Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1368400 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4365 Dátum: 2020.01.26 22:07:59 »
Köszi, holnap megnézem világosban, hol lehet.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4366 Dátum: 2020.01.27 17:37:06 »
Megtaláltam.
Az EGR előremenő fém csöve alatt van. A fojtószelep házból jön egy gumicső, arra csatlakozik. Rendelek is egy újat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4367 Dátum: 2020.01.27 20:23:44 »
 :clap:
Biztos új kell? Lehet akár elkoszolódott tömlő, kontakthiba... kiméréshez vannak adatok?
De kíváncsi vagyok, ha lecseréled, mi lesz az eredménye  :hmmmm:

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4368 Dátum: 2020.01.28 05:55:10 »
Igen, vannak adatok a kiméréshez. Csütörtökön mérés, akkor leszek szabad. Addig hozok nyomáscsökkentőt, azzal szépen tudom tesztelni. 0.28 - 4 barig lehet terhelni, ennek függvényében a kimenő feszültség lineárisan 250mV-4,5V.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4369 Dátum: 2020.01.30 18:17:42 »
Sziasztok
Na megtörtént ma a nagy mérés. Ahogy gondoltam, rosszul mér a mocsok. 0,25 voltról kellene indulnia, normál légköri nyomáson. Ehelyett 1,07 voltot ad. 1-4 bar között, egyesével emelve mértem. Kb. 70-80%-al nagyobb feszültséget küld, mint kellene. Na ezért volt nekem padló gázon 2 bar a diagnosztika szerint. Gondolom, szerencsétlen egyből letilt, nehogy szétrobbanjon a turbó, pedig nem is sejti, hogy még kevés is a nyomás a valóságban.
Tehát, rendelni kell újat. Az alatta lévő szűrő is elég rossz, tüdőből alig bírom átfújni. A kompresszor már viszi, de hiába fújtam, nem lett jobb, így az is csere.

volverine675

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4370 Dátum: 2020.02.01 18:48:28 »
Sziasztok! Ezt már az Avensis III-ban posztoltam az előbb, de gondoltam lehet itt több szerencsével járok lévén újdonsült 2011-es T27 D4D tulaj. Előre is köszi az ötleteket, főleg a fővároshoz közelieket.
"Meg volt a szervíz olaj és szűrők cseréje. Gyors átnézés után írtak össze egy két dolgot, amit majd cserélni kell, olyan mint a féktárcsa elöl, vagy a hátsó ablaktörlőlapát. Szóval semmi komoly egyelőre, viszont én szeretnék beszélni valakivel, aki adott esetben a kocsi mellett állva járó motornál akár észre is tud venni olyan dolgokat, amit én az eddig benzines felhasználó nem vennék észre egy turbós dízelnél. Tudtok-e olyan valakit,  vagy akár szervízt ajánlani, akivel ezt meg lehetne tenni. Mit tudom én olyanra gondolok, hogy esetleg vezérműlánc, vagy turbó hangok stb. Az a helyzet, hogy hiába mondja valaki, hogy mire figyeljek én az a fajta vagyok, aki hajlandó egy idő után mindent belehallani a hangokba. Meg azért a tapasztalat csak sokat számítana.(Szeretném elejét venni a dolgoknak nem csak nyomni neki, aztán majd lesz valami módon használni a kocsit.)"

KadarMozes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4371 Dátum: 2020.02.05 17:28:17 »
Sziasztok. 2019 októberében lettem egy 2004-es Avensis tulajdonosa. D4D 116LE.
Hajlamos vagyok arra, hogy mindig halgatózak ha esetleg valami nem ugy szól ahogy addig arra nagyon ráparázok. Lehet csak én nem vettem eddig észre de amikor beindítom az elején eléggé csattogósan szól hideg idoben. Ahogy melegszik a motor a csattogás eltűnik. De még hideg állapotban is ha padlózom akkor arra az időre elhallgat a csattogósabb motorjáras amig gyorsúl.  Ez a hideg miatt van vagy pedig valami komoly motorikus gond lehet?
Más kérdés pedig h meleg állapotban nehezen indúl vissza. Kicsit jobban kell kulcsólni.
Valakinek hasonló tapasztalatok?
Köszi a válaszokat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4372 Dátum: 2020.02.05 19:32:31 »
Szia!

Nem ismerem ezt a motort, hogyan kellene neki viselkedni, de általában szerintem a hidegindításkor való nagyobb csattogásra a motorolaj (a kelleténél vastagabb, ezért lassabban jut el az olaj a megfelelő helyekre), illetve a helytelen szelephézag is lehet magyarázat.
A meleg állapotban nehezebb indíthatóság esetleg eltömődött üzemanyagszűrő, vagy kezdődő nagynyomású szivattyú probléma (esetleg az akörül levő két(?) szelep, csak ezeknek nem tudom a pontos nevét, az egyik talán az SCV).
Hibakód van már esetleg?

De remélem jönnek szakértő kollégák, akik jobban elmondják  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.05 19:38:54 írta vd1234 »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4373 Dátum: 2020.02.06 20:02:04 »
Sziasztok
Ma megjött az új nyomásszenzor. Mivel hideg és sötét van, ma nem cserélem. Viszont a műhelyben rámértem. Kicsit aggódom, mert légköri nyomáson, 2,25 voltot mértem rajta. A régi 1,07 voltot mutatott. A probléma az, hogy a gyári érték, 250mV - 4,5 V. Az ehhez tartozó nyomás, 0,27 - 4 bar. Azt persze nem közli, hogy a légköri nyomást 1, vagy 0 bar-nak veszi. Mert nem mindegy, melyikhez viszonyítom. Amúgy teljesen más típust kaptam, mint rendeltem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4374 Dátum: 2020.02.07 07:49:55 »
Sziasztok
Ma megjött az új nyomásszenzor. Mivel hideg és sötét van, ma nem cserélem. Viszont a műhelyben rámértem. Kicsit aggódom, mert légköri nyomáson, 2,25 voltot mértem rajta. A régi 1,07 voltot mutatott. A probléma az, hogy a gyári érték, 250mV - 4,5 V. Az ehhez tartozó nyomás, 0,27 - 4 bar. Azt persze nem közli, hogy a légköri nyomást 1, vagy 0 bar-nak veszi. Mert nem mindegy, melyikhez viszonyítom. Amúgy teljesen más típust kaptam, mint rendeltem.
Szia! Szerintem a légköri nyomást 0 bar-nak veszi. Ha csak a turbo nyomás mérőre gondolok, akkor ott az 1 bar nyomás is már nagyon combosnak szokott számítani. A szívó motorok esetében, pedig - (negatív) előjelű nyomást szokott mutatni, ebből gondolom, hogy a légköri nyomást 0-nak veszi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4375 Dátum: 2020.02.07 11:24:46 »
Szia! Szerintem a légköri nyomást 0 bar-nak veszi. Ha csak a turbo nyomás mérőre gondolok, akkor ott az 1 bar nyomás is már nagyon combosnak szokott számítani. A szívó motorok esetében, pedig - (negatív) előjelű nyomást szokott mutatni, ebből gondolom, hogy a légköri nyomást 0-nak veszi.

Az én T22-es D-4D-ben pont mostanában néztünk rá egy speciális kütyüvel az élő adatokra (nekem ugye a filléres ELM-chipes kütyü még nem működik). Az az eszköz nem relatív, hanem abszolút nyomást ír ki, azaz alapjáraton 90 kPa körül, maximális turbónyomáson pedig 180-190 kPa környékét. Érdekes, de a service manual-ban már relatív nyomásról írnak, azaz 0 - 80 kPa-ról.

Szóval nehéz itt okosnak lenni.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4376 Dátum: 2020.02.07 12:21:06 »
Az én T22-es D-4D-ben pont mostanában néztünk rá egy speciális kütyüvel az élő adatokra (nekem ugye a filléres ELM-chipes kütyü még nem működik). Az az eszköz nem relatív, hanem abszolút nyomást ír ki, azaz alapjáraton 90 kPa körül, maximális turbónyomáson pedig 180-190 kPa környékét. Érdekes, de a service manual-ban már relatív nyomásról írnak, azaz 0 - 80 kPa-ról.

Szóval nehéz itt okosnak lenni.

Mi ezzel a baj?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4377 Dátum: 2020.02.08 17:45:47 »
Az én T22-es D-4D-ben pont mostanában néztünk rá egy speciális kütyüvel az élő adatokra (nekem ugye a filléres ELM-chipes kütyü még nem működik). Az az eszköz nem relatív, hanem abszolút nyomást ír ki, azaz alapjáraton 90 kPa körül, maximális turbónyomáson pedig 180-190 kPa környékét. Érdekes, de a service manual-ban már relatív nyomásról írnak, azaz 0 - 80 kPa-ról.

Szóval nehéz itt okosnak lenni.

ezek az értékek inkább common rail nyomásnak tűnnek, bár lehet tévedek..

itt egy faja leírás a D4D-kről: https://drive.google.com/open?id=1vZyxTxZuNdEjE4_-j-zoMLq58DEKKqo5

17-es oldalon benne van a MAP szenzor is!
Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor - tehát abszolút nyomást mér..
« Utoljára szerkesztve: 2020.02.08 18:02:07 írta helkis »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4378 Dátum: 2020.02.08 18:02:07 »
Mégis csak nagy dolog ez a technikai fejlődés! Így egyre okosabbak lesznek a használtautót vásárlók. :whistling:

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4379 Dátum: 2020.02.08 18:15:50 »
Sziasztok
Itt ezt írja:
A MAP érzékelő félvezető típusú érzékelő. A nyomást a piezoelektromos hatás felhasználásával mérjük, amelynek során az érzékelőben lévő szilícium elemre gyakorolt nyomás megváltozása esetén az elektromos ellenállás is megváltozik. Ezenkívül a MAP érzékelőn a légnyomást a szívócsonkon belüli nyomás és a légköri nyomás között lehet váltani. Ennek eredményeként mind a beszívott levegő, mind a légköri nyomás egy érzékelővel érzékelhető. A beszívott levegő nyomása és a légköri nyomás közötti váltást a vákuumkapcsoló szelep (VSV) vezérli. Ha az alábbiakban felsorolt feltételek bármelyike létrejön, a VSV-t 150 milliszekundumra be kell kapcsolni (a motor ECU parancsával) a légköri nyomás észlelésére. Ha az alábbi feltételek egyike sem áll fenn, a VSV kikapcsol
ellenőrizze a beszívott levegő nyomását.
Tehát méri a légköri nyomást is.