Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372550 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4155 Dátum: 2019.03.12 21:34:37 »
Pluszban, hogy csak a 150 lovas volt kérhető Aut váltóval (és az is csak a T27-estől kezdve), a többi nem.
Illetve ugyebár a 150 és 177 lovasok 2.2-es, a 126 lovas meg 2.0 literes motor (T25-ös ráncfelvarrástól kezdve, előtte meg 116 lovas volt).

Az még megvan, hogy ez az egész történet egy Rav4-ről szól? Csak mert elment a diskurzusegy kicsit Avensis történelem órába, ami viszonylag keveset segít az eredeti kérdezőnek.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4156 Dátum: 2019.03.13 09:08:41 »
,,A totalcaron a tesztben https://totalcar.hu/tesztek/2013/04/19/toyota_rav4_2_2_d4-d_premium/ írják, hogy hihetetlenül keveset fogyaszt az autó, viszont most látom hogy az meg D4d!"
szerintem meg ugyanaz...

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4157 Dátum: 2019.03.13 09:12:46 »
Tévedésben vagy, a kétféle motor baromira nem ugyanaz. Elég a teljesítményt megnézni... és kicsit visszaolvasni. A d-4d 136 lovas, a  d-cat 177, (és van/volt még egy 155 lovas d-cat is). Ez az a  hirhedt motor, amelyik sokkal magasabb számban tud súlyosan hengerfejes lenni, javíthatatlanul, főleg a régiek, a hengerfejtömítés miatt. A neten komoly irodalom, de itt a fórumon is 2015-körüli posztokban jól lehet tájékozódni a problémáról.
A d-cat motorra különben sokkal szigorúbb előírások vannak az üzemanyag minőségére, kéntartalmára stb. Eleve kizárólag a prémium gázolaj használata ajánlott és mindenképpen kötelező a 15000 km-enkénti minőségi (pl.Mann) üzemanyagszűrő cseréje.

A kérdéses rav esetében a magasabb fogyasztás sok tényezőből összejöhet: az automata váltó, a súly, a használat módja, egyebek. Eleve nagyobb minta esetén van értelme az átlagfogyasztásnak, hogy méred meg, ha pártíz városi km-re sokat fogyaszt, és ha tél van vagy nyár és dugó v sorozatos hidegindítás? Ha kizárólag városban mész és tankolsz, akkor ez nem sok, de biztos halála lesz a motornak, nem erre készült.  Ha pedig a fő informátorod a kocsi saját mérése, felejtsd el. Csak a tankoláskori feljegyzéseknek szabad hinni, full-tól full-ig, de egy tank elfogyasztása is kevés infót hordoz, hosszabb távon valósabb adathoz lehet jutni.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4158 Dátum: 2019.03.13 09:16:00 »
Az volt a kérdése,hogy a 2.2 motorból van-e D4D és D-cat külön-külön?
Szerintem meg a 2.2 D4d motorból csak D-cat létezik,tehát ugyanaz még akkor is,ha a totalcaron félreérthető volt...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
D-4D & D-CAT
« Válasz #4159 Dátum: 2019.03.13 09:26:27 »
Az még megvan, hogy ez az egész történet egy Rav4-ről szól? Csak mert elment a diskurzusegy kicsit Avensis történelem órába, ami viszonylag keveset segít az eredeti kérdezőnek.

Addig nem olvastam vissza, csak feltételeztem, hogy mivel az Avensis fórumában vagyunk, talán azért lett itt feltéve a kérdés, mert ide tartozik. Hiszen van külön RAV4 fórum is...  ;)
De amúgy szánom bánom, ha valakit netán untatott volna a kis történelem órám.  :innocent: :szemez: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4160 Dátum: 2019.03.13 09:44:42 »
Az volt a kérdése,hogy a 2.2 motorból van-e D4D és D-cat külön-külön?
Szerintem meg a 2.2 D4d motorból csak D-cat létezik,tehát ugyanaz még akkor is,ha a totalcaron félreérthető volt...
Sok mindenben más egy D-CAT motor, mint egy D-4D. T27-ben már csak D-CAT 2.2-es létezik.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4161 Dátum: 2019.03.13 09:53:22 »
Az volt a kérdése,hogy a 2.2 motorból van-e D4D és D-cat külön-külön?
Szerintem meg a 2.2 D4d motorból csak D-cat létezik,tehát ugyanaz még akkor is,ha a totalcaron félreérthető volt...
Úgy voltam vele, hogy nem tudom, de 3 másodperc Google keresés után:
2.2 literes D-4D 2AD-FTV 110 kW (148 LE)
2.2 literes D-Cat 2AD-FHV 130 kW (174 LE)
szerk.
Még egy kis kereséssel láthatsz még egy kis érdekességet itt, ha a 2007–2012 Toyota RAV4 sort nézed. Ha belekavarodtál volna a 136/148/150 lóerőbe.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.13 09:58:14 írta Silent »

