Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 197637 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Repülés
« Válasz #15 Dátum: 2007.09.12 06:56:27 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát nem tom, én idén nyáron nem egészen három héttel elõre foglaltam le a Dortmund-BP jegyemet, és 51 euro volt :nana: ... Unokatesómék rendszeresen repülik ezt a viszonylatot, õk sem szoktak korábban foglalni, és nekik is kb. ennyi szokott lenni. Úgy vették észre, hogy csak az út elõtt pár nappal ugrik meg igazán a jegy ára. Persze vannak kivételes, frekventált idõpontok, amikor már korábban; de nem ez a jellemzõ.
51 euróban benne van az illeték? Amúgy ezt az illetékes dolgot nem értem, ez hogy megy? Azt vágom, hogy a repjegy az ingyé van szinte, de az illeték, ha jól tudom 16000forint/fõ/irány, vagy nem? Ezt magyarázza el valaki léci, hátha repülünk 1szer  :kacsint:


Minden repülõtér felszámít használati díjat. Ugye ez helytõl függ, lehet több és kevesebb. Aztán van a jegy kiállításának költsége. Néha elõfordul, hogy a légitársaság valamiért rátesz még valamennyit a jegyre mert mondjuk nagyon megdrágult neki a kerozin. Na ezekbõl jön össze az illeték, de a legfõbb tétel benne az elsõ, a repérhasználati díj.

Simi72

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Repülés
« Válasz #16 Dátum: 2007.09.12 10:15:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...de a nagyoktól félek, bezártnak érzem magam bennük, továbbá túl magasan és túl gyorsan repülnek :szemforgat: ...

A repülés két biztonsági alapeleme a magasság és a sebesség, minél magasabban és gyorsabban. Ez mondjuk a nagygépekre csak félig igaz, a kisgépekre jellemzõbb.
Ha nincs magasságod és hülyeséget csinálsz, nincs idõd helyrehozni, mert beleállsz a földbe. Mikor az MHSZ keretein belül repülni tanultam, vitorlázó géppel iskolakörre (max 400m) még ejtõernyõt sem vittünk, mert ha nagy baj van és nem tud repülni tovább a gép, mire elhagynád, rég a földön lennél.
Ha a sebesség kopik el, akkor meg átesik a gép, zuhan, de nem csak úgy, pörög is közben. És mire abból kiveszed, megint csak kell egy bizonyos magasság.

Ebbõl egyébként van egy vicc, is, anyuci úgy bocsájtja útnak pilóta fiacskáját, hogy "aztán csak lassan, és ne magasan!"

Egyébként lehet nálad abban van a "hiba", hogy nem látod mi van elõtted, nem úgy mint egy kisgépben. Autóban is vannak akik félnek, ha nem õk vezetnek, ezért nem érzik magukat biztonságban.
dv:
Simi
Az alkamadár azért repül háttal, hogy lássa, honnan jött.
Az élet szenvedés. Aki mást állít, az eladni próbál valamit. -> Pénztárgépszalag olcsón.
 :vezetes: :toy: Corolla Verso D-CAT 2006 :10:,[smilie=photo2.gif]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #17 Dátum: 2007.09.12 10:51:32 »
Idézetet írta: "Simi72"
Idézetet írta: "Palaczk"
...de a nagyoktól félek, bezártnak érzem magam bennük, továbbá túl magasan és túl gyorsan repülnek :szemforgat: ...

A repülés két biztonsági alapeleme a magasság és a sebesség, minél magasabban és gyorsabban. Ez mondjuk a nagygépekre csak félig igaz, a kisgépekre jellemzõbb.
Ha nincs magasságod és hülyeséget csinálsz, nincs idõd helyrehozni, mert beleállsz a földbe. Mikor az MHSZ keretein belül repülni tanultam, vitorlázó géppel iskolakörre (max 400m) még ejtõernyõt sem vittünk, mert ha nagy baj van és nem tud repülni tovább a gép, mire elhagynád, rég a földön lennél.
Ha a sebesség kopik el, akkor meg átesik a gép, zuhan, de nem csak úgy, pörög is közben. És mire abból kiveszed, megint csak kell egy bizonyos magasság.

Ebbõl egyébként van egy vicc, is, anyuci úgy bocsájtja útnak pilóta fiacskáját, hogy "aztán csak lassan, és ne magasan!"

Egyébként lehet nálad abban van a "hiba", hogy nem látod mi van elõtted, nem úgy mint egy kisgépben. Autóban is vannak akik félnek, ha nem õk vezetnek, ezért nem érzik magukat biztonságban.


