Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1440474 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #435 Dátum: 2006.04.21 07:43:52 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Bicskei"
Én azért a Volvóktól óvakodnék. Most volt ugye a kocsink vezérműszíjcserén és a szerelő mondta, hogy az AVE 1-nek -pl. az ő S60-asához képest- a futóművel betonból van. Szinte mindent kibír, mint régen a kockaladák :) A Volvóban pedig rendszeresen kell valami mittudomén mit cserélni, (KB 50E ft a csere 30e km-enként) mert a magyar utak szétverik.

Szilentek. Ne aggódj, most cseréltetek a Nissanban, oldalanként felül három, alul négy. Az összesen tizennégy. Egyébként a kátyút egyik se szereti, a Toyota se. De lehet, hogy csak a kiverődötteket dobatom ki.


Nos a történet vége: nem szilenteket cseréltem, hanem felső lengőkart, mert így olcsóbb(!!!) volt. Az alkatrész (Lemfölder, hergestelt Deutschland)) mindöszesen bruttó 20.320.- HUF volt, kedvezmények nélkül. A szerelés le-fel összesen 1 óra időtartam volt, díja 5E HUF.

Gondolom Te márkaszervízes árat írtál...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

v-sly-

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
D4D
« Válasz #436 Dátum: 2006.04.21 22:35:21 »
Idézetet írta: "Bicskei"
A dízel nem rakéta?! Megy mint az állat! Nincs ellenfellem, ha odalépek, max Kpeki  :kacsint:



Úgy-úgy.Bár én inkább a komfortos vezetés híve vagyok, azért néha oda-odalépek neki,amikor megsajnálom szegény ménest ami ott toporog vadul benne :vag2:

isotec

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • http://isotec.uw.hu
Sebváltó
« Válasz #437 Dátum: 2006.05.07 22:50:54 »
Hi!

Nem tudom jó helyre írok-e, de ha mégse akkor bocsi érte.

Szóval kb. 2 hónapja vettem az Avensist és egy ideje furcsállom a sebváltót. Nehezen veszi be a fokozatokat, fõleg az egyest és a kettest. És a kuplungot is tejesen padlóig kell nyomnom és még ilyenkor is furcsa hangokat ad ki a sebváltó. Nem tudom hogy ez valami típushiba lehet vagy valami rossz van kialakulóban? :szomoru:
Gondolom érdemes volna minnél hamarabb szerelõhöz fordulni.

Kuplungra visszatérve haver is mondta, hogy nézessem meg, mert eléggé alul fog. (Õ söfõrködik, szóval nem egy kocsit vezetett már, már nem is hanyadik személyautója van.)

Volt már valakinek ilyen jelenség? Mi lehet a gond?

Köszi
oyota Avensis 2.0 D-4D Linea SOL

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Sebváltó
« Válasz #438 Dátum: 2006.05.08 08:58:20 »
Idézetet írta: "isotec"
Hi!

Nem tudom jó helyre írok-e, de ha mégse akkor bocsi érte.

Szóval kb. 2 hónapja vettem az Avensist és egy ideje furcsállom a sebváltót. Nehezen veszi be a fokozatokat, fõleg az egyest és a kettest. És a kuplungot is tejesen padlóig kell nyomnom és még ilyenkor is furcsa hangokat ad ki a sebváltó. Nem tudom hogy ez valami típushiba lehet vagy valami rossz van kialakulóban? :szomoru:
Gondolom érdemes volna minnél hamarabb szerelõhöz fordulni.

Kuplungra visszatérve haver is mondta, hogy nézessem meg, mert eléggé alul fog. (Õ söfõrködik, szóval nem egy kocsit vezetett már, már nem is hanyadik személyautója van.)

Volt már valakinek ilyen jelenség? Mi lehet a gond?

Köszi


Például az, hogy elfogyott a kuplungod. Már nem tud rendesen kiemelni, ezért akadnak a fokozatok váltáskor. Irány a szervíz minél gyorsabban. Egy komplett kuplungszerkezet csere sem horrorisztikus összeg, van belõle gyári felújított Optifit változat is.

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: Sebváltó
« Válasz #439 Dátum: 2006.05.08 09:35:01 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "isotec"
Hi!

Nem tudom jó helyre írok-e, de ha mégse akkor bocsi érte.

Szóval kb. 2 hónapja vettem az Avensist és egy ideje furcsállom a sebváltót. Nehezen veszi be a fokozatokat, fõleg az egyest és a kettest. És a kuplungot is tejesen padlóig kell nyomnom és még ilyenkor is furcsa hangokat ad ki a sebváltó. Nem tudom hogy ez valami típushiba lehet vagy valami rossz van kialakulóban? :szomoru:
Gondolom érdemes volna minnél hamarabb szerelõhöz fordulni.

Kuplungra visszatérve haver is mondta, hogy nézessem meg, mert eléggé alul fog. (Õ söfõrködik, szóval nem egy kocsit vezetett már, már nem is hanyadik személyautója van.)

Volt már valakinek ilyen jelenség? Mi lehet a gond?

Köszi


Például az, hogy elfogyott a kuplungod. Már nem tud rendesen kiemelni, ezért akadnak a fokozatok váltáskor. Irány a szervíz minél gyorsabban. Egy komplett kuplungszerkezet csere sem horrorisztikus összeg, van belõle gyári felújított Optifit változat is.


Bocsi nem akadekoskodni akarok , de ha "elfogy" vagy "megeg" a kuplung tarcsa akkor legjobb tudomasom szerint csuszik es nem viszi at a nyomatekot. Ha nem emel ki akkor szerintem is rossz a kuplung, de ez inkabb a kiemelo villak miatt lehet , de felmerul a levegos kuplung hidraulika kerdese is. Esetleg enged a nyomoheger.

Bocsi ha zavartam :)
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Sebváltó
« Válasz #440 Dátum: 2006.05.08 11:34:46 »
Idézetet írta: "viziborz"

Bocsi nem akadekoskodni akarok , de ha "elfogy" vagy "megeg" a kuplung tarcsa akkor legjobb tudomasom szerint csuszik es nem viszi at a nyomatekot. Ha nem emel ki akkor szerintem is rossz a kuplung, de ez inkabb a kiemelo villak miatt lehet , de felmerul a levegos kuplung hidraulika kerdese is. Esetleg enged a nyomoheger.

Bocsi ha zavartam :)


Ezért írtam, hogy a kuplung fogyott el valahol, és nem szûkitettem le a forrását csak a tárcsára. Igen, ez mind lehet gond.

isotec

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
    • http://isotec.uw.hu
Re: Sebváltó
« Válasz #441 Dátum: 2006.05.08 20:03:06 »
Idézetet írta: "Ear"


Például az, hogy elfogyott a kuplungod. Már nem tud rendesen kiemelni, ezért akadnak a fokozatok váltáskor. Irány a szervíz minél gyorsabban. Egy komplett kuplungszerkezet csere sem horrorisztikus összeg, van belõle gyári felújított Optifit változat is.



Hi!

Köszi a gyors választ. Féltem is, hogy valami hasonlóról lehet szó. :szomoru:

Esetleg nem tudnád megmondani, hogy kb. mennyibe kerülhet ez? anyag plusz szerelés együtt
Ill. nem tudsz (tudtok) valami jó szerelõt itt Pesten és környékén? (off ha rossz helyre írtam)

Köszi szépen!
oyota Avensis 2.0 D-4D Linea SOL

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Sebváltó
« Válasz #442 Dátum: 2006.05.09 08:06:04 »
Idézetet írta: "isotec"
Idézetet írta: "Ear"


Például az, hogy elfogyott a kuplungod. Már nem tud rendesen kiemelni, ezért akadnak a fokozatok váltáskor. Irány a szervíz minél gyorsabban. Egy komplett kuplungszerkezet csere sem horrorisztikus összeg, van belõle gyári felújított Optifit változat is.



Hi!

Köszi a gyors választ. Féltem is, hogy valami hasonlóról lehet szó. :szomoru:

Esetleg nem tudnád megmondani, hogy kb. mennyibe kerülhet ez? anyag plusz szerelés együtt
Ill. nem tudsz (tudtok) valami jó szerelõt itt Pesten és környékén? (off ha rossz helyre írtam)

Köszi szépen!


Én Kiskõrösön csináltattam, az M+F Toyotánál, vagyis Szekééknél. Az árra nem emlékszem pontosan, de én az olcsó alkatrészbázisúnak tartott Golf II-höz voltam szokva, és mindigkellemesen meglepnek a gyári Toyota Avnesis árak, na meg volt mellette fékbetét csere, olaj, szûrõk cseréje, de ha írsz egy levelet Szekének, vagy felhívod Leirer Zsoltit, a munkafelvevõt, biztos segít neked a számolásnál. Budapesten a Mayer-t és a Supratrendet tudom ajánlani neked.

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
D4D
« Válasz #443 Dátum: 2006.05.09 10:23:41 »
Fékfelújítás elõtt állok. Milyen fékbetétet javasoltok? A gyári állítólag hamar kopik. Igaz ez?

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
D4D
« Válasz #444 Dátum: 2006.05.09 10:49:50 »
Idézetet írta: "bubu"
Fékfelújítás elõtt állok. Milyen fékbetétet javasoltok? A gyári állítólag hamar kopik. Igaz ez?


