Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372246 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4020 Dátum: 2018.05.16 20:47:47 »
Attól függ, melyik motor. A korábbi 2,0 dízel (116Le) pl szíjas, míg az újabb, 126Le-s motor láncos. Asszem, a 2,2-esek is láncosak és a benzinesekhez hasonlóan nincs előírva kötelező csere.
Igen, azóta egy topictársnak köszönhetően ...  okosabb lettem. Köszi a bővebb kiegészítést. Korbban valahogy abban a hitben voltam, hogy mindegyik Toyota dízel szíjas és minden benzines láncos.

Index Elek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4021 Dátum: 2018.05.28 14:31:13 »
sziasztok,

szeretnék meríteni végtelen tudástok feneketlen kútjából :)

vennék egy avensist, egygazdás céges autó volt, 130e km van benne, nem tekert
T27, 2,2 dízel, 2009 gyártású, alvázszáma SB1EB..., motorkód 2AD-FHV, manuális, kombi

ez már a nem hengerfejtömítés-para verzió?
mire kell figyelni ezeknél?
toyotám sem volt még, nemhogy ekkora :)

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4022 Dátum: 2018.06.19 08:05:31 »
Sziasztok!

A topik címben említett motorok után érdeklődnék. Egy szerelő barátom azt mondta felejtsem el őket és csak benzinesben gondolkodjak. ( Lásd Avensi verso vagy a Previa ) viszont azok sokat fogyasztanak és az autó munkahoz kéne majd. Szóval a kérdésem, hogy kinek milyen tapasztalata van a turbót, szelepeket, egész működést érintő kérdésekben.
Elnézést de kissé sürget az idő és nem fogom tudni végigolvasni az egész topikot , sem a többi idevágót.
Előre is köszönöm. 
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4023 Dátum: 2018.06.19 09:30:50 »
Sziasztok!

A topik címben említett motorok után érdeklődnék. Egy szerelő barátom azt mondta felejtsem el őket és csak benzinesben gondolkodjak. ( Lásd Avensi verso vagy a Previa ) viszont azok sokat fogyasztanak és az autó munkahoz kéne majd. Szóval a kérdésem, hogy kinek milyen tapasztalata van a turbót, szelepeket, egész működést érintő kérdésekben.
Elnézést de kissé sürget az idő és nem fogom tudni végigolvasni az egész topikot , sem a többi idevágót.
Előre is köszönöm.
Ha a fogyasztás a lényeg és gondmenteset akarsz akkor nézz meg valami hibridet is.  Ha munkához kell, mindenképpen dízelt akarsz és sokat mész hosszút autóúton-autópályán, akkor számold hozzá a vételhez, hogy beköszönhet (be fog köszönni) egy nagyon izmos kiadás és akkor kocsi se lesz egy hétig.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4024 Dátum: 2018.06.19 14:01:13 »
Avensis Verso vagy Previa. Melyikhez van hibrid? [emoji6]
Gondokon mind a méret, mind a rászánt összeg itt mozog, akkor meg sajnos nincs hibrid alternatíva.
Ha a fogyasztás a lényeg és gondmenteset akarsz akkor nézz meg valami hibridet is.  Ha munkához kell, mindenképpen dízelt akarsz és sokat mész hosszút autóúton-autópályán, akkor számold hozzá a vételhez, hogy beköszönhet (be fog köszönni) egy nagyon izmos kiadás és akkor kocsi se lesz egy hétig.

Tapatalkkal küldve


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4025 Dátum: 2018.06.19 15:05:29 »
Akkor végülis, majdnem mindegy, vállalnia kell a rizikót. Ezek közül a legkevésbé rizikós egy sima 2.0 D4-D (116LE) Avensis. De ennél is igaz lehet, hogy az átlagos évi 30 000km futás miatt az autó kb 13 éves korában már lesz benne 300e+ km. Ennyi futás után bizony KELL számítani a porlasztók, és legalább a kettőstömegű lendkerék csere igényére.
A Previa egy korábbi típus, masszív, de a dízel motorja valamiért nem igazán jó. A T25 Avensisben már jónak mondható a dízel, de nagyon futás és használat függő az állapota, illetve, hogy érdemes-e még megvenni.
Ha mindenképpen dízel, akkor jó lenne kifogni egy olyat, amit be kell hozni németből, magánszemély használta és bizonyíthatóan szervizelt, alacsony km futású. Egy ilyen még lehet jó vétel.
De ehhez nagyon nyitott szemmel kell járni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4026 Dátum: 2018.06.19 15:45:19 »
Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat. Végül is vettem egy Previát d-4D motorral. Olasz import és rozsda az sehol, max az oldalt nyiló tolóajtók és a tető találkozásánál - ez is felületi. Nagyon megtetszett és meg is vettem. A sok leharcolt után felüdülés volt. Most van benne állítólag 126 ezer KM.
Dízelem még nem volt de majd utána nézek és merem remélni hogy tartós lesz , mert jaj neki :D
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4027 Dátum: 2018.06.19 16:55:51 »
Avensis Verso vagy Previa. Melyikhez van hibrid? [emoji6]
Gondokon mind a méret, mind a rászánt összeg itt mozog, akkor meg sajnos nincs hibrid alternatíva.
Nézegettem  Avensis Verso-kat. Ami jó állapotú és van értelme foglalkozni vele, az 6-7000€ + még félmillió forint mire honosítva van. Ez majdnem 2.5-2.8 millió forint. Ha ehhez hozzáveszel egy menetrendszerű ~300.000 forintos dízel kiadást akkor már a Prius+ belépő szintjén vagy. A jobb Previa-k is hasonló árban vannak. Mivel a kérdező megbízhatóságot kérdezett, úgy gondoltam nem a kínálat aljáról fog válogatni.
Dízellel igazából mindenképpen benne lesz a rizikó. Egyrészt az első 5-10 évben a tulajdonosok általában kihasználják a futásból kinyerhető megtakarítási lehetőséget, másrészt ha nem használnák ki, 200.000 km felett a rendszer elhasználódása/koszolódása miatt mindenképpen rá kell költeni egy kupac pénzt.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4028 Dátum: 2018.06.19 17:05:55 »
Akkor végülis, majdnem mindegy, vállalnia kell a rizikót. Ezek közül a legkevésbé rizikós egy sima 2.0 D4-D (116LE) Avensis. De ennél is igaz lehet, hogy az átlagos évi 30 000km futás miatt az autó kb 13 éves korában már lesz benne 300e+ km. Ennyi futás után bizony KELL számítani a porlasztók, és legalább a kettőstömegű lendkerék csere igényére.
A Previa egy korábbi típus, masszív, de a dízel motorja valamiért nem igazán jó. A T25 Avensisben már jónak mondható a dízel, de nagyon futás és használat függő az állapota, illetve, hogy érdemes-e még megvenni.
Ha mindenképpen dízel, akkor jó lenne kifogni egy olyat, amit be kell hozni németből, magánszemély használta és bizonyíthatóan szervizelt, alacsony km futású. Egy ilyen még lehet jó vétel.
De ehhez nagyon nyitott szemmel kell járni...
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

Sziasztok!

Köszi a hozzászólásokat. Végül is vettem egy Previát d-4D motorral. Olasz import és rozsda az sehol, max az oldalt nyiló tolóajtók és a tető találkozásánál - ez is felületi. Nagyon megtetszett és meg is vettem. A sok leharcolt után felüdülés volt. Most van benne állítólag 126 ezer KM.
Dízelem még nem volt de majd utána nézek és merem remélni hogy tartós lesz , mert jaj neki :D

Ezt most ne vedd kötözködésnek, de a kijelzett érték lehet hogy nem áll összhangban a valósággal. :D Viszont ha az állapota jó és ezt független szerelő állapította meg, akkor nem aggódnék.
Nem ismerem ezeket a D4D motorokat, de lehet érdemes előremenekülni és egy szakosodott céget megkeresni és megkérdezni, hogy mi az amit érdemes még időben karban tartani. Pl. nekem anno a Nyíri dízel nagyon bevált Hűvösvölgyben. 2 nap alatt felújítottak a rendszeren mindent amit csak lehetett, gyönyörű lett és nem is volt vele probléma utána 12 évig.


RoyPaci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4029 Dátum: 2018.07.06 09:55:50 »
Sziasztok,


most olvasom hogy a d4d motor mennyi problémát okozott egyes tulajoknál.
Nem értek hozzá, nekem D-cat van(bár egyenlőre ehhze sem).
Ha van köztetek D-cat tulaj leírná a véleményét, tapasztalatát?
D4D-re írták hogy nyomja ki a vizet és hogy ezt orvosolni sem lehet igazából, és nálam D-cat-nél most ugyanez van.
Aggódom hogy belenyúltam valami rosszba :/

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4030 Dátum: 2018.07.06 13:29:36 »
Ne aggódj. Úgyse segít. :D

speed79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4031 Dátum: 2018.07.09 16:53:53 »
Sziasztok!

A következő probléma merült fel 2012 2.2 diesel avensissel . :a víz eltűnik de az olaj rendben nem habos ,nincs fehér füstölés , a motor nem vesztett az erejéből !
voltam a szerelőmnél hengerfejre és valamilyen rejtett hibára gyanakodik Motorcsere ?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4032 Dátum: 2018.07.09 22:17:15 »
Sziasztok!

A következő probléma merült fel 2012 2.2 diesel avensissel . :a víz eltűnik de az olaj rendben nem habos ,nincs fehér füstölés , a motor nem vesztett az erejéből !
voltam a szerelőmnél hengerfejre és valamilyen rejtett hibára gyanakodik Motorcsere ?
Ha meleg motornál pipál a víz a tartályban, akkor sürgősen vidd szakműhelybe! :nono: Nekem ez a jelenség a turbómat nyírta ki. Nem olcsó mulatság... :cry:

speed79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4033 Dátum: 2018.07.10 07:45:46 »
Tudnátok ajánlani egy szervizt Toyota kilőve 3 hét mire időpont van !
De mi lehet a hiba ha nem produkálja a fehér füst , trutyis olajat ?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4034 Dátum: 2018.07.10 09:27:42 »
De mi lehet a hiba ha nem produkálja a fehér füst , trutyis olajat ?
Ez mit jelent? A 3 hét igen jó, a nagyon specializált műhelyekben 5-6 hét is lehet. Egyébként meg több szervíz is van, hívd fel őket. De szerintem neked nem gyors megoldás kell hanem jó.