Mutyus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4162 Dátum: 2019.03.13 10:03:17 »
Köszönöm a válaszokat, most látom, hogy ez tényleg Avensis fórum... Elnézést mindenkitől! Csak OMV Prémiumot tankolok, aztán majd meglátjuk...
Ez egyébként a 4. generációs /XA40/ RAV4, és 150LE! Vásárlás előtt próbáltam utána olvasni, és azt írták hogy kijavították a korábbi generáció hibáit, bízom benne, majd 1-2 év múlva nyilatkozom!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4163 Dátum: 2019.03.13 10:05:45 »
...azt írták hogy kijavították a korábbi generáció hibáit, bízom benne, majd 1-2 év múlva nyilatkozom!
Ezt fenntartással hidd csak el. Ha meg igaznak bizonyul, akkor nem kell aggódni, meglesznek a maga típusproblémái, mint mindegyiknek. ;)

Mutyus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4164 Dátum: 2019.03.13 11:22:59 »
Köszi a biztatást, megnyugtattál!  ::) ::) ::)

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4165 Dátum: 2019.03.13 12:41:32 »
minden D-cat d4d,de nem minden d4d D-cat!

Mutyus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4166 Dátum: 2019.03.18 11:22:12 »
Sziasztok!

Gondoltam jelentem nektek a fogyasztási adatokat, ha már ide írtam, a RAV4 fórum úgyis elég halott!

Szóval csurig tankoltam a paripát OMV kúton...
550,2 km-t mentem egy tankkal, az autó 8,8L-t mutatott, ami a valóságban kevesebb lett, mindössze 8,46L. Ez így jött össze: város 100km, autóút 150km, autópálya 140-150km/h 300km...
Ami megmentette a dolgot, az a városon kívüli utazás, városban /szigorúan csak budapesti dugókban/ sokat, 11,5-12 litert fogyaszt óvatosan vezetve ECO módban.

Egyébként fantasztikus az autó, gyönyörűen teszi a dolgát az autómata váltó is, nagyon halk az egész, csak úgy suhan, 150-nél is teljesen vállalható, 140-nél forog kb 2300-at, nagyon jó. Erő az mindig van bőven! Igazán jó vele utazni, kemény, feszes, de nagyon stabil a futómű, nekem nem gond, merevhidas és laprugós autón nevelkedtem, azok után igazából lágy!  :D

Egyébként utána olvastam olasz oldalakon /ez az autó is onnan van, ott gyakori a 150LE d-cat automata/ tesztelték, és ott is írják, hogy városban ezzel nem lehet elmenni 10 liter alatt, átlagban meg 9 körül van, úgyhogy kezdem megemészteni a dolgot, talán nem az én autóm a hibás!

Csak gondoltam megosztom veletek a tapasztalatomat...

