Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1373268 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3885 Dátum: 2017.03.30 08:45:55 »
Urak!
Van vmi ötletetek,hogy mi lehet a gondom...erőteljesen "smoke&charm"-ot mutat be a gépezet. Állóhelyzetben felpörgetve 2000ig kb füstölög,inkább szürkésen-feketén. Menetközben meg egy jó erőteljes gyorsítással szépen ködösítek. Eddig ez nem volt ilyen....még akkor sem volt ilyen mikor beröttyent 2 év állás után.
Még 10.000km sincs az olajban ( bár azt tervezem lecserélni a hetekben ),szűrőkben,EGR szelep pucolásban. Motor húz rendesen-egyenletesen,hangja sem rossz, kicsit néha olyan egyenletlenül jár,de többnyire jó :) Fogyasztása is jó, Gotthárd-Dienten am Hochkönig-Gotthárd 618kmre 5,5 lityi...igaz előtte egy ilyen mobil kúton tankoltam (OrangeOil) próbaképpen ,és még bőven van belőle a tankban kicsit többet hajtottam ki belőle mint a fél tank. Egy apró hibát észrevettem tegnap,a légszűrőházba bemenő légvezető cső,kicsusszant a helyéről és most inkább kint van,mint bent :)
Szerintetek?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3886 Dátum: 2017.03.30 19:17:14 »
Urak!
Van vmi ötletetek,hogy mi lehet a gondom...erőteljesen "smoke&charm"-ot mutat be a gépezet. Állóhelyzetben felpörgetve 2000ig kb füstölög,inkább szürkésen-feketén. Menetközben meg egy jó erőteljes gyorsítással szépen ködösítek. Eddig ez nem volt ilyen....még akkor sem volt ilyen mikor beröttyent 2 év állás után.
Még 10.000km sincs az olajban ( bár azt tervezem lecserélni a hetekben ),szűrőkben,EGR szelep pucolásban. Motor húz rendesen-egyenletesen,hangja sem rossz, kicsit néha olyan egyenletlenül jár,de többnyire jó :) Fogyasztása is jó, Gotthárd-Dienten am Hochkönig-Gotthárd 618kmre 5,5 lityi...igaz előtte egy ilyen mobil kúton tankoltam (OrangeOil) próbaképpen ,és még bőven van belőle a tankban kicsit többet hajtottam ki belőle mint a fél tank. Egy apró hibát észrevettem tegnap,a légszűrőházba bemenő légvezető cső,kicsusszant a helyéről és most inkább kint van,mint bent :)
Szerintetek?

A légszűrő belépő csöve nem hiszem, hogy ilyet produkál. Minden mérés az után van, maximum hangosan dörömböl a levegő.
A gázolaj minőség befolyásolhatja, de elég szutyoknak kell ehhez lennie. Gondolom, a hűtővized rendben van, nem fogy, vagy hasonló...
Turbonyomás, elakadt EGR simán okoz ilyet, de ha az ereje megvan, akkor ezek is kétségesek..... járd ki a tankot, aztán tankolj valami jobbat, esetleg valami tisztító adalék....

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3887 Dátum: 2017.03.30 19:19:30 »
Hogyan lehet a 2.0td motornak alapjáratot állitani?
Csak géppel?

Ha tényleg  TD (90LE), akkor az adagoló karjával, de csak óvatosan. Ha d4d, akkor az ECU mondja meg, szóval otthon sehogy

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3888 Dátum: 2017.03.30 19:46:56 »
A légszűrő belépő csöve nem hiszem, hogy ilyet produkál. Minden mérés az után van, maximum hangosan dörömböl a levegő.
A gázolaj minőség befolyásolhatja, de elég szutyoknak kell ehhez lennie. Gondolom, a hűtővized rendben van, nem fogy, vagy hasonló...
Turbonyomás, elakadt EGR simán okoz ilyet, de ha az ereje megvan, akkor ezek is kétségesek..... járd ki a tankot, aztán tankolj valami jobbat, esetleg valami tisztító adalék....
Igen,most első körben ezt fogom tenni,kihajtom belőle a tankot. Aztán az EGR szelepre ránézek.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3889 Dátum: 2017.04.03 20:40:30 »
Üdv Urak!
Bont valaki 2000ccm D4D motort?Extrasürgősen kellene egy főtengely vezérmű kerék.Szíjtárcsa lehúzásnál összenyomtam 2 fogat!!06205307955 Bp.Visszahívlak.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3890 Dátum: 2017.04.04 06:27:50 »
Ha tényleg  TD (90LE), akkor az adagoló karjával, de csak óvatosan. Ha d4d, akkor az ECU mondja meg, szóval otthon sehogy
90lovas,csak villany adagolos már.nincs rajta kar.
akkor maradt az ecu.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3891 Dátum: 2017.04.04 06:28:53 »
Urak!
Van vmi ötletetek,hogy mi lehet a gondom...erőteljesen "smoke&charm"-ot mutat be a gépezet. Állóhelyzetben felpörgetve 2000ig kb füstölög,inkább szürkésen-feketén. Menetközben meg egy jó erőteljes gyorsítással szépen ködösítek. Eddig ez nem volt ilyen....még akkor sem volt ilyen mikor beröttyent 2 év állás után.
Még 10.000km sincs az olajban ( bár azt tervezem lecserélni a hetekben ),szűrőkben,EGR szelep pucolásban. Motor húz rendesen-egyenletesen,hangja sem rossz, kicsit néha olyan egyenletlenül jár,de többnyire jó :) Fogyasztása is jó, Gotthárd-Dienten am Hochkönig-Gotthárd 618kmre 5,5 lityi...igaz előtte egy ilyen mobil kúton tankoltam (OrangeOil) próbaképpen ,és még bőven van belőle a tankban kicsit többet hajtottam ki belőle mint a fél tank. Egy apró hibát észrevettem tegnap,a légszűrőházba bemenő légvezető cső,kicsusszant a helyéről és most inkább kint van,mint bent :)
Szerintetek?

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3892 Dátum: 2017.04.04 06:30:26 »
Urak!
Van vmi ötletetek,hogy mi lehet a gondom...erőteljesen "smoke&charm"-ot mutat be a gépezet. Állóhelyzetben felpörgetve 2000ig kb füstölög,inkább szürkésen-feketén. Menetközben meg egy jó erőteljes gyorsítással szépen ködösítek. Eddig ez nem volt ilyen....még akkor sem volt ilyen mikor beröttyent 2 év állás után.
Még 10.000km sincs az olajban ( bár azt tervezem lecserélni a hetekben ),szűrőkben,EGR szelep pucolásban. Motor húz rendesen-egyenletesen,hangja sem rossz, kicsit néha olyan egyenletlenül jár,de többnyire jó :) Fogyasztása is jó, Gotthárd-Dienten am Hochkönig-Gotthárd 618kmre 5,5 lityi...igaz előtte egy ilyen mobil kúton tankoltam (OrangeOil) próbaképpen ,és még bőven van belőle a tankban kicsit többet hajtottam ki belőle mint a fél tank. Egy apró hibát észrevettem tegnap,a légszűrőházba bemenő légvezető cső,kicsusszant a helyéről és most inkább kint van,mint bent :)
Szerintetek?
porlasztocsúcs gyanus.

gra3o

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3893 Dátum: 2017.04.05 11:55:08 »
Sziasztok!

Van egy 2005-ös Avensis II 2.2 D4Cat-unk, az a probléma, hogy a két első rugó valahogy összeszottyadt, ebből kifolyólag igen alacsony az autó, elég kellemetlen vele városban közlekedni mert kb mintha egy 5-7 centis ültetés lenne az autóban.
Van erre valami bevett módszer, akár új rugó készítése vagy hasonló, tudtok-e esetleg ajánlani valakit vagy egy valaholt, ahol foglalkoznak ilyen problémával.

Előre is köszi! 

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3894 Dátum: 2017.04.05 14:53:20 »
Sziasztok!

Van egy 2005-ös Avensis II 2.2 D4Cat-unk, az a probléma, hogy a két első rugó valahogy összeszottyadt, ebből kifolyólag igen alacsony az autó, elég kellemetlen vele városban közlekedni mert kb mintha egy 5-7 centis ültetés lenne az autóban.
Van erre valami bevett módszer, akár új rugó készítése vagy hasonló, tudtok-e esetleg ajánlani valakit vagy egy valaholt, ahol foglalkoznak ilyen problémával.

Előre is köszi!
A bevett módszer a szervíz felkeresése, ahol javítják a problémát, akár gátló, akár rugó okozza. Gátlót lehet felújítani, ha a rugó törött akkor csere.

Lazac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3895 Dátum: 2017.04.06 14:44:32 »
Sziasztok! Van egy avensis d4dm 2007es 175ezer km és elkezdte kajalni a vizet, a tulnyomas csovon  tolja ki. Csereltem rajta kupakot mert nem volt tul jo de felek hogy hengerfejes lehet. Valakinek esetleg vmi tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy vmi normalis szerelo mert eddig akikkel beszeltem azt mondtak nagyon el se vallaljak mert nincs ertelme bar meg remenykedem hogy nem hengerfej gond lesz hanem csak a kupak volt a para de szeretnek mindenre felkeszulni... valaszokat elore is koszonom

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3896 Dátum: 2017.04.06 15:38:19 »
Sziasztok! Van egy avensis d4dm 2007es 175ezer km és elkezdte kajalni a vizet, a tulnyomas csovon  tolja ki. Csereltem rajta kupakot mert nem volt tul jo de felek hogy hengerfejes lehet. Valakinek esetleg vmi tapasztalat ezzel kapcsolatban vagy vmi normalis szerelo mert eddig akikkel beszeltem azt mondtak nagyon el se vallaljak mert nincs ertelme bar meg remenykedem hogy nem hengerfej gond lesz hanem csak a kupak volt a para de szeretnek mindenre felkeszulni... valaszokat elore is koszonom
ToyoTeam-nek van topicja a fórum alján, kérdezd meg őket. Ha hengerfejes, akkor azzal sokáig nem érdemes várni. Engem is kupakkal vigasztaltak, meg valami csövet ragasztottak át, mikor hengerfejes lett. Nem volt értelme várni, addig is csak kinyírta a radiátort meg a hőgombákat a túlnyomás.

gra3o

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3897 Dátum: 2017.04.06 16:09:12 »
A bevett módszer a szervíz felkeresése, ahol javítják a problémát, akár gátló, akár rugó okozza. Gátlót lehet felújítani, ha a rugó törött akkor csere.

Köszi, a rugócserén túl vagyunk, eredeti japán rugó került bele, sajnos kb. fél év alatt ugyanúgy lejjebb süllyedt az eleje. A gátlók gázosra lettek cserélve. Én valami olyasmire gondoltam, hogy tudtok-e esetleg valami helyet ahol csináltatni tudnék bele hosszabb vagy keményebb, de nem ültető rugót, nyilván a gátló hosszúsága adott így szakértőt igényelne a dolog.

Valahol olvastam, hogy ez egy ismert probléma ezeknél az autóknál, ezért gondoltam, hogy van rá bevett módszer.

Lazac

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3898 Dátum: 2017.04.06 16:26:47 »
ToyoTeam-nek van topicja a fórum alján, kérdezd meg őket. Ha hengerfejes, akkor azzal sokáig nem érdemes várni. Engem is kupakkal vigasztaltak, meg valami csövet ragasztottak át, mikor hengerfejes lett. Nem volt értelme várni, addig is csak kinyírta a radiátort meg a hőgombákat a túlnyomás.
Köszi szépen a segítséget rápróbálok bár nagyon remélem hogy tényleg csak a kupak volt a szar...

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3899 Dátum: 2017.04.06 22:59:59 »
Köszi szépen a segítséget rápróbálok bár nagyon remélem hogy tényleg csak a kupak volt a szar...
ha tolja hengerfejes lesz,a kupaknak semmi köze hozzá esetleg annyha leveszed a kupakot nem lesz nyomás benne és tovább tudsz vele járni.