Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1374991 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1785 Dátum: 2012.09.27 09:51:28 »
Itt megtalálod:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=Forte+DPF+cleaner&_sacat=0
http://www.amazon.co.uk/BG244-DIESEL-FUEL-SYSTEM-CLEANER/dp/B0062KYGZC
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_738851_langId_-1_categoryId_255221

Itt a szigetországban (Nagy-Britannia) könnyen beszerezhetők, de gondolom Magyarországon is lehet kapni, ha nem is pont ezeket, hasonló paraméterekkel rendelkező diesel adalékokat biztosan.

Szia!

Ezek közül melyiket mikor, illetve milyen időközönként alkalmazod? Mi a különbség a két dízel üa. ellátó rendszer tisztító között? Lehet, hogy nekem is meg kéne próbálnom, van valami gond az autóval. Mindjárt leírom részletesebben...
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1786 Dátum: 2012.09.27 10:20:55 »

Jót tenne!

Egü, tudsz vmit ajánlani nekem ami itthon is kapható? Nehogy azt mond, hogy Te meg Ausztriában szerzed be! :)

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1787 Dátum: 2012.09.27 11:03:58 »
Naszóval.... Először is bocs, hogy Aurist hozok az Ave topikba, de talán itt több a tapasztalt hozzáértő, tudtommal nincs túl sok D-CAT aurisos a fórumon.

Röviden: az autó nem megy, nem gyorsul a tőle elvárható szinten. Ezt csak mostanában fedeztem fel, mivel szinte kizárólag városban és ott is keveset használom, de most beficcent pár autópályás több ezer km-es út a nyáron, és magasabb fordulaton borzasztóan elmegy az ereje. 2007 elején lett vásárolva az autó, most van benne 65 ezer km. Még talán hozzátartozik a témához, hogy 2008-ban belekerült egy Küberl tuningbox.

Az első hibajelenség tavaly október táján jelentkezett, tehát az autó 4,5 éves korában. Addig semmi gond nem volt. Előtte, szeptemberben voltam egy 2000 km-es osztrák körúton, tehát rendesen ki volt kormolva a rendszer elvileg (bár nekem az a gyanúm, hogy inkább árt neki az autópálya mint használ, de majd később kiderül miért). Azt vettem észre, hogy az autó lomhább, lassan reagál a gázra, a turbó jóval később kezd éledni. Mintha folyamatosan turbólyuk tartományban lennék, 2000 alatt szinte használhatatlan volt a kocsi, főleg magasabb fokozatokban. Pár nappal később meg is jelent a check engine lámpa, az autó átkapcsolt vészmódba, tehát max 2000 rpm... Néhány éve használok egy ELM327-es OBD scannert, amivel folyamatosan nézem a motor paramétereit és ki tudom olvasni a hibakódokat. Írta, hogy P2002-es hiba, ami "részecskeszűrő hatékonysága a küszöbérték alatt". Na rendesen beparáztam, mert tudtam, hogy egy DPNR szett kisebb vagyon az autóhoz. Van egy Toyota szerviz CD-m, ahol végigkövettem a leírást, hogy mi okozhatja ezt a hibakódot. Kb a fél motor alkatrészeit át kellene nézetni, mert lehet ez 5. befecskendezőtől (az is nagyon drága), turbótól (az is...), elkoszosodott injektoroktól, stb. Mindegyik többszázezres tétel és a kocsin nincs már garancia ugye. Elvittem a márkaszervizbe, ahova járni szoktam kötelező szervizekre (Toyota Sakura), ahol megnyugtattak, hogy ez teljesen tipikus hiba a D-CAT motoroknál, a gyenge középeurópai gázolaj minőséggel van összefüggésben. Elkoromolódik minden, többek között a DPF differencianyomás érzékelő csövecskéje, és ezért jelez hibát. 99%-ban egy alapos pucolással meg lehet szüntetni a problémát, eddig összesen 1 db kocsiban kellett DPNR-t cserélni, abban is 200 ezer km-es korában és úgy, hogy már 1 éve használta eltömődött szűrővel. Lényeg, egy 3 órás kiganajozás (egy vödörnyi kokszot szedtek ki az EGR környékéről), gázolajszűrő, levegőszűrő csere után az autó jobb lett mint új korában, teljesen megtáltosodott, természetesen a MIL is elaludt. Szóval hepi voltam.

Most azonban az elmúlt hónapban belepakoltam kb 5000 km-t autópályán. Pont a mostani hétvégén Németországban tűnt fel, hogy a kocsi alig gyorsul, a turbónyomás pedig nagyon visszaesik. Eddig azért nem tűnt fel, mert általában már 1600-1800 környékén váltok, és ez a jelenség inkább 2500 rpm felett, vagyis nagyobb autópálya tempónál szembetűnő. Korábban, még fél éves korában elvittem az autót a budakalászi Bosch műhelybe egy fékpadi teljesítménymérésre, ahol többek között a turbónyomást is rögzítették az OBD adatok alapján. Végig, kb 2000-4000 között 1 bar a túlnyomás, 4000 fölött kezdi visszavenni a vezérlés. Ez egybeesik kb az én műszerem által mutatott értékekkel is. Most azonban az van, hogy kb 1800-2200 között 0,8 bar, afölött pedig folyamatosan kezd visszaesni, 3000-nél már alig éri el a 0,5 bart, tehát feleakkora kb a nyomatéka, mint aminek lennie kéne. Ezt igazolja az is, hogy a korábban különböző fokozatokban lemért 60-100, 80-120, 100-160 rugalmassági időeredmények nagyon leromlottak. Miután észleltem, hogy 180 km/h fölött szinte alig megy az autó, félreálltam egy autópálya pihenőben, kiszedtem a tuningboxot, hátha az kavar be, aztán haladtam tovább, visszafogott ,egyenletes tempóban. Eközben tűnt fel, hogy az autó rendszertelen időközönként világosszürke pamacsokat ereget, amik a visszapillantóból is jól láthatóak. Összefüggés nem volt a sebesség vagy a gyorsítás intenzitása között. Ezt csinálta vagy fél órán keresztül, aztán egyszer csak  megszűnt, többé nem füstölt. Gondoltam a DPF-be lerakódott fölösleg távozott, hurrá. Eztán ráálltam egy egyenletes 110-es tempomatos sebességre, hogy tudjon regenerálni. Regenerált is, aztán abbamaradt. Mentem vagy 100 km-t ilyen tempóban. Utána viszont időről időre újra bekapcsolt, aztán újra ki. Az volt az érzésem,  hogy ő sem tudja eldönteni mit csináljon, mert volt hogy csak fél percekre regenerált, aztán fél óráig semmi, aztán újra. Furcsa... Regenerálást az EGR százalékából és a fojtószelep állásából könnyen meg lehet állapítani ha figyelem az OBD adatokat, de legegyszerűbb ha elveszem a gázt, és még mindig fogyasztást mutat a pillanatnyi mérő, akkor nyilván működik az 5. befecskendező. Összességében hiába regeneráltattam órákon át illetve hiába szűnt meg a fehér füst, ugyanúgy nem megy feljebb a turbónyomás és ugyanúgy gyenge a kocsi (csak most még gyengébb mivel nincs benne a box).

Az a tippem, hogy a kipufogó oldalon valami eltömődés lehet, ami a gázok nagyobb tömegárama esetén már nem tud átereszteni eleget, így nincs elég gázsebesség, ami megforgassa a turbót, ergo emiatt nem is tud tölteni. Vagy ugyanez a szívó oldalon. Esetleg még felmerült bennem, hogy a változó geometriás turbó állítható lapátsora elkormolódhatott, és megszorult "szűk" állásban, ami nagy fordulaton már nem tud elegendő gázt rápörgetni a turbinára. De ismerve a kocsi jellegzetes hibajelenségeit, inkább az eltömődésre gyanakszom. Tegnap a netes toyotás leírásoknak megfelelően szét is szedtem az EGR-t, de nem számítottam nagy koszra, révén tavaly novemberben volt kipucolva és azóta mentem kb 10 ezer km-t. Nem is volt vészes valóban, volt rajta korom, de közel sem olyan durva mennyiség, mint amiket a képeken szoktam látni. Nagyjából azért kikaparásztam, kiporszívóztam, de nem pucoltam ki fémtisztára. Viszont ami meglepett, hogy amikor belevilágítottam az EGR nyílásán keresztül az szívósorba, az nedvesen csillogott valami olajos trutyitól. Kérdem én, mit keres olaj a szívócsonkban? Ez azóta is idegesít. Az EGR felőli oldal teljesen száraz, tehát nem hiszem, hogy onnan jött az olaj. Egyedül a turbó felől jöhet. Akkor lehet, hogy mégis a turbóval van a baj? A motor amúgy látszólag nem eszi az olajat, 5000 km telt el az olajcsere óta, és minimális a fogyás a nívópálcán. A hűtővizet sem eszi, tehát hengerfej probléma sem lehet szerintem (az különben sem 65 ezres futásnál szokott előjönni, hanem jóval később). Mindenesetre összeszereltem, és azóta sem változott a kocsi pozitív irányba. Elviselhetően megy, városi forgalomban szinte nem is tűnik fel a teljesítményvesztés, csak ha magas fokozatban, hosszasan gyorsítanék 2500 rpm fölött. Érdekes az is, hogy mind tavaly, mind idén a hosszú autópályázás után jött elő a hibajelenség, lehet, hogy az autópálya nagyobb terhelése miatt jobban megtelik a DPF. Ja, és ami még feltűnt, hogy a korábban teljesen tiszta kipufogócső kb a tavaly októberi jelenség óta rendesen kormos belül, sőt már a szélére is kiült egy pár mm széles kis koromperem. Ez talán a DPF rendellenes működésének gyanúját erősíti meg.

Szerintetek mit csináljak? Kipróbáljam az itt említett adalékokat? Keresgélve a neten, több olyan céget találtam, akik részecskeszűrő tisztítással foglalkoznak, pl.  http://www.reszecskeszuro-tisztitas.com/. Ezekről mi a véleményetek? Sarlatánok, vagy tényleg újjá tudják varázsolni a DPF-et az új árának töredékéért? Továbbá mennyire normális az, hogy a szívósor belsejében olajsár van?

Köszi, hogy végigolvastátok, aki tud légyszi segítsen :)
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1788 Dátum: 2012.09.27 11:38:24 »
És a műszereden a DPNR/DPF különbség szenzor milyen értéket mutat?
Amúgy egy jó tanács, vidd megint be márkaszervízbe.
Ha valami nagyobb gond van (pl. DPNR-t kell cserélni), akkor jobb ha nem túrja más, úgy még esetleg méltányosságra is lehet esélyed.
Xanyi

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1789 Dátum: 2012.09.27 12:35:20 »
És a műszereden a DPNR/DPF különbség szenzor milyen értéket mutat?
Amúgy egy jó tanács, vidd megint be márkaszervízbe.
Ha valami nagyobb gond van (pl. DPNR-t kell cserélni), akkor jobb ha nem túrja más, úgy még esetleg méltányosságra is lehet esélyed.

Azt sajna nem küldi ki az OBD portra, így nem tudom megjeleníteni. De furcsa, mert ha nagyon el lenne tömődve, már égnie kéne a hibalámpának. De nem ég semmi, látszólag az autónak semmi baja, mégis eltűnt kb a teljesítményének fele. Most olvasgatom a Toyota szerviz CD-t a lack of power szimptómát, az olajos szívócső is fel van sorolva a jelenségek között, de fehéren kéne füstölnie ha pörgetem a motort. Ez nem füstöl, csak néha eregeti a szokásos rövid adagot, de ezt másoknak is csinálja. Az olajlerakódást a szívócsőben turbóhibának gyanítja a táblázat... Csak akkor meg nem tudom miért regenerál állandóan a részecskeszűrő. Amúgy a fogyasztás is magas, azt elfelejtettem mondani. De lehet, hogy csak a regenerálás miatt, mindenesetre 130-nál 9,5 körül eszik, 140-nél 10-11... Kisebb sebességnél viszont semmi baja, 90-nél 4,5 liter, 100-nál kb 5-5,5.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1790 Dátum: 2012.09.27 14:37:14 »
A P2002-es hibakódot először hány km-nél dobta ki az autó?

Halkan megjegyzem, hogy nekem pontban 100e km-nél volt DPNR csere, ami nem olcsó mulatság. Amennyiben 65e km van az autódban és végig szervízelted (és mondjuk van kiegészített garanciád is), úgy van esélyed méltányosságira vagy valamilyen kedvezményre.

Az EGR, DPNR és egyéb problémákról egyébként a nem kelet-eu-i üzemanyagot használó toyotások UK fórumain is elég sokat lehet olvasni, tehát az ok valószínűleg nem kizárólag a K-EU-i üzemanyag :(

« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 14:39:14 írta richkan »

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1791 Dátum: 2012.09.27 16:04:20 »
A P2002-es hibakódot először hány km-nél dobta ki az autó?

Halkan megjegyzem, hogy nekem pontban 100e km-nél volt DPNR csere, ami nem olcsó mulatság. Amennyiben 65e km van az autódban és végig szervízelted (és mondjuk van kiegészített garanciád is), úgy van esélyed méltányosságira vagy valamilyen kedvezményre.

Az EGR, DPNR és egyéb problémákról egyébként a nem kelet-eu-i üzemanyagot használó toyotások UK fórumain is elég sokat lehet olvasni, tehát az ok valószínűleg nem kizárólag a K-EU-i üzemanyag :(

A P2002 az kb 55 ezernél volt, de az szépen megjavult a kipucolással. Most nem ég a lámpa, de érzem,  hogy valami nem kóser. Nem vagyok benne biztos, hogy a DPF a rossz, hiszen akkor jeleznie kéne hibakód formájában. Amúgy végig márkaszervizbe hordtam persze. Még a hűtőfolyadékot is ott vettem gyárit, amikor rá kellett tölteni fél litert szivárgó vízpumpa miatt. Lehet rá kéne kérnem az extra garit amíg még nem produkál hibatüneteket. Abban a DPF meg az 5. injektor asszem nincs benne, de pl a turbó igen, meg a sima befecskendezők is. Bár ezekkel a tapasztalatok alapján nem szokott gond lenni. Az az érdekes, hogy ilyen jelenséget sehol sem olvasok, hogy fönt elgyengülne a kocsi, mindenki csak füstölésről meg hibalámpákról ír, nekem egyik sem jelentkezik (illetve a világos füst az volt néha, de csak ritkán, az elmúlt napokban meg egyáltalán nem). Az eddig olvasottak alapján akinek füstölt a kocsija erősen, annak 5. injektor gondja volt, amit P1386-os kód jelez, eddig nekem ilyen nem volt szerencsére. Attól félek, hogy ha márkaszervizben közölném a munkafelvevővel, hogy 2400 fölött alacsony a turbónyomás, nem venne komolyan. Sokszor ott is csak a dilettanizmus megy, ha olyan hibával találkoznak, ami nem tipikus.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1792 Dátum: 2012.09.27 18:12:21 »
Idézet
Azt sajna nem küldi ki az OBD portra, így nem tudom megjeleníteni.
De bizony hogy kiküldi, hiszen a gyári müszerrel is azon keresztül látható. Kár, hogy a kütyüd nem jeleníti meg, pedig az irányadó lenne.

Egyébként amit írsz akár turbóhiba is lehetne, de azért miért próbálna regenerálni folyton? Ráadásul a turbóhiba ennél a motornál nem gyakori, a DPNR annál inkább. Hiába mondták neked, hogy még csak 1-et cseréltek és az üzemanyag az oka, bizony itt a fórumon is rengeteg embernek cserélni kellett, és külföldi fórumokon is olvasni, ahol állítólag jobb az üzemanyag.
Továbbra is azt mondom, hogy irány a márkaszervíz. A plusz garanciát ettől függetlenül mindenképpen vedd meg rá ameddig csak lehet, a dízelek drága hibákat tudnak produkálni, nagy a sansz rá hogy megtérül.
Xanyi

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1793 Dátum: 2012.09.27 18:47:32 »
Ja, valószínűleg kiküldi, csak valami márkaspecifikus PID kóddal, amit az általános OBD szoftverek nem ismernek, csak a gyári... Elvileg meg lehetne úgy is nézni, hogy a differencianyomás szenzorba menő két cső végét szabaddá tenni és kézzel megnézni jön-e belőle gáz. De nem buherálom inkább, legjobb lesz a szerviz.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1794 Dátum: 2012.09.27 20:23:49 »
A plusz garanciát ettől függetlenül mindenképpen vedd meg rá ameddig csak lehet, a dízelek drága hibákat tudnak produkálni, nagy a sansz rá hogy megtérül.

OFF

Xanyi, ha jól gondolom te márkaszervízben dolgozol. A külső tükör meghibásodása ugye benne van a kieg. gariban? Az ugye nem "kopó alkatrész"? Amikor hátramenetbe rakom, automatikusan lefordul a tükör, csak az a gond, hogy most nem akar visszamenni a helyére, lefelé fordulva maradt. Jobbra-balra lehet mozgatni, de alulra-felülre nem.

Köszi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1795 Dátum: 2012.09.27 20:54:06 »
Jól gondolod, de én egy droid vagyok aki azt megszereli amit mondanak neki  [rohog]
Úgyhogy fogalmam sincs mi van benne  ;) Én is csak megkérdezni tudnám a műhelyvezetőt...
Xanyi

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1796 Dátum: 2012.09.28 08:13:57 »
Jól gondolod, de én egy droid vagyok aki azt megszereli amit mondanak neki  [rohog]
Úgyhogy fogalmam sincs mi van benne  ;) Én is csak megkérdezni tudnám a műhelyvezetőt...
Oké, azért köszi!

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1797 Dátum: 2012.09.28 17:09:05 »
OFF

Xanyi, ha jól gondolom te márkaszervízben dolgozol. A külső tükör meghibásodása ugye benne van a kieg. gariban? Az ugye nem "kopó alkatrész"? Amikor hátramenetbe rakom, automatikusan lefordul a tükör, csak az a gond, hogy most nem akar visszamenni a helyére, lefelé fordulva maradt. Jobbra-balra lehet mozgatni, de alulra-felülre nem.

Köszi
Ezt az extrát én is szívesen venném az Avensisbe, ha már egyszer a navit lebutították a tolatókameráról.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1798 Dátum: 2012.09.28 20:17:49 »
Ja, valószínűleg kiküldi, csak valami márkaspecifikus PID kóddal, amit az általános OBD szoftverek nem ismernek, csak a gyári... Elvileg meg lehetne úgy is nézni, hogy a differencianyomás szenzorba menő két cső végét szabaddá tenni és kézzel megnézni jön-e belőle gáz. De nem buherálom inkább, legjobb lesz a szerviz.

Ha lehúzod a két csövet érezni lehet a lüktetést, de sokra nem mész vele!

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1799 Dátum: 2012.09.29 23:01:50 »
Szia!

Ezek közül melyiket mikor, illetve milyen időközönként alkalmazod? Mi a különbség a két dízel üa. ellátó rendszer tisztító között? Lehet, hogy nekem is meg kéne próbálnom, van valami gond az autóval. Mindjárt leírom részletesebben...

A "Forte" kifejezetten DPF tisztító. Mikor nehéz napjait élte a gép (értsd: füstölt), akkor kapott két flakonnal. Most félévente egy-egy flakon is megteszi.
A BG244 és a Wynn's Gold között nincs nagy különbség, mindkettő tisztítja és keni a diesel üa. rendszert. Minél tökéletesebb a porlasztás, annál kevesebb a korom. A Toyota egyes motorjainál a túlzott koromképződés a gond (a dugattyú égésterének rosz kialakítása miatt), ami megjelenik a túlzott kopás,- EGR szelep eltömődés, túl melegszik és kinyomja a hengerfejtömítést, 5. injektor, DPNR gondok..... Persze ezeket már javították, de aki beleválasztott -mint én is- nem mindig felhőtlen az autózás.
Beteszek ide egy angol nyelvű idézetet egy buletinből, melyet a Toyota adott ki az itteni szervizeknek. Miért, mely motorokra és milyen garancia mellett lehetséges a javításuk.
"Conditions Covered
1) Oil consumption worse than 0.5 litre per 621 miles (1,000 km)  időközben módosították: 1000 mérföld (1600 km) kell, hogy megegye a félliter olajat
2) Overheating & Head Gasket failure due to carbon deposits on the pistons
For all other out of warranty conditions related to AD engine problems, where the customer complaint
can be directly linked to a “carbon clogging” concern, i.e. EGR Valve, DPNR, 5th Injector, EGR Cooler,
blocked manifold, etc., we would accept this as being linked to an oil consumption condition.
Vehicles Covered
Those vehicles fitted with AD diesel engines
- Avensis with 1AD or 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Feb 2009)
- RAV4 with 2AD (Prod. Date: Jul 2005 to Dec 2008)
-Auris with 1AD or 2AD (Prod. Date: Sep 2006 to Sep 2009)
-Verso with 2AD (Prod. Date: Apr 2005 to Nov 2008)
Age / Mileage Covered
These guidelines cover vehicles up to 7 years old and 111,846 miles (180,000 km), whichever the
sooner. This is conditional on there being a retail customer complaint and the vehicle having been
reasonably maintained.

Végül egy nagyon jó írás erről a témáról: http://www.reszecskeszuro.hu/reszecskeszuro_mukodese.html

« Utoljára szerkesztve: 2012.09.29 23:15:43 írta Apaszive »