Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1354413 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4260 Dátum: 2019.07.17 14:57:11 »
Tibi az olajat feltétlenül cseréltesd ki és a levegőszűrőt is ajánlatos!
Sziasztok
Ma végigtelefonáltam néhány turbó jevító céget. A turbotec kft-nél nem tudták elvállalni, anyaghiány miatt. Pesten lett volna, de nem tudtak kb. árat sem mondani. Azt mondta a hölgy, 35-től 125 ezerig. Végül Győrben a Langexnél, kaptam gyári új középrészt, 64 ezerért. Ma kitakarítottam a terelő lapátokat, meg a házakat, félig össze is raktam. A fojtószelep is ki lett pucolva. Holnap megveszem a turbó és szívósor tömítést, aztán megy a cumó a szerelőhöz. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy tényleg ez volt-e a probléma, de az biztos, hogy turbónyomás nem volt.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4261 Dátum: 2019.07.17 17:39:06 »
Szalo
Egyszer már kértem időpontot a Rigotechtől. Nekem viszont nem igazán tetszik, hogy teljesen átírják az ECU-t. Igaz, azt mondják, ingyen visszeteszik a régi programot. Tehát 150-ért ideiglenesen átírják, ami annyi, mint egy nem gyári DPF ára.
Azt, hogy a DPF milyen állapotú, csak a differenciál nyomásszenzor jele alapján tudja az ECU. Nálam jelenleg állandó, nem változó jelet küld és nem ad rá hibakódot. Ezért ment tönkre a szűrőm, mert a szenzor olyan helyzetben romlott el, amin folyamatosan hibátlannak érzékeli az autó. Ezért nem regenerált, már jó ideje.
Részemről, minden infónak örülök, egyáltalán nem ugatás, ha infókkal látsz el minket, köszönöm.
Ha valaki mégis úgy dönt, hogy nem vesz új szűrőt, mert épp anyagilag nem tud, nem kell kiíratni az agyat. Lehet kapni kiváltó elektronikát, ami úgy küldi az adatokat, mint ha lenne DPF. Ebay 25 ezer.

András
Ma viszem a turbót vissza a szerelőnek. Új középrész bent, lapátok szépen mozognak, fojtószelep kitakarítva, motorja tökéletesen működik.
Olaj, szűrő, gázolajszűrő cserélve. 5w30 Castrol.

Üdv: Tibi

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4262 Dátum: 2019.07.17 18:16:04 »
Tibi és hogy fogod kipróbálni a felújított turbót,ha nincs fent a DPF?Csak kiváncsi vagyok....

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4263 Dátum: 2019.07.17 21:17:10 »
Jelenleg egy egyszerű elektronika van csatlakoztatva, a DPF szenzor helyére. Ez most akkora feszültséget küld az ECU-nak, amit egy jól működő szenzor küldene, egy hibátlan állapotú DPF-el. A különbség annyi, hogy a szenzor kimeneti feszültsége, gázadáskor valamennyivel növekszik, az ideiglenes elektronikával pedig, állandó fix feszültséget küld. Nem tudom, ez mennyire zavarja az ECU-t, de a gyári diagnosztika, nem írt rá hibát.
Gyárilag, amikor a DPF eltörik, átszakad, átég, akkor a szenzor két bemenetén a nyomáskülönbség lecsökken. Ekkor a szenzor által küldött feszültség is lecsökken. A vezérlő úgy érzékeli, hogy hibás a szűrő. Ha a szűrő megtelik, akkor a fölső csatlakozón, nagyobb nyomást kap a szenzor, így a kimeneti feszültsége is nagyobb lesz. Ha ez egy bizonyos szint fölé megy, akkor tudja a vezérlő, hogy regenerálni kell, tele a szűrő.
Szerelő napolva holnapra, remélem hétvégére kiderül, hogy csak a turbóval volt-e gond. Az biztos, hogy nagyon csúnya hangja volt és egy helyen a levegő oldalon, a lapát két helyre belekarcolt.
Utána is kell nézzek, mennyiért tudok venni nyomásszenzort.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4264 Dátum: 2019.07.18 11:06:51 »
Szia Tibi, sziasztok,

Jól esik látni, hogy valaki logikusan tud gondolkodni és kezdi érteni, hogy nem is olyan ördöngős dolog ez a D-CAT DPNR dolog.
Annyit engedj meg bele beszélni, hogy a szűrő állapotáról az ECU nem csak a nyomáskülönbség-mérő, hanem a két gázhőmérő jele alapján is "dönt".
Ha a szűrőd elhasználódott, ne adja Isten átszakadt, elolvadt, akkor a kivezérelt 5. befecskendezési parancsra válaszként hőmérséklet emelkedést vár eredményül "x" időn belül. ha ez nem jön meg, hibára áll. Ha a nyomáskülönbség-mérő folyamatosan magas "eltömődött" szintet küld, akkor a normál regenerálást nem is indítja el, kiáll hibára, kényszer-regenerálni tudsz csak szoftverből, és ilyenkor az is trükkös, nehéz rávenni, hogy csinálja.
Az átvert nyomásérték veszélyes, ha bent van a szűrő, mert nagyon feltöltődik, és a következő (akár kényszerregeneráláskor) regenerálásnál ún. "excessive burning" alakul ki, amit a vezérlő mindenáron szeretne megelőzni és tényleg veszélyes szitu alakulhat ki.

DPF nélkül, ha nincs "limp-mode"-ban a jármű, simán lehet tesztelni, kipróbálni a turbót, hogy jó-e. Semmi gáz. Ha viszont hibaüzenet van, akkor nem lesz trubónyomásod, akkor sem, ha jó a turbó.

Üdv.:
Spet

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4265 Dátum: 2019.07.18 17:06:29 »
Szia Spet
Igen, néztem az elektronikát, Youtube-on van videó. Láttam, hogy a nyomásszenzor és a két hőszonda is rá van kötve.
Na az én autómmal, pont az történt amit leírtál, nem akart regenerálni, mert úgy érzékelte, hogy minden tökéletes.
Az eredmény, szépen telekormolt mindent. Mikor vittem át a szerelőhöz, egyszer csak megtorpant, még az eddiginél is rosszabbul ment. Ekkor már nem hallottam a turbót, elindulni sem. Addig legalább még valamit nyekergett. A lámpánál majdnem lefulladt induláskor. 1500-1600 körül megjött a hangja, de úgy éreztem, hogy nem tud följebb pörögni, a hangja alapján.
Köszönöm, hogy leírtad, nekem hasznos volt.
Üdv: Tibi

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4266 Dátum: 2019.07.18 20:15:08 »
Szia Tibi!
Hibaüzenet nem volt?

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4267 Dátum: 2019.07.19 06:16:38 »
Szia András
Már indulásnál is volt, mert mikor szereltem, a fojtószelep és a nyomásszenzor csatlakozót is lehúztam, a kábelek tesztelése miatt.
Még nincs diagnosztika programom, így nem tudtam resetelni.
A turbó viszont 1500 környékén elkezdett nyikorogni. Amikor megtorpant, akkor a turbó is elhallgatott.

Spet
Sajnos a szerelőknek mikor felvetek egy gondolatmenetet, úgy néznek, mint ha ufo lennék.
Amikor a vákumszelep problémára gyanakodtam, kipróbáltam kisebb fordulaton az autót zárt és nyitott lapátokkal, vagyis direkt vákummal és anélkül.
Mivel a turbónak más vezérlési ráhatása nincs, így nulla, vagy maximum nyomást kellene biztosítania a két végállásban. Na nálam nem volt semmi érezhető különbség. Igaz, nem mertem nagy fordulaton pörgetni, de 2500-nál már nagyon kellett volna jönni a különbségnek.
Kérdés: a két hőszenzor milyen típus? Valami PT100, vagy hasonló működési elvű? Ezek normál esetben is befolyásolnak valamit, vagy csak akkor, amikor regenerál, hogy ne tudjon egy beállított maximum fölé emelkedni a hőmérséklet, ami szétégetné a szűrőt?

A szerelőm mindenáron rá akar beszélni, hogy írassam ki az ECU-ból a DPF-et. Mondtam neki, ez nem fog megtörténni. Nem fogom újabb összegért jövő hónapban visszaíratni, meg amúgy sem engedem, hogy belenyúljanak az agyába.

