Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372125 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3900 Dátum: 2017.04.06 23:15:09 »
Köszi szépen a segítséget rápróbálok bár nagyon remélem hogy tényleg csak a kupak volt a szar...
Bugyborékolást nézd meg. a tartályban, mikor jár a motor. A kupak a szerelők utolsó előtti lépése, hátha nem kell hozzányúlni a motorhoz. De általában nem kupak a gond. :no:

OthisW

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3901 Dátum: 2017.05.07 14:48:44 »
Sziasztok! Van egy avensis d4dm 2007es 175ezer km és elkezdte kajalni a vizet, a tulnyomas csovon  tolja ki. Csereltem rajta kupakot mert nem volt tul jo de felek hogy hengerfejes lehet. Valakinek esetleg vmi tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy vmi normalis szerelo mert eddig akikkel beszeltem azt mondtak nagyon el se vallaljak mert nincs ertelme bar meg remenykedem hogy nem hengerfej gond lesz hanem csak a kupak volt a para de szeretnek mindenre felkeszulni... valaszokat elore is koszonom

Isten őrizz, hogy okoskodjak, de véleményem szerint 100%, hogy hengerfej tömítés. Ugyan ez volt nálam is a hibakép. Áltattam magam, hogy a kupak a cső az EGR, a mittudomén...
15-24 óra állás után indítsd el a kocsit, előtte tekerd le a hűtőkupakot és figyeld a vizet. Ha jön a buborék akkor gáz van. Szó szerint és átvitt értelemben is. Valahol átégett a hengerfej tömítés és összedolgozik a kipufogó oldal és a víztér. Sajnos nem szeretik javítani mert nagyon sok meló hozzáférni és szétszedni a blokkról a hengerfejet. Gyakorlatilag le kell bontani a motorteret.

Ne legyen igazam!

Üdv.

OthisW

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3902 Dátum: 2017.05.07 15:15:56 »
Kedves Uraim, szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Az autóm (Avensis 2007, 2.2D-Cat) idén 10 éves lett és lassan 250000 km lesz benne. Nagyon szeretem (még úgy is hogy hengerfejes volt, ahogy azt az előbb olvashattátok), és szeretném ezen a kerek születésnapon megajándékozni pár aprósággal. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen alkatrészek cseréje, felújítása esedékes a fent írt számadatok tükrében? Az olaj+olajszűrő+gázolajszűrő+levegőszűrő cseréje szigorúan 15000 km után mindig megtörténik. Illetve EGR-pucolás 30000 km után. Üzemagyag 90%-ban MaxxMotion. Itt inkább az életkor+km-ből adódó esetleges alkatrészcserékre vagy felújításokra várnék javaslatokat.

Előre is köszönöm. Üdv.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3903 Dátum: 2017.05.07 15:36:12 »
Kedves Uraim, szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Az autóm (Avensis 2007, 2.2D-Cat) idén 10 éves lett és lassan 250000 km lesz benne. Nagyon szeretem (még úgy is hogy hengerfejes volt, ahogy azt az előbb olvashattátok), és szeretném ezen a kerek születésnapon megajándékozni pár aprósággal. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy milyen alkatrészek cseréje, felújítása esedékes a fent írt számadatok tükrében? Az olaj+olajszűrő+gázolajszűrő+levegőszűrő cseréje szigorúan 15000 km után mindig megtörténik. Illetve EGR-pucolás 30000 km után. Üzemagyag 90%-ban MaxxMotion. Itt inkább az életkor+km-ből adódó esetleges alkatrészcserékre vagy felújításokra várnék javaslatokat.

Előre is köszönöm. Üdv.
Ha minden rendben van, akkor én nem nyúlnék hozzá semmihez (nem is teszem) ;) Fékbetét/tárcsa jó még?
Elég lesz foglalkozni vele, ha kezdődik valami gond :hmmmm:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3904 Dátum: 2017.05.07 23:23:31 »
Bugyborékolást nézd meg. a tartályban, mikor jár a motor. A kupak a szerelők utolsó előtti lépése, hátha nem kell hozzányúlni a motorhoz. De általában nem kupak a gond. :no:
És mielőbb meg kell oldani a problémát, különben a turbó fogja bánni, mert a kartergáz a turbó elé van bevezetve, és a kartergázban található vízgőz nemigazán kell a turbó csapágyak kenéséhez... :no: (Ezt én párszázezerért tanultam meg :smartass:  :cry: )

robitrodnav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3905 Dátum: 2017.05.22 09:50:59 »
Sziasztok !

Olajcsere előtt állok, legutóbb autószerelő cserélt benne de valószínű  a szűrőt nem cserélte ki.
Csináld magad megoldás lesz , sajna elakadtam a filter vételnél , többféle méretben van. Eltér a magassága és az
átmérője is.
Típus szerint kerestem , de több eltérő méretűre is azt írja megfelelő.

Tanácsot szeretnék kérni lehet-e még pontosítani a keresést ? Nem szeretnék szombat délután leeresztett olajjal , kidobott filterrel fejet vakargatni  :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3906 Dátum: 2017.05.22 10:52:34 »
Miből gondolod, hogy a filtert nem cserélte ki?

robitrodnav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3907 Dátum: 2017.05.22 11:37:21 »
Amikor valaki sokat magyarázkodik egy egyszerű,egyszerűnek tűnő olajcserénél  Észak-Németországban az gyanús.
Korábbi tapasztalat : mindig kérni szoktam a csere alkatrész kidobás előtti bemutatását. De most sajnos időhiány miatt elmaradt. A szervizek itt is drágák , résen kell lenni mert könnyen csőbe húznak. Egyébként nem gyanúsítom , csak kételyem támadt.


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3908 Dátum: 2017.05.22 22:49:31 »
Amikor valaki sokat magyarázkodik egy egyszerű,egyszerűnek tűnő olajcserénél  Észak-Németországban az gyanús.
Korábbi tapasztalat : mindig kérni szoktam a csere alkatrész kidobás előtti bemutatását. De most sajnos időhiány miatt elmaradt. A szervizek itt is drágák , résen kell lenni mert könnyen csőbe húznak. Egyébként nem gyanúsítom , csak kételyem támadt.
Legközelebb jelöld meg egy pl körömlakkal a szűrőt... :otlet:

freepok

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3909 Dátum: 2017.05.30 16:18:52 »
Sziasztok! Egy bátortalan kérdés.......150000km 2008-as évjárat d-cat 2.2........semmi baja(eddig) cseréltessek hengerfej tömitést? Nagyon hajlok a dologra,olvasok mindenfélét....most halt meg a kollégám Versója szintén 2.2.........vagy nem mindegyik adja fel? Bár ez tudom lutri :D köszi a tanácsokat előre  is.....

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3910 Dátum: 2017.05.30 20:02:15 »
Sziasztok! Egy bátortalan kérdés.......150000km 2008-as évjárat d-cat 2.2........semmi baja(eddig) cseréltessek hengerfej tömitést? Nagyon hajlok a dologra,olvasok mindenfélét....most halt meg a kollégám Versója szintén 2.2.........vagy nem mindegyik adja fel? Bár ez tudom lutri :D köszi a tanácsokat előre  is.....
Ez miért merül fel? Mi lenne az értelme? Ha nem folyik és alatta is  minden rendben van :hmmmm:

freepok

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3911 Dátum: 2017.05.30 21:33:14 »
Szia..
Miért merült fel? Mert mindenhol azt olvasom hogy szar volt a tömités amivel összerakták,és mintha időzitett bombán ülnék.Az autót szeretem nem áll szándékomban eladni. És ugy gondolom ezzel kiküszöbölnék egy idöre egy lehetséges hibaforrást ami tönkreteheti a játékom de nagyon :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3912 Dátum: 2017.05.30 22:14:17 »
Szia..
Miért merült fel? Mert mindenhol azt olvasom hogy szar volt a tömités amivel összerakták,és mintha időzitett bombán ülnék.Az autót szeretem nem áll szándékomban eladni. És ugy gondolom ezzel kiküszöbölnék egy idöre egy lehetséges hibaforrást ami tönkreteheti a játékom de nagyon :D
A tömítések csak nagyon öreg kocsiknál szoktak tönkremenni, szivárogni és igazán egy kis szivárgástól mi mehet tönkre ? Szerintem semmi, csak nem szép és szennyező a dolog.
Ha szét kell szedni valami hibáért , akkor értem, hogy a tömítést is cserélni kell :hmmmm:
Vagy netán a rossz tömítésen a hengerbe szivárog az olaj? vagy mi történt akinél cserélték?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.30 22:17:26 írta OldPiet »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3913 Dátum: 2017.05.30 22:23:13 »
Szerintem a "20 rossz motor" totalcar-os cikkre gondol. A gyárilag túl kemény tömítésre, mely "lenyomatot" képez a blokkon és a hengerfejen is. Írtak páran a megelőző javításról (vagy itt vagy facen...) új tömítés, és a felületek javítása, amíg lehet...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3914 Dátum: 2017.05.31 11:27:47 »
A tömítések csak nagyon öreg kocsiknál szoktak tönkremenni, szivárogni és igazán egy kis szivárgástól mi mehet tönkre ? Szerintem semmi, csak nem szép és szennyező a dolog.
Ha szét kell szedni valami hibáért , akkor értem, hogy a tömítést is cserélni kell :hmmmm:
Vagy netán a rossz tömítésen a hengerbe szivárog az olaj? vagy mi történt akinél cserélték?
Meg hát ugye létezik az a fránya gátrepedés is... :hmmmm: :cry: