Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 213979 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #990 Dátum: 2014.12.22 19:04:27 »
http://index.hu/tech/2014/12/22/50_eve_verhetetlen/
Jó cikk, érdmes elolvasni!
4287 kilométeres óránkénti sebességrekord, 25 929 méteres magassági rekord.  :eek: Ez tényleg az emberiség egyik csúcsteljesítménye!
Igen, az SR-71 tudása csakugyan fantasztikus, és páratlan a sorozatban gyártott repülőgépek között  :yes: ! És mindez tényleg csak még elképesztőbbé válik, ha figyelembe vesszük, hogy micsoda ősrégi technika ez  :clap:

A szovjetek amúgy kimondottan az SR-71 (és a 3x hangsebességű, végül sorozatgyártásba mégsem került B-70 Valkyrie bombázó) miatt fejlesztették ki a MiG-25-ös elfogó vadászgépet. De mivel nem állt rendelkezésükre olyan technológia, mint az amiknak, ezért csak a gép prototípusa tudta elérni a 3 Mach sebességet - fegyverzet nélkül, és a hajtóművek tönkretétele árán. Ezzel szemben, az SR-71 képes volt TARTÓSAN 3 Machhal repülni - innentől egyértelművé is vált, hogy a Foxbatnak esélye sem volt elfogni. Csak a 80-as években rendszerbe állított MiG-31 közelítette meg annyira az SR-71 repülési teljesítményét, és ahhoz tudtak olyan fegyverzetet kifejleszteni, hogy legyen legalább elméleti esélye az elfogásnak.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 19:13:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Repülés
« Válasz #991 Dátum: 2014.12.22 20:47:16 »
Igen, az SR-71 tudása csakugyan fantasztikus, és páratlan a sorozatban gyártott repülőgépek között  :yes: ! És mindez tényleg csak még elképesztőbbé válik, ha figyelembe vesszük, hogy micsoda ősrégi technika ez  :clap:

A szovjetek amúgy kimondottan az SR-71 (és a 3x hangsebességű, végül sorozatgyártásba mégsem került B-70 Valkyrie bombázó) miatt fejlesztették ki a MiG-25-ös elfogó vadászgépet. De mivel nem állt rendelkezésükre olyan technológia, mint az amiknak, ezért csak a gép prototípusa tudta elérni a 3 Mach sebességet - fegyverzet nélkül, és a hajtóművek tönkretétele árán. Ezzel szemben, az SR-71 képes volt TARTÓSAN 3 Machhal repülni - innentől egyértelművé is vált, hogy a Foxbatnak esélye sem volt elfogni. Csak a 80-as években rendszerbe állított MiG-31 közelítette meg annyira az SR-71 repülési teljesítményét, és ahhoz tudtak olyan fegyverzetet kifejleszteni, hogy legyen legalább elméleti esélye az elfogásnak.
Azért a MIG-25 is legendás gép, néhány általa felállított rekordot máig nem tudtak megdönteni (valószínűleg nem is fognak a közeljövőben). Néhányat kiemelnék:  két tonna teherrel 37080 méteres magasságot ért el,  abszolút magassági rekord: 37650 m, elérte a 35 km-es magasságot, 4 perc 11,7 másodperc alatt, 30 km-es rekordot javította meg 3 perc 9,85 másodpercre. Persze ehhez a polóták bátorsága is kellett, hiszen 25 km felett a hajtóművek hajlamosak a leállásra az oxigénhiány miatt... Ezek is valóban csúcsteljesítmények.
Forrás: http://jets.hu/news?id=127
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #992 Dátum: 2014.12.23 21:46:23 »
Azért a MIG-25 is legendás gép, néhány általa felállított rekordot máig nem tudtak megdönteni (valószínűleg nem is fognak a közeljövőben). Néhányat kiemelnék:  két tonna teherrel 37080 méteres magasságot ért el,  abszolút magassági rekord: 37650 m, elérte a 35 km-es magasságot, 4 perc 11,7 másodperc alatt, 30 km-es rekordot javította meg 3 perc 9,85 másodpercre. Persze ehhez a polóták bátorsága is kellett, hiszen 25 km felett a hajtóművek hajlamosak a leállásra az oxigénhiány miatt... Ezek is valóban csúcsteljesítmények.
Forrás: http://jets.hu/news?id=127
Hát hogyne, a MiG-25 is egészen kimagasló gép  :yes: !

De van egy óriási különbség - az, amit korábban is említettem: a 25-ös rekordjait a speciálisan erre felkészített prototípusokkal érték el. Az SR-71-eséit pedig a széria gépekkel. Technológiai szempontból ez nagyon komoly, lényegi eltérés! Mint ahogy az is, hogy a széria 25-ösök nem tudták sem utolérni a 71-eseket, sem a repülési csúcsmagasságukat elérni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Repülés
« Válasz #993 Dátum: 2014.12.24 10:04:26 »
Igen, az SR-71 tudása csakugyan fantasztikus, és páratlan a sorozatban gyártott repülőgépek között  :yes: ! És mindez tényleg csak még elképesztőbbé válik, ha figyelembe vesszük, hogy micsoda ősrégi technika ez  :clap:

A szovjetek amúgy kimondottan az SR-71 (és a 3x hangsebességű, végül sorozatgyártásba mégsem került B-70 Valkyrie bombázó) miatt fejlesztették ki a MiG-25-ös elfogó vadászgépet. De mivel nem állt rendelkezésükre olyan technológia, mint az amiknak, ezért csak a gép prototípusa tudta elérni a 3 Mach sebességet - fegyverzet nélkül, és a hajtóművek tönkretétele árán. Ezzel szemben, az SR-71 képes volt TARTÓSAN 3 Machhal repülni - innentől egyértelművé is vált, hogy a Foxbatnak esélye sem volt elfogni. Csak a 80-as években rendszerbe állított MiG-31 közelítette meg annyira az SR-71 repülési teljesítményét, és ahhoz tudtak olyan fegyverzetet kifejleszteni, hogy legyen legalább elméleti esélye az elfogásnak.

http://index.hu/tech/2013/12/12/meg_a_blackbirdot_is_kilohettek_volna/

Eszerint gyakorlatilag be is fogtak párat, igaz, akkor már kb mind1 volt, mert jöttek a műholdak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #994 Dátum: 2014.12.24 12:56:40 »
http://index.hu/tech/2013/12/12/meg_a_blackbirdot_is_kilohettek_volna/

Eszerint gyakorlatilag be is fogtak párat, igaz, akkor már kb mind1 volt, mert jöttek a műholdak.
Hajlamos vagyok maximális fenntartásokkal kezelni a szovjetek hasonló állításait, abból a korszakból pedig különösen. Hogy finoman fogalmazzak: gyakran és igen erősen túloztak. Azt a második leírt esetet, amikor szerintük "az SR-71-nek nem lett volna hová menekülnie", én konkrétan nem hiszem el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Repülés
« Válasz #995 Dátum: 2015.02.04 22:40:29 »
 :cry:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Repülés
« Válasz #996 Dátum: 2015.02.04 22:46:19 »
Nagyon durva lehetett az első autóból nézve.
Rajta ülve meg különösen...
music     

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Repülés
« Válasz #997 Dátum: 2015.02.04 22:48:53 »
Nagyon durva lehetett az első autóból nézve.
Rajta ülve meg különösen...
Azt az autót el is találta a gép szárnya...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #998 Dátum: 2015.02.04 23:06:44 »
Amúgy ha nem tudom, azt hiszem hogy egy látványos akciófilmes CGI animáció. Mennyi annak az esélye, hogy pont annyi cm alacsonyan zuhan a gép, hogy csak súrolja a kocsi tetejét?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #999 Dátum: 2015.02.06 16:21:35 »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Repülés
« Válasz #1000 Dátum: 2015.02.06 16:32:32 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #1001 Dátum: 2015.02.16 06:56:25 »
Amúgy ha nem tudom, azt hiszem hogy egy látványos akciófilmes CGI animáció. Mennyi annak az esélye, hogy pont annyi cm alacsonyan zuhan a gép, hogy csak súrolja a kocsi tetejét?
Szinte kifejezhetetlenül kicsi. És lám, mégis...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Repülés
« Válasz #1002 Dátum: 2015.02.23 19:25:08 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #1003 Dátum: 2015.02.24 11:55:37 »
hopplá  :eek:
Tömören? Baromság.

Ijesztő belegondolni, hogy mi van akkor, ha az Index többi cikke is ennyire megalapozott, illetve valós.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #1004 Dátum: 2015.02.24 23:36:03 »
A cikk rengeteg állítását lehetne tételesen cáfolni (eleve teljesen légből kapott például az a kép, amin a szolgálatba álló mennyiségek és időpontok szerepelnek; az ultra-LOL része mégis az, hogy kész tényként kezeli, miszerint a gép elnyer majd egy dél-koreai tendert) - de vegyük a legfontosabbat, amiről gyakorlatilag nem is ír: hogy a Szu-50 fő ellenfele nem az F-35 Lightning, hanem az F-22 Raptor. Az a Raptor, amiből évek óta szolgálatban áll közel 200 darab, miközben az oroszok 10 prototípusnál tartanak. A Raptor-program HÚSZ ÉVVEL ezelőtt tartott itt. Ennyi az oroszok lemaradása. Az USA-ban a hatodik generációs vadászgépet fejlesztik jelenleg - miközben Oroszországban repül 10 prototípus, az ötödik generációból. Mire a Szu-50 szolgálatba áll, az USA-nak lesz több száz F-35-öse is, a 200 Raptor mellé. Miről is beszélünk?

Az sem lényegtelen, hogy a Szu-50 gyakorlatilag valamennyi képessége még csak papíron létezik. A radartól kezdve, azokig a rakétákig, amelyekkel ki is lehetne használni ezt a radart. Prototípusok, vagy még azok sem: tervek. Jól hangzó számok, amúgy oroszos nagyotmondással. A gépnek még végleges hajtóműve sincs - jelenleg a Szu-35-ösből átvett hajtóművek vannak beépítve, a végleges még nem szériaérett... és ez csak egy példa.

A legnagyobb (és eddigi egyetlen tényleges) partner, India, konkrétan nagyon ki van akadva a program alakulása miatt (például, mert nincs kész a hajtómű, vagy mert szállnak el a költségek). Ennek persze nem olvasott utána az Indexes szerző. Ennek SEM.

Ja, és hogy "az amerikai radarok" hatótávolsága 200 km? Ez volt a másik pont, ahol felnyerítettem  :lol: ... MELYIK amerikai radaré? Mert pl. a már említett F-22-esének, vagyis a Szu-50 fő ellenfelének a radarjáról, annak a hatótávolságáról semmilyen hivatalos információ nincs. Ezt 2007-ben írták róla: "The AN/APG-77 radar features a low-observable, active-aperture, electronically scanned array that can track multiple targets under any weather conditions. Radar emissions can also be focused to overload enemy sensors as an electronic-attack capability. The radar changes frequencies more than 1,000 times per second to lower interception probability and has an estimated range of 125–150 miles, though planned upgrades will allow a range of 250 miles (400 km) or more in narrow beams."

Szóval... vicc az egész.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.24 23:38:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )