Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1368160 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4170 Dátum: 2019.04.07 12:55:35 »
Az izzítógyertyákról találtam egy elég jó összefoglalást a BERU-tól:

https://drive.google.com/drive/folders/1w7sQwpgt3_yY_bj0iE6xEin-U4sB5yL8

A vége felé vannak fotók, illetve hozzá tartozó hibaleírások, ami jó, mert ha rendszeresen pl évente kivesszük a gyertyákat, akkor azok állapotából következtethetünk a motor illetve a befecskendező rendszer állapotára is!

lordfoto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4171 Dátum: 2019.04.11 20:27:03 »
Sziasztok !



Segítséget szeretnék kérni mert pici gondom lett. A jármű egy 2004.09-es Avensis Verso 2.0 D4D. Ma hazafelé kidobott egy hibakódot a P1251-et és először hintázott a motor ereje majd kigyulladt a VSC a CHECK E. és  a TRC lámpa is és max. 30-al  ment... Ez a háztól 500m-re történt így hazagurultam.leállítottam..újra gyujtás ..már csak a CHECK E. világított és ezt a hibakódot tudtam kiolvasni belőle.


Az olvastam hogy ez a turbó léptetőmotor probléma..viszont azt nem találom sehol, hogy hol és hogyan lehet ezt javítani vagy netán rendelni ..illetve mit is kell csinálni.



Valaki tud segíteni ebben ?



Köszönöm !



Viktor


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4172 Dátum: 2019.04.11 21:49:50 »
Segítséget szeretnék kérni mert pici gondom lett. A jármű egy 2004.09-es Avensis Verso 2.0 D4D. Ma hazafelé kidobott egy hibakódot a P1251-et és először hintázott a motor ereje majd kigyulladt a VSC a CHECK E. és  a TRC lámpa is és max. 30-al  ment... Ez a háztól 500m-re történt így hazagurultam.leállítottam..újra gyujtás ..már csak a CHECK E. világított és ezt a hibakódot tudtam kiolvasni belőle.
Az olvastam hogy ez a turbó léptetőmotor probléma..viszont azt nem találom sehol, hogy hol és hogyan lehet ezt javítani vagy netán rendelni ..illetve mit is kell csinálni.
Első lépésként ne rendelgess, hanem menj el szerelőhöz. Ott tudják megvizsgálni, hogy tényleg az van-e a hibakód mögött amit kiír, vagy ez csak egy okozat. Ha saját szakállra nekiállsz alkatrészt rendelgetni, akkor az lehet hogy drága sztori lesz.

lordfoto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4173 Dátum: 2019.04.12 05:52:22 »
Üdv !

Nyilván elviszem szerelőhöz.... csak egyszerűen kiváncsi vagyok mert valahol olvastam hogy sok probléma volt ezzel a léptető motorral. Gondoltam hátha van rá valami megoldás.

Köszi !

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4174 Dátum: 2019.04.12 06:45:20 »
Üdv !

Nyilván elviszem szerelőhöz.... csak egyszerűen kiváncsi vagyok mert valahol olvastam hogy sok probléma volt ezzel a léptető motorral. Gondoltam hátha van rá valami megoldás.

Köszi !

Van! TTG!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4175 Dátum: 2019.04.12 09:18:53 »
Nyilván elviszem szerelőhöz....
Á, nehogy azt hidd, hogy ez az általános. Van aki beír fórumra a problémával, majd azt gondolnád, hogy legalább felhívott egy szerelőt, hogy mi lehet ez. De nem, inkább beír 1-2 héttel később, hogy "na, senkinek nincs ötlete?", kb. mintha szerelők tartanának nonstop ügyeletet. Micila által ajánlott Toyo Team Garage esetén nem nyúlhatsz mellé, fórum alján van külön topic-juk.


farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4176 Dátum: 2019.04.13 11:56:59 »
Szisztok!

Egy ismerősöm autóvásárlás előtt áll és szeretném megkérdezni a véleményeteket.
A két szóba jöhető autó Toyota avensis saloon 2010-es évjárat 2.0-es diesel vs 2.2 diesel. (mindkettő d4d!)
Nagyjából azonos kilométerrel stb.
Lényegében melyik motorral szerelt a jobb választás? Előnyök hátrányok etc.
Válaszokat előre is kösz

üdv
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.13 12:00:06 írta farout »

Bozarov

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4177 Dátum: 2019.04.23 20:53:15 »
Sziasztok... lexus 220 d... fustol alcsony temponal... ugy nez ki regeneralni akar de nem sikerul... toyotaban coputer azt mutatja semmi gond..szerintuk mind az ot injektor jo...mondjuk azt se tudtam van otodik...ezek utan leszedtuk a reszecskeszurot kitakaritottuk...megint tolyota es kenyszer regeneralast kertem...elvittek ,mentek vele de nem hajlando regeneralni....szerintuk az otodik injektor lekormolodott es ott nem stimmel valami...de az elso vizsgalatnal az is jo ertekeket mutatott...a reszecskeszuroben 380.000 km nel is majdnem olyan jo nyomast mertek mint az ujban tehat az nincs eldugulva...olajat,vizet egy cseppet sem eszik....jart mar igy valaki valami hasonlo kocsival? Mit vegyek, mit nezzek at? ..ha tolom neki nem fustol de ahogy varosba erek ot-tiz perc mulva budos szag jon be es fustolni kezd.... Vagy ne babraljak vele irassam ki a computeret es kesz? Mi a velemenyetek? Elore is koszonom a segitseget...Udv Kovacs Tibor...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4178 Dátum: 2019.04.23 22:44:05 »
Ez egy D-CAT motor, ne vidd városba, mert az eredményt te is tapasztalod.
Ha abban a DPF-ben 380e km van, simán hihető, hogy kuka, függetlenül a nyomás értéktől (kb. 600e Ft). Az 5. injektor szintén gyakori hiba és stimmel a leírás rá (kb 280e Ft)
Nem saját tapasztalat, csak tele van vele a FB csoport. Kb heti szinten jönnek a tiedhez hasonló történetek. Szinte csak annak nincs komoly gondja vele, aki kizárólag ingázásra használja sokszáz km távolságra.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4179 Dátum: 2019.04.24 08:57:08 »
Szia!
A részecskeszűrőt milyen technológiával tisztítottátok?

balazsd4d

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4180 Dátum: 2019.04.25 20:31:55 »
Üdv! D4d 125 lovas dpf szûrôs t25öst húzatott-e mar vki fel programmal? Vagy hallott e róla, tapasztalatok? Vagy egyáltalán h viselkednek ezek a d4d motorok “chippel”?

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4181 Dátum: 2019.04.25 21:35:53 »
Szia!Autokorbelnél nézd meg...

Bozarov

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4182 Dátum: 2019.04.29 14:07:32 »
Ez egy D-CAT motor, ne vidd városba, mert az eredményt te is tapasztalod.
Ha abban a DPF-ben 380e km van, simán hihető, hogy kuka, függetlenül a nyomás értéktől (kb. 600e Ft). Az 5. injektor szintén gyakori hiba és stimmel a leírás rá (kb 280e Ft)
Nem saját tapasztalat, csak tele van vele a FB csoport. Kb heti szinten jönnek a tiedhez hasonló történetek. Szinte csak annak nincs komoly gondja vele, aki kizárólag ingázásra használja sokszáz km távolságra.

Bozarov

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4183 Dátum: 2019.04.29 14:10:02 »
Koszonom Nagycitrom.... kiszedem meg az otodiket, kipucolom aztan meglatom... koszonom megegyszer...

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4184 Dátum: 2019.04.29 20:58:00 »
Bozarov engem érdekelne a részecskeszűrő tisztítás....hol és hogyan tisztították pl....