Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1375167 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1875 Dátum: 2012.12.13 09:05:26 »
Sziasztok!
Nem régen vettem egy 2006-os Avensis 2,2 D4D-t. Amit mostanság, a hideg beköszöntével tapasztaltam, hogy egyesből másodikba váltáskor szinte beragad a váltó. Kisebb rántással tudom kivenni sebességből. Ugyanakkor másodikba is nehezen tudom kapcsolni. Lehet, hogy gond van a kuplungommal? Vagy pusztán a hideg okozza?

Szia, hasonló kocsimmal hasonló gonddal küszködtem. Kétszer cseréltem 15 ezrenként, majd átálltam a 30 ezrenkénti váltóolaj cserére és megszűnt a jelenség. Arra figyelj, hogy nem egyik napról a másikra, hanem fokozatosan javul majd a helyzet. Nekem szépen lassan jött helyre, mostmár mínusz 10-ben is olyan mint a vaj.

Kiss Sándor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1876 Dátum: 2012.12.13 19:28:24 »
Szia!Először is köszönöm a reagálást. Létezik, hogy 17000Ft az olaj? Valaki ennyiért ajánlotta. Gondolom ez gyári olaj lehet. De, hogy milyen típusú olaj kell bele, azt nem tudom, így nem is ellenőrizhetem le, hogy reális vagy sem.

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1877 Dátum: 2012.12.13 23:41:21 »
Szia!Először is köszönöm a reagálást. Létezik, hogy 17000Ft az olaj? Valaki ennyiért ajánlotta. Gondolom ez gyári olaj lehet. De, hogy milyen típusú olaj kell bele, azt nem tudom, így nem is ellenőrizhetem le, hogy reális vagy sem.

Előkerestem a számlá(ka)t:
bruttó 5120 Ft volt literje, 2,5 liter kell a váltóba, így 12800 volt márkaszervizben a gyári. Pontos típust nem tudom.

CPL

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1878 Dátum: 2012.12.14 19:39:55 »
Saját tapasztalatom szerint négy (4) dolgot lehet tenni a nemkívánatos fehér füst ellen.
1. Csak és kizárólag minőségi gázolajat tankolj! Törekedj az alacsony kén, vagy a kénmentes gázolaj használatra. Szupermarket gázolaj kerülendő!
2. Tisztíttasd vagy Te magad tisztítsd az EGR szelepet szervizintervallumonként. Ráérő, ügyes kezű, hideg és fagyos garázst szerető tulajdonosok maguk is eltudják végezni, nem egy komplikált művelet, egy-két óra alatt ráérősen, forralt bort kortyolgatva meg van. Nagy szerszámozottság sem kell hozzá.
Képes mankó ehhez itt: http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=106241&view=963979
3. Légtömegmérő legyen tiszta. Ez a levegőszűrő háztól jövő műanyag szívócső tetején két kis csillagfejű csavar oldásával kivehető, óvatosan tisztítandó.
4. Ha csak rövid utakon használod a gépet, soha vagy csak ritkán melegszik fel a kipufogó rendszer 650 celsiusfokra, tehát nem fogja magát kiégetni, mert nincs lehetősége. Olykor-olykor meg kell látogatni a vidéken élő nagymamát.  Az is megoldás, hogy meleg motor esetében, harmadik seb.fokozatban 10-15 percig 2500-3000 körüli fordulatszámot tartod. Ekkor lehetősége van felmelegedni és az öntisztítást is megtudja csinálni a részecskeszűrő. Ha nagyon füstöl már most, akkor ezt az égetést lehetőleg este végezd el, kevésbé forgalmas útszakaszon egyrészt a Toyota márkanév miatt, másrészt nem fognak annyian anyázni a hátad mögött.  :)
Segítheted a folyamatot avval is, hogy egy tank üa.-hoz, teszel olyan adalék anyagot, ami a részecskeszűrőt tisztítja (pl.: Forte DPF Cleaner, vagy JLM DPF Cleaner).
Jómagam mindkettőt használtam már, jó adalékok, segítettek és 15-20 ezrenként ismét megkínálom a gépet valamelyikkel.
Mikor kénmentes vagy alacsony kéntartalmú üa. használunk, akkor az üa. rendszer (adagoló, injektorok..stb) nem kap kielégítően jó kenést, a motorhang kissé keményebb dízeles lesz. Ezért én még pluszba adok neki egy "Wynn's Formula Gold Diesel System Treatment" adalékot vagy hasonlót amit lehet kapni. Ettől csendesebb, lágyabb hangja lesz a motornak, arról nem is beszélve, hogy sokkal jobb lesz a fogyasztása a gépnek.
Természetesen mikor a motorvezérlő elindítja (nyomáskülönbség szenzor adatai alapján) az égetési folyamatot, akkor az enyém is füstöl, látom a tükörből. Ennek időtartama egy-két perc vagy még annyi sem. Utána 600-700 km megint füstmentes. Úgy gondolom ez a normális, evvel együtt lehet élni, de ha folyamatosan ködbe borítja a mögöttünk lévő forgalmat .... az nem normális és nem elfogadható egy Toyotától.

