Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1394754 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3540 Dátum: 2016.09.20 03:42:32 »
késmárk u...
szentendre,
google...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3541 Dátum: 2016.09.20 07:07:07 »
Nem tudtok véletlenül egy jó Toyota bontót ? Kéne egy pár link vagy ilyesmi kéne pár  műanyag alkatrész T25 alkatrészek kellenének stb!


 :eek: :eek:
"jó Toyota bontót >< Kéne egy pár link " ???
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3542 Dátum: 2016.09.20 18:41:20 »
Most minek még egyszer leírni amit írtam!

robitrodnav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3543 Dátum: 2016.09.25 16:55:26 »
Sziasztok !
Korábban klimával kapcsolatos kérdésemre válaszoltatok itt a fórumon. Mint kiderült nem volt benne gáz ,ezért az egyik oldal nem hűtött.
Most a fűtéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Itt nálunk /É.-Német ország/ nincsenek nagyon fagyos éjszakák, és az átlag hőmérséklet se nagyon ingadozik. kb. 7-8 fok alatt , de jeget nem kell kaparnom a szélvédőről.
Beindítom az autót , és a vízhőmérő az első vonalig sem ér de már érezhetően langyos meleget fúj.
Ez ugyanitt másik autókkal /vw/ nem igy volt.
Az első Toyotám , baráti körben nincs. A kérdés ez jó, normális dolog vagy pedig a a hőfokmérő csal ? 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3544 Dátum: 2016.09.25 19:09:16 »
Igen, ez így normális. A vízhőfokmérő műszer mutatója nem szokott középállásnál feljebb menni, csak ha már forr a víz.
music     

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3545 Dátum: 2016.09.25 19:21:28 »
Itt az a kérdés menyi idő az amíg kezd jönni a meleg beindítás után de szerintem normális mivel ez egy japán autó! De ha ara akarsz kilyukadni hogy hengerfejes e a gép azt csak abból tudod megítélni hogy átfolynak e a folyadékok a vízből az olajba vagy fordítva vagy megeszi a vizet !A miénk is nagyon hamar fűt persze téli mínuszokban ez nehezebben megy neki ott kell várni amíg kezd egy kis hőt termelni mi Tirolban élünk Ausztriában itt is van elég mínusz de azt vettem észre ha nem megy a szívató akkor hamar tolja a meleget!De rengeteg autóban van PL: állófűtés van hogy a tulajok nem is tudják hogy mi az  de persze ez is ritka ha nem tudja valaki! :)  De ez csak szigorúan az én véleményem szerintem semmi baja de sokan olyanokat írtak a D-CAT ról hogy szeretnek hengerfejesek lenni de ezeket a hibákat szerintem már orvosolták remélem de ez inkább 2005-2006-os modellekre jellemző!A miénk 2007-es Motorikus gondja még nem volt csak azok a gagyi csapágyak amiket az ékszíjfeszítőkre szereltek meg a klíma kompresszor kuplungja akar tönkremenni a feszítőket már cseréltük Lengyel csapágyról japánra azóta csendes de a klíma na az hangos de hamarosan azt is orvosoljuk!És a szabadonfutó generátor ékszíjfeszítő csapágya is nagyon nagy hibalehetőséget rejt de nem megy tönkre csak tud hangot adni a mi Toyoták-ba 175000Km van ami nem meglepő ha elöregednek a nem Japó alkatrészek :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.25 19:23:21 írta Skylineworld »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1105
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3546 Dátum: 2016.09.25 19:29:45 »
Sziasztok !
Korábban klimával kapcsolatos kérdésemre válaszoltatok itt a fórumon. Mint kiderült nem volt benne gáz ,ezért az egyik oldal nem hűtött.
Most a fűtéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Itt nálunk /É.-Német ország/ nincsenek nagyon fagyos éjszakák, és az átlag hőmérséklet se nagyon ingadozik. kb. 7-8 fok alatt , de jeget nem kell kaparnom a szélvédőről.
Beindítom az autót , és a vízhőmérő az első vonalig sem ér de már érezhetően langyos meleget fúj.
Ez ugyanitt másik autókkal /vw/ nem igy volt.
Az első Toyotám , baráti körben nincs. A kérdés ez jó, normális dolog vagy pedig a a hőfokmérő csal ?

Indításkor a hűtővized is 7-8 fok (példa, te írtad)... az üzemi hőfok ~90 C, a műszerfalon csak vonalakat látsz, értékeket nem. Az első vonás ~60 C-nál szokott lenni (olyan autókban, ahol be is skálázzák) Azt azonban könnyű belátni, hogy a 40-50 fokos vízről is lehet langyos levegőt küldeni az utastérbe. A másik, hogy amikor már üzem-meleg a motor és a hűtővíz, olyan ügyesen van megcsinálva a hőcserélő, hogy mégsem égeti le a bőröd, mert nem direktbe küldi a 90 C-t.

Amúgy pedig igazad van, csal minden műszerfali visszajelzés... megnyugtatásul (talán), ha egyszer felért a középállásba, rezzenéstelenül ott marad.