Marci

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
D-4D & D-CAT
« Válasz #4167 Dátum: 2019.03.18 12:46:23 »
Az Aut váltó kényelmét (főleg városban) meg kell emészteni és fizetni.  ;)
A 2.4-es benzines Avensis gyári katalógus értéke városi fogyasztásra 13,5L, télen, -10C és sűrű dugóban araszolva, mindkét ülésfűtést használva - tud ez lenni 16-17L is...  :innocent:  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4168 Dátum: 2019.03.19 15:59:59 »

Értem. Köszönöm. Csak azt nem vágom, hogy a Toyota szerviz
szerint nincs eltömődve a szűrő, lévén mind a hőmérséklet-, mind a
nyomásszenzorok a kipufogón jó értékeket adnak.
Azaz (1 és 2 hőszenzor közel azonosértéken, 1 és 2 nyomás szenzor ill
nyomás különbség szenzor jó értéken)
Akkor talán nem ez van eltömődve.
HA valóban eltömődött, akkor - feltételezem- hogy a
kipufogó végén a kilépő nyomás is csekély..
Nálam pl elég határozott "szelet" nyom a kipufogó..
Mégis  - legalábbis én gondolom - hogy mindig regenerál, mivel
olyankor ( a füstöléskor) jellemzően megugrik a pil. fogyasztás is.
Víz, olaj rendben. Még gondoltam , hogy esetleg a turbó tol be olajat.
De
1. akkor fehér füst?
2. olaj fogyna
3. teljesítmény esés..
Valakinek ötlete.
Nem tudom, hogy a Toyota teszter az 5. injektor (meg általában az injektorok)
állapotáról milyen szintű adatot tud adni. Az kiderült volna a teszterből ha pl ez a 5.
injektor nyom akkor is amikor a szgép nem is kéri?
Annyira nem vágyom szűrő cserére.

az 5-ös injektort általában a forgalomba kerülés után pár éven belül cserélték tudtommal sok esetben, mert folyattak..
le kell kérdezni az elektronikus szervizkönyvből egy márkaszervizben, hogy ez megtörtént-e, bemész alvázszám alapján ingyen megmondják..

szerintem a teszter a vezérlést nézi, ha az elektronika meg is csinálja a nyitás/zárást, a mechanika nem biztos, vagy nem mindig, tehát ha nincs rajta jel, attól még csoroghat a kipufogóba a gázolaj.. de ezt fogyasztásban észre kell venned..
kicsit visszaolvastam, az a 9liter elég soknak tűnik.. az egyébként a pillanatnyi amikor regenerál vagy az átlag?

fűtött garázsban áll a verda este?
ha sosem melegszik be a kocsi, 20km alatt nem fog (ha kint alszik főleg), az üzemanyag égés során víz is képződik, illetve a gázok párája is lekondenzálódik a kipuban, ez amikor elpárolog tud fehér füst/gőz formájában távozni.. teljesen természetes folyamat..

rövid utakhoz érdemes egy állófűtést berakatni, károsanyag csökkentő + motor élettartam növelő egyben.
« Utoljára szerkesztve: 2019.03.19 16:07:05 írta helkis »

Csavar-go

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4169 Dátum: 2019.03.29 08:42:25 »
Üdvözlök mindenkit!
Egy éve vagyok boldog birtokosa egy Corolla Versonak (2,2 D4D). Egy hideg januári reggelen jártam úgy, hogy elég nehezen indult el a kicsike. Rámértem az izzító gyertyákra, hát kettő kukás volt. Az egyiket simán kicseréltem, de a másiknak beszakadt a hegye. Méghozzá olyan módon, hogy akár befelé is eshetne, ha akarna, de nem akar se ki, se be! Gondoltam, a nyomás miatt befelé csak nem esik, ezért mindenféle csodaszerrel próbáltam kicsalogatni: fékolaj, hideg zsíroldó és még egy direkt erre a célra kifejlesztett készítményt is  is kipróbáltam, de nincs eredmény. Azóta úgy járok vele, szinte teljesen zárja a furatot, épp egy kis habzás látszik benne.  Három gyertyával pedig tökéletesen indul.
A negyedik gyertya és a szűkséges szerszámok pedig állandó készültségben várnak az autóban.
Kérdésem a következő: Mivel nincs nagy kedvem leszedni a hengerfejet, megpróbálnám befelé beütni és egy mágnessel kicsalogatni a porlasztó furatán keresztül. Egyes típusoknál működik a módszer, de nem tudom, hogy ennél a motornál mi a helyzet. Van e valakinek hasonló tapasztalata, vagy hallottatok-e róla, hogy valaki csinált e már ilyent? Esetleg egy robbantott  vagy metszeti ábrát tudtok  küldeni a motorról?   :helpsmilie: