Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1375049 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1890 Dátum: 2013.01.20 20:47:42 »
Nincs személyes tapasztalatom, csak arra emlékszem, hogy néhány év szintén győztes volt vmi nagyon durva tesztben ahol az akuk fele - köztük az Exide is- már az első körben kiesett. Én is szívesen kipróbáltam volna, de végül nem volt rá szükségem.

Az A és a B verzió nem azonos felhasználásra készült, két teljesen különböző kategória!

B verziónak nagyobb az indítóárama, ezért jött a képbe.
http://www.moll-batterien.de/produkte/pkw_uebersicht_en.html
Bár manapság mar a start-stop-os Diesel sem ritkaság, sőt....

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1891 Dátum: 2013.01.22 13:34:44 »
Befecskendezöt hol érdemes tisztítani / felújítani ?  :helpsmilie:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1892 Dátum: 2013.01.23 14:51:36 »
Befecskendezöt hol érdemes tisztítani / felújítani ?  :helpsmilie:

Nagy a csend...
Pedig ez engem is érdekelne!
Nincs még bajom a motorral, de tudom, hogy a befecskendezők problémásak lehetnek (a nagynyomású szivattyú két darab nyomásszabályzó szelepje és a kettőstömegű lendkerék mellett), ezért kicsit körüljárom a témát. Szakszervizes árakat nem tudok, de gyári Toyota nyomásszelepeket találni már 70-80e / pár áron, a lendkerék kuplunggal együtt megáll 150e körül + munkadíj (utángyártott, de nézegetem a kiváltó szetteket is). A befecskendezőkre még nem kezdtem el telefonálgatni.
Több helyen bele lehet futni hirdetésekbe, ahol felújítást vállalnak/felújítottat árulnak itthon és külföldön egyaránt, de amíg nincs konkrét tapasztalata vkinek, addig ez mind lutri lehet.
És hát a felújítás technológiája is kérdéses (sajnos nem a Denso csúcsterméke lett ez a befecskendező rendszer: http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/crinjektor.html, az itt leírtak nyilván nem szentírásként kezelendők, de támpontot adhat, másrészről viszont a Bosch tényleg nem lehet rossz, ha már ő is ezt mondja és japán autóba is építették: http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/18/sok_kicsi_egyre_megy/)
Szóval én is várom az esetleges tapasztalatokat.
Egyébként neked miért kell felújítani? Mi a kórtörténet? Szerintem sokunkat érdekelne!

Üdv:
BF

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1893 Dátum: 2013.01.23 15:54:55 »
Ma'r tavaly télen jártam úgy vele hogy nem akart indulni. Önindító teker, se kép se hang..., mintha nem kapna gazolajat. Motorháztető fel, SCV megkopogtat, visszaül, indít, "minden" OK.
Toyota szervizben ajánlottak tisztítást 10e HUF körül -> no garancia, vagy SCV csere: 70k HUF + ne'mi munkadíj => 1 év garancia. Anno "megoldottam" egy flakon ProTec-el.

A probléma kb. 2-3 hete jelentkezett megint. Nagyon sokáig kellett önindítózni mire beindult. Meleg motornál meg kb. 3-4x annyi ideig.  Amíg be nem indult, furcsán darabosan járt, mintha csak 3 henger menne. Ebből gondoltam a befecskendezőre!
Akksi, önindító, izzógyertyák mind rendben.

Néha, ha el is indult, nem volt ereje a motornak. CheckEngine nem világított de kb. 20LE-s volt, 2000 1/min föle nem forgott padlón se. Leállít-> újraindít: probléma "megoldva"
A probléma tegnap odáig fajult hogy, alapjáraton kb 30-al forgalomban gurulva egyszer csak leállt. Leállít-> önindítóz: semmi! Be kettesbe, kuplungról le: elindult!
Na itt világosodtam meg hogy nem nyom eleget a gazolaj szivattyú.

pénteken cserelik a nyomásszabályozó szelepeket Toyotanal. Meglátjuk utána mi lesz....
Ami tavaly te'len 70k HUF volt ugyanitt, és 200€ körül kapható kereskedelmi forgalomban (Gyari Denso!), az a Toyotanal most 114 ezer HUF.   :censored:

Ahogy észrevettem -attól függetlenül hogy ez típushiba- a gázolaj minősége erősen befolyásolja a probléma előfordulását.
A kipufogógáznak most olyan szaga van mintha Biodieselt tankoltam volna, pedig nem...

