Na, ilyesmire a "keleti" gépek körében sem nagyon van példa: a bolíviai légierő állományában a mai napig szolgálatban vannak azok a Lockheed/Canadair (a gépeket Kanadában gyártották licencben) T-33 Silver Star gyakorló/könnyű támadó gépek, amelyek a 40-es évek második felében gyártott Lockheed F-80 Shooting Star típuson, az első, nagy szériában gyártott, sugárhajtású amerikai vadászgép-típuson alapulnak
![sorcerer :sorcerer:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/sorcerer.gif)
... a gépek kivétel nélkül 50-egynéhány évesek, az 50-es évek második felében gyártották őket
![ph34r :ph34r:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/ph34r.gif)
!
![](http://i152.photobucket.com/albums/s177/canberra_photos/LPB04Aug10/FAB639_04Aug10LPB.jpg)
A gépnek, akkori (mármint, 40-es évek végi) viszonylatban, komoly a teljesítménye: 1 db. Allison 23 kN tolóerejű sugárhajtómű, legnagyobb sebesség 970 km/h, szolgálati csúcsmagasság 14.600 m.
Anno a teljes NATO, és még nagyon sok más ország fő haladó kiképző típusa volt - 6557 darabot gyártottak belőle! Ezzel együtt, lévén igen régi típus, a legfőbb nagy üzemeltetők (USA, Kanada) a 70-es évek közepére kivonták őket a kiképzési programból; és a legtöbb más helyen is, legkésőbb az ezredfordulóra kikerültek a szolgálatból. Ez tehát, hogy a bolíviai gépek (egy 90-es évek végi, alapos felújítás után) még mindig repülnek - igazi különlegesség
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
!
----------------------
Az alaptípus: Lockheed F-80 Shooting Star vadászgép...
![](http://www.aviation-history.com/lockheed/f80.jpg)
... a kiképző változattól igazából csak az egyszemélyes pilótfülkében, és persze a fegyverzetben különbözött: míg a T-33 orrába csak két 0.50-es Browning géppuskát építettek be, addig az F-80-aséba hatot.