Semmilyen más a Kecskeméti repülő napon megjelent géppel nem összehasonlítható a MIG-29. Egyszerűen egy ikon, főleg a magyaroknak!
Egy sztori 2007(?)-ből: Kint voltunk akkor is a repülő napon, körbenéztem, emberek heverésznek, olvasnak, alszanak, gyereket rendszabályoznak... aztán a hangosbemondóba egy hangfoszlány: "...és akkor most a magyar MIG..."
... Gyerekek, az addigi tájkép (emberekre értem) megváltozott. Az emberek egymást lökdösve futottak a drótkerítéshez, két kézzel kapaszkodtak bele, és tágra nyílt szemekkel csodálták, ahogy "melegít" a mi gépünk. Aztán nyomott egy átláthatatlan fekete kojtot a gép, és kb 100m gurulás után a szó szoros értelmében függőlegesen fölfelé vette az irányt gyomor rezgető hangorkán közepette. Olyan érzés volt hallani, mintha azt mondaná: "nem érdekel, ki mit csinál, én szétszakítom az egész égboltot!!!"
Persze a tömeg füttyögött, újjongott és tapsolt. Eszméletlen riszpektje van itthon a MIG-29-nek...
Naná
... Hisz nagy, szép, hangos, erős és egy csomó dicsőség (lásd pl. a külföldön szerzett repülőnapi díjakat) fűződik hozzá
... Nomeg mint repülőgép, kétségtelenül a legkomolyabb, ami eddig nekünk volt - beleértve a Gripent is, hisz repülőtulajdonságok terén a MiG a legtöbb dologban übereli.
Csak ugye manapság már nem ez az elsődleges, hisz a mai vadászgépek már komplex fegyverrendszerek, ebben pedig sokkal jobb a Gripen - tetszik, nem tetszik, ez bizony így van. Közeli, gép-gép elleni manőverező légi harcban a 29-es győzne - de ez ma már másodlagos dolog. Megjegyzem, azért még itt sem lenne a Gripen teljesen esélytelen, lévén sokkal kisebb és könnyebb, ergo fürge, ez részben kompenzálná a MiG jobb tolóerő/tömeg arányát és manőverezőképességét.
Na, félreértés ne essék, nem akarom én a 29-est leszólni, hisz nekem is az egyik legnagyobb kedvencem
... Számomra is kétségtelenül érzelmileg a repülőnapok csúcspontja volt mindig is, amikor magyar 29-es volt az égen
Amúgy az a 100 m, amit a felszállásra írsz, inkább 250 m lesz
... Az is a létező legkedvezőbb konfigurációban (utánégető, kevés üzemanyag, semmi függesztmény, tehát ahogy a repnapokon bemutatóra szállnak fel). De ez is marha kedvező érték, csak kevés típus rendelkezik hasonlóval (az egyik ilyen a Kgabe által említett F15-ös).