Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 719051 alkalommal)

suszitibi és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2607
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4335 Dátum: 2020.01.09 11:12:11 »
Mióta egyszer olvastam, hogy valaki megfulladt/bennégett, mivel nem tudta kiszabadítani magát a biztonsági övből, azóta tartok egy éles bicskát a kocsiban.
Ez ugye multifunkciós eszköz, tehát ilyenkor is jól jön(ne)... de nem hiányzik, hogy használni is kelljen.

Persze lehet, hogy éles helyzetben az ember nem találná meg, de így legalább van esély rá.
OFF
Upgradelt verzió. Pl. könyöklőben, kesztyűtartóban.
ON

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2607
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4336 Dátum: 2020.01.09 11:24:23 »
Egy ritkán emlegetett dologról szólnék, mert nálam is "beszorult a fiók végébe": TŰZKARIKA! Az évek során lassan megnőtt a fogyasztás (főleg autópályázás közben - magas fordulat), egyre csúnyább lett az injektorok hangja, de a DPF tisztításon kívül csak a szokásos EGR takarítás és 2 alkalombéli szívósor tisztítás volt képben. (Az autót 1 éves kora én hajtottam, és mindig, mindent megkapott, amit előírás szerint kért.) Néhány éve kíváncsiságból beépítettem egy kartergáz szűrőt, mert gyanítottam ezt-azt. Ezt ráadásul kétféle módon is használtam. Először zárt módban begyűjtöttem a cuccot, ami a szelepfedél alól kikívánkozott, majd később, a tűzkarika csere után a szűrő alján kifolyócsövet építettem be. A tűzkarika csere előtt 1000 km-en kb. 0,5 dl vízszerű savas lé, és kb. ugyanennyi olajiszap-szerű cucc gyűlt össze. Ebből gondoltam, hogy ideje lesz tűzkarikát cserélni. A csere után nagyon kevés anyag gyűlik össze, az is inkább a hosszabb, taposós autózások után. Szerintem a tűzkarikákat kb. 100e km-ként mindenképpen cserélni kellene, de márkaszervízben szó sem esett róla. . .)
 Csere után a motor úgy duruzsol, hogy néha csak azért hajtom, hogy hallhassam a hangját.    :clap:
 A fogyasztás meg visszament kb. 1,5-2 literrel.   :yes:
 Természetesen a beégett, koksszal "körberagasztott" injektorokkal csak óvatosan, és főleg türelmesen! Érdemes akár napokon át megfelelő szerrel áztatni, hogy egyben kijöjjön, és vissza is lehessen tenni. . .
 Egyébként szűrő nélkül a szelepfedél alatti gáz-nedvesség elegy a fedél oldalánál lévő szellőztető csövön át egyenesen a turbóba jut, és amikor a szívosor tetején az EGR irányából érkező korommal találkozik, azt jól megáztatja, ami ettől remekül le tud tapadni a szívósorban. Ha aszáraz maradna, talán nem tudna olyan vastag réteg és olyan makacsul rátapadni a fémre, ahogyan sok esetben ez látszik.
Pontosan.  :yes: Direkt befecskendezős, illetve EGR-rel szerelt autóknál kötelezővé tenném a használatát.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5480
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4337 Dátum: 2020.01.09 13:30:39 »
Mivel nem volt még ilyen esetem, ezért nem volt bekészítve egy tőr, meg egy hullazsák a csomagtartóba..  :devil:

a srácok hamar megálltak mögöttünk, illedelmesen meg is kérdezték, hogy segíthetnek-e, illetve, hogy nemrég az egyiket hasonló esetért 150e-re büntették miután rendőrt hívott.. nem pont ezért, de mivel nincs casco-m, illetve üzemképes maradt a kocsi, így nem hívtam senkit, továbbmentünk, párom szerint biztos csak elájult az őz..  [rohog]

valszeg a srácok finomat vacsiztak..  ::)


Párodnak lehet igaza, vagy legalább figyelembe lehet venni a kijelentését, mert történt már olyan vadászbaleset (is), hogy a meglőtt és döglöttnek hitt vad a fotózáskor sebesítette meg a vadászát súlyosan v. kevésbé. Ezért illen esetben ajánlatos azt feltételezni amit a párod mondott, és egy hosszabb (kb. 1,5 méteres) bottal az elkövető szemét meg köll bökni (nem kiszúrni). Amennyiben mozdul a vad, akkor az nem feldolgozásra kész!! Ebben az esetre szokták a vadászok tarkón szúrni az elejtett vadat.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

panikszoba01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
  • Autó: Toyota avensis 2004
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4338 Dátum: 2020.01.16 11:07:18 »
Sziasztok. Egy kerdes 2 napja nem mukodik a sebessegvaltas segito nyilak. Lehet hulye kerdes esetleg milyen hiba lehet? Koszonom

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
  • Autó: Avensis 2.0 D-4D (2002)-(T22)-(Liftback)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4339 Dátum: 2020.01.21 14:14:39 »
Átteszem ide is, hisz mégiscsak ez a motoros topic. :()
2002-es évjáratú ,D-4D-s, t22-es Avensisemen van már régóta egy hiba.
Pár éve kezdte csinálni ősszel, hogy elmegy a motor ereje.
Hiába taposom a gázpedált, nagyon lomhán gyorsul. Jellemző ez mindegyik sebesség fokozatban.  Többnyire jön is a check engine lámpa hiba üzenete.
Télen, ha nagyon hideg van, már motor inditást követően világít a check engine lámpa. Ha meleg a motor, az autó ugyan nem megy jobban, de a hibát pár kilóméter után ismét jelzi a lámpa. Néha előfordul, hogy intenzív gyorsításkor a lomha gyorsulás mellett ugrik, mintha erőre kapna, de ez csak egy pillanatig tart.
A fogyasztás mérő azt mutatja, hogy üzemanyagot nyeli, sokszor 20 literes fogyasztást mutat, de erő nincs benn. Kisebb dombokon sem megy fel, csak lendületből, vagy visszaváltásokkal.
Ami az érdekes, hogy az idő melegedésével a hiba kezd megszünni, és nyáron, egyáltalán nincs is vele gond.
A hiba megléte alatt mindegy hogy mennyire meleg az autó, többszáz km metétele után sem változik. De nyáron tünetmentes. Tavasszal egyre jobb, összel pedig egyre többször gyenge, majd télen helyre sem jön. Szerintetek, ezek alapján volt már valakinek hasonló problémája?
Ja, az alapjárat enyenletes, nem hagy ki, vagy ilyesmi. Üresben gázadásra egyszerre felpörög, és télen, nagyon hidegben is könnyen indul.
Hibakód olvasáson nem voltam, csak érdekelnének az ötletek. Netalántán ha valakinek ismerős a hiba..
Köszönöm.

suszitibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
  • Autó: Toyota Avensis 2012
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4340 Dátum: 2020.01.21 20:15:33 »
Szia
Én első körben a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőre gyanakszom. Az enyémben a légtömegmérőbe van beépítve. A kis Altoban a lambdaszonda miatt volt ilyen, nem ment jól és többet fogyasztott. Csere után megy mint a golyó és 4.5 l-el elmegy.
A skodán a légtömegmérő miatt volt a gyengesége, de az meleg időben is.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.21 20:17:05 írta suszitibi »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
  • Autó: Avensis 2.0 D-4D (2002)-(T22)-(Liftback)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4341 Dátum: 2020.01.22 09:54:07 »
A légtömeg mérőt többször tisztítottam már. Persze ettől függetlenül lehet még az a baj. Épp azon gondolkodtam, miért van bent 3 érzékelő. Lehet az eggyik a hőmérséklet? A lambda szondára nem is gyanakodtam. Bár az hidegben, melegben is forró lehet. Megpróbálom kiméretni a légtömeg mérőt. Köszi az infókat.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5480
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4342 Dátum: 2020.01.22 11:12:30 »
Szia
Én első körben a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőre gyanakszom. Az enyémben a légtömegmérőbe van beépítve. A kis Altoban a lambdaszonda miatt volt ilyen, nem ment jól és többet fogyasztott. Csere után megy mint a golyó és 4.5 l-el elmegy.
A skodán a légtömegmérő miatt volt a gyengesége, de az meleg időben is.

A légtömeg mérőt többször tisztítottam már. Persze ettől függetlenül lehet még az a baj. Épp azon gondolkodtam, miért van bent 3 érzékelő. Lehet az eggyik a hőmérséklet? A lambda szondára nem is gyanakodtam. Bár az hidegben, melegben is forró lehet. Megpróbálom kiméretni a légtömeg mérőt. Köszi az infókat.

Urak!  Mit mér a "légtömegmérő", "légtömeg mérő" ?
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
  • Autó: Avensis 2.0 D-4D (2002)-(T22)-(Liftback)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4343 Dátum: 2020.01.22 12:48:17 »
Elárulod?
A súlyát gondolom nem. A mennyiségét biztos, de mégsem levegő térfogat mérő.
Javíts ki, de köze van ahhoz, hogy a benne lévő izzószálat a levegő hűti. A lehűtött izzószál újbóli felmelegítéséhez szükséges áram mennyisége adja az ECU-nak a jelet, mennyi levegő ment be.
Csak azt nem tudom, miért van bent ennyi szál.

Sárközi András

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
  • Autó: toyota auris 2.2 d-cat
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4344 Dátum: 2020.01.22 13:39:52 »
A légtömeg mérőt többször tisztítottam már. Persze ettől függetlenül lehet még az a baj. Épp azon gondolkodtam, miért van bent 3 érzékelő. Lehet az eggyik a hőmérséklet? A lambda szondára nem is gyanakodtam. Bár az hidegben, melegben is forró lehet. Megpróbálom kiméretni a légtömeg mérőt. Köszi az infókat.
A hibatárolót nem akarod semmiképpen kiolvasatni?Lehet,hogy gyorsabban megoldódna a problémád....

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
  • Autó: Avensis 2.0 D-4D (2002)-(T22)-(Liftback)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4345 Dátum: 2020.01.22 13:44:28 »
A hibatárolót nem akarod semmiképpen kiolvasatni?Lehet,hogy gyorsabban megoldódna a problémád....

Az lesz, jó lenne a végére járni. Csak gondoltam hátha valakinek volt hasonló hibája.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5480
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4346 Dátum: 2020.01.22 19:31:24 »
Elárulod?
A súlyát gondolom nem. A mennyiségét biztos, de mégsem levegő térfogat mérő.
Javíts ki, de köze van ahhoz, hogy a benne lévő izzószálat a levegő hűti. A lehűtött izzószál újbóli felmelegítéséhez szükséges áram mennyisége adja az ECU-nak a jelet, mennyi levegő ment be.

Csak azt nem tudom, miért van bent ennyi szál.

Nem, tedd meg te!

A könnyebbség kedvéért, 5.4 fejezeti rész! Kíváncsian várom a megoldást.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 19:35:31 írta micila »
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
  • Autó: Avensis 2.0 D-4D (2002)-(T22)-(Liftback)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4347 Dátum: 2020.01.22 19:58:04 »
Nem, tedd meg te!

A könnyebbség kedvéért, 5.4 fejezeti rész! Kíváncsian várom a megoldást.

Kínai....
Gyere, ezt egy hétköznapi ember is megérti:

"Az izzóhuzal és az ellenállások a belső csőben helyezkedik el. A bemeneti, és a kimeneti oldalon huzalrácsok védik a izzóhuzalt a mechanikus behatások ellen. A platina huzalt villamos árammal a beszívott levegő hőmérsékleténél 100 C-kal nagyobb hőmérsékletre fűtik. A motor a változó utazási körülmények miatt több vagy kevesebb levegőt szív be, ez által megváltozik a platinaszál hőmérséklete. Az elvont hőt a fűtőáram változásával kell kiegyenlíteni. Így a szükséges fűtőáram a beszívott levegő tömegével arányos. A rendszer a levegő tömegét másodpercenként kb. ezerszer méri. A fűtőszál elszakadásakor a vezérlés úgynevezett szükséghelyzetben működik, tehát a jármű üzemképes marad. Mivel a platinaszál a szívócsatornában van, olyan lerakódások alakulhatnak ki rajta, amelyek befolyásolják a mérési eredményt. A motor minden leállítása után a platinaszálat rövid időre 1000 C-ra melegíti a vezérlőegység fűtőárama, és így leégeti a lerakódásokat."

https://m.fekmester.hu/legtomegmennyisegmero/

Szinte a legelső találat...
De most már több feladatot ne adjál, nem ezért vagyok itt. ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5480
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4348 Dátum: 2020.01.22 21:28:55 »
Kínai....

Nem ez a megoldás, főleg nem a mekkmestertől most és korábban átkonvertáltan idézett.

"A szenzorba integrált 3 kiértékelő áramkör 0 és 5 V közötti analóg feszültséggé alakítja a mérőellenállásokon eső feszültségkülönbséget, és a motor komputer a tárolt nemlineáris karakterisztika alapján számolja át ezt a feszültséget légtömeg árammá (kg/ h).
"
Ez a helyes megközelítés!  Tehát, akkor mit mér a légtömegmérő???
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 21:32:41 írta micila »
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4101
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4349 Dátum: 2020.01.22 23:09:06 »
Az lesz, jó lenne a végére járni. Csak gondoltam hátha valakinek volt hasonló hibája.
Ha veszel egy ilyet, akkor ~1000 forintból megoldod a kérdést. Nagy hidegekben nekem a hátsó lambdaszonda bejelez néha. Kicseréltettem márkaszervízben aranyáron, de -10 felett néha csinálja így is.
Amikor hibát jelez kiolvasom, látom mi a baj, törlöm. Szerencsére csak 2 évente csinálja átlagosan. 3$-t bőven jó a kesztyűtartóban. Persze ha mást jelezne akkor vinném szervizbe.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 23:14:29 írta Silent »