Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1440470 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #420 Dátum: 2006.04.07 08:02:01 »
Hmmm. Nem semmi.

Bubu, látom hasonló verdát hajtunk, látom neked volt már lendkerék hiba mik a tapasztalataid? Hogy jelentkezett, meddig bírta, stb? Nekem most nemsokára 110.000 van a kocsiban, de azon gondolkodom el kéne lassan adni, mert nem akarok esetleg belecsúszni egy lendkerékcserébe. :(  Viszonylag sok km-t teszünk bele, főleg nyáron amikor le-leugrunk Horvátországba  :vag2: A szervízt a 105.000-esnél kérdeztem, de azt mondták, hogy vezérműszíj cserénél nem szedik szét a váltót, tehát a lendkerékre nem tudtak mit mondani.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

City55

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
D4D
« Válasz #421 Dátum: 2006.04.07 09:32:41 »
Idézetet írta: "bubu"

Ha van valakinek tapasztalata a felújított lendkerékről ossza meg velünk!

Ha jól hallottam egy barátomtól: fixre csinálja a lendkereket és valamelyik másik típus (talán Hiace) tárcsáját teszi bele, így a tárcsa átveszi a rezgéscsillapító szerepét, úgy, mint a "hagyományos" kuplungverzióban.
Ave Caesar '98 TD :)
Az élet nem egy habostorta :)

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
D4D
« Válasz #422 Dátum: 2006.04.07 09:37:55 »
Akkor összeszedem a Faceliftes D4D lendkerék-hiba témakört.

#62863 kk13 írta:
eltort a lendkerek a 2002 d4d-s avensisemben
gyari beszerzes 270.000
nem tud valaki valamit segiteni ?
KK

#67011 BeAt írta:

Hello

Nekem is csörög és kattog és cserére szorul. Szentendrén érdeklődtem, de nem tudom, hogy az a 200.000 Ft-s változat bíztosít a felől, hogy 2 év múlva nem fordul elő ugyanez.


#73651 Bubu írta:

Megkérdeztem a szentendrei emberkét, hogy megszüntetik meg a szilentet. Kidobják a gyári felfogórészt és fogaskoszorút tartó részbe egy új középrészt forrasztanak rézzel, majd kicentírozzák. 3-at csináltak, ebből 2-t építettek be. ennek már nincs az a rezgéscsillapítása.
Mekkora terheléstöbbletet kaphat így a főtengelycsapágy és meddig megy el? Ha "szétrázza" és 50e km múlva motorgenerál, akkor erősen kérdéses.

#74169 Bubu írta:

A szerelő szerint zörög a lendkerék ( szét van szakadva a gumi).
Azt mondta, az egyik tünet az, hogy az önindító bendixe néha bennmarad
(bendix csere után is), a másik, hogy nagyon kicsi gázadásokra bezörög a motor.

Ergó cserés a lendkerék. + ha már szét van szedve, akkor cserés a szerkezet és a többi is. ( Már megrendeltem a cuccokat, bár nekem azt mondták, hogy nincs felújított kuplung). Van viszont gyári módosított lendkerék. ( Arra leszek kíváncsi, hogy miben módosított 282e-huf-ért bruttó).

#74337 Bubu írta:

Nálam a szerelő vette észre és mikor felhívta rá a figyelmem, már én is hallottam.
Nálam úgy kezdődött:
Megvettük az autót, ( örültem, mint majom a farkának) persze akkor ezt a hangot nem hallottuk. Aztán a bendix indításkor elkezdte bennfelejteni magát ( kerregett, darálta a fogaskoszorút). Na szíjcserével együtt bendixcsere.
Összerakta a szerelő, indít, ugyan valamit javult, de nem gyógyult +.
Elkezdett hallgatózni és megállapította, hogy valami zörög ill. inkább morgó kissé csilingelő hang jön a váltóházból. Utánakérdezett és bíztatták (Győrben és Pesten is), hogy ilyen tünet miatt már cseréltek gariban.
Azt mondták, az a tünet, hogy a bendix bennragad, mert a lendkerék - mivel kicsit meg tud mozdulni-, rámozdul a bendixre és nem engedi vissza, ( tehát nem a bendix a hibás, de azt is megöli), a másik, hogy alapjáraton nagyon pici gázadásokra ( nálam kb 50-70 ford. emelés)elkezd zörögni és rázza a kasznit. Engem megijesztett a szerelő, hogy lehet, hogy szétszakad és lezúzza a váltótházat is.
Megnyugtatásul, ha zörög is nem repül szét, csak megáll az autó, mert a lendkerék szétszakad. Egyébként 175e vagy több is van benne nem tudom, mert behozott szekér.
Ja, ha már lendkerékcsere, van egy gyárilag módosított, ami szerintük nem adja + magát. + javallott a kuplungtárcsa + szerkezet ( ezeket Szeke szerint lehet gyári felújítottként (Optifit) is kapni, csak harcoljatok érte, mert nekem " nem hozta ki a gép", + kinyomó-csapágy csere. Nekem 2x csendesebb azóta.