Attol fugg hogyan autozol :) HA csak autopalya akkor akar 100 is lehet. De felre a trefaval, inkabb a betet kopjon mint a tarcsa, mert a kemenyebb betet szerintem hamarabb megeszi a tarcsat is. E n most vettem Optifit-et a Toyota szervizben ( gyari utangyartott , minden ami Optifit felirat alatt jelenik meg, ha jol tudom ) meg nem raktam be mert nem kellet. A mostaniban mar van 30 ezer korul ha jol szamolom es meg megy es a tarcsa sem "hibas" nem ut es nincs rajta bemarodas, pedig a fovarosban jarok dugoban ( sajnos ) Szoval ahogy autozol!

viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
D4D
« Válasz #445 Dátum: 2006.05.09 11:23:06 »
Idézetet írta: "bubu"
Fékfelújítás elõtt állok. Milyen fékbetétet javasoltok? A gyári állítólag hamar kopik. Igaz ez?


Nem egészen. Az új azbesztmentes Toyota fékbetétek valóban hamarabb elfogynak, de pont ezért jöttek ki az Optifit márkanév alatt olcsóbb darabok, amik a gyári minõséget adják, de kompenzálják árukkal a gyorsabb fogyást. Az igazán jó betétek ezekkel legalább egy árban vannak, én is elsõnek Optifitben gondolkodnék.

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #446 Dátum: 2006.06.01 11:06:27 »
Üdv mindenkinek,

Már majdnem egy hónapja egy D-CAT Ave happy tulajdonosa vagyok, és így 1200 km után kezdek elbizonytalanodni a szükséges (optimális) üzemanyag tekintetében.
- Márkakereskedõ: "Vedd a drágább dieselt mindenütt"
- Gépkönyv: "Max. 50 ppm kéntartalom, min. 48 cetánszám"

Ugyanakkor a Mol, Shell mindkét típusú dieselje max. 10ppm kéntartalmú, amit több helyen kénmentesként aposztrofálnak, akkor miért is kellene a drágább dieselt tankolnom?  :hmm:

Persze ha jobb a motornak / teljesítménynek / fogasztásnak, akkor nem fogom sajnálni az autótól a drágább kaját, de feleslegesen nem szeretném.
Tud valaki segíteni? Elõre is kösz,

Falcon

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D4D
« Válasz #447 Dátum: 2006.06.01 15:44:17 »
Idézetet írta: "Falcon"
Persze ha jobb a motornak / teljesítménynek / fogasztásnak, akkor nem fogom sajnálni az autótól a drágább kaját, de feleslegesen nem szeretném.
Tud valaki segíteni? Elõre is kösz,

Úgy tûnik, hogy az olajcégek kezdenek átállni a kénmentes gázolajra, így elméletileg tankolható lenne a "sima" gázolaj is. Csak nem tudom, mennyire igaz ez, hiába írják rá a nyugtára.

Szerintem próbáld ki prémium dízellel, 1-2 tank erejéig. Ha érzel változást fogyasztásban, teljesítményben, akkor maradj annál. Ha nem, akkor jó a sima diesel is.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Falcon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
D4D
« Válasz #448 Dátum: 2006.06.01 17:40:39 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Falcon"
Persze ha jobb a motornak / teljesítménynek / fogasztásnak, akkor nem fogom sajnálni az autótól a drágább kaját, de feleslegesen nem szeretném.
Tud valaki segíteni? Elõre is kösz,

Úgy tûnik, hogy az olajcégek kezdenek átállni a kénmentes gázolajra, így elméletileg tankolható lenne a "sima" gázolaj is. Csak nem tudom, mennyire igaz ez, hiába írják rá a nyugtára.

Szerintem próbáld ki prémium dízellel, 1-2 tank erejéig. Ha érzel változást fogyasztásban, teljesítményben, akkor maradj annál. Ha nem, akkor jó a sima diesel is.


Köszi, ezt fogom tenni. Eddigi 2 és fél tankolásomból egyébként 1 volt prémium, (az elsõ, OMV), akkor 7,7 jött ki átlagnak, azóta (Shell) sima diesel, az elõzõ tankolásnál 8,1 átlag most a fedkomp szerint 8,5, de egyrészt nem hiszek neki, másrészt ilyen friss autónál gondolom még egyébként is alakul a dolog - mindenesetre próbálgatni fogom, következõre jöhet megint valamelyik prémium.

Köszi!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
D4D
« Válasz #449 Dátum: 2006.06.04 16:53:48 »
Idézetet írta: "Szeke"

Úgy tûnik, hogy az olajcégek kezdenek átállni a kénmentes gázolajra, így elméletileg tankolható lenne a "sima" gázolaj is. Csak nem tudom, mennyire igaz ez, hiába írják rá a nyugtára.

Persze, hogy kezdenek, hiszen csak arra kapnak adókedvezményt. Ezért a D-CAT motorokba a "sima" gázolaj is megfelelő.-))) Egyébként , ha gond lenne vele, akkor nem a fogyasztásra/teljesítményre nézve jelentené a legnagyobb gondot, hanem a katalizátorra és talán a részecskeszűrőre.