Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354756 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4350 Dátum: 2020.01.23 01:19:47 »
Ha veszel egy ilyet, akkor ~1000 forintból megoldod a kérdést. Nagy hidegekben nekem a hátsó lambdaszonda bejelez néha. Kicseréltettem márkaszervízben aranyáron, de -10 felett néha csinálja így is.
Amikor hibát jelez kiolvasom, látom mi a baj, törlöm. Szerencsére csak 2 évente csinálja átlagosan. 3$-t bőven jó a kesztyűtartóban. Persze ha mást jelezne akkor vinném szervizbe.

Kb 5 éve akartam ilyen kütyüt, amit linkeltél. Akkoriban az a hír járta, hogy a 2002-es benzines Avensisekkel komunikál ez az olvasó, de a 2002-es dieselek még nem lettek beállítva erre a protokolra. Habár a csatlakozó már az új ODB 2-es, de adatot olvasni valószínü ezzel még nem lehet.
Nem tudom hogy változot-e azóta. Persze nem drága, egy próbát megér.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4351 Dátum: 2020.01.23 21:17:09 »
Kb 5 éve akartam ilyen kütyüt, amit linkeltél. Akkoriban az a hír járta, hogy a 2002-es benzines Avensisekkel komunikál ez az olvasó, de a 2002-es dieselek még nem lettek beállítva erre a protokolra. Habár a csatlakozó már az új ODB 2-es, de adatot olvasni valószínü ezzel még nem lehet.
Nem tudom hogy változot-e azóta. Persze nem drága, egy próbát megér.

T22 D-4D nem kommunikál a linkelt kütyüvel. Benzinesek a 2000.08, havi fészlift után, dízelek csak T25-től ismerik a szükséges protokollt.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4352 Dátum: 2020.01.23 23:16:21 »
T22 D-4D nem kommunikál a linkelt kütyüvel. Benzinesek a 2000.08, havi fészlift után, dízelek csak T25-től ismerik a szükséges protokollt.

Köszi az infót.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4353 Dátum: 2020.01.24 06:26:01 »
Sziasztok
Na meg volt a nagy hibakeresés. Kicseréltük a légtömeg (légmennyiség) mérőt. Nem változott semmi. Amin meglepődtem, a turbó nyomás értékek, elég magasak voltak. Kis gázadásnál már 0,7-0,9 bar, padlónál pedig felment 1,6-2 bar-ig. Elvileg a fojtó szelep nyit rendesen, igaz, nekem a 70% még mindig kevésnek tűnik, de azt mondják, ez így jó. A végeredmény: vagy a nyomásszenzor rossz a cooler után és sokat mér, ezért nem ad tölt akkorát, mint kellene, vagy tényleg tölt, de sokat, ez miatt visszaveszi a befecskendezést. Ha ez így van, nem értem, miért nem a geometriát állítja vissza? Na mindegy. Ha ezek egyike sem okozza, akkor az ECU-ban futó SW sérült. Azt mondják, ilyennel már többször találkoztak, fel kell tenni, a legújabb programot.
Egyenlőre ennyi, most rendelek turbó nyomás szenzort.
Ezen a légtömeg mérőn meg, ne vitatkozzatok. Nagyobb mennyiségű levegőnek, nagyobb a tömege is. Az összes szerelő tömegmérőnek mondja, de hivatalosan, mennyiségmérőként lehet megvenni.
Üdv: Tibi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4354 Dátum: 2020.01.24 08:02:04 »
Szia!

Így van, mert aki akarja, bármelyik kifejezésből megérti.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4355 Dátum: 2020.01.24 08:34:32 »
Szia!

Így van, mert aki akarja, bármelyik kifejezésből megérti.
Alvázvédelem - mióta is nincs alvázas szgk?  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4356 Dátum: 2020.01.24 09:35:52 »
Szia!

Így van, mert aki akarja, bármelyik kifejezésből megérti.

A szarvaspörköltet emésztve is hívhatjuk szarvaspörköltnek?! Magam nem a megnevezésére akartam rávezetni a cartársat, hanem annak megismerésére, hogy a szerkezet hogyan működik. Abból pedig fakad az is , hogy az eszköz milyen jelet képez (input adat),  és milyen arányos szabályzás mentén végezteti el az ECU a tüzelő anyag befecskendezést, a minél jobb keverékképzéshez.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4357 Dátum: 2020.01.25 07:48:58 »
Na!
Kicsit belemásztam megint ebbe a légtömeg mérőbe.
A vita onnét indult, hogy vajon mi lehet a jó idő, rossz idő okozta motor gyengeségem...
szuszitibi felvetette a légtömegmérő lehetséges hibáját, hogy az egyik érzékelő, ami valamilyen levegő hőmérsékletet mér, lehet nem jó.
Ötletnek jónak tartottam, hisz nem tudtam hogy hogy is működik a légtömegmérő.
Aztán micila is beszált, kicsit oktató jelleggel, hogy miért keresünk hőmérőt a légtömegmérőben, mikor neki nem a hő mérés a feladat.
Ekkor kezdtem utánna nézni, hogy küld jelet az ECU-nak a légtömegmérő.
Erre micila egy olyan oldalt linkelt be, ami kicsit nekem kínai volt, de ott is leírták, hogy a hőhuzalos (enyém ilyen) légtömegmérő úgy működik, hogy az egyik huzal referencia értéket ad, a másik pedig a levegő hűtése miatt változó ellenállásánál fogva más értékeket továbbít az ECU nak.
De tulajdon képpen felfogható ez hőmérőként is, hisz lehül, felmelegszik az áramlás hatására.
Hasonlót találtam más oldalakon is, de micila szerint azok mekkmesterek, nem szabad nekik hinni. Helyette micila szerint 0-5 V feszültséggel operál az eszköz.
Ami lehetséges, de a servíz doksiban a kimérést ellenállással végeztetik el. Ez nyilván feszültséggel továbbítódik. Ami lehet max 5 V is. Nekem kicsit olyan, hogy ez a légtömegmérő a hűtés elvén működik, tehát mondhatjuk rá, hogy a hőmérsékletet méri.

Szóval nekem nem azzal volt bajom, hogy a légtömegmérő neve mi is pontosan. Csupán nem tetszik a kioktató stílus. Nem vagyok vevő rá. Az ilyen helyre az ember tanácsért, segítségért jár, nem pedig azért, hogy mások bebizonyítsák, kinek farka nagyobb.
Elnézést ha valakit megbántottam, de tiszteletet adok és várok el.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4358 Dátum: 2020.01.25 10:40:30 »
Szia!

Akkor a tiédet most le tudtad ellenőrizni?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4359 Dátum: 2020.01.25 17:01:24 »
Off akibor001 jól írta, csak a radírpók törölte!   :whistling: :naspang: :naspang:
Akkor se megy a dolgok megismerése , ha a magyarul , egyértelműen leírt működést még kiemelten, a szájába adja valaki!??! Csak a sértődés (a mire is????) mert mégsem úgy van a dolgok menete, ahogy a jámbor arcú elképzelte!!??!!

Töröld vazzzzzzzze, ha mást lehet hozzá tenni, hogy a lajika tanuljon valamit, amire láthatóan szüksége vala! és ON!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4360 Dátum: 2020.01.25 20:46:49 »
Sziasztok
Tudja valaki, hol van a t27-ben a MAP (turbó nyomás) szenzor? Amit a Toyota márkaszervizes mutatott, nem olyan, mint aminek gyárilag benne kellene lenni. Nekem totál olyan, mint a klíma szenzor. Nem volt időm kiszedni. Ez a coolerből kijövő műanyag csőben van. A MAP-nak ott kellene lenni? Ha nem, akkor hol keressem?
Köszönettel: Tibi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4361 Dátum: 2020.01.25 21:36:35 »
Sziasztok
Tudja valaki, hol van a t27-ben a MAP (turbó nyomás) szenzor? Amit a Toyota márkaszervizes mutatott, nem olyan, mint aminek gyárilag benne kellene lenni. Nekem totál olyan, mint a klíma szenzor. Nem volt időm kiszedni. Ez a coolerből kijövő műanyag csőben van. A MAP-nak ott kellene lenni? Ha nem, akkor hol keressem?
Köszönettel: Tibi

Szia!

Sajnos nem tudom pontosan a kocsid adatait, de ezen a részen próbálnám keresni:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2012_TOYOTA_AVENSIS_ADT271L-AWFEYW_8401.html

Ha tudnád pontosítani, szívesen keresgélek kicsit rajta.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4362 Dátum: 2020.01.26 06:50:55 »
Én megtaláltam, de ebből a rajzból, nem tudom kivenni.
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2012_TOYOTA_AVENSIS_ADT271L-AWFEYW_8405.html?hl=89421C
Neten, semmit nem találtam arról, hol lehet pontosan.
Az autóm 2.2 d4d kombi, 2012-es kiadás.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4363 Dátum: 2020.01.26 06:56:50 »
Na meg van, amit a szerelő nyomásszenzornak mondott, az a hőszenzor. Elvileg olyat vettem is (intake air temperature sensor néven), csak nem tudtam, hova való. Ez akkor volt, mikor rossz hőmérséklet hibát írt. De még mindig nem tudom, hol a nyomásszenzor.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4364 Dátum: 2020.01.26 13:18:11 »
Én megtaláltam, de ebből a rajzból, nem tudom kivenni.
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2012_TOYOTA_AVENSIS_ADT271L-AWFEYW_8405.html?hl=89421C
Neten, semmit nem találtam arról, hol lehet pontosan.
Az autóm 2.2 d4d kombi, 2012-es kiadás.

Tényleg ott volt  :yes:
Rákeresve a gyári számára ezt találtam:


Illetve:
https://www.ebay.com/itm/89421-20200-Mass-Air-Intake-MAP-Pressure-Sensor-For-Toyota-Avensis-Corolla-Hiace-/153121788447
Ehhez egy gumicső csatlakozik, valószínűleg alulról.

A toyodiy-es ábra alapján szerintem már meg lehetne találni, szemben állva a motorral simán felcsavarozva kellene ott legyen egy csővel az alján, azt gondolom  :hmmmm: