Igy indul most hidegen:
http://dl.dropbox.com/u/92798859/VID_20130131_180643.mp4
holnap főtengely jeladó csere.
Érdekes hogy amíg be nem indul, csak az önindító forgatja addig a fordulatszámmérő nullán áll. Ez másnál is így van?
Hát, a videóból nem sok minden derül ki, kicsit tompák zavarosak a hangok ahhoz, hogy jól lehessen hallani. Megpróbálom leírni, hogy én mit látok, aztán javíts ki ha tévedek:
- izzítás után indítózol, majd nagyon beremeg a motor, még mindig indítózol és egyszer csak beindul rendesen. Magyarul hosszan indítasz, közben 1-2 henger be is indul, majd további indítózásra a többi is.
Az én autómnál már egy ideje figyelem, hogy hogyan indít, mert a típust vásárlás előtt nézegetve feltűnt, hogy ennél a motornál mintha egy leheletnyit többet kellene indítózni, mint más márkák hasonló korú CR motorjainál (pláne az újabbaknál!) Nálam az indítási úgy néz ki, hogy izzítás, majd indítózáskor egy hosszabb kompresszió ütem, majd 3 rövid és indul is (zeneileg kifejezve kb.: Táá-ti-ti-ti vrumm). Saját videót nem tudok prezentálni, de valahogy így:
Egy jól karbantartott 20 éves japán szívódízel még 350e km felett is 1-2 komprimálásra indul, itt áll kint a parkolóban (Nissan Sunny '92 2.0 D). Ehhez képest nekem furcsa volt a 4 sűrítési ütem, de igazából megszoktam és a magyarázata is van: A nagynyomású oldalon idő kell, hogy a szivattyú előállítsa a befecskendezéshez szükséges nyomást (bár kérdés, hogy miért nem tartja meg eleve?), amíg nincs meg egy minimum, addig az EDC nem fog befecskendezést kivezérelni. Ez vonatkozik egy minimális főtengelyfordulatra is. Ehhez pedig kell az nagyjából 2 motorfordulat.
Érdekességképp megjegyezném, hogy a videód nem igazi hidegindítás volt, vagy valami baj van az izzítással! Ugyanis lemérve nem volt 2 sec sem az izzítás visszajelzőjének világítási ideje, ami a gyári táblázat szerint 30 C°-nál is magasabb hűtővíz-hőmérséklet esetén lehetséges. Mivel mostanság errefelé nem volt ilyen meleg, arra következtetek, hogy a nem volt ez igazi hidegindítás. Ha viszont tényleg reggeli első indítás volt, akkor az izzítás környékén is szét kellene nézni, esetleg előmelegítőd van? Referenciatáblázat (Pre-heating system, 1. grafikon):
http://avensis.org.ru/Manual/Toyota%20Avensis%20T22%20Repair%20Manual/Repair%20Manual/ENGINES%20+%20AUTO.TRANS/1CD-FTV%20(CDT220)/1CD-FTV%20engine,%20for%20vehicles%20from%20Aug.%201999%20to%20Dec.%202002%20production%20(RM697)/15_STARTING.pdfA fentebb linkelt videós -17C°-os indításkor az izzítólámpa hozza az elvárható 6 s-es időt.
nem gondolom, hogy baj lehet az izzítással, írtad is korábban, rendben van csak feltűnt.
A fordulatszámmérő nálam is pontosan így működik: csak a beindulás pillanatában ugrik fel nulláról, addig állva marad.
Az viszont érdekes lehet (ha tényleg úgy is van), hogy miért indul be 1-2 henger hamarabb, illetve megfordítva: miért nem indul be csak késve a maradék 1-2 henger? Sok mindentől függhet: és itt jönne az a diagnosztika, amit a szerelő nagyvonalúan kihagy:
- főtengely jeladó kimérése szkóppal indítózáskor, üzemeltetéskor. Kideríteni, hogy ez ok vagy csak okozat. (Ettől indul rosszul az autó, vagy a rossz indulástól generálódik a hibaüzenet.)
- ehhez képest a befecskendezési idők megjelenítése (helyesen vannak-e kivezérelve a szelepek, egyáltalán voltak-e?)
- járásegyenlőtlenség vizsgálata indítózáskor, rendes üzemben, hogy valóban nehezebben indul/jár-e 1-2 henger, míg a többi már javában üzemel.
- annak kiderítés, hogy mely hengerek ezek
- ha a fentiek nem adnak eredmény, akkor befecskendezők bemérése tisztítása (lehet, hogy az alapjárat/indítózáshoz tartozó alacsony rail nyomáson nem megfelelő 1-2 szelep áteresztése, porlasztási képe)
- stb.
Egy modern CR dízel szabályzási rendszere bizony nem egyszerű, alkatrészek cseréjével lehet hibákat javítani, de a tipikus hibákon kívül nem sok esélye van az embernek, hogy pont beletalál abba, ami valódi okozó.
A fent leírtak egy a témában egyáltalán nem tapasztalt ember gondolatai, kéretik eszerint kezelni!
Üdv:
BF