Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1372499 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3870 Dátum: 2017.03.12 06:46:24 »
Ha van ember aki ezen a toyotán meg tudja mérni az olajszintet annak benyalok. :)
Mert se állás után se sehogy nem lehet megmérni, bedugod kiveszed és nyakig olajos az egész, a skála felett is kb 5 centivel.
Ezért kérdezem csak.
Pont multkor volt nálam egyik toyota kereskedés főnöke, beszélgettünk a toyotáról, mondtam neki ezt, ő is mondta, hogy sajna ismert a probléma...

Illet csak akkor írj le, ha komolyan is gondolod, mert még  szavadon foghatod tenmagadat!! :yes: :yes: :D ::) :whistling: :tt2:

Nem volt javaslata a problémád kezelésére?


Egy javallat alább.

Picit rákészülősebb mint a gyári elképzelés, de működik!

Végy annyi fehér vékony szívószálat amelyek együttes hossza kiadja nívópálca hosszát. Told egymásba és a biztonság kedvéért ragaszd egymáshoz őket az egybeillesztési felületeiken. (amennyiben a méretnek megfelelően találsz egy darabból lévőt, az a tutti) Jelöld be fekete alkoholos filctollal a min-max szinteket, a nívó lévő szinteknek megfelelően.
Told be annyira a nívópálca helyén, mint amennyire a nívópálcát lehet ütközésig.Érdemes azt a szintet is jelölni!! Fogd be és tartsd úgy, - az ellenőrzés végéig  - a szívószál kint lévő végét, majd húzd ki onnan és ellenőrizheted a kenőanyag feltöltöttségét a jármű motorjának.
Próbáld ki, beválik!!  Azért majd írd meg, a tapasztaltakat. :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3871 Dátum: 2017.03.12 11:02:05 »
Szívószálat nehéz ragasztgatni, és 1 db ban megfelelő hosszúságút sem találni. A katéter csőve sem elég hosszú, az infúziós azonban tökéletesen megfelel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3872 Dátum: 2017.03.12 11:28:32 »
Ha van ember aki ezen a toyotán meg tudja mérni az olajszintet annak benyalok. :)
Mert se állás után se sehogy nem lehet megmérni, bedugod kiveszed és nyakig olajos az egész, a skála felett is kb 5 centivel.
Ezért kérdezem csak.
Pont multkor volt nálam egyik toyota kereskedés főnöke, beszélgettünk a toyotáról, mondtam neki ezt, ő is mondta, hogy sajna ismert a probléma...
Üdv!
Eddig sokféle autón ellenőriztem olajszintet, sehol nem volt olyan, hogy nem lehet a szintet biztonsággal megállapítani.
Legrosszabb esetben leállítja az ember a motort, vár pár percet, nívópálcát kihúzza, tiszta ronggyal letörli, visszadugja, és kihúzva jól látható a szint. Ha van is maszat rajta, a szint megállapítható.
 Carinán még úgy is sima ügy, hogy egy napot áll a kocsi, kihúzom a pálcát, és jól látható rajta a szint.
De lehet nem értem jól, hogy a Te esetedben mi a pontos probléma ezzel, és akkor kérlek írd le, hogy megértsem.

TtkRN2

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3873 Dátum: 2017.03.12 13:00:57 »
Szívószálat nehéz ragasztgatni, és 1 db ban megfelelő hosszúságút sem találni. A katéter csőve sem elég hosszú, az infúziós azonban tökéletesen megfelel.

Egy kis körömlakk lemosó (acetonos), v. körömlakk, v. ez.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3874 Dátum: 2017.03.12 15:16:29 »
Köszi!  :clap: Látszik, hogy nem báreszközök vannak a közelemben.

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3875 Dátum: 2017.03.12 16:33:04 »
Üdv!
Eddig sokféle autón ellenőriztem olajszintet, sehol nem volt olyan, hogy nem lehet a szintet biztonsággal megállapítani.
Legrosszabb esetben leállítja az ember a motort, vár pár percet, nívópálcát kihúzza, tiszta ronggyal letörli, visszadugja, és kihúzva jól látható a szint. Ha van is maszat rajta, a szint megállapítható.
 Carinán még úgy is sima ügy, hogy egy napot áll a kocsi, kihúzom a pálcát, és jól látható rajta a szint.
De lehet nem értem jól, hogy a Te esetedben mi a pontos probléma ezzel, és akkor kérlek írd le, hogy megértsem.

TtkRN2
Több mint 10 éve cserélem az olajat a kocsijainkban, volt már jópár kocsink, amit lehet és nem akna köteles én szerelem, szóval egy olajszintet meg tudok nézni. :)
Próbáltam már sok féle képpen, egész éjjel állt, járatás után.
Ha nagyon akarom bele tudom látni a lényeget, de bármilyen más autóhoz képest rettenetesen gázul van megcsinálva.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3876 Dátum: 2017.03.12 16:40:27 »
Nem azt mondtam, hogy nem tudod, hanem azt, hogy az eddigiekből nem értem, hogy miért ilyen​  gáz.
A motorolaj lefolyik a csőben, ha letörlöm a pálcát maximum kétszer, akkor is annyit felhúz a pálca, hogy megint tele lesz a cső oldala? Ha igen, akkor lehet a pálca végén kellene vékonyítani (Opelnál van olyan megoldás, hogy  egy sodrony végén van egy műanyag fej a skálával, ilyesmire gondolok, hogy a műanyag felhúzza az olajat esetleg. De még azon is jól lehetett látni).

TtkRN2


micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3877 Dátum: 2017.03.12 19:04:09 »
Köszi!  :clap: Látszik, hogy nem báreszközök vannak a közelemben.

Szívesen. Magam sem a bárok körül tevékenykedem, csak kiszagoltam a net-ről. :D ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3878 Dátum: 2017.03.13 07:19:56 »

Ezen nincs ilyen trükk, egy lapos egyenes lemez ennek a nívója, viszont ahogy írod, a csőből valamiért nem folyik vissza az olaj vagy felhúzza amikor kiveszem.
Nem azt mondtam, hogy nem tudod, hanem azt, hogy az eddigiekből nem értem, hogy miért ilyen​  gáz.
A motorolaj lefolyik a csőben, ha letörlöm a pálcát maximum kétszer, akkor is annyit felhúz a pálca, hogy megint tele lesz a cső oldala? Ha igen, akkor lehet a pálca végén kellene vékonyítani (Opelnál van olyan megoldás, hogy  egy sodrony végén van egy műanyag fej a skálával, ilyesmire gondolok, hogy a műanyag felhúzza az olajat esetleg. De még azon is jól lehetett látni).

TtkRN2

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3879 Dátum: 2017.03.18 16:48:04 »
Sziasztok,

Rég nem írtam, de megosztanék néhány gondolatot.
Talán még emlékeztek, hogy kb. 1-1,5 évvel ezelőtt a D-CAT-en elszállt egy vízcső, elfolyt a víz és mire észrevettem, már a piros jelzést nyaldosta a hőmérő mutatója. Jól nyomtam is neki akkor, és nem is tudom, mióta lehetett pirosban. Akkor autómentő vitte márkaszervízbe, ahol a vízcső és a folyadék csere után tünetmentesnek tűnt az autó.

Aztán egyszer csak észre vettem, hogy a kiegyenlítő tartály túlfolyó csövének a vége "taknyos", és fagyálló volt rajta. Akkoriban figyelgettem a vizet: sem melegedés, sem nagy nyomás nem volt, az olaj, a víz kristály tiszta, semmi anomália..... kivéve a taknyosodást.
Mostanra oda jutott a dolog, hogy amikor az autó jobban volt terhelve (pl. autópálya, hegymenet), a taknyosodás felerősödött, és már itt-ott fröccsenés nyomok is látszottak. Levettem a sapkát meleg, járó motornál (mármint a hűtősapkát, és nem a baseball sapit), és vizet nem tolt ki egy dekát sem, de jó nagy nyomás volt benne. További jel volt, hogy reggel, indításkor hallottam a levegő buborékokat szaladni a fűtőradiátroban.
Továbbra sem volt sem melegedés, minden üzemanyag tiszta, nincs gőz, semmi....kivéve ugye a taknyot.

Sejtettem, mi következik, egyeztettem szerelővel, autót elvittem.
A lényeg: motort kiszedték, szétborították, és egyértelműen és tisztán látszott a hengerfej tömítés átégése az 1-es hengernél. A szerelő és az én egybehangzó véleményem is a vízhiány miatti helyi túlmelegedés.
Letisztítva a dolgokat, élvonalzózás, stb. nyomát sem találtuk a fórumokon, cikkekben olvasható deformációknak, hengerfej tömítés általi bemaródásnak, benyomódásnak. Sőt, a szerelő állítja, hogy ilyen hihetetlenül tiszta motort még nem látott, pláne ennyi kilométerrel és főleg dízelt. (a modern benzinesek, amikkel találkozott, kevesebb kilométerrel totálisan el vannak kokszolódva, különösen a közvetlen befecskendezésűek. Csak azért lett a hengerfejen gépi munka (-0,2mm), mert az átégés helyén a hosszú idő alatt kissé megviselt lett a felület. Kézzel nem volt érezhető, de látszott.
Az autó most már összerakva, kipróbálva újra nálam van. Cseréltek vízpumpát plusz egy vezető görgőt, meg egy rakás tömítést. Az autó megy, mint a távirat, és sokkal kulturáltabban jár a motor, mint a féléves, céges BMW dízelmotoros Avensisben.

Még mindig tartom azt a véleményemet, hogy bár a d-cat kényes motor, de a hengerfej hibák oka nagy százalékban a gyártás nem megfelelő minőségében rejlik, és nem a konstrukció van elcseszve. Könnyűfém hengerfej, könnyűfém blokk, fémlapos tömítés. Ennek a lehúzása nagyon precíz kell, hogy legyen. A motornak meg kell adni, ami jár és az meg fogja hálálni.

Kicsit hasonló sztori ez a d-cat hengerfejesség, mint az 1.8-as olajzabálása. Működik tőle az autó, és relatíve alacsony költséggel javítható, de időben lépni kell és nem szabad várni, amíg elhatalmasodik.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3880 Dátum: 2017.03.19 20:23:37 »
Sziasztok,

Rég nem írtam, de megosztanék néhány gondolatot.
Talán még emlékeztek, hogy kb. 1-1,5 évvel ezelőtt a D-CAT-en elszállt egy vízcső, elfolyt a víz és mire észrevettem, már a piros jelzést nyaldosta a hőmérő mutatója. Jól nyomtam is neki akkor, és nem is tudom, mióta lehetett pirosban. Akkor autómentő vitte márkaszervízbe, ahol a vízcső és a folyadék csere után tünetmentesnek tűnt az autó.

Aztán egyszer csak észre vettem, hogy a kiegyenlítő tartály túlfolyó csövének a vége "taknyos", és fagyálló volt rajta. Akkoriban figyelgettem a vizet: sem melegedés, sem nagy nyomás nem volt, az olaj, a víz kristály tiszta, semmi anomália..... kivéve a taknyosodást.
Mostanra oda jutott a dolog, hogy amikor az autó jobban volt terhelve (pl. autópálya, hegymenet), a taknyosodás felerősödött, és már itt-ott fröccsenés nyomok is látszottak. Levettem a sapkát meleg, járó motornál (mármint a hűtősapkát, és nem a baseball sapit), és vizet nem tolt ki egy dekát sem, de jó nagy nyomás volt benne. További jel volt, hogy reggel, indításkor hallottam a levegő buborékokat szaladni a fűtőradiátroban.
Továbbra sem volt sem melegedés, minden üzemanyag tiszta, nincs gőz, semmi....kivéve ugye a taknyot.

Sejtettem, mi következik, egyeztettem szerelővel, autót elvittem.
A lényeg: motort kiszedték, szétborították, és egyértelműen és tisztán látszott a hengerfej tömítés átégése az 1-es hengernél. A szerelő és az én egybehangzó véleményem is a vízhiány miatti helyi túlmelegedés.
Letisztítva a dolgokat, élvonalzózás, stb. nyomát sem találtuk a fórumokon, cikkekben olvasható deformációknak, hengerfej tömítés általi bemaródásnak, benyomódásnak. Sőt, a szerelő állítja, hogy ilyen hihetetlenül tiszta motort még nem látott, pláne ennyi kilométerrel és főleg dízelt. (a modern benzinesek, amikkel találkozott, kevesebb kilométerrel totálisan el vannak kokszolódva, különösen a közvetlen befecskendezésűek. Csak azért lett a hengerfejen gépi munka (-0,2mm), mert az átégés helyén a hosszú idő alatt kissé megviselt lett a felület. Kézzel nem volt érezhető, de látszott.
Az autó most már összerakva, kipróbálva újra nálam van. Cseréltek vízpumpát plusz egy vezető görgőt, meg egy rakás tömítést. Az autó megy, mint a távirat, és sokkal kulturáltabban jár a motor, mint a féléves, céges BMW dízelmotoros Avensisben.

Még mindig tartom azt a véleményemet, hogy bár a d-cat kényes motor, de a hengerfej hibák oka nagy százalékban a gyártás nem megfelelő minőségében rejlik, és nem a konstrukció van elcseszve. Könnyűfém hengerfej, könnyűfém blokk, fémlapos tömítés. Ennek a lehúzása nagyon precíz kell, hogy legyen. A motornak meg kell adni, ami jár és az meg fogja hálálni.

Kicsit hasonló sztori ez a d-cat hengerfejesség, mint az 1.8-as olajzabálása. Működik tőle az autó, és relatíve alacsony költséggel javítható, de időben lépni kell és nem szabad várni, amíg elhatalmasodik.
A hűtővized nem fogyott?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3881 Dátum: 2017.03.20 07:14:44 »
A hűtővized nem fogyott?

Csak annyi, amennyi a túlfolyó csövön kijött. A vége felé már jobban észrevehető volt, de alattomos a dolog, mert a nyomás és a belepufogott buborékok miatt miatt össze-vissza változott a szint.

Egy év alatt kicsit több, mint egy litert öntöttem utána, de azt is inkább az utolsó időszakban. Akkor sem ment el a víz a tartályból, de inkább kicsit magasabb szinten tartottam a vizet. Ha le is ment a vízszint, levettem a sapkát, elment a nyomás, a csövek visszanyerték eredeti térfogatukat (összehúzódtak) és visszajött a vízszint.

MolTom

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3882 Dátum: 2017.03.21 11:26:38 »
Sziasztok!

Egy számomra fontos kérdéssel fordulok hozzátok!  :hmmmm:
Ténylegesen milyen jelensége van, ha a 2.2-es D-CAT motorban megadta magát a HF tömítése? Pl.: Egyenetlen járás, víz felforr, víz (hab) az olajban, stb.
Visszaolvastam vagy 20-30 oldalt, de konkrétumot nem találok (vagy nem vettem észre).

Előre is köszönöm!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3883 Dátum: 2017.03.21 12:46:36 »
Sziasztok!

Egy számomra fontos kérdéssel fordulok hozzátok!  :hmmmm:
Ténylegesen milyen jelensége van, ha a 2.2-es D-CAT motorban megadta magát a HF tömítése? Pl.: Egyenetlen járás, víz felforr, víz (hab) az olajban, stb.
Visszaolvastam vagy 20-30 oldalt, de konkrétumot nem találok (vagy nem vettem észre).

Előre is köszönöm!
Olajbeöntő sapka taknyos, a felmelegedett víz a kiegyenlítő tartályban pipál.
Javallt mielőbb orvosolni a problémát, mert a turbót igen hamar hazavágja, és az (is)  :censored: drága mulatság.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3884 Dátum: 2017.03.25 08:02:37 »
Hogyan lehet a 2.0td motornak alapjáratot állitani?
Csak géppel?