#74173 Bubu írta:

A hiba elég súlyos 350 kilós leszámítva a szíjcserét. Persze vannak típushibák, csak kicsit nagy a béka, még nem nyeltem le.

Nagyon gondolkodtam, hogy eladom úgy ahogy van, de arra jutottam, hogy úgy sem vennék más típust, így + legalább tudom mi van a motortérben. ( egy másikon is kijöhet ugyanez a hiba és akkor ugyanott vagyok). Meg a szerelő bíztatott, hogy a motornak olyan hangja van, mint a gyárinak, szóval az legalább egészséges. Nem is eszi az olajat, 6e km alatt nem csökkent a szint.

#74224 Music írta:
Szeke, ez a lendkerék-probléma mennyire gyakori a dízel Avéknél, illetve mi okozza?

#74279 Szeke írta:
Eléggé és anyaghiba. Ha jól tudom.

#102749 Bubu írta:

A szentendrei megoldás hibája, a szerelő; szerint, aki szétszedte a lecserélt szerkezetet:

" A szerkezet csillapítja a motorból érkező rángatásokat, vibrációkat. A váltó illesztése "tökéletes", tehát hézagmentes ezeknél a motor+váltó kombinációknál, mert a lendkerék csillapít. Ilyen pl. a BMV az Opel Omega 2.5 D, -amiket példának mondott - és ezeknek a váltója ugyanúgy "hézagmentesen" van illesztve. Azokban az autókban, ahol nincs lendkerék csillapítás, azoknál van foghézag a váltóműben, de ennél nincs és ha nem csillapított ( szentendrei ) lendkerék megy vissza, a fogak összeverődnek a rángatások, vibrációk miatt, amitől a fogcsúcsok lepattognak, azaz kicsipkéződnek. Megváltozik a fogak legördülése, megnő a foghézag és így a váltó egyre zajosabb lesz és szétveri saját magát."

Így utólag ezt az infót +tudva nem bántam meg a gyári kereket a felújítottal szemben.

Egy biztos, ami a legnagyobb félelmem volt, hogy szétesik-e a váltóházban. De nem, nem tud szétesni. Csörög alapjáraton, aztán amikor végleg megadja magát akkor cssak körbe pörög, de nem okoz károsodást. Persze szerintem ezt már nem kell megvárni.

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
D4D
« Válasz #423 Dátum: 2006.04.07 09:43:51 »
Hiace-ét még nem láttam, de az Ave-ban is van csillapító rugó. Sőt apám volt Hiace autójában össze is tört a3-ból az egyik. Majd szétrázta a váltókart alapjáraton. Persze cserés lett.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #424 Dátum: 2006.04.07 13:31:42 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Trotter66"
A lendkerékügyben Szeke cartács az abszolút illetékes.

Sokkal többet én sem tudok mondani.
A probléma nem csak Avensiseknél fordul elő, hanem minden olyan kocsinál, ahová először rakták be ezt a motor+váltó kombinációt. Például Avensis, Avensis Verso, RAV4, stb...  
Anyaghiba az oka. A többi infót már leírtátok Ti is...


Tudható a pontos évjárat, ami veszélyeztetett? (tól-ig)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

hbbst

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
D4D
« Válasz #425 Dátum: 2006.04.07 18:16:28 »
Hát ezt tényleg jó lenne tudni...bár gondolom a 2001-es évjáratokat tuti érinti, pont amit venni is szeretnék.... :banging:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
D4D
« Válasz #426 Dátum: 2006.04.07 18:59:36 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Tudható a pontos évjárat, ami veszélyeztetett? (tól-ig)

2001-2003 nagyjából. A 110 lovas 2.0 D4D-k első 2 éve kb.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

hbbst

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
D4D
« Válasz #427 Dátum: 2006.04.07 22:14:09 »
Sz@r dolog ez az internet, elbizonytalanítja az embert. Volvo V40-en is gondolkodtam, lehúzták. Avensisen is gondolkodtam, mindenki dícsérte, erre kiderül ez a lenkerék probléma. Mondeo III-ast is szidják, porlasztócsúcs probléma a 2002-es, 2003-as kiadású tdci motorokban... Lassan eljutok arra a pontra, hogy megtartom a fapados 94-es Mondeomat, használom míg ki nem rohad alólam, utána még mindig eladhatom a "kisebbségnek" 5 rugóért fát gyűjteni az erdőn.  :elkeseredett:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #428 Dátum: 2006.04.08 11:51:29 »
Idézetet írta: "hbbst"
Sz@r dolog ez az internet, elbizonytalanítja az embert. Volvo V40-en is gondolkodtam, lehúzták. Avensisen is gondolkodtam, mindenki dícsérte, erre kiderül ez a lenkerék probléma. Mondeo III-ast is szidják, porlasztócsúcs probléma a 2002-es, 2003-as kiadású tdci motorokban... Lassan eljutok arra a pontra, hogy megtartom a fapados 94-es Mondeomat, használom míg ki nem rohad alólam, utána még mindig eladhatom a "kisebbségnek" 5 rugóért fát gyűjteni az erdőn.  :elkeseredett:


A V40-es Volvoval kapcsolatban elmondanám, hogy az egyhatos motorral valóban finoman fogalmazva enyhén alulmotorizált. Durvábban: megaxargyenge.
De egyébként..... Egy kétliteres motorral miért lenne ócska???? A következő cserénél a V70-es benne van a pixisben a japán típusok mellett, egyetlen EU. származásúként....

Most már, hogy tudjuk, hogy az Ave1 melyik szériájában van ilyen probléma, ezt könnyen ki lehet kerülni. A Mondeonál szintén. szerintem tök jó, hogy utána lehet nézni a dolgoknak az Interneten keresztül. Bárminek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #429 Dátum: 2006.04.08 15:26:32 »
Én azért a Volvóktól óvakodnék. Most volt ugye a kocsink vezérműszíjcserén és a szerelő mondta, hogy az AVE 1-nek -pl. az ő S60-asához képest- a futóművel betonból van. Szinte mindent kibír, mint régen a kockaladák :) A Volvóban pedig rendszeresen kell valami mittudomén mit cserélni, (KB 50E ft a csere 30e km-enként) mert a magyar utak szétverik.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
D4D
« Válasz #430 Dátum: 2006.04.08 15:54:07 »
Idézetet írta: "Bicskei"
Én azért a Volvóktól óvakodnék. Most volt ugye a kocsink vezérműszíjcserén és a szerelő mondta, hogy az AVE 1-nek -pl. az ő S60-asához képest- a futóművel betonból van. Szinte mindent kibír, mint régen a kockaladák :) A Volvóban pedig rendszeresen kell valami mittudomén mit cserélni, (KB 50E ft a csere 30e km-enként) mert a magyar utak szétverik.


Szilentek. Ne aggódj, most cseréltetek a Nissanban, oldalanként felül három, alul négy. Az összesen tizennégy. Egyébként a kátyút egyik se szereti, a Toyota se. De lehet, hogy csak a kiverődötteket dobatom ki.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Newyorker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
D4D
« Válasz #431 Dátum: 2006.04.20 06:42:05 »
Üdv!


Egy olyan kérdésem lenne, hogy akinek 2.0 D4D-je van, neki mennyi az átlag fogyasztása, de a frankót írja légyszi, szóval ne a gyárit?


Köszönöm!

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #432 Dátum: 2006.04.20 07:51:49 »
Idézetet írta: "Newyorker"
Üdv!


Egy olyan kérdésem lenne, hogy akinek 2.0 D4D-je van, neki mennyi az átlag fogyasztása, de a frankót írja légyszi, szóval ne a gyárit?


Köszönöm!


Nekem, ha utánaszámolok akkor olyan 6,6-6,8-ra szokott kijönni, ilyenkor a computer szerint 6,2-6,4 a fogyi. Jah és nem kalapos stílusban vezetek  :vezetes: , de mára már megnyugodtam és nem padlózok folyamatosan.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

bubu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 268
D4D
« Válasz #433 Dátum: 2006.04.20 12:53:19 »
Attól függ, hol és mekkora cipővel használod.

Nekem városban mint Bicskei kollégának, országúton 90-100-zzal 5,1-5,3l , Autópályán 130-ccal 5,8-6,2l. Ja és általában "kalapos" stíkusban. A dízel nem rakéta, akkor inkább 2l-es benzinesben kell gondolkodni.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
D4D
« Válasz #434 Dátum: 2006.04.21 05:21:37 »
A dízel nem rakéta?! Megy mint az állat! Nincs ellenfellem, ha odalépek, max Kpeki  :kacsint:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok