Akkor összeszedem a Faceliftes D4D lendkerék-hiba témakört.
#62863 kk13 írta:
eltort a lendkerek a 2002 d4d-s avensisemben
gyari beszerzes 270.000
nem tud valaki valamit segiteni ?
KK
#67011 BeAt írta:
Hello
Nekem is csörög és kattog és cserére szorul. Szentendrén érdeklődtem, de nem tudom, hogy az a 200.000 Ft-s változat bíztosít a felől, hogy 2 év múlva nem fordul elő ugyanez.
#73651 Bubu írta:
Megkérdeztem a szentendrei emberkét, hogy megszüntetik meg a szilentet. Kidobják a gyári felfogórészt és fogaskoszorút tartó részbe egy új középrészt forrasztanak rézzel, majd kicentírozzák. 3-at csináltak, ebből 2-t építettek be. ennek már nincs az a rezgéscsillapítása.
Mekkora terheléstöbbletet kaphat így a főtengelycsapágy és meddig megy el? Ha "szétrázza" és 50e km múlva motorgenerál, akkor erősen kérdéses.
#74169 Bubu írta:
A szerelő szerint zörög a lendkerék ( szét van szakadva a gumi).
Azt mondta, az egyik tünet az, hogy az önindító bendixe néha bennmarad
(bendix csere után is), a másik, hogy nagyon kicsi gázadásokra bezörög a motor.
Ergó cserés a lendkerék. + ha már szét van szedve, akkor cserés a szerkezet és a többi is. ( Már megrendeltem a cuccokat, bár nekem azt mondták, hogy nincs felújított kuplung). Van viszont gyári módosított lendkerék. ( Arra leszek kíváncsi, hogy miben módosított 282e-huf-ért bruttó).
#74337 Bubu írta:
Nálam a szerelő vette észre és mikor felhívta rá a figyelmem, már én is hallottam.
Nálam úgy kezdődött:
Megvettük az autót, ( örültem, mint majom a farkának) persze akkor ezt a hangot nem hallottuk. Aztán a bendix indításkor elkezdte bennfelejteni magát ( kerregett, darálta a fogaskoszorút). Na szíjcserével együtt bendixcsere.
Összerakta a szerelő, indít, ugyan valamit javult, de nem gyógyult +.
Elkezdett hallgatózni és megállapította, hogy valami zörög ill. inkább morgó kissé csilingelő hang jön a váltóházból. Utánakérdezett és bíztatták (Győrben és Pesten is), hogy ilyen tünet miatt már cseréltek gariban.
Azt mondták, az a tünet, hogy a bendix bennragad, mert a lendkerék - mivel kicsit meg tud mozdulni-, rámozdul a bendixre és nem engedi vissza, ( tehát nem a bendix a hibás, de azt is megöli), a másik, hogy alapjáraton nagyon pici gázadásokra ( nálam kb 50-70 ford. emelés)elkezd zörögni és rázza a kasznit. Engem megijesztett a szerelő, hogy lehet, hogy szétszakad és lezúzza a váltótházat is.
Megnyugtatásul, ha zörög is nem repül szét, csak megáll az autó, mert a lendkerék szétszakad. Egyébként 175e vagy több is van benne nem tudom, mert behozott szekér.
Ja, ha már lendkerékcsere, van egy gyárilag módosított, ami szerintük nem adja + magát. + javallott a kuplungtárcsa + szerkezet ( ezeket Szeke szerint lehet gyári felújítottként (Optifit) is kapni, csak harcoljatok érte, mert nekem " nem hozta ki a gép", + kinyomó-csapágy csere. Nekem 2x csendesebb azóta.
#74173 Bubu írta:
A hiba elég súlyos 350 kilós leszámítva a szíjcserét. Persze vannak típushibák, csak kicsit nagy a béka, még nem nyeltem le.
Nagyon gondolkodtam, hogy eladom úgy ahogy van, de arra jutottam, hogy úgy sem vennék más típust, így + legalább tudom mi van a motortérben. ( egy másikon is kijöhet ugyanez a hiba és akkor ugyanott vagyok). Meg a szerelő bíztatott, hogy a motornak olyan hangja van, mint a gyárinak, szóval az legalább egészséges. Nem is eszi az olajat, 6e km alatt nem csökkent a szint.
#74224 Music írta:
Szeke, ez a lendkerék-probléma mennyire gyakori a dízel Avéknél, illetve mi okozza?
#74279 Szeke írta:
Eléggé és anyaghiba. Ha jól tudom.
#102749 Bubu írta:
A szentendrei megoldás hibája, a szerelő; szerint, aki szétszedte a lecserélt szerkezetet:
" A szerkezet csillapítja a motorból érkező rángatásokat, vibrációkat. A váltó illesztése "tökéletes", tehát hézagmentes ezeknél a motor+váltó kombinációknál, mert a lendkerék csillapít. Ilyen pl. a BMV az Opel Omega 2.5 D, -amiket példának mondott - és ezeknek a váltója ugyanúgy "hézagmentesen" van illesztve. Azokban az autókban, ahol nincs lendkerék csillapítás, azoknál van foghézag a váltóműben, de ennél nincs és ha nem csillapított ( szentendrei ) lendkerék megy vissza, a fogak összeverődnek a rángatások, vibrációk miatt, amitől a fogcsúcsok lepattognak, azaz kicsipkéződnek. Megváltozik a fogak legördülése, megnő a foghézag és így a váltó egyre zajosabb lesz és szétveri saját magát."
Így utólag ezt az infót +tudva nem bántam meg a gyári kereket a felújítottal szemben.
Egy biztos, ami a legnagyobb félelmem volt, hogy szétesik-e a váltóházban. De nem, nem tud szétesni. Csörög alapjáraton, aztán amikor végleg megadja magát akkor cssak körbe pörög, de nem okoz károsodást. Persze szerintem ezt már nem kell megvárni.