Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354521 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4410 Dátum: 2020.02.20 07:29:54 »
Izso, nem az a fontos, hogy nagyot húzzon, hanem az, hogy úgy húzzon, ahogy kell. Szerinted normális, hogy a 150 lovas dízel 2300-tól kezd élni? Ez kb. olyan, ha 5 kg ruhát mosnál, vennél 10 kg-os mosógépet, mert a 7 kg-os alkalmatlan rá. Érzed a lényeget?
Miért vennék 170 lovast, mikor nem használom ki. Csupán azt szeretném, ha tudná az autó, az eredeti menetdinamikát. A mostani gyorsulása, nagyjából megegyezik a 110 lovas tdi-vel, csak az 1500-nál belenyomott az ülésbe és nem volt chippelve. Ha kipróbálnád az autómat, meglepődnél, mennyire nem megy.

Vd1234, igen, műveleti erősítővel. Van itthon 5 voltos rail-to-rail IC. Ezeket használom a harmonika fújtató dinamikájához is.
Viszonylag egyszerű kapcsolás, egy potival beállítom az erősítést, jelen esetben csillapítást, másikkal az indulási feszültséget.

Véleményem szerint, itt már nem lehet más gond, csak a turbó nyomás. A régi és új turbó között, nem érzek semmi változást. A geometria szépen mozog, de valamiért nem úgy nyit, ahogy kellene. Tehát szenzor, vagy ECU. Lehet még megpróbálom fix vákuummal, csak nagyon vigyázni kell, nehogy túlpörgessem a turbót.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4411 Dátum: 2020.02.20 09:47:22 »
Ha fontos, hogy nagyot húzzon, akkor az erősebb ave 2.2 kell(ett volna). :hmmmm:

Azzal a motorral nagyon sok a gond - elérve a már megfizethető árszintet - , benne is van a 20 nagyon nem ajánlott motor között.
Új korában én is próbáltam, tolt, mint állat - ennél is meggyőzőbb volt ez a 400nm az Aurisban, némi TTE kiegészítővel - de mára abban a motorban szinte nem maradt semmi olyan, amit még a gyárban tettek volna bele.
És inkább eljött az az idő, amikor a tulaj túladott rajta egy nevetséges összegért, mert már elege volt belőle...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4412 Dátum: 2020.02.20 12:56:45 »
Suszitibi, nem tudom mivel foglalkozol főállásban, de ilyen analitikus gondolkodással meggondolnám az autódiagnosztikai vállalkozás indítását :yes: Igen nagy piaci rés az olyan szerviz, ami nem a "cseréljünk ki valami alkatrészt ami kb. ott van ahol a hiba, oszt' meglátjuk" procedúra szerint dolgozik...

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4413 Dátum: 2020.02.20 14:48:54 »
megtaláltam, csak németül kell keresni, nem englisül..  ;)

https://drive.google.com/open?id=1kjE6rFNsK0KWXVYG0-a5UjIdduZmdII_

ezek még a T25-ös firstgen mocik..

ez viszont T27-el pariban lévő Verso, bár csak 2.0-s D4D, gyári és tuning mérés:

« Utoljára szerkesztve: 2020.02.20 15:15:21 írta helkis »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4414 Dátum: 2020.02.20 17:21:05 »
Hu de sok info lett itt megint. Megpróbálok mindenkinek válaszolni.

Xtrem
Igen, mikor vettem, szempont volt, hogy ne a D-CAT 177 lovas legyen. 2.0-t szerettem volna, de beleszerettem ebbe a jól felszerelt fehér 2.2-be.

Fezso
Főállásban egy élelmiszeripari géppark (Tetra Pak) szerelője, karbantartója vagyok. Összetett gépek, mint egy autó, csak itt még hidraulika és pneumatika is van.
Itthon harmonikákba gyártok elektronikákat, meg most kezdem életem negyedik házát építeni (nem építtetni!).
Az új házban lesz nagy dupla garázs, ott majd lehet ilyennel is foglalkozni.

Helkis
Köszönöm a diagramot. Majd megnézem a linket is.

Nem tudom kinek, ígértem az alvázszámot. SB1EA76L30E033109
Talán ez az, fényképről írom, a forgalmi kint van a kocsiban.

Megcsináltam az elektronikát, de kár volt. A vákuum csövet, feltettem direktbe a turbóra. 1500-nál, ha odalépek, már 1,2 bar nyomás van. Ha tovább forgatom, kimegy 1,5 fölé. A gond az, hogy minél nagyobb a nyomás, úgy érzem, egyre rosszabbul megy az autó. Lehet nem növelni, hanem csökkenteni kellene a nyomást?



suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4415 Dátum: 2020.02.20 17:26:37 »
Na ez az, 1600-1700-tól, 3500-ig kellene jelentkezni a nyomatéknak. Az én autóm olyan, mint ha csak a lóerő lenne meg, a nyomaték nem.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4416 Dátum: 2020.02.20 19:15:23 »
Na még egy gondolat mára. Lehet, mégsem hiába készítettem az elektronikát. A fix vákuumvezérléssel, csak a turbóból hoztam ki a maximumot, de a szenzor, a tényleges értéket mérte. Mi van akkor, ha túl nagy a nyomás és más módon veszi vissza az ECU a teljesítményt? Pl. visszaveszi a befecskendezést.
Ha a szenzor kevesebbet mérne, de a nyomás megmaradna, akkor nem venné vissza az üzemanyagot, ráadásul a turbó is tolná neki a levegőt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4417 Dátum: 2020.02.20 19:41:07 »
Oké, de ezzel nagyon óvatosan.
Régebbi adagolós dízelen a töltésen állítgattak egy nagyon jó ismerősömék, főtengelytörés lett a vége  :hmmmm:

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4418 Dátum: 2020.02.21 14:03:24 »
Azzal a motorral nagyon sok a gond - elérve a már megfizethető árszintet - , benne is van a 20 nagyon nem ajánlott motor között.
Új korában én is próbáltam, tolt, mint állat - ennél is meggyőzőbb volt ez a 400nm az Aurisban, némi TTE kiegészítővel - de mára abban a motorban szinte nem maradt semmi olyan, amit még a gyárban tettek volna bele.
És inkább eljött az az idő, amikor a tulaj túladott rajta egy nevetséges összegért, mert már elege volt belőle...  :hmmmm:
Sajna mindegyik dízellel sok a gond,mindegy hogy melyik dízel....

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4419 Dátum: 2020.02.21 14:04:45 »
Hu de sok info lett itt megint. Megpróbálok mindenkinek válaszolni.

Xtrem
Igen, mikor vettem, szempont volt, hogy ne a D-CAT 177 lovas legyen. 2.0-t szerettem volna, de beleszerettem ebbe a jól felszerelt fehér 2.2-be.

Fezso
Főállásban egy élelmiszeripari géppark (Tetra Pak) szerelője, karbantartója vagyok. Összetett gépek, mint egy autó, csak itt még hidraulika és pneumatika is van.
Itthon harmonikákba gyártok elektronikákat, meg most kezdem életem negyedik házát építeni (nem építtetni!).
Az új házban lesz nagy dupla garázs, ott majd lehet ilyennel is foglalkozni.

Helkis
Köszönöm a diagramot. Majd megnézem a linket is.

Nem tudom kinek, ígértem az alvázszámot. SB1EA76L30E033109
Talán ez az, fényképről írom, a forgalmi kint van a kocsiban.

Megcsináltam az elektronikát, de kár volt. A vákuum csövet, feltettem direktbe a turbóra. 1500-nál, ha odalépek, már 1,2 bar nyomás van. Ha tovább forgatom, kimegy 1,5 fölé. A gond az, hogy minél nagyobb a nyomás, úgy érzem, egyre rosszabbul megy az autó. Lehet nem növelni, hanem csökkenteni kellene a nyomást?
Miért volt szempont,hogy ne D-CAT legyen?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4420 Dátum: 2020.02.21 14:20:43 »
Gondolom pont a híre miatt..

Tapatalkkal küldve az én Mate 10 Pro eszközömről


suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4421 Dátum: 2020.02.21 16:11:38 »
Igen, a híre miatt. Nem szerettem volna sem 177 lovast, sem D-CAT-ot, de még 150 lovas sem volt a cél. Megelégedtem volna a kétezres, 136 lóval, 300-as nyomatékával, ha az úgy működik, ahogy a gyáriak kitalálták.
Sajnos épp megláttam a jelenlegi sajátot. Közel is volt, tetszett nagyon, sok jó dolog van benne, a színe is passzolt. Gondoltam, ha jobban megy, nem gond. Sajnos, nem megy jobban.
Vannak új fejlemények. Egyik kollégám nagy műszaki ad-vesz. Ma mondta, van egy srác, aki versenyautókra írt programokat.
Nem messze van tőlem (Rábapatona), jövő héten tudna fogadni. Azt mondta, felteszi a legújabb sw-t, utána elkezdi keresni a lehetséges hibákat. Ha minden rendben, akkor módosít a gyári programon. Kollégának és tesójának megcsinálta az autókat. Mai napig hibátlanul mennek, viszont piszok jól.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4422 Dátum: 2020.02.21 19:57:22 »
Bocs, csak még egy rövid negatív tapasztalat:
Egy jó ismerősöm egy dízel Opel Insigniát (sajnos nem tudom a pontos paramétereket) elvitt chiptuningra.
Menet közben nézték a paramétereket, hangolták. Ment mint az atom az a kocsi.
Aztán hirtelen cserélni kellett minden injektort, amit csak azért tudott megúszni, hogy ő fizesse, mert valahogy bele tudták tuszkolni garanciába, a mai napig nem értem, hogyan... utána ment vissza a gyári beállítás.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4423 Dátum: 2020.02.21 21:35:08 »
Igen erről olvasni, hallani több helyen is. Ha úgy menne az autó, ahogy a gyárban kitalálták, nem is nyúlnék hozzá. Viszont, ha már bele kell nyúlni, akkor menjen rá egy kis plusz. 15-20 LE és 20-30 Nm azt mondják, gond nélkül, hosszú távon megoldható. Főleg, hogy nem is hajtok. Amikor a 90-el haladó kamion sor mellett elmegyek 130-al és a barom villog mögöttem, mert 180-al jött odáig, jó lenne egy kis hirtelen gyorsulás. Amúgy GPS szerint 130-132 megyek a pályán, tempomattal.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4424 Dátum: 2020.02.21 21:51:34 »
Gondolom pont a híre miatt..

Tapatalkkal küldve az én Mate 10 Pro eszközömről

De mindkét 2.2 dízelnek rossz volt a híre...az erősebbnek és a gyengébbnek is,ezért nem értem,hogy miért a gyengébbet választotta....