Keeper83
Köszönöm az okoskodó hozzászólást. Szerintem egy olyan alkatrészt, ami 200-250 ezer km után legtöbb esetben tönkre megy, nem botorság kivenni. Ha nem veszem ki, nem tudom meg, hogy ez okozza-e a hibát.
Sajnos, amíg a szerelők csak alkatrészcserélők, kénytelen az ember találgatni. Vagy talán fizeted a szervíz költséget?
Egyébként az Octáviámat sem tudták megcsinálni, magamnak kellett. Sajnos arra nem jönnek rá a szerelők, hogy a turbó lapátjai megszorulnak és hogy ki kell cserélni a légmennyiség mérőt. A legtöbbje, azt sem tudja, hogy a diagnosztikai programban, mit is jelentenek a különböző értékek.
Sárközi András
Addig semmiképp sem lesz új DPF, amíg nem derül ki, hogy mi a hiba oka. Félek, hogy az új szűrő hamar tönkre menne. Előbb ki szeretném deríteni, mi okozza a teljesítmény vesztést. Addig nem adom el az Octaviát, azzal közlekedek. Volt DPF tisztítás, 1000 km-t sem bírt ki. Úgy néz ki, a differenciál szenzor is rossz, állandó értéket mutat, a diagnosztika mégsem írja hibának. Holnap mérem ki műszerrel.
Az EGR-t kipucoltam, az elektromos részt is leteszteltem, szépen nyit és zár.
Egyébként fogalmam nincs, mi az az SVC.
Az autó tökéletesen indul, nem rángat, alapjárat jó. Kb. 2300-2500-tól kezd nyomatékosbb lenni, de ott is kevés. Az 1.9 TDI gyári Octáviám, sokkal jobban megy.
Első körben a turbó lapátokat gondolom megtakarítani és egyben megnézni, milyen állapotban van. Ha kotyog, akkor felújítás.
Ha ettől sem lesz jó, akkor jön a szívórészben lévő fojtószelep, ami az EGR-el összhangban működik. Sok eladót látok, tehát lehet ez is egy gyenge része a rendszernek. Leírnád mi az SVC?
Köszönettel: Tibi