Találtam egy ilyen ultrahangos megoldást is a problémára  :eek:


lendkereket & kuplungot én itt vettem:
http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/clutch-kit/?336820250&1&84767b93ddef1479274425aefb208ed55659c5a4&000134
http://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-parts/car-transmission/clutch-and-associated-parts/clutch-kit/?641821500&1&934f5a3c47dbca50045f43d43113c2a6566201d0&000069


Itt meg felújított befecskendező, talán nem lesz rá szükségem...:
http://www.dieseljones.co.uk/common-rail-injectors/toyota-common-rail-diesel-injectors/toyota-previa-common-rail-diesel-injectors/toyota-previa-1cd-ftv-d4d-01-2000-denso-common-rail-diesel-injector-095000-0570.html


Üdv.

Z.





'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1894 Dátum: 2013.01.23 17:15:49 »
Nagyon köszönöm a részletes leírást és a linkeket.

Nincs tapasztalatom, meg nem is vagyok szervizes, de az SVC hibás működése nem generál hibakódot a túl alacsony/nem megfelelő RAIL nyomás miatt (ez logikusan "check engine" lámpát is gyújtana ilyenkor)? Amiből ugye következne a szelep(ek) hibája. Ekkor csere és öröm, bódottá. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy a Toyotások nem mondták biztosra, hogy az SVC csere után jó lesz?
Egyébként a csere nem egy nagy hűűűha:


(Érdekességképpen nem tudja valaki, hogy miért alkalmaznak 2 db szelepet, illetve, hogy ezek pontosan miként szabályozzák a közös cső nyomását? Gondolom ez még nem igényoldali RAIL nyomás szabályzás, de akkor miért kell két darab szab. szelep?)

Szerencsére a kettőstömegű lendkereket még éppen az előző tulaj cseréltette, ezzel talán(!) nálam nem lesz gond, csak szeretem tudni, hogy mennyi az annyi, ha mégis. Aktuálisan az áron meglepődni sokkal rosszabb...

Üdv:
BF

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1895 Dátum: 2013.01.26 11:57:51 »
Nagyon köszönöm a részletes leírást és a linkeket.

Nincs tapasztalatom, meg nem is vagyok szervizes, de az SVC hibás működése nem generál hibakódot a túl alacsony/nem megfelelő RAIL nyomás miatt (ez logikusan "check engine" lámpát is gyújtana ilyenkor)? Amiből ugye következne a szelep(ek) hibája. Ekkor csere és öröm, bódottá. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy a Toyotások nem mondták biztosra, hogy az SVC csere után jó lesz?
Egyébként a csere nem egy nagy hűűűha:


(Érdekességképpen nem tudja valaki, hogy miért alkalmaznak 2 db szelepet, illetve, hogy ezek pontosan miként szabályozzák a közös cső nyomását? Gondolom ez még nem igényoldali RAIL nyomás szabályzás, de akkor miért kell két darab szab. szelep?)

Szerencsére a kettőstömegű lendkereket még éppen az előző tulaj cseréltette, ezzel talán(!) nálam nem lesz gond, csak szeretem tudni, hogy mennyi az annyi, ha mégis. Aktuálisan az áron meglepődni sokkal rosszabb...

Üdv:
BF

.....SCV csere sem segített, úgyhogy ismét a régivel megy!
Csere előtt kertem egy hibakód olvasást, hátha közelebb visz a megoldáshoz. Szervizes nézi a gépet: -Nincs itt SCV hibakód, de a csere biztosan segíteni fog. Ellenben van itt egy főtengely jeladó hiba. (Amit egyből ki is törölt. P0335)

Szervizes SCV csere után: -Hat ez nem segített úgyhogy visszaraktuk a régit. Indításkor visszaírta a P0335-öt, úgyhogy rossz az ÖNINDITOOOO!!!!  :eek:

Mondom neki 2 hete rakattam vissza a gyárit, amit előtte felújítattam (behúzó, bendix, csapagyak, perselyek voltak a számlán) mert én is azt hittem hogy az utángyártott kb. 15 hónapos önindító (Ár: 90€) kezdi elveszíteni fiatalos lendületet. A régi-ujjal is ugyanezeket a tüneteket produkálta.

Szervizes: -Akkor megtisztítjuk meg a jeladót hátha fémforgács van rajta és nem érzékel jól.

Na természetesen ez sem segített.
Mondom neki: -Ha az ECU-ban főtengely jeladó hiba van, akkor cseréljük ki a jeladót!
Sz.: - Nem az nem szokott elromlani.....  [röhög], de keresünk valami jobb utangyartott öninditot.
Z.: -Es az mennyibe fog fajni?
Sz.:-70-90e HUF között.

Hogy esetleg oszcilloszkóppal megnéztek volna hogy a jeladó jó-e?! Ha igen, ugyanez a jel van-e a vezetek másik végén az ECU-nal is?! Na olyan nem történt....
Pedig szerintem ez nekik is megvan:
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1AZ-FSE%20(AZT220)/1AZ-FSE%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Jul.%202000%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM783)/07_DIAGNOSTICS.pdf

!!! DI-75-töl kezdödöen !!!

Hétfőn csekkolom hogy ez:
http://www.ebay.de/itm/OEM-Nockenwellensensor-neu-Kurbelwellensensor-Toyota-Diesel-D-4D-Lexus-RX-/160950509346?pt=DE_Autoteile&hash=item257965df22
jó-e hozza'. Ha igen: csere!

Folyt köv......

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1896 Dátum: 2013.01.26 19:33:13 »
Érdekes szervizes. Mondhatjuk, hogy a diagnosztika nem az erőssége...

Mindenesetre a manual elég egyértelmű diagnosztikát ír, azt ellenőrizni kéne mindenképp.

Az érdekes az, hogy ha szar a szenzor, akkor az produkálhat olyan jelenséget, amit fentebb írtál (szerintem). Ugyanis, az a szenzor érzékeli a főtengely szögsebességét, szöggyorsulását. benzines autóknál az égés minőségére, kimaradására is ez a szenzor figyelmeztet, mert ha adott henger munkaütemében vmi nem frankó, akkor az nem megfelelő szöggyorsulást fog okozni a főtengelyen. Gondolom ez dízelnél sincs másképp, következésképp, ha nem jó, tartományon kívüli jelet ad, akkor az ECU letilthatja a befecskendezést (benzineseknél a gyújtótrafók kivezérlését is). Emiatt nem indul, adott esetben menet közben leáll.

Itt sok más mellett egy konkrét jeladó probléma bemutatása benzines autónál, ahol a diagnosztika nem is jelezte a hibát:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/01/09/kilenc_hiba_kilenc_alkatresz/

A menet közbeni leállást hogyan magyarázta a szervizes az önindítóval?

Szerintem, jó helyen keresgélsz, ha előbb szenzort ellenőrzöd... Szerintem...:)

Kicsit az önindítóhoz kapcsolódik:
Az én márkaszervizben is dolgozó, kilencvenes évek elejétől Toyotákkal foglalkozó szakim mesélte, hogy a D-4D tényleg érzékeny az önindítóra. Volt egy konkrét kuncsaftja, akinek hidegen is sokáig kellett köszörülni míg beindult, melegen meg még annál is tovább. Ők is önindítóra gyanakodtak először, mert ha az omiinózus főtengely jeladó nem érzékel elég szögsebességet, akkor egyszerűen nem vezérel ki befecskendezést. Az akksi pár hónapos volt, tehát felújították az önindítót (ami egyébként rá is fért). Ettől még nem lett tökéletes a helyzet. Ekkor az akkumulátort is leellenőrizték és kiderült, hogy cellazárlatos. Egy garanciális csere megoldotta a dolgot. Itt a két hiba együtt okozta a problémát, nálad is lehet hasonló a szenzorral és valami mással.

(Se autószerelő, sem pedig gépész, vagy  technikus nem vagyok, csak az innen-onnan hozzáférhető információkból okoskodok. Kérlek a véleményem eszerint kezeld!)

Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1897 Dátum: 2013.01.26 21:37:12 »
Visszaolvastam a korábbi írásod a hibajelenségekről. Az egyenetlen motorüzem esetén is lehet nem megfelelő a szöggyorsulás (háromhengerezés), de a diagnosztikai leírásban nem említi, hogy ez a P0335 hibakód utalna ilyesmire. Ott szigorúan a szenzort, a kábelezést és esetleg az ECU-t említi, mint hibaforrást.

Egyébként visszatérve a szerelőhöz: Nyilván, aki sokat javít ilyen autókat, annak egyértelmű lehet, hogy egy adott hibakódhoz milyen meghibásodás tartozik, mert esetleg már vagy ötször végigsz..pta a hibafeltárást, ami mindig egy bizonyos alkatrészhez vezetett, ami nem is kapcsolódik szorosan a hibakódhoz.

Másrészről, a sose romlik el és a nem szokott elromlani között nagy a különbség. Ha nem romlik el valami, akkor azt nem is szokták árulni, vagy csak drágán, nehezen hozzáférhetően, csak a márkaszervizen keresztül. Ez a jeladó meg van jócskán az aftermakrt-on is, szóval romlékony lehet. Vaslogika? Az ám ;)!!

Annyit még megtudtam, hogy az SCV szelep(ek) nem nyomásszabályozó szelep(ek), hanem hozamszabályzást végez(nek). Ezek feladata, hogy a RAIL csőbe csak a szükséges mennyiségű gázolaj jusson.  A RAIL nyomást a cső végén lévő szelep szabályozza, úgy hogy a visszatérő ágba elengedi a felesleges gázolajmennyiséget.

Várom a fejleményeket!

Üdv:
BF


protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1898 Dátum: 2013.02.01 09:29:25 »
Igy indul most hidegen:
http://dl.dropbox.com/u/92798859/VID_20130131_180643.mp4

holnap főtengely jeladó csere.
Érdekes hogy amíg be nem indul, csak az önindító forgatja addig a fordulatszámmérő nullán áll. Ez másnál is így van?

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1899 Dátum: 2013.02.01 10:32:01 »
Igy indul most hidegen:
http://dl.dropbox.com/u/92798859/VID_20130131_180643.mp4

holnap főtengely jeladó csere.
Érdekes hogy amíg be nem indul, csak az önindító forgatja addig a fordulatszámmérő nullán áll. Ez másnál is így van?

Hát, a videóból nem sok minden derül ki, kicsit tompák zavarosak a hangok ahhoz, hogy jól lehessen hallani. Megpróbálom leírni, hogy én mit látok, aztán javíts ki ha tévedek:
- izzítás után indítózol, majd nagyon beremeg a motor, még mindig indítózol és egyszer csak beindul rendesen. Magyarul hosszan indítasz, közben 1-2 henger be is indul, majd további indítózásra a többi is.
Az én autómnál már egy ideje figyelem, hogy hogyan indít, mert a típust vásárlás előtt nézegetve feltűnt, hogy ennél a motornál mintha egy leheletnyit többet kellene indítózni, mint más márkák hasonló korú CR motorjainál (pláne az újabbaknál!) Nálam az indítási úgy néz ki, hogy izzítás, majd indítózáskor egy hosszabb kompresszió ütem, majd 3 rövid és indul is (zeneileg kifejezve kb.: Táá-ti-ti-ti vrumm). Saját videót nem tudok prezentálni, de valahogy így:

Egy jól karbantartott 20 éves japán szívódízel még 350e km felett is 1-2 komprimálásra indul, itt áll kint a parkolóban (Nissan Sunny '92 2.0 D). Ehhez képest nekem furcsa volt a 4 sűrítési ütem, de igazából megszoktam és a magyarázata is van: A nagynyomású oldalon idő kell, hogy a szivattyú előállítsa a befecskendezéshez szükséges nyomást (bár kérdés, hogy miért nem tartja meg eleve?), amíg nincs meg egy minimum, addig az EDC nem fog befecskendezést kivezérelni. Ez vonatkozik egy minimális főtengelyfordulatra is. Ehhez pedig kell az nagyjából 2 motorfordulat.

Érdekességképp megjegyezném, hogy a videód nem igazi hidegindítás volt, vagy valami baj van az izzítással! Ugyanis lemérve nem volt 2 sec sem az izzítás visszajelzőjének világítási ideje, ami a gyári táblázat szerint 30 C°-nál is magasabb hűtővíz-hőmérséklet esetén lehetséges. Mivel mostanság errefelé nem volt ilyen meleg, arra következtetek, hogy a nem volt ez igazi hidegindítás. Ha viszont tényleg reggeli első indítás volt, akkor az izzítás környékén is szét kellene nézni, esetleg előmelegítőd van? Referenciatáblázat (Pre-heating system, 1. grafikon): http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/15_STARTING.pdf
A fentebb linkelt videós -17C°-os indításkor az izzítólámpa hozza az elvárható 6 s-es időt.

nem gondolom, hogy baj lehet az izzítással, írtad is korábban, rendben van csak feltűnt.

A fordulatszámmérő nálam is pontosan így működik: csak a beindulás pillanatában ugrik fel nulláról, addig állva marad.

Az viszont érdekes lehet (ha tényleg úgy is van), hogy miért indul be 1-2 henger hamarabb, illetve megfordítva: miért nem indul be csak késve a maradék 1-2 henger? Sok mindentől függhet: és itt jönne az a diagnosztika, amit a szerelő nagyvonalúan kihagy:

- főtengely jeladó kimérése szkóppal indítózáskor, üzemeltetéskor. Kideríteni, hogy ez ok vagy csak okozat. (Ettől indul rosszul az autó, vagy a rossz indulástól generálódik a hibaüzenet.)
- ehhez képest a befecskendezési idők megjelenítése (helyesen vannak-e kivezérelve a szelepek, egyáltalán voltak-e?)
- járásegyenlőtlenség vizsgálata indítózáskor, rendes üzemben, hogy valóban nehezebben indul/jár-e 1-2 henger, míg a többi már javában üzemel.
- annak kiderítés, hogy mely hengerek ezek
- ha a fentiek nem adnak eredmény, akkor befecskendezők bemérése tisztítása (lehet, hogy az alapjárat/indítózáshoz tartozó alacsony rail nyomáson nem megfelelő 1-2 szelep áteresztése, porlasztási képe)
- stb.

Egy modern CR dízel szabályzási rendszere bizony nem egyszerű, alkatrészek cseréjével lehet hibákat javítani, de a tipikus hibákon kívül nem sok esélye van az embernek, hogy pont beletalál abba, ami valódi okozó.

A fent leírtak egy a témában egyáltalán nem tapasztalt ember gondolatai, kéretik eszerint kezelni!

Üdv:
BF

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1900 Dátum: 2013.02.02 21:33:45 »

Megérkezett!!! (Avensis 2.2 D-CAT Premium Silver /nem D4D/) Egyszerűen GYÖNYÖRŰ!!! Itt lehet megnézni akit érdekel: www.box.com/avensisdcat2013

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1901 Dátum: 2013.02.03 02:47:24 »
Gratula  :clap: Blokkolnam  ;) Valoban gyonyoru, kivul-belul  :yes: Sok-sok balesetmentes km-t!


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1902 Dátum: 2013.02.05 08:41:03 »
Megérkezett!!! (Avensis 2.2 D-CAT Premium Silver /nem D4D/) Egyszerűen GYÖNYÖRŰ!!! Itt lehet megnézni akit érdekel: www.box.com/avensisdcat2013

Gratulálok!.... de ez nem fehér?...

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1903 Dátum: 2013.02.05 13:59:48 »
Abszolút fehér....a Premium Silver a felszereltség és belső betét színét takarja!  ;)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1904 Dátum: 2013.02.07 20:50:42 »
Megérkezett!!! (Avensis 2.2 D-CAT Premium Silver /nem D4D/) Egyszerűen GYÖNYÖRŰ!!! Itt lehet megnézni akit érdekel: www.box.com/avensisdcat2013


Appám ebbe boldog lesz a tköd, parádés portéka, vigyázz rá.  :clap: :clap: :clap: :clap:

18 as kerekek alatta ?
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 20:54:21 írta Egükém »