Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1373030 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

sattila11

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
D-4D & D-CAT
« Válasz #4095 Dátum: 2018.11.03 11:58:50 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
 Vásárolnék egy T27 2.2 D4D 150Le kézi váltós avensist.Kerdesem, hogy ennek a típusnál elmúltak már a kezdeti T25nel jelentkezett motorhibák?Azt sem nagyon értem, hogy miért van d4d felirat a 2.2 150le kézi váltós motortakaró műanyagján és miért dcat a 150le automata és a 177le burkolaton.
A 150le kézi váltós nem részecskeszűrős?
Ez a 2AD-FTV motor kódos.

Ha valaki tud erről több i fővel szolgálni az megköszönném


Szép napot!

knorbi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4096 Dátum: 2018.11.08 16:01:48 »
Sziasztok!
Egy kérdés, az ötödik injektor eldugulása és a részecskeszűrő 60%-s működése okozhatja-e az egr szelep sűrűbb elkoszosodását?

Lyobag

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4097 Dátum: 2018.11.18 09:52:21 »
Sziasztok!
T22 D4D Avensiem furcsa hibát produkál:
reggeli hidegindításnál kigyullad a motorhiba sárga lámpája, nincs ereje a motornak. pár km vezetés után leállítom, újraindítom, és mint ha semmi se történt volna, ismét erős a motor.
Ötlet?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4098 Dátum: 2018.11.19 15:44:58 »
Sziasztok!
T22 D4D Avensiem furcsa hibát produkál:
reggeli hidegindításnál kigyullad a motorhiba sárga lámpája, nincs ereje a motornak. pár km vezetés után leállítom, újraindítom, és mint ha semmi se történt volna, ismét erős a motor.
Ötlet?

Legelőször is ki kellene olvasni a tárolt, de megszűnt hibát, a hibatárolóból.

BSzM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4099 Dátum: 2018.11.24 17:17:11 »
Sziasztok,

2005-ös dízel Rav4-em dadog 2000-2300-as fordulaton, picit nagyobb gyorsitasnal.

Előfordult, hogy vészüzemmódba kapcsolt az autó, ezen egy újraindítás segített.

Lattam a előző évek bejegyzéseiben, hogy sajnos többen belefutottatom már yen hibába, de a megoldást nem láttam.

Turbo tisztításon gondolkozom első körben, a www.turbo.hu egész hozzáértőnek tűnik.

Van tapasztalt velük kapcsolatban, illetve van megoldás a fent említett problémára?

Köszönöm,
Marci

Lyobag

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4100 Dátum: 2018.11.29 07:57:10 »
Legelőször is ki kellene olvasni a tárolt, de megszűnt hibát, a hibatárolóból.

Ki lett olvasva: a motornak semmi baja. a gázpedál jeladó hisztizett. ha még egyszer előjön a hiba, cserélni kell...

Toyoauris

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4101 Dátum: 2018.12.01 22:21:33 »
Sziasztok!

Kérdésem lenne tapasztalt e már valaki ilyet 2.2 177 lovas auris 2007 dpf szűrővel kisebb út után is legyen az akár 20 km leállítás után hihetetlenül hangosan pattog a dpf tudom hűl ki hőtágulás ezzel jár de ilyen durván és hangosan egy autón se hallottam még (mint amikor a zománc pattog). Normális? Lehet jele az eltomodesnek? Füstölés főleg mostanában hidegben van.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.01 22:23:12 írta Toyoauris »

Misibringa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4102 Dátum: 2019.02.12 09:06:08 »
A 2.2-es motor a Toyota szégyene! Gondolkodtam, hogy leírjam e , most megteszem. Először is hatalmas a szórás a tartósság tekintetében. Vannak 4-600 ezret futott példányok , sőt olvastam egy holland autóról -ami az egymillión túllépett -eredeti blokkal.Röviden az én történetem. Egy éve vettem -egygazdás -nyugdíjas osztrák mérnöktől ,szervizkönyvvel, 136 ezer km.-el. 89 ezernél motorcsere volt -a Toyota rendszerben leinformálva. Azt nyilván nem tudhatom , hogy mennyire kímélte hidegen , optikailag szinte makulátlan állapotban van. 140 ezernél hengerfejes lett újra -a motorcserét is ez indokolta 7 éves korában. Ami nagyjából annyit jelent, hogy elismerték , hogy gyári , konstrukciós a hiba. Most meg van javítva -egyenlőre hibátlan -de a nagy összegű javítás miatt csak nagy veszteséggel tudnám eladni. Úgyhogy marad .És még egy adalék. Az előző tulajdonos új DPF t tetetett bele Ausztriában 1500 Euro értékben.Ennyi.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4103 Dátum: 2019.02.12 09:46:55 »
A 2.2-es motor a Toyota szégyene! Gondolkodtam, hogy leírjam e , most megteszem. Először is hatalmas a szórás a tartósság tekintetében. Vannak 4-600 ezret futott példányok , sőt olvastam egy holland autóról -ami az egymillión túllépett -eredeti blokkal.Röviden az én történetem. Egy éve vettem -egygazdás -nyugdíjas osztrák mérnöktől ,szervizkönyvvel, 136 ezer km.-el. 89 ezernél motorcsere volt -a Toyota rendszerben leinformálva. Azt nyilván nem tudhatom , hogy mennyire kímélte hidegen , optikailag szinte makulátlan állapotban van. 140 ezernél hengerfejes lett újra -a motorcserét is ez indokolta 7 éves korában. Ami nagyjából annyit jelent, hogy elismerték , hogy gyári , konstrukciós a hiba. Most meg van javítva -egyenlőre hibátlan -de a nagy összegű javítás miatt csak nagy veszteséggel tudnám eladni. Úgyhogy marad .És még egy adalék. Az előző tulajdonos új DPF t tetetett bele Ausztriában 1500 Euro értékben.Ennyi.
Igen, ez van.
Sajnos újdonságot nem írtál  :cry:

2,2 D-CAT-et használtan nem veszünk. Bármennyire is jó biznisznek néz ki, mert csak idő kérdése, hogy mikor jönnek a sok nullás költségek. A 4-600e kmt futott egyedeket olyan körülmények között használták (csak pálya, hosszú távokon, olyan gázolajjal, motorolajjal - csereperiódussal -) és így is a minimális %-a a futó autóknak.
A nyugdíja öreg mérnök semmire nem garancia, ha nem a fenti rendszerben használta. Inkább esélyes, hogy nem.

A Toyota anno az elsők között csinált ilyen teljesítményű ekkora ccm-s motort. Olyan is lett. Nem véletlenül szüntették meg (bár a végére -2008 után már nem volt annyira problémás).



kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4104 Dátum: 2019.02.12 09:57:17 »
A 2.2-es motor a Toyota szégyene! Gondolkodtam, hogy leírjam e , most megteszem. Először is hatalmas a szórás a tartósság tekintetében. Vannak 4-600 ezret futott példányok , sőt olvastam egy holland autóról -ami az egymillión túllépett -eredeti blokkal.Röviden az én történetem. Egy éve vettem -egygazdás -nyugdíjas osztrák mérnöktől ,szervizkönyvvel, 136 ezer km.-el. 89 ezernél motorcsere volt -a Toyota rendszerben leinformálva. Azt nyilván nem tudhatom , hogy mennyire kímélte hidegen , optikailag szinte makulátlan állapotban van. 140 ezernél hengerfejes lett újra -a motorcserét is ez indokolta 7 éves korában. Ami nagyjából annyit jelent, hogy elismerték , hogy gyári , konstrukciós a hiba. Most meg van javítva -egyenlőre hibátlan -de a nagy összegű javítás miatt csak nagy veszteséggel tudnám eladni. Úgyhogy marad .És még egy adalék. Az előző tulajdonos új DPF t tetetett bele Ausztriában 1500 Euro értékben.Ennyi.
Hát... A fő gond, hogy ez sem garancia semmire. Bármikor lehet újra hengerfejes, bár ha te jól használos, kevésbé esélyes. Egy hfezés ugye fél millánál kezdődik. A négy csúcs darabja, ha beszarnak (és be fognak, a kérdés csak, hogy mikor) 160 ezer (dcat motor), az ötödik injektor 300 ezer. DPF 600 ezer. Így hirtelen fejből. :( Neverending sztori, bármit cserélsz, nem örökélet.
         

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4105 Dátum: 2019.02.12 10:49:57 »
A 2.2-es motor a Toyota szégyene! Gondolkodtam, hogy leírjam e...
Az ég kék, a fű zöld, a 2.2-es régóta és közismerten kerülendő, amit már a Totalcar is megénekelt még 2014-ben..
Az új részecskeszűrő jó hír, akkor már csak a kettőstömegű meg az injektorok fenyegetnek 400-400k költséggel? :D
Ha városban használod (nem írtad hol futsz vele, de idehaza szinte mindenki városi használatban hajt), akkor rakass bele állófűtést, amit indulás előtt időben bekapcsolsz, különben kuka lesz megint. :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.12 10:53:43 írta Silent »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4106 Dátum: 2019.02.12 10:59:29 »
Kíváncsiságból rákerestem az árakra. Amennyivel olcsóbb az 1.8vvti-nél a 2.2 D-CAT, abból egy motorfelújítás nem jön ki. És akkor a többi lehetséges dízel nyűgökről még nem is beszéltünk, ami miatt egy idő után a teljes vételárat rá lehet locsolni az autóra.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.12 11:07:33 írta Silent »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4107 Dátum: 2019.02.12 11:02:46 »
Kíváncsiságból rákerestem az árakra. Amennyivel olcsóbb az 1.8vvti-nél a 2.2 D-CAT, abból egy motorfelújítás nem jön ki. És akkor a többi lehetséges dízel nyűgről még nem is beszéltünk, ami miatt egy idő után a teljes vételárat rá lehet locsolni az autóra.
T25-nél per pé reálisan majdnem egy milla a különbség (ahol 1.5-1.8 egy 1.8 vvti és 5-800 ezer egy bevallottan javításra szoruló dcat). És igen, hosszú távon cummancs... :no:
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4108 Dátum: 2019.02.12 11:06:07 »
Kíváncsiságból rákerestem az árakra. Amennyivel olcsóbb az 1.8vvti-nél a 2.2 D-CAT, abból egy motorfelújítás nem jön ki. És akkor a többi lehetséges dízel nyűgről még nem is beszéltünk, ami miatt egy idő után a teljes vételárat rá lehet locsolni az autóra.
Új korában meg 2M volt a különbség ...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4109 Dátum: 2019.02.12 11:10:33 »
T25-nél per pé reálisan majdnem egy milla a különbség (ahol 1.5-1.8 egy 1.8 vvti és 5-800 ezer egy bevallottan javításra szoruló dcat). És igen, hosszú távon cummancs... :no:
300-500k-s különbözetet saccoltam ránézésre a hahu lista alapján, de bevallom az 1.8-as árakat 3 hónapja nem néztem.

Új korában meg 2M volt a különbség ...
De akkoriban még a dízel volt drágább, nem?