Köszönet a részletes leírásért.
Az üzemanyagból csakis prémiumot tankolok, már vásárlás előtti fórumolvasgatásból kiderült ez, azóta tartom magam hozzá, valamint előző avensisemben (2.0-s alap dizel) megjártam az alap/olcsó dízellel, mert ráment 1-2 alkatrész még szerencse, hogy céges volt, bár nem örültek a számlának akkor se.
EGR szelepet magamnak tisztítani nem merem, nem vagyok annyira komoly műszaki ember; de a szervízben olajcserénél mindig leszedetem és kitakarítattom, még ha nem is szívesen teszik, dehát kifizetem.
Légtömegmérőt megpróbálom leszedni és tiszítani az talán még nekem is, de elvileg motorcserénél azt is rendberakták amikor kalibrálták a motort.
Igen, jellemzően rövid utakon megyek vele és havi egy "nagymama" látogatás van (250km-es túra); meg becsúszik kirándulások során 60-70km-es távok olyan 2 hetente, de csak rövid ideig érzem hatását. 2-3 nap után megint ráfog a dologra, bár szervízben nem a 3-asban 2500-300-es fordulatot mondták, hanem az 5-ösben 2400-2500 között 20-25 percet; mert elvileg akkor kapcsol be a katalizátorban egy "vészégetés" fokozat amikor intenzíven kiégeti. Ezt minden hosszabb távon megteszem; de lehet legközelebb a Te általad javasoltat próbálom meg.
Adalékanyagokat már sokat olvastam, de azért egy picit félek tőle, de ideje lesz kipróbálni úgy látszik. Tudtok esetleg segíteni, hogy itthon be lehet-e ezeket szerezni, vagy amazon, ebay, hasonló helyekkel próbálkozzak? Illetve van-e vele speckó eljárás azon kívül hogy tankolás előtt kell betölteni? Csak simán használom és megtörténik a jótékony hatása, vagy valami specifikus dolog is kell?

Annyi merült még fel, hogy van már itthon is 1-2 hely ahol már van CarbonClean technológia ami kifejezetten a részecskeszűrőben lerakódott szennyeződéseket tisztítja ki. Ha jól értem ez egy speckó rendszer amit rákötnek az autóra és innen kap speciális üzemanyagot ami áttakarítja a teljes rendszert részecskeszűrőtől katalizátorig. Van ezzel valakinek tapasztalata? Hatásfok, ár, kihez érdemes vinni Budapest és vonzáskörzetében?

Sajnos a Toyota márkanév már kevésbé hangzik olyan jól legalábbis az én szememben. Szeretem, imádom a gépet, de ez a második avensisem és mindkettővel volt komolyabb gond. Elsőt 3000km után váltócserét kapott (hibás összeszerelés miatt), 16 000km-nél légtömegmérő-csere, onnantól 5e-ként újra, nem tudta megmondani a szervíz, hogy mi hiba oka; a mostaninak pedig volt egy motorcseréje, meg egy katalizátor felújítása már. Arról nem is beszélve, hogy az ismerősi körben lévő 3 auris mindegyike túl volt legalább 1 kuplungcserén 60e km-ig. Még mindig jó autó és márka, de ez már több, mint balszerencse kategória. :( Ez sok mérget hoz és csökken a szerelem sajnos, pedig nagyon akarok hinni.

A mostani helyzet azért generál kevesebb mérget, mert a motor teljesítményén nem érzem azt a csökkenést amit tavaly télen amikor előjött a hengerfej-probléma és motorcserébe torkolott, de azért így sem örülök neki, hogy mögöttem lévők ködbe burkolóznak.

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1879 Dátum: 2012.12.14 23:26:09 »
Ezzel a fehér füsttel kapcsolatban azt vettem észre az elmúlt hetekben, hogy nekem akkor nyomja, ha még éppen nem üzemmeleg a motor.
Tehát mondjuk egy mínuszos reggelen elindulok, szépen kétezer körül tartva a fordulatszámot folyamatosan melegszik a víz és amikor a mutató közel vízszintes (de még nem teljesen) akkor nyomja. Aztán ha már meleg, elmúlik.
Ja és a füst borasztó büdös ráadásul.

Kiss Sándor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1880 Dátum: 2012.12.15 09:19:06 »
Előkerestem a számlá(ka)t:
bruttó 5120 Ft volt literje, 2,5 liter kell a váltóba, így 12800 volt márkaszervizben a gyári. Pontos típust nem tudom.
Hát akkor tényleg drága. Köszönöm a segítséget.

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1881 Dátum: 2012.12.15 11:20:31 »
Ezzel a fehér füsttel kapcsolatban azt vettem észre az elmúlt hetekben, hogy nekem akkor nyomja, ha még éppen nem üzemmeleg a motor.
Tehát mondjuk egy mínuszos reggelen elindulok, szépen kétezer körül tartva a fordulatszámot folyamatosan melegszik a víz és amikor a mutató közel vízszintes (de még nem teljesen) akkor nyomja. Aztán ha már meleg, elmúlik.
Ja és a füst borasztó büdös ráadásul.

Hogy szagolod meg a füstöt?  :eek:

Nekem is van fehér füst jelenség, a minuszokban előjött. Prémium dízelt tankolok, EGR tiszta, üzemanyagadalékot is használok. Nem vészes, de néha van.
Hány km-től jön ez elő a D-macskáknál?

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1882 Dátum: 2012.12.15 18:34:19 »
Köszönet a részletes leírásért.
Az üzemanyagból csakis prémiumot tankolok, már vásárlás előtti fórumolvasgatásból kiderült ez, azóta tartom magam hozzá, valamint előző avensisemben (2.0-s alap dizel) megjártam az alap/olcsó dízellel, mert ráment 1-2 alkatrész még szerencse, hogy céges volt, bár nem örültek a számlának akkor se.
EGR szelepet magamnak tisztítani nem merem, nem vagyok annyira komoly műszaki ember; de a szervízben olajcserénél mindig leszedetem és kitakarítattom, még ha nem is szívesen teszik, dehát kifizetem.
Légtömegmérőt megpróbálom leszedni és tiszítani az talán még nekem is, de elvileg motorcserénél azt is rendberakták amikor kalibrálták a motort.
Igen, jellemzően rövid utakon megyek vele és havi egy "nagymama" látogatás van (250km-es túra); meg becsúszik kirándulások során 60-70km-es távok olyan 2 hetente, de csak rövid ideig érzem hatását. 2-3 nap után megint ráfog a dologra, bár szervízben nem a 3-asban 2500-300-es fordulatot mondták, hanem az 5-ösben 2400-2500 között 20-25 percet; mert elvileg akkor kapcsol be a katalizátorban egy "vészégetés" fokozat amikor intenzíven kiégeti. Ezt minden hosszabb távon megteszem; de lehet legközelebb a Te általad javasoltat próbálom meg.
Adalékanyagokat már sokat olvastam, de azért egy picit félek tőle, de ideje lesz kipróbálni úgy látszik. Tudtok esetleg segíteni, hogy itthon be lehet-e ezeket szerezni, vagy amazon, ebay, hasonló helyekkel próbálkozzak? Illetve van-e vele speckó eljárás azon kívül hogy tankolás előtt kell betölteni? Csak simán használom és megtörténik a jótékony hatása, vagy valami specifikus dolog is kell?

Annyi merült még fel, hogy van már itthon is 1-2 hely ahol már van CarbonClean technológia ami kifejezetten a részecskeszűrőben lerakódott szennyeződéseket tisztítja ki. Ha jól értem ez egy speckó rendszer amit rákötnek az autóra és innen kap speciális üzemanyagot ami áttakarítja a teljes rendszert részecskeszűrőtől katalizátorig. Van ezzel valakinek tapasztalata? Hatásfok, ár, kihez érdemes vinni Budapest és vonzáskörzetében?

Sajnos a Toyota márkanév már kevésbé hangzik olyan jól legalábbis az én szememben. Szeretem, imádom a gépet, de ez a második avensisem és mindkettővel volt komolyabb gond. Elsőt 3000km után váltócserét kapott (hibás összeszerelés miatt), 16 000km-nél légtömegmérő-csere, onnantól 5e-ként újra, nem tudta megmondani a szervíz, hogy mi hiba oka; a mostaninak pedig volt egy motorcseréje, meg egy katalizátor felújítása már. Arról nem is beszélve, hogy az ismerősi körben lévő 3 auris mindegyike túl volt legalább 1 kuplungcserén 60e km-ig. Még mindig jó autó és márka, de ez már több, mint balszerencse kategória. :( Ez sok mérget hoz és csökken a szerelem sajnos, pedig nagyon akarok hinni.

A mostani helyzet azért generál kevesebb mérget, mert a motor teljesítményén nem érzem azt a csökkenést amit tavaly télen amikor előjött a hengerfej-probléma és motorcserébe torkolott, de azért így sem örülök neki, hogy mögöttem lévők ködbe burkolóznak.

Én itt vásárolom ezeket a termékeket: www.ebay.co.uk  Olyan eladótól kell vásárolni, aki külföldre is postázza a termékeit. Nem tudom odahaza lehet e kapni ezeket vagy ehhez hasonlókat. Sajnos a Toyota márkanév errefelé is erősen megkopott. Az enyém Rav4 (2006 évjárat, 2.2 diesel D-Cat), használtan vettem tavaly nyáron. Az igazság az, hogy én a nagy fellépős, nagy nyomatékkal bíró, kocka alakú monstrumokat szeretem, mint a Nissan Patrol vagy a Jeep Commander. Előzőleg Mitsubishi Pajero-m volt. 19 évesen adtam el, de szomorú szívvel váltam meg tőle.  A családi béke kedvéért maradt a választás a Rav4-nél. Voltak problémák vele ... a fehér füst, sebességi fokozatok... főleg 1-2-3 nagyon nehezen volt kapcsolható, a kormánymű a mai napig nyiszorog kis sebességgel végrehajtott manővernél, parkolóba beállásnál. Itt sorra cserélte a szakszerviz a motorokat, túlzott olajfogyasztás miatt. A üa.fogyasztás meg sem közelíti a gyári értékeket, jóval többet fogyaszt ... 8-8,5. A szakszerviz itt tud minden problémáról és szó nélkül megcsinál mindent a kiterjesztett garanciába. Tavaly ősszel, mikor kezdődött a "füst szezon", olajcserére vittem be hozzájuk és kértem egy komputer frissítést. Kérdezte a munkafelvevő, hogy miért kérem, mi a baj? Mondom neki a füstölést, mire Ő mosolyog és bólogat. Mikor visszamentem a kocsiért, annyit mondott, hogy megcsinálták a frissítést, de azért néha tegyek egy tank üa.-hoz egy falkon Forte vagy BG244 adalékot. A számlán nem szerepelt a komputer frissítés. Az adalékot/kat csak simán öntsd bele az üa. tankba. Nincs semmi speciális teendőd ezen kívül.  Egy hónapja kaptam egy értesítést, hogy majd visszahívásra kerül sor a hátsó lengőkarok csavarjai miatt, de még nincs kidolgozva a munkafolyamat, majd értesítenek. A héten megint szóltak, hogy vigyem be a legközelebbi Toyotához, hogy megnézzék a csavarokat, most már tudják mi gond és hogyan lehet korrigálni ... átnéznék és elnézést is kérnek egyben a kellemetlenségért. Készségesek, segítőkészek, soha nem hajtanak el, hogy ..hát ez ilyen, evvel együtt kell élni...!
Ezért van még meg nekem is a Rav4. .... ha nem lenne ilyen a szervizháttér, már rég elcseréltem volna egy nagy böszme kocka 4x4-re. Én sem autópálya mellett lakom, rövid utakat kell megtennem (bevásárlás, iskola...stb) ezért én vettem egy kifogyasztású, benzines szaladgálós autót, kicsi pénzért a mindennapokra.

Adam85

  • Klubtag
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1883 Dátum: 2013.01.07 12:13:58 »
Én jelenleg a D4D Corollához is már a Castrol TDAt használom (http://olcsoolaj.superwebaruhaz.hu/item/74845), de a jelenlegi Passatomhoz is (Common Rail). De egy másik Passatban (PDTDi) például olyat produkált, hogy mióta ez az adalék megy bele nem eszi az olajat, előtte meg több mint 1 litert elevett olajcserék között... Nah mindegy, nagy csodát nem lehet várni ezektől szerintem (pl. csökkenő fogyasztásban, nagyobb teljesítményben nem hiszek), de rosszat nem tesz az biztos!

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1884 Dátum: 2013.01.20 13:06:03 »
Avensis 2.0 D4D 1CD-FTV motoros kocsivba milyen előírásoknak kell megfelelnie az olajnak? 0w-30as Castrol Edge-t nézegettem, valaki korábban azt ajánlotta.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1885 Dátum: 2013.01.20 13:29:25 »
Avensis 2.0 D4D 1CD-FTV motoros kocsivba milyen előírásoknak kell megfelelnie az olajnak? 0w-30as Castrol Edge-t nézegettem, valaki korábban azt ajánlotta.
B1 a gyári előírás
C2 meg a DPF-eshez
http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSchedules/avensis/final.pdf

Én is ezt adom neki. Szereti!   de annyira nem hogy, fogyasztani merjen belöle!!  :nono:
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.20 13:44:03 írta protko »

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1886 Dátum: 2013.01.20 18:48:39 »
Avensis 2.0 D4D 1CD-FTV motoros kocsivba milyen előírásoknak kell megfelelnie az olajnak? 0w-30as Castrol Edge-t nézegettem, valaki korábban azt ajánlotta.

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1887 Dátum: 2013.01.20 18:52:06 »
Nyugodtan mehet bele. Én 2.2 D-4D motorba ezt használom. 

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1888 Dátum: 2013.01.20 19:26:29 »
Van esetleg valakinek tapasztalata Moll akksikkal?

http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/autobatterien/2012_batterie_04.aspx?ComponentId=152921&SourcePageId=0
Ezt néztem ki a döglődő legalább 5 éves  75Ah-s Varta Blue E11 helyett.

esetleg B tervnek ezt:
http://www.grando.hu/moll-m3-plus-k2-75-ah-auto-akkumulator-jobb-1528184628

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1889 Dátum: 2013.01.20 20:29:13 »
Van esetleg valakinek tapasztalata Moll akksikkal? ...
Nincs személyes tapasztalatom, csak arra emlékszem, hogy néhány év szintén győztes volt vmi nagyon durva tesztben ahol az akuk fele - köztük az Exide is- már az első körben kiesett. Én is szívesen kipróbáltam volna, de végül nem volt rá szükségem.

Az A és a B verzió nem azonos felhasználásra készült, két teljesen különböző kategória!