Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1375011 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1860 Dátum: 2012.12.05 06:41:38 »
mivan-nak igaza van a kerékméret 215/55 R16 és nem /65  :yes:

TLantos

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1861 Dátum: 2012.12.05 14:41:14 »
Sziasztok,

Ritka vendeg vagyok, de remelem lesz otletelek.
T25 116LE D-4D
Az elmondasok szerint idonkent nem akar gyorsulni, aztan egyszercsak magara talal, es megindul, es ezzel egyidoben fustol is egy szepet.

Elso gondolatom szerint vagy az EGR kornyeken van valami dugulas, vagy szaraxik a legtomegmero.
De hatha itt nagyobb a tudasbazis :)

ddt500

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1862 Dátum: 2012.12.07 17:58:26 »
Minden ellenvetés ellenére a 2.2 D-CAT 177ló mellett döntöttem, elvileg márciusra lesz meg. Autópályára fogom sokat használni, így szerintem nem lesz gond... De mik is azok a problémák amik előfordulnak?!?!? Azt néztem, hogy a Toyota már 2003 óta nyomja ezt a D-CAT motort, kisebb nagyobb módosítgatásokkal....szóval ebből kiindulva mégsem lehet olyan nagyon rossz....de tudom hogy az új RAV4 már BMW diesel motorral jön....hááááát változik a világ!

Úgy tűnik 2.2D4D lesz belőle. ::)

Kiss Sándor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1863 Dátum: 2012.12.08 18:50:40 »
Sziasztok!
Nem régen vettem egy 2006-os Avensis 2,2 D4D-t. Amit mostanság, a hideg beköszöntével tapasztaltam, hogy egyesből másodikba váltáskor szinte beragad a váltó. Kisebb rántással tudom kivenni sebességből. Ugyanakkor másodikba is nehezen tudom kapcsolni. Lehet, hogy gond van a kuplungommal? Vagy pusztán a hideg okozza?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1864 Dátum: 2012.12.08 20:44:56 »
Váltóolajcsere? Próbáld meg!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1865 Dátum: 2012.12.08 22:07:29 »
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hogy hogyan lehet a T25-be az órát be állítani?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1866 Dátum: 2012.12.08 22:33:36 »
Hát ha jól emlékszem, hosszan kell nyomni azt a gombot, ami a fedcompnál van. Amikor elengeded, elkezd villogni, amin tudsz állítani. Ha néhány mp-ig nem történik semmi, vagy magától vált a következőre, vagy abbahagyja a villogást.
music     

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1867 Dátum: 2012.12.08 22:40:56 »
Köszi! Megpróbálom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1868 Dátum: 2012.12.08 22:42:59 »
Sziasztok!
Nem régen vettem egy 2006-os Avensis 2,2 D4D-t. Amit mostanság, a hideg beköszöntével tapasztaltam, hogy egyesből másodikba váltáskor szinte beragad a váltó. Kisebb rántással tudom kivenni sebességből. Ugyanakkor másodikba is nehezen tudom kapcsolni. Lehet, hogy gond van a kuplungommal? Vagy pusztán a hideg okozza?
mielőtt elindulsz, próbáld végig 1-3-ig a fokozatokat, majd visszafelé is, hátha csak ennyi kell neki. Ha ez hatástalan, és régen volt váltóolaj cserélve, akkor itt az ideje...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1869 Dátum: 2012.12.09 15:21:52 »
A bitang kinézetre már én is kiváncsi vagyok. Néztem egyet most fehérben ugyanezzel a Prémium felszereltséggel, gyári 18as kerekekkel....hááát előről elég morcos... :D Az adalékkal úgy vagyok, hogy rosszat biztosan nem tesz, erre már nekem bizonyíték az utóbbi 100e+ km...így maradok a használatánál!Nagyon várom már, de február végére érkezhet meg legkorábban... Akkor jelentekezem a képekkel!

Osztom nézeted, egy jól eltalált dízel adalék csak előnyére válhat a technikának.

Én is használok minden tankolásnál.  :clap: :clap:

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1870 Dátum: 2012.12.09 17:36:15 »
Szia Egükém!

Milyen adalékot használsz? A Spuriról mi a vélemény?

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1871 Dátum: 2012.12.09 20:23:31 »
http://aruhaz.vtx.hu/?mod=reszlet&tid=1054&oldal=1
Kizárólag ezt használom, mind a dizel mind benzines változatát.
Lényeg, hogy a használatos adalék valamilyen szinten kondicionálja az üzemanyagot, esetleg kenést javít, égést tökéletesít.
Ezeket szempontokat figyelembe véve nagy a választék a piacon.

Kiss Sándor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1872 Dátum: 2012.12.09 21:21:19 »
Váltóolajcsere? Próbáld meg!

Ok. Köszönöm a tanácsot.

Kiss Sándor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1873 Dátum: 2012.12.09 21:30:45 »
mielőtt elindulsz, próbáld végig 1-3-ig a fokozatokat, majd visszafelé is, hátha csak ennyi kell neki. Ha ez hatástalan, és régen volt váltóolaj cserélve, akkor itt az ideje..

Köszönöm.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1874 Dátum: 2012.12.11 23:44:29 »
nekem is elindult a héten. Ezért is kérnék egy kis véleményezést. 2 éve vettem, 190e km-nél járok, tavaly télen ugyanezt produkálta, mire tavasz lett a hengerfejes probléma miatt megkapta az új motort. Kb. 3 hete voltam bennt ellenőrzésen újra, csak arra ment a füst amerre kell, gyári adatokon belül volt minden, szervíz azt mondta normális a füstölés, de akkor még csak 1-2 naponta pöffentett párat. Ehhez képest az elmúlt két napban folyamatosan fehéren füstölök. Igyekszek figyelni, hogy amíg nem meleg ne hajtsam meg, leállításnál járatom/pihentetem ahogy kell. Alapvetően napi járásra használom, 2 hetente jut el hosszabb távra, de a munkaidőm, meg az útvonal miatt a napi 2x15 kmt nem dugóban araszolom, csak a lámpák fognak meg.
Tudtok valami bővebbet mondani erről a füstről? A szakszervízben csak hümmögnek rá, hogy normális, meg a katalizátor dolgozza ki magát, nem kell aggódni, de azért csak aggaszt a dolog.
Lehet vele valamit kezdeni, vagy ezzel együtt kell élni?

Saját tapasztalatom szerint négy (4) dolgot lehet tenni a nemkívánatos fehér füst ellen.
1. Csak és kizárólag minőségi gázolajat tankolj! Törekedj az alacsony kén, vagy a kénmentes gázolaj használatra. Szupermarket gázolaj kerülendő!
2. Tisztíttasd vagy Te magad tisztítsd az EGR szelepet szervizintervallumonként. Ráérő, ügyes kezű, hideg és fagyos garázst szerető tulajdonosok maguk is eltudják végezni, nem egy komplikált művelet, egy-két óra alatt ráérősen, forralt bort kortyolgatva meg van. Nagy szerszámozottság sem kell hozzá.
Képes mankó ehhez itt: http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=106241&view=963979
3. Légtömegmérő legyen tiszta. Ez a levegőszűrő háztól jövő műanyag szívócső tetején két kis csillagfejű csavar oldásával kivehető, óvatosan tisztítandó.
4. Ha csak rövid utakon használod a gépet, soha vagy csak ritkán melegszik fel a kipufogó rendszer 650 celsiusfokra, tehát nem fogja magát kiégetni, mert nincs lehetősége. Olykor-olykor meg kell látogatni a vidéken élő nagymamát.  Az is megoldás, hogy meleg motor esetében, harmadik seb.fokozatban 10-15 percig 2500-3000 körüli fordulatszámot tartod. Ekkor lehetősége van felmelegedni és az öntisztítást is megtudja csinálni a részecskeszűrő. Ha nagyon füstöl már most, akkor ezt az égetést lehetőleg este végezd el, kevésbé forgalmas útszakaszon egyrészt a Toyota márkanév miatt, másrészt nem fognak annyian anyázni a hátad mögött.  :)
Segítheted a folyamatot avval is, hogy egy tank üa.-hoz, teszel olyan adalék anyagot, ami a részecskeszűrőt tisztítja (pl.: Forte DPF Cleaner, vagy JLM DPF Cleaner).
Jómagam mindkettőt használtam már, jó adalékok, segítettek és 15-20 ezrenként ismét megkínálom a gépet valamelyikkel.
Mikor kénmentes vagy alacsony kéntartalmú üa. használunk, akkor az üa. rendszer (adagoló, injektorok..stb) nem kap kielégítően jó kenést, a motorhang kissé keményebb dízeles lesz. Ezért én még pluszba adok neki egy "Wynn's Formula Gold Diesel System Treatment" adalékot vagy hasonlót amit lehet kapni. Ettől csendesebb, lágyabb hangja lesz a motornak, arról nem is beszélve, hogy sokkal jobb lesz a fogyasztása a gépnek.
Természetesen mikor a motorvezérlő elindítja (nyomáskülönbség szenzor adatai alapján) az égetési folyamatot, akkor az enyém is füstöl, látom a tükörből. Ennek időtartama egy-két perc vagy még annyi sem. Utána 600-700 km megint füstmentes. Úgy gondolom ez a normális, evvel együtt lehet élni, de ha folyamatosan ködbe borítja a mögöttünk lévő forgalmat .... az nem normális és nem elfogadható egy Toyotától.




« Utoljára szerkesztve: 2012.12.11 23:58:56 írta Apaszive »