Üdv: Tibi

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4268 Dátum: 2019.07.19 21:45:02 »
Inkább PT1000-es, de más a karakterisztikája. Amúgy sima ellenállásváltozáson alapuló szenzor.
Egyébként, nem csak regeneráláskor figyeli a hőmérsékletet, bár akkor a legfontosabb, mert a Ba alapú hordózóval szerelt katalizátorok 700°C fölött nagyon gyorsan degradálódnak.
Másrészt az eltömődöttség mértékét is a hőmérséklet segítségével határozza meg. Normál üzemben a nyomásmérő jele nem fix. A motor terhelésétől függően változik: nagy gázadásra torlódik a kipufogógáz, alapjáraton és fordulaton is más akkor is, amikor jó a DPF állapota. Ezért kell a hőmérsékletet is figyelni. A NOx redukció is az 5. befecskendezővel történik. Nem mindegy, hogy a hőmérséklet a DPF előtt, vagy után nagyobb, szóval van néhány összetevő.
Már nem emlékszem, hogy milyen évjáratú a gép, de 2009-ig volt külön kénmentesítő program is, ahol ugyan szintén a magas hőmérséklet elérése a cél, de épp az oxigén lehető legjobb kizárásával, amit az EGR megfelelő nyitásával is támogat a szoftver. A fiatalabbakban ilyen nincs, legalábbis szoftverből nem elérhető.

Üdv.:
Spet

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4269 Dátum: 2019.07.19 21:56:24 »
Ha a szervízes kollégák is ilyen jól fel lennének készülve, akkor sokunknak nem kellene 100 ezreket kifizetni a semmire.
Köszönöm a részletes leírást.
Egyébként ez egy 2012-es kiadás, már LED nappali fénnyel, xenonnal. Benne lesz közel 2.5 millióba, mire minden visszaáll a gyárira.
Üdv: Tibi

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4270 Dátum: 2019.07.20 09:04:25 »
Szia Tibi!
Remélem,hogy a következő 300k km hibamentes lesz..
Úgy néz ki,hogy én is DPF csere előtt vagyok,jövő héten kiderül,hogy mennyi az annyi!

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4271 Dátum: 2019.07.20 14:46:04 »
Ha a szervízes kollégák is ilyen jól fel lennének készülve, akkor sokunknak nem kellene 100 ezreket kifizetni a semmire.
nem kell kifizetni 100 ezreket semmire. A munkalapon egy hibajelenség javítását rendelem meg, nem egy x alkatrész cseréjét y forintért.ha csak tippre cserél alkatrészt és a hiba nem szűnik meg, az hibás teljesítés.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4272 Dátum: 2019.07.20 22:59:59 »
Szia Fezso
Teljesen egyetértek veled, de a szervíz másképp gondolkodik. Erre azt mondták, nem tarthatnak minden típushoz, minden alkatrészből raktáron, hogy tesztelni tudják, melyik rossz. Egyértelműen kijelentették, hogy ezt a tulajdonos fizeti meg. Erre azt mondtam, lehet itthagyok félmilliót és még mindig nem lesz jó az autó. Azt mondják: igen, lehet.
Most ott tartunk, hogy akkor vegyek 2 millióért autót, ha van még egy millió félretéve javításra.



Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4273 Dátum: 2019.07.20 23:42:37 »
A Toyota melyik hibakeresési utasításában szerepel az, hogy cseréld ki a hibásnak gondolt alkatrészt és teszteld azzal az autót?
A gyári hibakeresésnél le vannak írva a lépések a pontos behatároláshoz. Ha ezeket betartják jellemzően megállapítható a hiba oka.

suszitibi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4274 Dátum: 2019.07.21 09:29:41 »
Szia Agyarka
A kérdés jó. Nem tudom, a szervízes kollégák, mit válaszolnának rá. Jelen állásban úgy működik, hogy egyből csere.
Mit is tudna megállapítani, egy alapjáraton elvégzett diagnosztikából?
Amúgy nálunk is így van a cégnél. Élelmiszeripari gyártósor szerelője vagyok. Diagnosztikai programot nem kapunk, azt a gyártó cég mérnökei végzik. Ők csinálják az üzemórás alkatrész cseréket is. Múltkor 4 napig 3 ember dolgozott a gépen és nem lett jó. 5. napon vittem itthonról egy potmétert. Beépítettem és jó lett. A mérnökurak, kerek 900 ezer Ft-ot számláztak, ami megjavult egy 300 Ft-os alkatrész cseréjével. A gond, hogy olyan "okosak", hogy a géphez sem engednek oda, nehogy ellessük a "tudásukat".
Nálunk is felvettek négyünket. Kettőt kirúgtak, mert közük nem volt semmihez. A megmaradt kollégát azért nem menesztették, mert védett korban van, két év múlva nyugdíjas.
Ha egy nagy multi cégnél így van, miért lehet jobb máshol?
Lehet, mire rájönnek, hogy az ember nem alkalmas a feladata elvégzésére, addig több ügyfelet megkárosítottak.
Üdv: Tibi