem is kell nyomni, csak tekerni, a megfelelő irányba. Én csak kézzel toltam, miközben tekertem.
A videón a srác elcseszte, nem fújta be a dugattyún a porvédő gumit, el is csavarodott neki, össze is gyűrődött.
Egy ilyen műveletért a szerviz elkér min. 20 ezret. Érdemes megcsinálni, ha van lehetőség rá. Amennyi idő elmegy a szervizbe vitellel, érte menetellel, addig otthon kész az egész.




vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4456 Dátum: 2020.03.07 15:11:47 »
Igen, érdekes. Carina első féknél nincs ilyen, ott csak nyomni kell vissza, nem is csavarodott el semmi. Kifelé sem csavarodik ugyebár.
A fékfolyadék szintjét kellett figyelni a tartályban, hogy ne folyjon ki  :D
Egy ilyen elven működő, csak visszanyomó megoldás viszont jól fog jönni a jövőben.

Ezt miért ilyenre kellett megcsinálni, a rögzítőfék miatt?
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.07 15:13:21 írta vd1234 »

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4457 Dátum: 2020.03.07 17:02:43 »
Valószínű a rögzítőfék miatt. Az első fékeknél a T-27-en is csak nyomni kell a fékdugattyút.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4458 Dátum: 2020.03.08 06:11:57 »
Igen, szerintem is a rögzítő fék miatt. Az Octavián is tekerni kellet, ott nem is lehetett nyomni. Itt is megpróbáltam egy szorítóval, de nem tudtam. Ott az elsőre már nem emlékszem, pedig azt is cseréltem.
A fékolajszint jó kérdés. Bevallom, visszanyomatás közben nem figyeltem a szintet. Aztán mikor kész voltam, akkor nyitottam fel a motorteret, hogy visszategyem az előző művelet miatt levett motorvédő fedelet. Nem folyt ki, de szerintem csak szerencsém volt. A kérdés tanulságos, ellenőrizni kell a szintet. Szerintem műszaki előtt, le fogom cserélni a fékolajat. Szervizkönyv szerint valamikor cserélték, de ki tudja igaz-e. Nem szeretnék ABS-t javítani, az egy kisebb kategóriás autó ára. Az Ignisnél is csak a kocka lett volna 60 ezer fölött, szerelés és olaj nélkül.
Amúgy ez a kaszni jó merev. Ahogy meg volt emelve a hátulja egy oldalon, minden ajtó tökéletesen nyílt, záródott. Valahogy ez nem csavarodik, pedig nem pehelysúly kategória.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4459 Dátum: 2020.03.08 11:27:34 »
2018 ősszel cseréltük a fékfolyadékot a szomszéddal, aki nyugdíjas autószerelő volt, sajnos pár hónapra rá meghalt :cry:
Neki volt(van) akna a garázsában. Ő nyomogatta a fékpedált, meg azután, hogy éppen leürült a tartály, töltötte az új folyadékot, én meg a kerekeknél a légtelenítőknél dolgoztam, mikor jön meg végre a friss anyag. Mondjuk ehhez nem kellett autószerelő legyen, de rendes volt és segített.
Egyébként ABS van az enyémben is, és simán ment így a csere. Állítólag akkor van gáz, ha az ABS kockába levegő jut, de ezt nem tapasztaltam meg, hála Istennek. (Apám Ignisében is volt gond a fékkel, hiába győzködtem, hogy le kell cserélni a fékfolyadékot  :surrender: )
Ha meg már ott voltunk, akkor lecseréltük a kuplungnál is a fékfolyadékot. Összesen nem fogyott el az 1 liter Ferodo folyadék.
Lehet, hogy a mostanit hagyom akár 3-4 évig is benne. Öcsémnek van végülis aknás garázs, az is lehet, hogy leszervezem nála a cserét  :hmmmm:
Nemrég fémdobozos, 1 literes Ate folyadékot vettem, az kibírja majd a várakozást.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4460 Dátum: 2020.03.08 19:59:58 »
Igen, elvileg két évente kellene cserélni. Az nagyon jó, ahogy csináltátok, úgy tuti nem lesz levegős.
Sajnos a Suzukik nagyon érzékenyek erre az olajcserére. 4-5 évesen, több embertől hallottam, hogy elment az ABS. Én ez miatt meg is törtem. Csepelen esőben, macskaköves úton 45-el mentem, mikor előttem hirtelen lefékeztek. A táv harmadán meg kellett volna állnom, de a fékpedál beesett és az autó azzal a lendülettel ment tovább. Sajnos a meglepetéstől az sem volt eszemben, hogy kéziféket rántsak, csak próbáltam tovább nyomni a pedált. Akkor még nem is tudatosult, hogy elment az ABS, csak a következő télen, jeges úton, mikor megismétlődött a pedál beesése. Ezután kikötöttem az ABS jeladókat és rögtön megjavult a fék, többé nem esett be a pedál. Igaz, ABS sem volt.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4461 Dátum: 2020.03.09 18:33:09 »
https://www.youtube.com/watch?v=r-FCGsnCiZE Köszönöm szépen a választ! Egyértelmű tippet sehol sem kaptam, és nekem nem opció a márkaszerviz.

https://www.autoalkatreszonline24.hu/quick-brake/14644612
https://www.autoalkatreszonline24.hu/toyota/avensis-kombi-zrt27-adt27/30882/10130/fekbetet?sort_supplier%5B0%5D=833
https://www.autoalkatreszonline24.hu/toyota/avensis-kombi-zrt27-adt27/30882/10132/fektarcsa?criteria%5B100%5D=HA&sort_supplier%5B1%5D=833

TRW fékbetétet és tárcsát választottam.  Ezekhez tartozékok a szerelőlemezkék, és a tárcsa  bevonatolt. Az első linken található féknyereg csapokat is megveszem. Megvárom a téli szezon végét, és a nyári kerékszett felszerelésekor fogom felújítani a hátsó fékeket.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.09 18:43:00 írta Koxi »

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4462 Dátum: 2020.03.16 12:43:00 »
Megcsináltam a hátsó féktárcsa és fékbetét cserét.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4463 Dátum: 2020.03.16 13:24:12 »
Szuper!

Pont most akciós a szerszámkészlet :D

Ennyi tubus meg lakk/festék kell? Én hőálló kenőzsírral kentem meg vékonyan a betéteket, ahol jelölték...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4464 Dátum: 2020.03.16 13:59:30 »
Megcsináltam a hátsó féktárcsa és fékbetét cserét.


Az asztalon?  Előtte-utána képek a kerékagyról amikor a régi van fenn majd amikor az új.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.16 14:03:00 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4465 Dátum: 2020.03.16 14:01:33 »
Fekete hőálló a féknyeregre, szürke festék a munkahengerre, és akril lakk ami tartósabbá teszi a festéket.. Rézpaszta a külső felületekre, fehér tubusos TRW spec fékzsír a csúszócsapokra. Féktisztító, meg Korant rozsdaátalakító. Minimum 8 órát elszöszmötöltem vele, de megérte. Kb ennyiért vettem én is a készletet. A Toyota nem sokat áldoz a felületkezelésre, úgyhogy a következő projekt egy alapos alvázvédelem lesz!

micila : ott kezdtem el ::) Nagyon korlátozott a képfeltöltési lehetőség, pedig csináltam előtte-utána képeket.
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.16 14:08:30 írta Koxi »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4466 Dátum: 2020.03.16 14:13:36 »
micila : ott kezdtem el ::) Nagyon korlátozott a képfeltöltési lehetőség, pedig csináltam előtte-utána képeket.
[/quote]

Szép munka, ez tényleg rendben van!  ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4467 Dátum: 2020.03.16 14:21:42 »
Köszönöm! Tudom off topic, de mostanában ez pörgött a legjobban. Azért raktam fel, hátha valaki szintén magának szereli a fékeket, és talán merít ötletet. Pl a TRW zsírt órákig kerestem mire ráakadtam, hogy helyettesíthető vele a Toyota rózsaszínű zsírja ( drága és nehezen beszerezhető ). Egy 25gr-os tubus elég mind a 4 fékre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4468 Dátum: 2020.03.16 16:50:32 »
Így már érthetőbb, bár nagyobb képen jobban látszana  ;) kepfeltoltes.eu csinál kis bélyegképet is fórumba illeszthető körítéssel, én azt szoktam használni néhanapján  :flowers: Mondjuk engem nem zavar az öntvényeken és vastagabb lemezeken levő felszíni rozsda, de szép lett  :yes:
Amikor cserélnem kellett a féknyereg vezető készletet (Carinán csak elöl van tárcsafék), akkor ahhoz mellékelt a gyártó (Frenkit) egy tubus ilyesmi fehér zsírt.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4469 Dátum: 2020.03.16 18:13:54 »
Köszönöm! Engem nagyon zavar a vastag felszíni rozsda, ilyen szinten nem elfogadható! Képméret korlátozott, nagyobban biztos jobban látszanának a részletek.
 Van itthon Nicro szilikonzsírom, de nem mertem rátenni a tüskékre. A TRW fékzsír hasonló a szilikonzsírhoz, csak kicsit lágyabb, puhább.
 Kettő hete cseréltem az Opel Vectra B 1999 évj. autómon a féktárcsákat. 2005 decemberben vettem, azóta tuti nem volt cserélve, és mégis a 2011-es Toyota Avensis hátsó féktárcsái nagyságrendekkel jobban rozsdásak voltak. Bosszantó ez, annak tükrében, hogy lapozgatom a vezetett svéd szervizkönyvet! Bosszantó látni a régi fékbetéten a kukába való féktárcsa lenyomatát! Bosszantó látni az alsó burkolatok törött műanyag bolháit. Bosszantó látni a barna rozsdásodást szinte minden vas alkatrészen az autó alján! Viszont öröm látni az aranysárga olajat a nívópálcán! Ez az 5. autóm, de ilyet sohasem tapasztaltam. Mindig 6-7 éves benzines autókat vettünk, és olajcserekor fekete olajat engedtem le. Nos, ebben olyan olaj van 1 év 6e Km rövidtávú használat után amit vissza lehetne a flakonba tölteni és senkinek sem tűnne fel, hogy használt olaj! Az egyik szemem sír a másik nevet 1,5 év után.