Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1368678 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4290 Dátum: 2019.12.26 08:45:03 »
Sziasztok
Boldog Karácsonyt mindenkinek.
András kérdésére válaszolva:
Igen, a szerviz 600 ezret mond a DPF-re. Ehhez hozzájön a nyomásszenzor, a hőszenzorok, a szerelés ára, a diagnosztika és még ki tudja mi. Így lesz belőle, kicsivel 900 ezer fölötti összeg. Csak úgy garantálják, hogy minden jó lesz, hogy mindent kicserélnek.
Utángyártott DPF itthon 170 ezer, Ebay 120 ezer. A nyomásszabályozó és érzékelő kütyük is, mind a feléért megvehetők a szerviz áraihoz képest. Turbóra mondtak fél millát, én vettem egy új (nem felújított) középrészt 64 ezerért.
Válasz röviden: nem a Toyota szervizbe vittem. Elég volt egyszer, amikor egy diagnosztika is nehéz feladat volt a számukra. Óránkénti 20 ezerért, nem csináltak semmit. Távozásom után, a szerviz vezetője felhívott és elnézést kért.
Amúgy, még mindig nem tökéletes az autó, a turbó nyomása nem éri el a gyári értéket. Még vagy a nyomásszenzort, vagy a légmennyiség mérőt kell cserélni. De nem füstöl, nem eszik 11 litert és így sem problémázik a győri, vagy tatabányai emelkedőknél.
Üdvözlettel: Tibi

a turbó nyomást mivel mérted?
simán lehet egy kokszos egr-szívósor gond is, hogy nem jön meg az ereje időben, illetve a légtömeg mérőt csere előtt érdemes kipucolni, egy friss légszűrő mellett és menni egy tanítókört..

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4291 Dátum: 2019.12.27 19:16:33 »
Sziasztok
Helkis, ezeken már túl vagyok. A turbó cserénél szét volt szedve a teljes szívósor, a fojtószelep, az EGR. Minden ki lett takarítva, elég alaposan. Az EGR-t ki is írattam próbára, hátha az a gond. Nem az volt. Nem tudom mekkora a nyomás, de a diagnosztika szerint max. 0,8 bar. A szerelő szerint 1,1-nek kellene lenni. Viszont hallom, hogy a turbó alig pörög és egy szinten megáll. Az előző autómnál, 1500-nél elkezdett pörögni, 2000-nél már nem hallottam, úgy pörgött.
Légtömegmérőt tisztítottam. Cserélve még nem volt, de a turbó nyomás érzékelő sem.
Az egész rendszer le lett nyomáspróbázva, nem fúj ki sehol.
Most 2000-2200-tól kezd el gyorsulni. A Skodán a légtömegmérő u.ezt produkálta, miután ott is turbót cseréltem.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4292 Dátum: 2019.12.30 23:02:55 »
Sziasztok
Helkis, ezeken már túl vagyok. A turbó cserénél szét volt szedve a teljes szívósor, a fojtószelep, az EGR. Minden ki lett takarítva, elég alaposan. Az EGR-t ki is írattam próbára, hátha az a gond. Nem az volt. Nem tudom mekkora a nyomás, de a diagnosztika szerint max. 0,8 bar. A szerelő szerint 1,1-nek kellene lenni. Viszont hallom, hogy a turbó alig pörög és egy szinten megáll. Az előző autómnál, 1500-nél elkezdett pörögni, 2000-nél már nem hallottam, úgy pörgött.
Légtömegmérőt tisztítottam. Cserélve még nem volt, de a turbó nyomás érzékelő sem.
Az egész rendszer le lett nyomáspróbázva, nem fúj ki sehol.
Most 2000-2200-tól kezd el gyorsulni. A Skodán a légtömegmérő u.ezt produkálta, miután ott is turbót cseréltem.

kicsit visszaolvastam a problémáddal kapcsolatban, egy dolog tűnt fel, hogy csak turbó középrészt vettél?
ki rakta össze? ki centírozta? ki állította be? ki mérte ki, hogy megfelelően tol? hibajel van?
turbóból egy komplett egységet szokás venni, amiről van jegyzőkönyv is.. +1év gari..
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.30 23:21:00 írta helkis »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4293 Dátum: 2019.12.31 14:39:57 »
A komplett középrészt nem kell centírozni, meg összerakni, azért komplett. Csak a csigaházat kell rácsavarozni. Ez ki van súlyozva.
Sajnos, nem ez a probléma. A Skodán én szedtem szét, cseréltem turbót, pucoltam a geometriát, majd összeraktam. A légtömegmérő csere után, úgy ment, mint új korában. Itt viszont az a probléma, hogy vezérli a teljes úton a geometria lapátokat. Amikor elindítom az autót, behúz a vákuumdob. Ez így jó is. De csak kb. 50 százalékig. Na innen, nem megy tovább, akár hogy nyomom a gázt. Tehát a turbóm kb. fél töltésen dolgozik. Ha leveszem a vákuumcsövet és egyből a szivattyúra kötöm direktbe, akkor kétszer akkorát mozdul a lapátállító kar. Egyébként a régi és új turbó között, semmi különbség nincs, akár hangot, akár nyomatékot illetően. Azért cseréltem ki, mert volt két ütésnyom a házban, látszott a lapát két éle. Féltem, hogy görbült a tengely. Valamit bekaphatott, nem tudom. A turbó geometria vezérlő szelepe új, Pierburg (Toyota gyári). Nem változott semmi a cserétől. Hibakód nincs, de ezt már megszoktuk a Toyotától. Amikor a nyomásszenzor nem működött és a DPF szarrá volt kokszosodva, akkor is csak néha dobott hibát és mit? Beszívott levegő alacsony hőmérséklet. Vettem új légtömegmérőt, azzal meg magas hőmérséklet, de azt folyamatosan nyomta. Na mindegy, miután autó rendbetéve, azóta a régi légtömegmérővel sem problémázott soha.
Persze attól, hogy a hőmérő szenzora (5 Ft-os dióda) most jó, még a levegő mennyiséget mérheti rosszul. Azt pedig nem fogja hibának bedobni, ha határértéken belül van, de a működésben, lehet sokat ront. Január közepén megyek egy hozzáértőhöz diagnosztikára, de nem ám egy 10 perces alapjárati mérésre. Olyanhoz, aki tudja, mikor milyen értékeknek kell lenni. Talán ott majd kiderül, mi az, ami még rossz.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4294 Dátum: 2019.12.31 18:48:21 »
A komplett középrészt nem kell centírozni, meg összerakni, azért komplett. Csak a csigaházat kell rácsavarozni. Ez ki van súlyozva.
Sajnos, nem ez a probléma. A Skodán én szedtem szét, cseréltem turbót, pucoltam a geometriát, majd összeraktam. A légtömegmérő csere után, úgy ment, mint új korában. Itt viszont az a probléma, hogy vezérli a teljes úton a geometria lapátokat. Amikor elindítom az autót, behúz a vákuumdob. Ez így jó is. De csak kb. 50 százalékig. Na innen, nem megy tovább, akár hogy nyomom a gázt. Tehát a turbóm kb. fél töltésen dolgozik. Ha leveszem a vákuumcsövet és egyből a szivattyúra kötöm direktbe, akkor kétszer akkorát mozdul a lapátállító kar. Egyébként a régi és új turbó között, semmi különbség nincs, akár hangot, akár nyomatékot illetően. Azért cseréltem ki, mert volt két ütésnyom a házban, látszott a lapát két éle. Féltem, hogy görbült a tengely. Valamit bekaphatott, nem tudom. A turbó geometria vezérlő szelepe új, Pierburg (Toyota gyári). Nem változott semmi a cserétől. Hibakód nincs, de ezt már megszoktuk a Toyotától. Amikor a nyomásszenzor nem működött és a DPF szarrá volt kokszosodva, akkor is csak néha dobott hibát és mit? Beszívott levegő alacsony hőmérséklet. Vettem új légtömegmérőt, azzal meg magas hőmérséklet, de azt folyamatosan nyomta. Na mindegy, miután autó rendbetéve, azóta a régi légtömegmérővel sem problémázott soha.
Persze attól, hogy a hőmérő szenzora (5 Ft-os dióda) most jó, még a levegő mennyiséget mérheti rosszul. Azt pedig nem fogja hibának bedobni, ha határértéken belül van, de a működésben, lehet sokat ront. Január közepén megyek egy hozzáértőhöz diagnosztikára, de nem ám egy 10 perces alapjárati mérésre. Olyanhoz, aki tudja, mikor milyen értékeknek kell lenni. Talán ott majd kiderül, mi az, ami még rossz.

Ahogy olvasom, eléggé belemélyedtél a dologba, úgy érzem neked nincs is szükséged segítségre, hanem inkább mi tanulhatunk tőled!  :yes:
Remélem megoldódik, majd oszd vissza mi lett a megfejtés!
BUÉK! :ser:

ps: szvsz ha a légtömegmérő hülyéskedne, akkor nem lenne az alapjáratod normális, illetve ha kevesebb/több levegőt mér, a keveréked nem lenne jó, nem lenne jó a húzása az autónak, nem lenne egyenletes a motor járása, stb.. 
szóval ennek a turbóhoz szerintem nem sok köze van, ha a vákuum oldal is rendben van, akkor lehet be kell kalibrálni újra a geometriát? https://www.youtube.com/watch?v=xL_eX3q7AW4
a video alatti szöveget is olvasd el..

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4295 Dátum: 2019.12.31 19:49:54 »
Igen, belemélyedtem rendesen. Az eredeti szakmám gépszerelő, de a suli közben volt a rendszerváltás, mikor végeztem, felszámolták a TSZ-ket. Lettem tűzoltó, közben maszek villanyszerelő. Gyerekkorom óta foglalkozom elektronikával, most pár éve ez lett a fő hobbim. 21 év tűzoltóság után, 190-es vérnyomás, gyomorbetegség, gerincsérv és még néhány apróság miatt, feladtam a pályát. Most egy élelmiszergyártó cégnél vagyok szerelő, ahol főként TetraPak gépsorok vannak. (üdítős, tejesdoboz, stb...) Na ezeket javítom napi szinten, itt aztán van villamosság, elektronika, számítástechnika, hidraulika, pneumatika, szervó motorok, stb...
Valamikor motorokkal kezdtem, de az autóimat is mindig magam javítottam. Az Octaviát nem volt olyan nehéz, ott is mindent magam csináltam. Önindító csere, turbó csere, sárvédő csere, festés, lakkozás, alvázvédőzés. Így amit tudok, próbálok ezen is megoldani. A legszomorúbb, hogy meg is kell magamnak, mert más nem tudja, vagy ha tudná, nem szán rá időt.
Sajnos emelő hiányában, mindent nem tudok, a Toyotához pedig nagyon kellene.
Eddig nem is gondoltam rá, de múltkor 0 fok körül, felment az alapjáratom 1100-ra. Ez már többször volt. Ha melegebb van, nincs ilyen gond. Még azt is tapasztaltam, hogy nagyon hidegen (persze ilyenkor nem tolom neki) és nagyon melegen, nem húz úgy, mint amikor köztes állapotban van, tehát már meleg, de még nincs teljes üzemi hőn.
Az biztos, hogy a Skodán, nagyon hasonló volt a jelenség, a légtömegmérő volt a hibás. Nem tartom kizártnak, hogy annak a hibája okozta a turbó geometria középen megszorulását és kokszosodását, mert ott az volt a gond. Hibakódot nem adott, de a műszeres vizsgálat egyből kiírta, hogy nem jó.
Itt viszont, minden jó a vizsgálat szerint. Megvenném az új légtömegmérőt, mert azt a 40-50 ezret kibírom, de fogalmam nincs, milyen a gyári. Mindenen rajta van a Pierburg, vagy Denso felirat, de ezen nincs. Persze mielőtt megveszem, mérünk egy nyomásszenzort, nem csal-e véletlen.
A geometrián, ha kell majd állítok, de nem akarom tuningolni. Ha tudja a gyári közeli értéket, nekem tökéletes.
A Skodán összeszerelés után lett beállítva úgy, hogy max. 1 barig menjen ki, ezt még az ECU tolerálta szépen.
Azért köszönöm a segítséget és ha valakinek van ötlet, akár az én, akár más problémájára, ossza meg.
Nagyon boldog új esztendőt.
Üdvözlettel: Tibi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4296 Dátum: 2019.12.31 20:55:29 »
Érdekes és hasznos ezeket olvasni  :yes:
Akaratlanul is egy tömítetlenségi hiba ugrik be a leírás alapján  :hmmmm:

A Priusoknál olvastam a TechStream-ről, az itt nem lenne használható?

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4297 Dátum: 2019.12.31 23:43:26 »
Érdekes és hasznos ezeket olvasni  :yes:
Akaratlanul is egy tömítetlenségi hiba ugrik be a leírás alapján  :hmmmm:

A Priusoknál olvastam a TechStream-ről, az itt nem lenne használható?
A tömítetlenség engem sem hagyott nyugodni. Futottam pár kört, de senki sem tudta megállapítani, mennyire tömített a rendszer.
Gondoltam, amíg nem tudom jó-e, ez is egy hibaforrás lehet. Először esztergáltam poliamidból záródugókat. Egyet a coolertől jövő gumicsőbe, egyet pedig a turbó szívónyílásába. Utóbbi kapott gumigyűrűt is, a tökéletes tömítettség miatt. A turbón lévőbe ment egy furat, benne menet. Ebbe egy levegőidom. Erre csatlakoztam egy nyomáscsökkentővel, mérővel ellátva. Beállítottam a nyomást 0,5 barra és kompresszorral megnyomattam.
Jött a meglepi, valahol sziszegett. Ez miatt kétszer szedtem szét a rendszert, hogy biztos legyek benne. Már bejelentkeztem cooler cserére a helyi szervizbe (nagyon rossz helyen van). Nem nyugodtam, újra szétszedtem és próbáltam megtalálni a kifújás pontos helyét. Ekkor jött a meglepetés. Valamiért benyúltam a fojtó szelepbe és megváltozott a hang. Befogtam tenyérrel a fojtó szelepet és nem fújt ki, csak egy idő után, a tenyerem mellett. Ez azért meglepő, mert a fojtószelep, nem volt benne a vizsgálandó körben, még előtte volt ledugózva. Elvileg a levegőszűrő közvetlen megy a turbó szívóágra, annak másik csonkja a cooler bemenetre, majd a cooler kimenete a fojtószelepre.
Kérdezem, akkor honnan ment mégis a fojtószelepre, vagy EGR-re és onnan a fojtóra a levegő?
Kivettem a dugót a gumicsőből, visszabilincseztem a fojtószelepre és újra nyomtam a levegőt. Innentől nem fújt ki sehol.
Ez viszont nagyon zavar, hogy egy tucat aktív autószerelőt megkérdeztem és egyik sem tudott értelmes választ adni a fojtószelepnél megjelenő levegőre. Egy szerelő mondta, hogy szerinte a vízkörön jön vissza. Vízgondom viszont nincs, meg akkor nem levegő sziszegne, hanem vizet spriccelne.
 Buta voltam, mikor az EGR próbára le volt dugózva és kivéve a szoftverből, akkor nem végeztem el a nyomáspróbát, nyitott fojtószeleppel.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.31 23:45:32 írta suszitibi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4298 Dátum: 2020.01.01 08:47:19 »
A tömítetlenség engem sem hagyott nyugodni. (...)

Szia!

Bocsánat, ha triviális dolgot írok:
Nekem a Carinához egész jó javítási leírások vannak, az EFI rendszer sémáját mellékelem is:

A tiédhez nem adtak ki ilyet? Ezen jól lehetne követni, mi merre.

Lehet, hogy "el vagyok tévedve", de dízeleknél van fojtószelep? Vagy itt a turbó miatt van? Eddig abban voltam, hogy dízelnél az üzemanyag mennyisége által történik a "gázadás"  :hmmmm: Tényleg nem belekötésből  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.01 08:49:16 írta vd1234 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4299 Dátum: 2020.01.01 10:27:50 »
Lehet, hogy "el vagyok tévedve", de dízeleknél van fojtószelep? Vagy itt a turbó miatt van? Eddig abban voltam, hogy dízelnél az üzemanyag mennyisége által történik a "gázadás"  :hmmmm: Tényleg nem belekötésből  :surrender:

Van folytószelep, csak nem egészen ugyanaz a funkciója, mint egy benzinesnél.

Más: Nektek sem jelennek már meg a toyodiy-en az ábrák és rajzok? Így sokkal nehézkesebb a keresgélés.
Utánaolvastam és valamikor 2009 körül volt már egy hasonló, amikor Toyota rápirított a toyodiy-re, hogy szerzői jogokat sért és levették egy ideig az ábrákat. De amióta én Toyotázok (2012) végig elérhetőek voltak. Pár nappal ezelőttig...
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.01 10:31:19 írta keeper83 »

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4300 Dátum: 2020.01.01 12:10:26 »
Lehet, hogy "el vagyok tévedve", de dízeleknél van fojtószelep? Vagy itt a turbó miatt van? Eddig abban voltam, hogy dízelnél az üzemanyag mennyisége által történik a "gázadás"  :hmmmm: Tényleg nem belekötésből  :surrender:
Igen a dízeleknél is van, már a 20 éveseknél is. Itt a leállításnál és az EGR működésénél van szerepe.
A T27-ben hűtőköre is van az EGR-el együtt és elektromotor szabályozza. Nem léptetőmotor, csak egy normál szénkefés egyenfeszültségű, 12 voltos. A kitöltési tényezővel határozza meg, milyen állásban legyen. Ez olyan, mint a turbó geometria szabályozója, csak ott a levegő kitöltési tényezője változik, a mágnesszelep elektromos kitöltési tényezőjével arányosan.

Igen, ilyen rajz jó lenne a T27-hez is, akkor felvilágosodnék, hol mehet vissza a fojtószelepre, az a fránya nyomás. Ha valakinek van ilyen rajza, megoszthatná.
Köszönettel: Tibi

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3034
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4301 Dátum: 2020.01.01 14:06:59 »
Van folytószelep, csak nem egészen ugyanaz a funkciója, mint egy benzinesnél.

Más: Nektek sem jelennek már meg a toyodiy-en az ábrák és rajzok? Így sokkal nehézkesebb a keresgélés.
Utánaolvastam és valamikor 2009 körül volt már egy hasonló, amikor Toyota rápirított a toyodiy-re, hogy szerzői jogokat sért és levették egy ideig az ábrákat. De amióta én Toyotázok (2012) végig elérhetőek voltak. Pár nappal ezelőttig...
Üdv
Tessék egy alternatíva:
http://www.japan-parts.eu/#

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4302 Dátum: 2020.01.01 14:06:59 »
Van folytószelep, csak nem egészen ugyanaz a funkciója, mint egy benzinesnél.

Más: Nektek sem jelennek már meg a toyodiy-en az ábrák és rajzok? Így sokkal nehézkesebb a keresgélés.
Utánaolvastam és valamikor 2009 körül volt már egy hasonló, amikor Toyota rápirított a toyodiy-re, hogy szerzői jogokat sért és levették egy ideig az ábrákat. De amióta én Toyotázok (2012) végig elérhetőek voltak. Pár nappal ezelőttig...

A toyodiy nálam változatlanul működik, robbantott ábrákkal, bejelölt alkatrészek megnevezésével, cikkszámával
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10245
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4303 Dátum: 2020.01.01 14:13:26 »
...

Igen, ilyen rajz jó lenne a T27-hez is, akkor felvilágosodnék, hol mehet vissza a fojtószelepre, az a fránya nyomás. Ha valakinek van ilyen rajza, megoszthatná.
Köszönettel: Tibi

Sajnos javítási dokumentumot nem találtam hozzá.
Nem tudom, hogy az AutoData hogy áll ezzel, de elektronikus formában van ilyen is:
http://www.epcdepo.com/toyota-avensis-t27-manual.html
Elsőre egész használhatónak tűnik  :hmmmm:

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4304 Dátum: 2020.01.01 14:41:13 »
Ezt én is megtaláltam, lehet befizetem azt a 80 dolcsit.
Köszönöm.