Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354280 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4440 Dátum: 2020.02.27 21:41:31 »
Szia!
Ennek nagyon örülök  :clap:
Lehet tudni, mi volt a hiba oka, vagy csak lemaradtam róla?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4441 Dátum: 2020.02.27 22:15:08 »
Sziasztok
Most  értem haza a javított verdával.
Tapasztalat: Kb. 1700 körül jön a nyomaték, aztán 2000 körül még rátesz. Negyedikben alig érek a pedálhoz, vigyázni kell, nehogy 60 fölött legyen. Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de sokkal jobb lett, mint amilyen volt. 120-nál odalépek és megy, eddig vissza kellett váltani, de még akkor sem ment így. Azt mondta a mester, többet is ki lehet hozni, de az a fogyasztás rovására menne. Most sokkal finomabban reagál a gázadásra és nem kell annyira nyomni, kisebb gázra is dinamikusabban megy.
Nem volt olcsó, de most már kellemesebb lesz mind autópályán, mind a falvak között közlekedni. Hazafelé alig bírtam megállni, hogy ne toljam neki. Jött egy autó, végig a seggemben lakott területen. A végén nyomtam neki negyedikben, aztán ötödik, majd azt vettem észre, már 120-at mutat, a mögöttem lévő meg szépen lemaradt. Persze lakott területre érve, tartotta a 100-at, amíg utol nem ért.
Na a lényeg, úgy érzem itt befejeztem. Többet nem költök rá, ezt már el tudom fogadni. Még mindig alatta vagyok árban, egy ilyen felszereltségűhöz képest. Ráadásul, ezen minden meg lett csinálva, bátran indulok vele bárhova.

+1 örülés!  :winkiss:
szabad tudni mennyibe fájt a program?
a héten voltam 3x is Pesten, pályán ahogy figyeltem, én is inkább 2000-3000 között használom, ha kell az erő, ami egyébként itt is 1700-3500ig van meg..

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4442 Dátum: 2020.02.28 08:30:06 »
50 ezret fizettem ezért a szoftveres beavatkozásért. Nem OBD-n csinálta. Több, mint 20 szál vezetéket forrasztott az ECU-ba.
Közben kimértem az új szenzort, ez is 2,6 voltot ad légkörin, így nem is teszem be. Másrészt nem bánom, hogy van, mert tervezem építeni egy digitális turbó nyomás mérőt, ahhoz pont jó lesz.
Szeretném megköszönni mindenkinek a hozzászólásokat, a tanácsokat, ötleteket, a rajzok linkjeit. Úgy érzem, sok dolgot tudtam meg ez alatt a pár hónap alatt, amihez Ti is sokat hozzátettetek.
A következő autómnál, ha valami gond lesz, tudni fogom, mihez kell először nyúlni, miket kell első körben tesztelni, kimérni.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4443 Dátum: 2020.02.28 15:25:42 »
Tibi és padon nem akarod leméretni?csak kiváncsiságból.......

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4444 Dátum: 2020.02.28 16:01:49 »
Tényleg, hol van ilyen mérésre lehetőség konkrétan, és mennyiért? Jó lenne Pécshez minél közelebb  ::)
Szerk.:
Itt találtam egyet:
https://rigotech.hu/teljesitmenymeres/
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.28 16:13:08 írta vd1234 »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4445 Dátum: 2020.02.29 06:02:31 »
Nálunk Kapuváron van lehetőség, az említett szervizben, ahol azt mondták, fogadjam el az autót olyannak, amilyen volt.
(Örülök, hogy nem tettem.)
5 ezret kértek a mérésért. Makacs brigád, ha valamit szeretnék tőlük, kötelező magam butának érezni.
Na ezért inkább nem akarom újra méretni.
Úgy tudom, a Rigotech 20 ezerért csinálja. Mikor kérdeztem mennyiért csinálnak egy optimalizálást, 120-at mondtak. Komolyabb tuning 150 ezer. Cserébe nagyon precízek, nagyon értenek hozzá.
Talán ha 1-2 év múlva tudok venni új, vagy újabb autót, lehet hozzájuk viszem majd.

Beiden

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4446 Dátum: 2020.03.01 16:39:08 »
Sziasztok. Volna egy kérdésem, hátha haszos válaszokat kapok. ( még új vagyok). Az alany, 2.2 d-cat, 2005 év.
Bármien fokozatba rakom, 1 től felfele, úgy 1200 fordulttól, nyikorgő hang , síró hang hallatszik a motortol, mintha a turbotol jönne a hang, és nem húz  a motor, erőtlen. Alacsonyabb fordulatnál érződik a nyomaték, de mikor eléri azt a bizonyos fordulatot, elkezdődik a nyikorgás és nem húz, erőtlenné válik. Megköszönök minden útbaigazitó választ. Tisztelettel.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4447 Dátum: 2020.03.02 19:18:23 »
Az 1200 fordulat az, ahol a turbó elkezd(ene) pörögni. Ez turbó gyanús szerintem. Ha szorul, akkor rosszabb, mint ha nem is lenne, mert gátolja a beszívott levegő áramlását. Magyarul átmegy szívó dízelbe.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4448 Dátum: 2020.03.05 17:28:35 »
Sziasztok
Egy számomra jó hír, hogy kevesebb lett a fogyasztásom, vagy fél literrel, mióta jól megy a járgány.
Ma cseréltem hátsó fékbetéteket. Tovább tartott a célszerszámot legyártani, mint az egész betétcsere.
Még egy öröm, a lámpám is jó lett. A csatlakozóból, ami a relére megy az egyik szál leszakadt, de nem csúszott ki. Bal kanyarban rátolódott a vezetékre, akkor működött. Sikerült megoldani lámpa kivétel nélkül, igaz sok japán anyukát emlegettem. Két centit lógott ki a vezeték vége, mindez akkora helyen, hogy a kezem alig fér be. Itt kellett forrasztani, zsugorcsövezni. Szerencsére szabványos egy raszteres csatlakozóm volt itthon, tökéletesen passzol hozzá.
Egyre jobb lesz az autó, még a végén megsajnálom és nem cserélem le.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4449 Dátum: 2020.03.05 18:37:35 »
Szia! Fékbetét csere után az elektromos kézifékkel kapcsolatban volt tennivaló? Újra kellett tanítani a pozíciót? Azért kérdezlek, mert látom alaposan beleásod magad a javításba, utánajársz mindennek! Köszönöm!

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4450 Dátum: 2020.03.05 20:07:15 »
Szia
Igen, de nem bonyolult.
Mikor lent van a kerék, ki kell engedni a kéziféket. Persze előtte nem árt jól biztosítani az autót gurulás ellen. Én emelés után, visszaengedem egy stabil bakra a kocsit és teszek éket a másik hátsó kerék alá. Közben 1-es fokozatban a váltó.
Tehát fék kiengedve, utána ki kell venni a csapot. Én ezután levettem gyújtásról, ezáltal automatán újra húzza a féket. Mikor kész van a csere, gyújtás be, fék kienged. Visszaakasztom a helyére, majd leveszem a gyújtást. Utána gyújtás be, fék kétszer ki-be, majd gyújtás ki. Utána tökéletes. Ja elfelejtettem, hogy a visszaakasztás előtt, rá kell segíteni húzni, mert nem tudja visszatolni a bovdent.
Még egy fontos dolog, hogy a bal munkahengert balra kell becsavarni, a jobb oldalit pedig jobbra. Előtte befújtam szilikon sprével, hogy a porvédő gumi csússzon, ne csavarja fel a tekerés közben. A munkahenger nyomó lapján van két bevágás, azt a fékbetét kiálló kis csapjával kell egy vonalba állítani, különben nem megy be teljesen az úszónyereg a helyére.
Nagyjából ennyi. Ha kell rajz, kép és méret a célszerszámról, átküldöm mailre, vagy messengerre. Ide sajnos nem tudok képet feltenni, ebből még gyenge vagyok.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4451 Dátum: 2020.03.06 19:34:39 »
Köszönöm a részletes választ! Vettem munkahenger visszanyomó készletet ( nem volt drága ) még régebben, ilyesmivel nem lesz gond. Nálam nem automata üzemmódban dolgozik a kézifék, jobban szeretem így. Arra voltam kíváncsi, hogy igényel-e a rendszer célszoftveres beállítást, de ezek szerint nincs rá szükség. Vannak olyan autók ahol szoftver szükséges a cseréhez. Tárcsát is fogok cserélni, és magam szeretném megcsinálni.
Még nem tudtam eldönteni melyik márkát válasszam a fékhez, lehet maradok a Bosch-nál mert most az van rajta. Tuti bevált tipp esetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2020.03.06 19:37:45 írta Koxi »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4452 Dátum: 2020.03.07 05:57:06 »
Nekem most Japanparts betétek lettek rátéve, ez volt készleten, erre nem kellett várni.
A Suzukira anno a legolcsóbbat vettem tárcsából is, soha nem volt vele gond. Az Octaviára megvettem a rozsdamentes felületű drága tárcsát, aztán hamarosan elkezdett ütni az egyik.
Nekem nem adtak a készletben rögzítő lemezeket, még szerencse, hogy a régiekkel nem volt gond és passzolt az új betéthez.
Erre figyelj, hogy ezek a hajtott lemezkék legyenek benne a csomagban.

Koxi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4453 Dátum: 2020.03.07 08:58:13 »
https://www.youtube.com/watch?v=r-FCGsnCiZE Köszönöm szépen a választ! Egyértelmű tippet sehol sem kaptam, és nekem nem opció a márkaszerviz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4454 Dátum: 2020.03.07 12:08:01 »
Jó ez a dugattyú-visszanyomó  :yes:
Mikor elöl cseréltem a fékbetéteket, két kalapács nyelét feszítettem be egymásra, azzal tudtam visszanyomni  :whistling: