Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372171 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3960 Dátum: 2017.09.29 12:06:29 »
Ez itt OFF, de ha esetleg szeretnél elmélyülni a kocsi felépítésében, akkor az alábbi előfizetést merem ajánlani. Most negyedáron, 18€-ért be lehet rá fizetni. Ugyan MX5-öt mutat be, de elég jó képet kapsz a kocsid felépítéséről minden téren. Most 3 órányi videó van fent, novemberben kikerül a teljes 20 órányi anyag (gondolom akkor már teljes áron).


chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3961 Dátum: 2017.09.29 12:27:15 »
Ha nem ismered a felépítését, akkor szerelővel jobban jársz. Nem kötözködésből, de ha releváns infót kapnál, akkor sem tudnál vele mit kezdeni, ha nem szakterületed.

Köszönöm. Alapvetően van sejtésem a gépsárkány működéséről, de minden részletét valóban nem ismerem. Tudom, hogy miről beszélt Robi, de nem tudom, az enyém azzal van-e szerelve (nem gondolom). Elég sokmindent átnéztem már rajta, leginkább a fogyasztás optimalizálása miatt, hibát ezidáig nem kaptam. Dugulás nincs, szabad útja van mindennek...

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3962 Dátum: 2017.09.29 12:28:35 »
Ez itt OFF, de ha esetleg szeretnél elmélyülni a kocsi felépítésében, akkor az alábbi előfizetést merem ajánlani. Most negyedáron, 18€-ért be lehet rá fizetni. Ugyan MX5-öt mutat be, de elég jó képet kapsz a kocsid felépítéséről minden téren. Most 3 órányi videó van fent, novemberben kikerül a teljes 20 órányi anyag (gondolom akkor már teljes áron).



Volt Miatám, bütyköltük eleget, köszi :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3963 Dátum: 2017.09.29 17:05:53 »
Volt Miatám, bütyköltük eleget, köszi :)
Nem a Miata a lényeg, csak azért dobtam be, mert tök jól elmagyaráz sokmindent.

Jeefoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3964 Dátum: 2017.10.04 10:59:06 »
1. Miért nem viszed be márkaszervízbe, hogy oldják meg a problémát? Nem alkatrészcserére gondolok, hanem a jelenség megszüntetésére.
2. Ha esetleg valami nem megfelelő, nem gyári alkatrésztől ráz a kocsi, ne a Toyota legyen már a hülye....
3. Szerelőtől nem kell félni, nem szégyen hozzáértővel megcsináltatni.
4. Fékprobléma hogy kerül a dízeltopicba? :D

UI: Szomszédom múlt nyáron szívott 4-5 napig a fék buherálásával. Mert muszáj őneki a féket kicserélni, mert a márkaszervíz nem csinálja meg úgy mint ő. Ennek mi értelme? Volt hogy próbaút után kézifékkel jött haza, mert annyira nem ment a dolog neki. Mondjuk ezen a ponton beláttam, hogy a márkaszervíz tényleg nem csinálja meg úgy ahogy ő... Érthetetlen, hogy valaki a saját idejét ennyire ne értékelje. Oké, hogy a szervíz pénzt kér érte, de értenek is hozzá és meg is oldják a problémát egy napon belül.


Oké, majd elviszem... :) Gondolom, ha meg tudná oldani, akkor nem azt mondta volna a szervízes csóka, hogy sajnos ez ilyen, próbálkozunk cserélgetni nem tudjuk miért ráz, sokan vannak így.


De mindegy, akkor bocs, hogy rossz fórumba írtam, meg a rendeleteket is rohadtul tudomásul vettem, az más kérdés, hogy lehet, hogy többet tudok jelenleg a fékekről, mint némelyik "szakember" (tisztelet a kivételnek). Általában egy szervízben / autószerlőnél jól tudom, hogy az a lényeg, hogy kicserélünk alkatrészeket, aztán jó vagy nem. Az rohadtul nem szokta érdekelni őket, hogy a probléma miért jöhetett elő, min kéne változtatni, hogy következőbe ne fordulhasson elő a hiba. (Bocsi, ez az én hülye felfogásom, nem tehetek róla, hogy tervezőmérnök vagyok).


Mégegyszer köszi mindenkinek, nincs sértődés, remélem én sem bántottam meg senkit, megoldom a problémáimat magamtól, hiszen mindennapjaimban ezt csinálom.


További jó fórumozást, hajrá Toyota, meg ilyesmik! :)

Toyota Avensis 2.2 d-4d

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3965 Dátum: 2017.11.11 19:56:00 »
Sziasztok!Valakinek fordult elő,hogy 3-as és 5-ös sebesség fokozatbol dobja ki?Az elején csak 5-ből,mostanra már 3-bol is.

mogyoro4242

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3966 Dátum: 2017.11.11 22:04:23 »
Szia!

Mi a jelenség előélete?
A porlasztókban mennyi van?
Mennyire ráz az autó?
- Kinyitod az ajtót, megfogod a végét, és az ráz?
- A kormány ráz alapjáraton?
- Az ülés is ráz alapjáraton?
- Alapjáraton üresben engeded fel a kupplungot, akkor a pedál visszaütöget?
- Leállításkor megcsörren?

Két dolog lökdösheti ki a váltódat sebességből:
- A motor remegése, szaggatása
- A kettős tömegű lendkerék

Az autók nagy része hibátlan váltóval kerül a bontóba, így a váltóhibára elég kicsi az esély, de nagyon elhanyagolt autónál mondjuk lehet az egy lánchiba végső pontja, aminek első pontja a porlasztó, vagy a haldokló motorelektronika. De ismétlem, ez nem valószínű.
És nem kell fosni, minden jorvosolható, és már nem is olyan horror, mint pl. 5 évvel ezelőtt.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.11 22:11:44 írta mogyoro4242 »

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3967 Dátum: 2017.11.11 22:33:28 »
Kösz az ötleteket.
A kuplung kiengedésénél nem csörömpöl,az ajtó sem rázkódik,az ülés sem ráz alap járaton.megállitáskor is szépen leáll,különösebb beremegés nélkül.A kuplung most nemrég volt cserélve,szoval ha a dupla tömegü lentkeréknek baja lett volna,azt is cserélte volna a szerelő.Ha a lendkerék rázkódása ütné ki eggyes fokozatokból,akkor miert pont a 3. es 5.? Szerintem valami kopás van a szekrényben.Azt nem tudom,hogy javitható,emberséges (pénzügy) körülmények között,vagy ilyenkor mindenestől szekrényt cserélnek.
A porlasztóra valóban gyanakszom,de nem ezzel kapcsolatban.Nagy hidegben -20 fok alatt nehezen indul be első inditáskor.(az izzokkal nincs baj).

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3968 Dátum: 2017.11.11 22:48:23 »
Az autók nagy része hibátlan váltóval kerül a bontóba, így a váltóhibára elég kicsi az esély,
A leírt jelenség ismert típushiba. Ha ennél az esetnél is ez áll fenn, akkor a javítás az adott fokozat fogaskerekek, tűgörgős csapágyak, szinkrongyűrű cseréjével történik. Ha az alsó deknin át nem javítható, akkor még hozzájön a tömítőpaszta ára, plusz a váltóleemeléssel-bontással-visszaszereléssel járó 3-4 óra munkadíj.

zolika8904

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3969 Dátum: 2017.11.11 22:58:04 »
Kösz.Én is hasonlora gondoltam.Kösz a vélemenyt! Minden jót!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3970 Dátum: 2017.11.11 23:09:07 »
Még annyi, hogy ha csak az 5. fokozat van szerelve, ahhoz elvileg nem kell leemelni. Ha a 3. is hasonlóan hozzáférhető, akkor egyszerűbb az élet. Nem márkaszervízben az anyagköltség fokozatonként kb. 45k, a munkadíj is kb hasonló nagyságrend, tehát valahol135-150k körül megúszható. Majd meséld el hogy sikerült a dolog.

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3971 Dátum: 2017.11.29 18:14:10 »
Sziasztok!

Egyelőre rejtélyes hangjelenséggel állok szemben, amire még senki nem talált még konkrét hibát.
Az autó gázadáskor 2200, és 3000 fordulat között tompa kereplő hangot ad. Állandó sebességnél semmi rendellenes hang nincs, az autó rendesen indul, erő rendben.
Ma, az egyik lehetséges hiba ok az injektor, ki lett zárva számítógépes vizsgálattal.
Előre is kösz az ötletelést.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3972 Dátum: 2017.11.30 20:08:08 »
Sziasztok!

Egyelőre rejtélyes hangjelenséggel állok szemben, amire még senki nem talált még konkrét hibát.
Az autó gázadáskor 2200, és 3000 fordulat között tompa kereplő hangot ad. Állandó sebességnél semmi rendellenes hang nincs, az autó rendesen indul, erő rendben.
Ma, az egyik lehetséges hiba ok az injektor, ki lett zárva számítógépes vizsgálattal.
Előre is kösz az ötletelést.

Szia,

Az injektor tömítő karikájánál (tűzkarika), ha kifújás van,az ilyen jelenséget csinál. A 2.2-esnél ennek nem látszik a nyoma kívűlről, mert van benne egy gumigyűrű is. Ha volt már kiszedve az injektor és nem cserélték ki (célszerszám nélkül lehetetlen kiszedni), akkor lehetséges. Alapvetően megúszható az injektor kivétel csere nélkül, de nagyon alaposan ki kell takarítani a fészket. Olyat már láttam két autónál is, hogy az injektor kiszerelésekor megvizsgálva a réz karikát, látszott, hogy ki akarták szedni, még bele is vertek valamit hátha megmozdul, de nem tudták kiszedni, így visszarakták az injektort. Egy ilyen manőver után a tömítés mellett az égéstermék feljut az injektor fészekbe, és rohadt nagy szívás kiszedni az injektort. 

Üdv.

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3973 Dátum: 2017.12.01 11:08:11 »
Kösz a választ Spet!

Annyit változott az elmélet hogy tegnap elvittem egy másik (immáron a harmadik) szerelőhöz, aki nem értette hogy mi lehet a baja ha az injektor nem. Azután rákérdezett hogy hogy lett megvizsgálva, mire én mondtam hogy számítógéppel. Erre azt mondta hogy azzal nem lehet megmondani hogy jó-e az injektor. Most ott tartok mint előtte, de ki kell szedetnem az injektort mert szinte senki nem vállalja csak a bemérést.

Üdv: Gatamm

godzipapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3974 Dátum: 2017.12.01 22:26:20 »
Sziasztok! Nemrég vettem egy Corolla E12 kombit 2.0 D4D 116 LE motorral (1CDFTV).
Nagyrészt autópályán megyek, hosszú távokat, max 140km/h.
A fogyasztásmérő 5.8l körül mutat, de tankolás után én 7.3l-t számoltam.
Az volna a kérdésem, hogy ez a fogyasztás normális-e ennél a motornál, vagy ha nem, mi lehet a hiba.

Előre is köszönöm.