OFF Skoda Feliciában gyönyörűen mutatott minden rezdülést, első termosztát nyitáskor simán esett 5-10 fokot is (külső hidegtől függően). Illetve nyáron mutatta, ha magasabb, pl.: tetőbox-al 38 fokban autópályán 120-nál már fix 90 helyett becsületesen mutatta a 95-t.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3547 Dátum: 2016.09.25 19:47:12 »
Az Opeleknél, és a VW csoport autóinál ez a műszer valóban vízhőfokmérő, azt is jól látni, hogy mikor kapcsol be a ventillátor. A Toyotánál helyesebb lenne a "bemelegedés jelző" elnevezés, mert csak ezt a folymazot lehet rajta nyomon követni, az üzemi hő körüli történéseket nem. El is hagyták idővel, nekünk sem a COV-on, sem a Yarison nincs, már csak egy visszajelző lámpa maradt...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3548 Dátum: 2016.09.25 21:57:11 »
A Toyoták híresen jók a hűtésben, fűtésben. Így volt ez az E11 és a mostani T22-vel is. Kifejezetten fura átülni bármi más autóba, mert azokban nem ez a megszokott. Ez TOYOTA, itt minden alapvető dolog úgy működik, ahogy azt az ember alapból elvárná a többitől is. [emoji6][emoji4]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3549 Dátum: 2016.09.25 22:25:05 »
Ez TOYOTA, itt minden alapvető dolog úgy működik, ahogy azt az ember alapból elvárná a többitől is. [emoji6][emoji4]
Csak az elvárások nem mindenkinél azonosak  ;)
Én azért találtam pár nagyon logikátlan dolgot benne és hiányoltam olyan, amit elvártam volna. A hiba természetesen bennem van, ez csak természetes  :tt2:

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3550 Dátum: 2016.09.26 00:18:02 »
Megszokás kérdése kinek mi a jó és a kezére  szemére álló :) illetve mi az elvárása nekem előtte nekem Suzuki Ignis Sportom volt ott is a hőfok jelző az csak annyi volt hogy angolul világítót egy lámpa hogy hideg aztán mikor elérte az üzemi hőfokot kialudt a lámpa és nyomhattad neki még mindig meg van a kis dög szeretem nagyon nem is volt vele baj  kicsit puritánabb a Toyotához képest! Minél több a kütyü és a kényelmi megoldás lásd dupla tömegű lendkerék annál nagyobb a hibalehetőség és annál inkább drágább ! Ezt hozza magával a technikai fejlődés :)!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3551 Dátum: 2016.09.26 10:57:07 »
Én azért szívesen venném, ha a vízhőfokmérő ténylegesen a víz hőfokát mutatná, nem pedig ahogy a Toyotánál ez divat. Ha csak ennyi, akkor valóban elég egy kis lámpa, ahogy az újabb Toyotákon ez már sajnos szokássá vált.
Eddig a B Corsa műszere tetszett a legjobban, ahol az első osztás 40-80 fokig tart, utána 80-110 közt egy osztás 5 fokot jelent. Nagyon szépen lehetett követni, milyen út-, és hőmérsékleti viszonyok közt hogyan hűl-melegszik; és ami nem utolsó szempont, a hengerfej-problémát is lehetett előre látni, mert volt, hogy 100 alá nem akart lemenni a mutató, és ez nem a valóság volt...
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3552 Dátum: 2016.09.26 12:09:12 »
Mx5-nél szoktak A oszlopra rakni egy-egy extra műszert vízhőfoknak, olajnyomásnak, olajhőnek. Nem tudom az Avensis hogy nézne ki vele. :D

robitrodnav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3553 Dátum: 2016.09.26 12:29:40 »
Köszönöm a gyors válaszokat , infót !
Mint Bepi81 írta, nekem is fura volt vw-ből Toyotába ülni.Előző autóimban egyikben sem volt ilyen érezhetően gyors a fűtés beindulása, szinte a motor beindítása utáni percekben. Mint írtam korábban nem jellemző az extrém minusz , de ehhez az időjáráshoz kellemesen bemelegít pillanatok alatt. A hátsó lábtért is , amit a gyerek is élvez. Előtte kilométereket kellett megtennem mire érezhetően melegedett az utastér.
Egyébként túl vagyok 10ezer km-n , javarészt autópálya, erős német tempóval. Eddig hibamentesen, mondjuk nekem a könyöklő kicsit kemény. De azért imádom! 

Skylineworld

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3554 Dátum: 2016.09.26 23:47:25 »
Majd a koromszűrőre figyelj  meg a jó minőségű olajra és üzemanyagra! Érdemes lecserélni az olajat 8000-10000Km körül híd el meghálálja a vezérlés is! :) Az enyémbe már nincs PDF szűrő mert csak hibát okozna ki lett írva a számítógépből meg ki lett véve így sokkal kevesebbet fogyaszt az autó és vizsgán abszolút nincs jelentősége !