Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 214646 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Repülés
« Válasz #660 Dátum: 2013.07.05 12:08:01 »
Érdekes elgondolás volt,az biztos.

Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #661 Dátum: 2013.07.05 15:52:20 »
Itt egy másik, ami mükcsizik is
Ez nem egy másik, hanem ugyanaz - mert azt írják, hogy csak egy épült belőle :) ... 1987-től állt szolgálatban, valameddig a 90-es évek vége felé.

Jelenleg viszont az orosz kormány elvileg megrendelt további példányokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #662 Dátum: 2013.07.05 16:10:10 »
Aszta... De kiba*szott brutális egy dög... Ez amolyan hibrid, átmenet a szállító hajó és a hidroplanok között? Ahogy a kommentárból értelmeztem, ez nagy tömeget nagy sebességgel történő szállításra lett kifejlesztve. A pilótája is úgy néz ki hátulról, mint egy UFO...  :) Mindenesetre nem evilági gépezet, az biztos.  :clap:
Ekranoplán. Azt lehet mondani, hogy átmenet a légpárnás hajó, és a repülőgép között. Ténylegesen repül, tehát elemelkedik a felszíntől; de ehhez a párnahatást használja ki, és csak 3-4 méter magasan halad.

Harci gépnek fejlesztették, felszíni célok (hajók) elleni hadviselésre; ehhez 6 db P-270 Moszkit (NATO-kód: SS-N 22 Sunburn) hajó elleni, nagy hatótávolságú, 3 Mach sebességre képes, nukleáris harci résszel is felszerelhető, torlósugár-hajtóműves rakétát hordozott, szó szerint a hátán:





A Moszkit rakéta:



Emellett ellátták négy darab, 23 mm-es iker-gépágyúval felszerelt toronnyal is.

Az adatai impozánsak  :yes: : 73.8 m törzshossz, 44 m szárny-fesztávolság, 400 tonna maximális tömeg, 100 tonna hasznos teher, 1900 km hatósugár, 550 km/óra legnagyobb sebesség; 16 fős személyzet; 8 darab, egyenként 127.4 kN tolóerejű Kuznyecov NK-87 gázturbinás sugárhajtómű.

Tényleg elképesztő egy gépszörnyeteg amúgy  :clap:



« Utoljára szerkesztve: 2013.07.05 16:20:49 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #663 Dátum: 2013.07.05 16:27:40 »
Ez a Kaszpi szörny, alias ekranoplán :)
Nem ugyanaz a kettő :) ... a "Kaszpi-tengeri Szörny" egy kísérleti prototípus volt, ami 1965-től 1980-ig repült; a hivatalos típusjele Alekszejev KM. Erről tette be Myko is a képet, alább. Ez egy 10 hajtóműves gép volt (8 elöl, 2 hátul), 92 m hosszú, 550 tonna; és nem hordozott fegyverzetet. Ezt nevezte el, az első észlelés után, "Caspian Sea Monster"-nek az amerikai hírszerzés:



Amiről én írtam lejjebb, az a jóval később kifejlesztett ('87-től repült), és elvileg sorozatgyártásra szánt, Alekszejev MD-160 típus:



A képek alapján, elég nyilvánvaló a különbség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Repülés
« Válasz #664 Dátum: 2013.07.05 21:51:28 »
Nem ugyanaz a kettő :) ... a "Kaszpi-tengeri Szörny" egy kísérleti prototípus volt, ami 1965-től 1980-ig repült; a hivatalos típusjele Alekszejev KM. Erről tette be Myko is a képet, alább. Ez egy 10 hajtóműves gép volt (8 elöl, 2 hátul), 92 m hosszú, 550 tonna; és nem hordozott fegyverzetet. Ezt nevezte el, az első észlelés után, "Caspian Sea Monster"-nek az amerikai hírszerzés:



Amiről én írtam lejjebb, az a jóval később kifejlesztett ('87-től repült), és elvileg sorozatgyártásra szánt, Alekszejev MD-160 típus:



A képek alapján, elég nyilvánvaló a különbség.

És ezeknek hol volt a bázisuk? át tudtak repülni mondjuk a Kaszpiról a Fekete tengerre? :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #665 Dátum: 2013.07.05 21:59:50 »
Hát, ha Palaczk azt írta, hogy max 3-4m magasan tudott repülni, akkor kötve hiszem, hogy egyik tengerről átröppent a másikra.  :sorcerer:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #666 Dátum: 2013.07.07 23:35:27 »
Videó a tegnapi 777-es lezuhanásáról. A jumbóból végignézték

NTSB szerint (recorder alapján):
-flaps 30
-gear down
-7 másodperccel a becsapódás előtt személyzetből valaki figyelmeztet az alacsony sebességre.
-4 másodperccel előtte átesés jelzés: a kormány rázkódása
-1.5 másodperccel előtte Go-around.
-sebesség jelentősen 137 csomó (sebesség megközelítéskor) alatt
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:Repülés
« Válasz #667 Dátum: 2013.07.12 08:51:37 »
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #668 Dátum: 2013.07.23 22:41:27 »
És ezeknek hol volt a bázisuk? át tudtak repülni mondjuk a Kaszpiról a Fekete tengerre? :)
Nem. Ezek csak vízfelszín felett tudtak "repülni", pár méteres magasságban, a párnahatást kihasználva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #669 Dátum: 2013.07.23 23:01:01 »
Videó a tegnapi 777-es lezuhanásáról. A jumbóból végignézték

NTSB szerint (recorder alapján):
-flaps 30
-gear down
-7 másodperccel a becsapódás előtt személyzetből valaki figyelmeztet az alacsony sebességre.
-4 másodperccel előtte átesés jelzés: a kormány rázkódása
-1.5 másodperccel előtte Go-around.
-sebesség jelentősen 137 csomó (sebesség megközelítéskor) alatt
:wacko: ... Mikor megnéztem a videót, biztos voltam benne, hogy ezt senki nem élhette túl - ehhez képest kész csoda, hogy "csak" hárman haltak meg (ráadásul egyiküket egy tűzoltó-autó ütötte el)  :sorcerer: !

Aztán végigolvastam róla a cikket a wikipédián... ennek alapján, én pilóta-hibára gondolok lehetséges okként.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #670 Dátum: 2013.07.23 23:03:32 »
Ejj, de szép :D

http://tudositok.hu/8657/video/Delfin-ujra_Szolnokon_repul_a_vadaszgep_
Pofás kis jószág  :yes: ... mondjuk, vadásznak nem vadász, hanem kiképző gép. Nagyon sok pilótánk tanult ilyenen repülni  :) ... évtizedeken át ez volt az utolsó "fokozat" a sugárhajtású vadászgépre kerülést megelőzően.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.23 23:06:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #671 Dátum: 2013.07.24 00:36:44 »
:wacko: ... Mikor megnéztem a videót, biztos voltam benne, hogy ezt senki nem élhette túl - ehhez képest kész csoda, hogy "csak" hárman haltak meg (ráadásul egyiküket egy tűzoltó-autó ütötte el)  :sorcerer: !

Aztán végigolvastam róla a cikket a wikipédián... ennek alapján, én pilóta-hibára gondolok lehetséges okként.
Az lesz, a PF (Pilot Flying), előtte Airbus-ozott, ott kicsit másképp működik a tolóerő beállítása.
Kicsit alacsonyan közelítették meg a pályát, ezért felhúzta a gép orrát, amitől az lassulni kezdett (gondolta hogy a tolóerő automata majd kompenzál, de az csak Armed állásban volt). Persze ez is csak feltevés ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #672 Dátum: 2013.07.24 00:53:03 »
Az lesz, a PF (Pilot Flying), előtte Airbus-ozott, ott kicsit másképp működik a tolóerő beállítása.
Kicsit alacsonyan közelítették meg a pályát, ezért felhúzta a gép orrát, amitől az lassulni kezdett (gondolta hogy a tolóerő automata majd kompenzál, de az csak Armed állásban volt). Persze ez is csak feltevés ...
Elég logikus feltevésnek hangzik.

Ja, a bal oldalon ülő pilóta épp képzés alatt volt. De valamit az oktató is elnézhetett.

Hatalmas szerencse, hogy megúszták ennyivel!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #673 Dátum: 2013.07.24 09:21:52 »
Elég logikus feltevésnek hangzik.

Ja, a bal oldalon ülő pilóta épp képzés alatt volt. De valamit az oktató is elnézhetett.

Hatalmas szerencse, hogy megúszták ennyivel!
Sőt, volt egy harmadik emberke is a pilótafülkében. Valamit nagyon benéztek, vagy elterelte a figyelmüket.
Engem emlékeztet kicsit a Turkish Airlines Amszterdami balesetére. Ott egy magasságmérő romlott el (kettő van, az egyik a földtől, a másik a tengerszinttől mér, az első volt), ami típushibának számít(ott). Folyamatosan 0ft-t mért, a kompjúter meg kilebegtetés módba kapcsolt, alapra vette a gázt és átestek.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #674 Dátum: 2013.07.24 19:39:02 »
Sőt, volt egy harmadik emberke is a pilótafülkében. Valamit nagyon benéztek, vagy elterelte a figyelmüket.
Engem emlékeztet kicsit a Turkish Airlines Amszterdami balesetére. Ott egy magasságmérő romlott el (kettő van, az egyik a földtől, a másik a tengerszinttől mér, az első volt), ami típushibának számít(ott). Folyamatosan 0ft-t mért, a kompjúter meg kilebegtetés módba kapcsolt, alapra vette a gázt és átestek.
Képben vagy  :yes: !

Igen, volt a koreai gépen egy harmadik tiszt is a pilótafülkében. És ahogy olvasom, ő már a crash előtt is jó ideje figyelmeztetgette a pilótákat, többször is, a siklási szögre.

Az Air France-gép katasztrófájáról mit gondolsz?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )