Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1355023 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4140 Dátum: 2019.02.14 21:04:48 »
A baj ugye, hogy a felújítási költség 90%-át az első tulaj spórolta meg az üzemanyagon. Viszont a használt dízel vásárlónak kell záros határidőn belül kifizetni.
Aki viszont a jelenlegi nyomott dízel autó árak mellett mégiscsak beleugrik a bizniszbe, mert úúú, tök olcsóóó, hülye vagy, persze! Sajnos a többségénél viszont nagyon drága lesz rövid időn belül. És eladni sem tudja, csak nagyon nyomott áron (főleg ha már véres a torka).

A FB csoportban napi szinten olvasom ennek a történetnek minden fázisát :(
Ez az egész színtiszta tanulópénz. Van aki megcsináltatja és tartja, mert "kiautózza". Pedig addig kell(ene) tőle szabadulni amíg nem romlik el ismét. Sajnos a benzinesek is ebbe az irányba mozognak.


Csak azt nem vágom, hogy a Toyota szerviz
szerint nincs eltömődve a szűrő, lévén mind a hőmérséklet-, mind a
nyomásszenzorok a kipufogón jó értékeket adnak.
A másik esetet nem találom (közösségi finanszírozás egy jobb keresőmotorra?  :innocent: ), de ott is próbáltak mindent, végül kizárásos alapon a DPF csere maradt. Gondolom hogy nem hiányzik a cseréje...
Fehér füst az nálam víz, azaz hengerfej (vagy megroppant tömítés) lenne, de ezt gondolom a szerviz kizárta.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4141 Dátum: 2019.02.15 00:21:32 »
Meg általában a kiiktatás olyan magyaros dolog, mi mindent jobban tudunk, mint a gyártó. Megvesszük a németből behozott 3-as bömöst, de rendes gumira már nem futja, nem kapcsoljuk be a biztonsági övet, hanem veszünk az ebayen 4 euróért egy univerzális csatot, így nem sípol az autó; nem indexelünk, ne kopjon az égő; HTO-val járatjuk a dízel Golf II-est, és így tovább.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4142 Dátum: 2019.02.15 07:14:19 »
Meg általában a kiiktatás olyan magyaros dolog, mi mindent jobban tudunk, mint a gyártó. Megvesszük a németből behozott 3-as bömöst, de rendes gumira már nem futja, nem kapcsoljuk be a biztonsági övet, hanem veszünk az ebayen 4 euróért egy univerzális csatot, így nem sípol az autó; nem indexelünk, ne kopjon az égő; HTO-val járatjuk a dízel Golf II-est, és így tovább.

Már Ti is? ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4143 Dátum: 2019.02.15 08:01:04 »
Hello
Igen tudom, de utóbbi időben feltűnően sokszor és masszívan füstöl
Előtte nem volt ilyen.
A masszív füst kb olyan szintű h fel utcát be térítem vele a városba
Van h egy ~20 km táv alatt 5* is elkezdi



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
A leírtak alapján én is a dpf-re gyanakszom, hogy hiába próbalja regenerálni magát, a folyamat valamiért nem hatékony. Én a helyedben a dpf-t manuálisan tisztíttatnám ki, ha ekkor sem szűnik meg a probléma, akkor sajnos a csere marad.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4144 Dátum: 2019.02.15 09:31:34 »
3. Ugye az eladó se hülye,azért vett anno dízelt, hogy kiautózza a kocsi értékét. Eladásra általában akkor kerít sort amikor a kocsi szervízt kívánna. Nem költ rá, inkább vesz egy újat.
Ezt annyiban árnyalnám, hogy az új autó vásárlással a szalonból kigurulás pillanatában (de max. 1 év alatt) elveszíti azt az 1M-t, amit a szervizen spórolt.
Én pontosan ebből a megfontolásból vettem a használt dízelt - tudtam hogy mennyit kell majd rákölteni, be is terveztem (...ez mondjuk nem általános) és be is jött.
A kalkuláció úgy nézett ki, hogy az újra nincsen pénz, de részletekben a javítási költségekre igen.

Mivel én nem járok üzleti tárgyalásra és a barátoknál sem az számít a megbecsülésemben hogy a legújabb típusú-e az autóm, így szimplán közlekedési eszközként tekintek rá, és így hosszú távon kevesebbre jött ki az olcsóbb használt + javítási költségek mint a drágább új +(-) értékvesztés.

A gond akkor kezdődik amikor valaki a fenti javítási költséget kihagyja a kalkulációból...



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4145 Dátum: 2019.02.15 22:26:15 »
Tanulságos sztori, avagy hogyan tűnik el 150-ből 64 lóerő a telített DPF miatt: https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/02/15/eromero_bmw_320d_e91/

gtivadar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4146 Dátum: 2019.02.16 01:29:31 »



Sziasztok!
Avensis T25 2.0 D-4D-met eladtam, de maradt 2 db 4 literes Eneos Premium Hyper Multi 5W30 (ACEA A5/B5) jóféle motorolaj, amit tavaly decemberben vettem a Szakal-Metalnál (számla megvan, a flakonok bontatlanok, 2018.október 19-ei gyártásúak.
Érdekel valakit? 15.000 a 8 liter. Oda tudom adni Újpest Városkapunál, Veresegyházon vagy útközben valahol (pl. Fót, Csomád, Dunakeszi)
Üdv!

Mutyus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4147 Dátum: 2019.02.28 09:22:40 »
Sziasztok!

Új vagyok itt, múlt héten vásároltam meg az alábbi autót: RAV4 2.2 D-CAT AUT, 2015-ös, 150LE!

Segítségeteket szeretném kérni, mert nagy a káosz a fejemben! Vásárlás előtt sokat olvasgattam erről a motorról, és azt írták, hogy a korábbi példányokkal, 2009-ig lehet probléma, főként a hengerfej tömítéssel, illetve ennek kapcsán a motor is kuka lehet ha nem lép időben az ember...

A motorral semmi gond, nagyon jól megy, szerintem abszolút illik az autóhoz, illetve az automata váltohoz, DE..... a fogyasztás

Létezik hogy ezzel a kombinációval D-CAT AUT 150LE városban nem nagyon lehet elmenni 11L alatt. Létezik hogy egy elméletileg modern, 2015-ös dízel autónak ennyit kell fogyasztania? Az olvastam hogy a korábbi verzió az sokat fogyaszt, de a 4. generációs rav4-ről nem láttam ilyen véleményt, illetve a sprotmonitoron is kb 9L-es átlag van az automata példányoknál. Volt már néhány dízel autóm, ezért kizárólag dízelben gondolkodtam, lényegesen jobb dízelt vezetni. A hülyegyerek korszakomat már kinőttem, 36 évesen már nem padlogázas a vezetési stílusom, inkább élvezem ahogy úszok a forgalommal, és a szerkezet meg tökéletesen, halkan teszi a dolgát!

Vásárlás előtt elvittem egy toyota szervizbe átvzsgálásra /mechanikus - szoftveres/, nincs semmilyen hibaüzenet, mindent megnéztek ami gázos lehet, az injektorok illetve a katalizátor állapotát, és minden hibátlan, tökéletes, odadták a papírokat is a szoftveres vizsgálatról!
Egyszerűen nem hiszem el, hogy ez ennyit fogyaszt!

A totalcaron a tesztben https://totalcar.hu/tesztek/2013/04/19/toyota_rav4_2_2_d4-d_premium/ írják, hogy hihetetlenül keveset fogyaszt az autó, viszont most látom hogy az meg D4d! Ugyanazon évjáraton belül van D-cat meg D4d? Az egyik jó a másik rossz? Vagy hogy van ez? A wikipédiában ezt nem is írják, nem értem ezt az egészet...

Esetleg van valami ötletetek, hogy mit nézessek át, vagy törődjek bele és tankoljak???

Köszönettel várom válaszotokat...

Marci

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4148 Dátum: 2019.03.01 09:27:15 »
A d4d és d-cat ugyanaz,a fogyasztásod városban 11 liter v vegyes használat mellett?

Mutyus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4149 Dátum: 2019.03.02 08:08:45 »
Szia, köszönöm, ezek szerint a kettő ugyan az... Csak akkor nem értem hogy az egyiken a motortakarón d4d, a másikon meg d-cat van??? És akkor mi a logika?
Szóval igen városban, finoman nyomva, nem gyorsulgatva, pillanatnyilag 11,1, és talán itt áll meg, úgy látom nem megy feljebb! Ezt irreálisnak tartom, picit sok... Látom hogy főleg az itt lévőknek avensis van vagy volt, ezért kérném a tanácsotokat.

Marci

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4150 Dátum: 2019.03.02 08:33:38 »
Szia!A valós fogyasztás majd tankoláskor fog pontosan kiderülni...és prémium gázolajat tankolj(ÖMV v Shell,a diszkont kutak elég ócska gázolajat árulnak)

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4151 Dátum: 2019.03.12 09:59:29 »
A d4d és d-cat ugyanaz,a fogyasztásod városban 11 liter v vegyes használat mellett?

Tévedésben vagy, a kétféle motor baromira nem ugyanaz. Elég a teljesítményt megnézni... és kicsit visszaolvasni. A d-4d 136 lovas, a  d-cat 177, (és van/volt még egy 155 lovas d-cat is). Ez az a  hirhedt motor, amelyik sokkal magasabb számban tud súlyosan hengerfejes lenni, javíthatatlanul, főleg a régiek, a hengerfejtömítés miatt. A neten komoly irodalom, de itt a fórumon is 2015-körüli posztokban jól lehet tájékozódni a problémáról.
A d-cat motorra különben sokkal szigorúbb előírások vannak az üzemanyag minőségére, kéntartalmára stb. Eleve kizárólag a prémium gázolaj használata ajánlott és mindenképpen kötelező a 15000 km-enkénti minőségi (pl.Mann) üzemanyagszűrő cseréje.

A kérdéses rav esetében a magasabb fogyasztás sok tényezőből összejöhet: az automata váltó, a súly, a használat módja, egyebek. Eleve nagyobb minta esetén van értelme az átlagfogyasztásnak, hogy méred meg, ha pártíz városi km-re sokat fogyaszt, és ha tél van vagy nyár és dugó v sorozatos hidegindítás? Ha kizárólag városban mész és tankolsz, akkor ez nem sok, de biztos halála lesz a motornak, nem erre készült.  Ha pedig a fő informátorod a kocsi saját mérése, felejtsd el. Csak a tankoláskori feljegyzéseknek szabad hinni, full-tól full-ig, de egy tank elfogyasztása is kevés infót hordoz, hosszabb távon valósabb adathoz lehet jutni.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4152 Dátum: 2019.03.12 10:04:08 »
Bocs, nem 155 lovas, hanem 150!
Kieg: a 177 lovasok haltak sorozatban (félreérthető volt a szórend)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4153 Dátum: 2019.03.12 14:34:02 »
Bocs, nem 155 lovas, hanem 150!
Kieg: a 177 lovasok haltak sorozatban (félreérthető volt a szórend)

Úgy e! Köszi!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
D-4D & D-CAT
« Válasz #4154 Dátum: 2019.03.12 16:20:47 »
Pluszban, hogy csak a 150 lovas volt kérhető Aut váltóval (és az is csak a T27-estől kezdve), a többi nem.
Illetve ugyebár a 150 és 177 lovasok 2.2-es, a 126 lovas meg 2.0 literes motor (T25-ös ráncfelvarrástól kezdve, előtte meg 116 lovas volt).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61