Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1367920 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4005 Dátum: 2018.03.28 12:03:13 »
De biz az láncos. A T25 Avensisekbe szerelt diesel motorok közül csak a 2,0-ás 1CD-FTV kódú szíjas. A szóban forgó 2,2-es és 2,0-ás AD-sorozatú (1AD-FTV, 2AD-FTV, 2AD-FHV) mocik mind láncosak. Elvileg és gyakorlatilag is örök élet + 1 nap a vezérlés élettartama, ha és amennyiben a gyári előírás szerinti karbantartást (olajcsere) rendszeresen megkapja.

Igen, láncos. A lánc elvileg addig jó, amíg elsőre hangja nem lesz, aztán utána lehet gondolkodni, hogy na mikor lehet jó a csere. (Nem szakad, mint a lekicsinyitett lánc a BMW-ben...) Sokszázezer km is lehet, de egy "szaki" megmondja mindjárt, ha te nem hallod.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4006 Dátum: 2018.03.28 18:14:10 »
Hang esetén feszítőpatron szokott cserés lenni ennél a típusnál, nem?

Gábor1979

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4007 Dátum: 2018.03.28 20:53:44 »
Sziasztok!



      Vettem egy t22 Avensis sedant. 2.0 D4D az a problémám,hogy elkezdett ugrálni a műszerfal órái meg villogni a műszerfal világítás van mikor 4-5 mp-ig jó azután ugrál! Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat a hibára? Minden megoldás érdekel!! Így nemtudom használni sajnos. :helpsmilie:

 Köszönöm!b

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4008 Dátum: 2018.03.28 21:01:32 »
Sziasztok!



      Vettem egy t22 Avensis sedant. 2.0 D4D az a problémám,hogy elkezdett ugrálni a műszerfal órái meg villogni a műszerfal világítás van mikor 4-5 mp-ig jó azután ugrál! Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat a hibára? Minden megoldás érdekel!! Így nemtudom használni sajnos. :helpsmilie:

 Köszönöm!b
Az órák ugrálnak csak a műszerfalban, a mérőműszerek nem?
4 db 10-es fakötésű csavar a műszeregység / kákpit / 4 sarkába, és nem ugrál többet, még picikét sem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

HofiOne

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4009 Dátum: 2018.03.29 11:07:27 »
az EGR működéséről, beavatkozásáról, égésre gyakorolt hatásáról oldalakat lehetne írni. A mai autókon már a működtetése is elég összetett feltételek szerint megy és gyakran a motor működését is "szándékosan" elviszi az ideális körülmények irányából.

EGR teljes kiiktatasa (fizikailag es computeresen is) milyen hatassal lehet az egyeb komponensekre? van valami komoly veszelye egy ilyen beavatkozasnak?
Elore is koszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4010 Dátum: 2018.03.29 11:21:54 »
Nem kell kiiktatni az EGR-t. Olyan kocsit kell venni amiben nincs, ha zavaró. Vagy kipucoltatni a megfelelő komponenseket időben és megadni a kocsinak a szükséges karbantartást.

Gábor1979

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4011 Dátum: 2018.03.29 18:01:52 »
Az órák ugrálnak csak a műszerfalban, a mérőműszerek nem?
4 db 10-es fakötésű csavar a műszeregység / kákpit / 4 sarkába, és nem ugrál többet, még picikét sem.
[/quot

Gábor1979

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4012 Dátum: 2018.03.29 18:06:14 »
Sziasztok!  A műszerek mutatói ugrálnak és a világítás is villog! Ilyennel találkozott már valaki?Motormosás után jött elő,mondta a régi tulaj.

Sárközi András

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4013 Dátum: 2018.04.01 13:54:48 »
Szia!Vidd el egy autóműszer javító szakműhelybe.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4014 Dátum: 2018.04.09 10:29:19 »
Sziasztok!  A műszerek mutatói ugrálnak és a világítás is villog! Ilyennel találkozott már valaki?Motormosás után jött elő,mondta a régi tulaj.
1. Minek mosni a motort? :?:
2. Ha már mossák akkor miért nem brigécol, aztán gőz?
3. Adásvételnél az előző tulaj vállalta a helyreállítás költségét?
Vízkáros kocsit szvsz olcsóbban is tudtál volna behozni az USA-ból.

Ismert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4015 Dátum: 2018.04.11 20:38:39 »
Sziasztok!
T22 Avensis 2.0 D-4D
Következő hibával szembesült-e már valaki esetleg:
Az autó indul, hibajelzés nincs, viszont ha bekapcsolom a fűtőventillátort, be-be ráz alapjáraton, mintha kihagyna egy henger, és leáll a motor.
Eddig nem volt ilyen hiba, nemrég esett át egy nagyobb szerelésen, ami után minden rendben volt, viszont ezt a hibát nem tudom hova tenni.
A legjobb tippem eddig az volt, hogy talán valamelyik szenzor adta meg magát, de hasonló tüneteket sehol sem találok.


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4016 Dátum: 2018.04.11 21:27:08 »
Sziasztok!
T22 Avensis 2.0 D-4D
Következő hibával szembesült-e már valaki esetleg:
Az autó indul, hibajelzés nincs, viszont ha bekapcsolom a fűtőventillátort, be-be ráz alapjáraton, mintha kihagyna egy henger, és leáll a motor.
Eddig nem volt ilyen hiba, nemrég esett át egy nagyobb szerelésen, ami után minden rendben volt, viszont ezt a hibát nem tudom hova tenni.
A legjobb tippem eddig az volt, hogy talán valamelyik szenzor adta meg magát, de hasonló tüneteket sehol sem találok.


Ellenőrizd mérésekkel és szemrevételezéssel az akkumulátor és a generátor állapotát
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.11 21:35:41 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Ismert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4017 Dátum: 2018.04.12 08:32:11 »
Ellenőrizd mérésekkel és szemrevételezéssel az akkumulátor és a generátor állapotát

Látom kiemelted a nagyobb szerelést, vízpumpa+vezérlés+feszítőgörgők+hosszbordás szíj+generátor ékszíj lett cserélve + lendkerék kiváltó szett(lendkerék+kuplungszett).
A szerelés alkalmával az akksit terheléses mérővel megmértük, jó állapotú, nincs gondja.
Generátort pár hónapja felújítottra cseréltem, mert a régi feladta a harcot, most csak ékszíjat cseréltünk rajt.
A töltést rendszeresen látom, egy szivargyújtós fm-transzmitterem van, ami mellékesen tud töltést is mérni, és jó értékeket kapok.

knorbi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4018 Dátum: 2018.05.16 07:40:22 »
Sziasztok!
D-CAT motoros Corolla Versom van, és ma reggel azt vettem észre, hogy alapjáraton ciripelő hangot ad, ha rálépek a gázra ez a hang eltűnik. Tapasztalt-e már valaki hasonlót, mi okozhatja?
Köszi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #4019 Dátum: 2018.05.16 18:10:51 »
Dízelben szerintem nincs vezérműlánc.
Attól függ, melyik motor. A korábbi 2,0 dízel (116Le) pl szíjas, míg az újabb, 126Le-s motor láncos. Asszem, a 2,2-esek is láncosak és a benzinesekhez hasonlóan nincs előírva kötelező csere.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i