Ezeket a dolgokat a magasságról meg a sebességrõl én is tudom, nem véletlenül írtam, hogy hülye vagyok hogy pont ezek miatt félek :wink:  :crazy:  :nagymosoly: ... Nem tehetek róla: mikor kinézek a nagygép ablakán utazómagasságon, és tudom hogy most egy totál halálos környezetben (11-12 ezer méteren, ahol nincs levegõ, ahol mínusz 60 fok van) száguldunk a szó szoros értelmében ezerrel :) , akkor attól elfog a félsz :kormom: ... Azt is tudom hogy tökmindegy hogy 100 méterrõl zuhansz le vagy 10.000-rõl, így is úgy is annyi neked :roll: ... És mégis. Na igen, ezt hívják irracionális félelemnek.

Amúgy pedig, igen, a nagy gépben teljesen tehetetlennek és bezártnak érzem magam amiatt, hogy csak azon a pici oldalablakon tudok kikukucskálni. Ezzel együtt, ha teszem azt csak 500 m magasan repülne végig, akkor biztosan kevésbé paráznék :rolleyes: :crazy: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Repülés
« Válasz #18 Dátum: 2007.09.12 11:24:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, négy-öt fõ esetén egy korszerû dízel autóval már olcsóbb lehet az út, mint fapadossal. Körülményektõl függõen akár három fõ esetén is. De ott van az idõtényezõ is, ami azért sokat nyom a latban. Tessék csak belegondolni, egy BP-Párizs mennyi idõ repülõvel, és mennyi kocsival - hogy Londont ne is említsem...
Külvárosi reptér? Na bumm. Még mindig bõven megéri mind idõben, mind pénzben.


Azt is figyelembe kell venni, hogy lehet az út csak 2 óra, de a gépek nagy többsége mindig késik, és X órával elõbb ki is kell menni a reptérre.
Ott vagy a külvárosban, onnan is be kell jönni valahogy. A kényelmesebbek ugye taxiznak, netán autót bérelnek. Ezek sem filléres kiadások.
No és ugye a sajáttal oda és akkor mész ahova és amikor akarsz.

Pl említhetném Kijevet, autóval háztól házig (beleszámítva a határt és a megállásokat) kb 13-14 óra az út, repülõvel pedig kb 5 óra, amíg eljutok háztól házig. És ugye ott is meg kell oldani a reptérrõl történõ fuvart.
Oda nem is repül fapados, szóval egy jegy kb 220 USD akciósan, az ukrán benzin literjét nézve ennyibõl én megjárom 2x is oda-vissza az utat.
Tehát idõben verhetetlen a repülõ, de árban (ilyen keleti "kondíciókkal") már nem biztos.  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Repülés
« Válasz #19 Dátum: 2007.09.12 11:36:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Tegnap este is olvastam a neten a 2002-es németországi katasztrófa történetét, amikor a baskír Tu-154-es és a DHL B-757-ese összeütközött (mindenki meghalt, köztük 45 gyerek a Tupoljeven) a légiirányító hibájából, értitek, szal hiába a modern technika, az automatizált rendszerek, a GPS meg minden, azért még ma is elõfordulhatnak ilyen dolgok, és nem tudok szabadulni az érzéstõl, hogy mi van ha a legközelebbi pont akkor fordul elõ mikor én is ott vagyok :? ...


Ezt a balesetet feldolgozták a National Geographic-on, egy sor hiba vezetett a baleset bekövetkezéséig.
-Egyedül volt a fickó az irányítóteremben, a társát elküldte aludni.
-Karbantartás miatt nem üzemelt valamelyik radar, és a telefon is néma volt... Így az irányítótoronyban mintha 1 perccel késõbb frissültek volna a repülõk adatai a valósághoz képest.
-Amikor a 2 gép vészesen közel volt egymáshoz, akkor a repülõgépek baleset-elkerülõ rendszere mindegyik pilótának jelezte, hogy merre térjen ki. A Tu-nak azt "parancsolta", hogy emelkedjenek, de õk nem tettek semmit, mert az irányító nem mondta nekik azt, hogy cselekedjenek. Õket úgy oktatták, hogy az irányítónak többet ér a szava a repülõgép számítógépes rendszerénél...  :crazy:

Szóval a Tu pilóta is benne volt, õk teljesen más szellemû kiképzést kaptak.

Szóval itt sajnos sok-sok szerencsétlenség és hiba összessége vezetett a katasztrófához.
És ugye késõbb az egyik elkeseredett családtag le is szúrta az irányítót bosszúból.

Persze ez nem vígasz a családnak, ez egy simán elkerülhetõ baleset lett volna. Sajnos ilyen esetek kellenek ahhoz, hogy késõbb szigorítsanak a rendszeren.  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #20 Dátum: 2007.09.12 16:08:23 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Palaczk"
Igen, négy-öt fõ esetén egy korszerû dízel autóval már olcsóbb lehet az út, mint fapadossal. Körülményektõl függõen akár három fõ esetén is. De ott van az idõtényezõ is, ami azért sokat nyom a latban. Tessék csak belegondolni, egy BP-Párizs mennyi idõ repülõvel, és mennyi kocsival - hogy Londont ne is említsem...
Külvárosi reptér? Na bumm. Még mindig bõven megéri mind idõben, mind pénzben.


Azt is figyelembe kell venni, hogy lehet az út csak 2 óra, de a gépek nagy többsége mindig késik, és X órával elõbb ki is kell menni a reptérre.
Ott vagy a külvárosban, onnan is be kell jönni valahogy. A kényelmesebbek ugye taxiznak, netán autót bérelnek. Ezek sem filléres kiadások.
No és ugye a sajáttal oda és akkor mész ahova és amikor akarsz.

Pl említhetném Kijevet, autóval háztól házig (beleszámítva a határt és a megállásokat) kb 13-14 óra az út, repülõvel pedig kb 5 óra, amíg eljutok háztól házig. És ugye ott is meg kell oldani a reptérrõl történõ fuvart.
Oda nem is repül fapados, szóval egy jegy kb 220 USD akciósan, az ukrán benzin literjét nézve ennyibõl én megjárom 2x is oda-vissza az utat.
Tehát idõben verhetetlen a repülõ, de árban (ilyen keleti "kondíciókkal") már nem biztos.  :kacsint:


Nézd, nekem a kedvenc közlekedési eszközöm a személyautó, nekem nem kell magyarázni az elõnyeit :D ... De ami pl. a legutóbbi konkrét viszonylatot illeti: Gelsenkirchenbõl mentem Pécsre, ez annyit jelent hogy Gelsenkirchenbõl autóval Dortmundba, onnan repülõvel BP-re, onnan vonattal Pécsre. Idõben ez 9 órát jelentett háztól házig, pénzben 90 eurót. Kocsival ez 1300 km háztól házig, szal nagyon rohanva 12-13 óra, reálisan inkább 14-15, pénzben pedig (a Camryvel) kb. 130 euro. Nem mindegy :roll: ... Ha pedig a kiindulási helyem Dortmunban, a célom pedig BP-en lett volna, nem is kell részleteznem, hogy ez még mennyi megtakarítást jelentett volna idõben és pénzben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #21 Dátum: 2007.09.12 16:17:42 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Ezt a balesetet feldolgozták a National Geographic-on, egy sor hiba vezetett a baleset bekövetkezéséig.
-Egyedül volt a fickó az irányítóteremben, a társát elküldte aludni.
-Karbantartás miatt nem üzemelt valamelyik radar, és a telefon is néma volt... Így az irányítótoronyban mintha 1 perccel késõbb frissültek volna a repülõk adatai a valósághoz képest.
-Amikor a 2 gép vészesen közel volt egymáshoz, akkor a repülõgépek baleset-elkerülõ rendszere mindegyik pilótának jelezte, hogy merre térjen ki. A Tu-nak azt "parancsolta", hogy emelkedjenek, de õk nem tettek semmit, mert az irányító nem mondta nekik azt, hogy cselekedjenek. Õket úgy oktatták, hogy az irányítónak többet ér a szava a repülõgép számítógépes rendszerénél...  :crazy:

Szóval a Tu pilóta is benne volt, õk teljesen más szellemû kiképzést kaptak.

Szóval itt sajnos sok-sok szerencsétlenség és hiba összessége vezetett a katasztrófához.
És ugye késõbb az egyik elkeseredett családtag le is szúrta az irányítót bosszúból.

Persze ez nem vígasz a családnak, ez egy simán elkerülhetõ baleset lett volna. Sajnos ilyen esetek kellenek ahhoz, hogy késõbb szigorítsanak a rendszeren.  :hmm:


Vágom, olvastam a sztorit. Tényleg összeesküdött minden a szerencsétlenek ellen, fatalisták erre azt mondanák, hogy ezeknek az embereknek akkor valamiért meg kellett halniuk :| ... Nade ez már teljesen más téma.

A Tu pilóta amúgy nem volt hibás, csak követte a tanult elõírásokat :roll: ...

Viszont az hajmeresztõ, hogy ilyesmit megengednek (megengedTEK???), hogy egy légi irányító egyszerre két pultnál dolgozzon, mert a társa szunyál :shock:  :x  :crazy: ... Nem õ küldte el, a cégnél ez volt a bevett gyakorlat, a menedzsment tudott róla és tolerálta :evil: ... Gondolom olcsóbb volt így, mint több embert alkalmazni, és mindez egy svájci cégnél !!! :banging:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Repülés
« Válasz #22 Dátum: 2007.09.13 07:47:31 »
Idézetet írta: "Xtrem"

Ezt a balesetet feldolgozták a National Geographic-on, egy sor hiba vezetett a baleset bekövetkezéséig.

Ja ja, nagy kedvencem az Air Crash Investigation, van vagy 5-6 évad belõle, de itthon csak az elsõt ismételgetik ezerszer...
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Repülés
« Válasz #23 Dátum: 2007.09.13 07:56:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ezeket a dolgokat a magasságról meg a sebességrõl én is tudom, nem véletlenül írtam, hogy hülye vagyok hogy pont ezek miatt félek :wink:  :crazy:  :nagymosoly: ... Nem tehetek róla: mikor kinézek a nagygép ablakán utazómagasságon, és tudom hogy most egy totál halálos környezetben (11-12 ezer méteren, ahol nincs levegõ, ahol mínusz 60 fok van) száguldunk a szó szoros értelmében ezerrel :) , akkor attól elfog a félsz :kormom: ... Azt is tudom hogy tökmindegy hogy 100 méterrõl zuhansz le vagy 10.000-rõl, így is úgy is annyi neked :roll: ... És mégis. Na igen, ezt hívják irracionális félelemnek.

Amúgy pedig, igen, a nagy gépben teljesen tehetetlennek és bezártnak érzem magam amiatt, hogy csak azon a pici oldalablakon tudok kikukucskálni. Ezzel együtt, ha teszem azt csak 500 m magasan repülne végig, akkor biztosan kevésbé paráznék :rolleyes: :crazy: ...


Én pont fordítva mûködök. Amíg az ablakból látom az alattam lévõ tájat, addig úgy érzem, mintha húzna le a mélység; amint viszont átküzdöttük magunkat a felhõkön és jól felgyorsultunk, már nem fosok egyáltalán...

Sõt, lehet, hogy nem is azon múlik, hogy látom-e a tájat, hanem úgy 2-300 méterig érzem ezt. Múlt héten utaztam egy Fokker 50-essel, ott utazómagasságban is lehetett látni a tájat és teljesen jól voltam. Egyébként nagyon tetszett, meglepett, hogy egy légcsavaros gép is milyen brutálisan gyorsul a kifutón, és az a hang, amit a hajtómûvek akkor kiadnak... tetszett, na...

Pont hétvégén kerestem, hogy van-e repülés topic itt a fórumon, nem találtam. Másnap nyitottad  :nagymosoly:
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Repülés
« Válasz #24 Dátum: 2007.09.13 10:57:29 »
Én a nagy gépeken biztonságban érzem magam, de persze természetesen 1-2 feketelistás, vagy ahhoz közelítõ légitársaság gépére semmi pénzért nem ülnék fel.  :twisted:

Kedvencem a jó öreg B747-es, ezzel szerencsére már többször is repültem, a KLM kötelékében. Amszterdam-Curacao, illetve még régesrégen az Iberia-val Madridból Santo Domingóba. No meg persze ha nem a Jumbo ment, akkor ott volt az MD11-es, elõtte meg a DC10-es.
95-óta viszont nem ültem ilyeneken, csak a Malév 737-esein. Elõtte persze mindkét TU-n tiszteletünket tettük, gyerekként az maradt meg, hogy rázott mint a franc (nem csak a turbulencia miatt), és csak arra vártam, hogy végre leszálljunk.  :kormom:
Dél Amerikában járva meg a DC9-esen és a B727-es kabinjában vendégeskedtem, de ezeknek is már legalább 12-13 éve.

Ezzel ki is fújt a "repülõs múltam".  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Repülés
« Válasz #25 Dátum: 2007.09.13 11:00:00 »
Idézetet írta: "djibril"
Ja ja, nagy kedvencem az Air Crash Investigation, van vagy 5-6 évad belõle, de itthon csak az elsõt ismételgetik ezerszer...


Mintha 2 évad lement volna már, de ezt elég gyakran ismételgetik. Mondjuk amúgy is mindent unalomig ismételnek a csatornán, dehát ez gondolom valamilyen magyar sajátosság lehet.  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #26 Dátum: 2007.09.13 23:46:21 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "djibril"
Ja ja, nagy kedvencem az Air Crash Investigation, van vagy 5-6 évad belõle, de itthon csak az elsõt ismételgetik ezerszer...


Mintha 2 évad lement volna már, de ezt elég gyakran ismételgetik. Mondjuk amúgy is mindent unalomig ismételnek a csatornán, dehát ez gondolom valamilyen magyar sajátosság lehet.  :hmm:


Én uuutálom ezt a mûsort :kormom: ... Pontosan az ilyenek szoktak mindig eszembe jutni, mikor bent ülök a nyavalyás gépben :elkeseredett: ! Zárlat miatt tûz üt ki a pilótafülkében... Elfolyik az üzemanyag... Ütközünk egy másik géppel, ebbõl van légi és kifutópályás-ködös verzió is persze... Madár(raj) repül a hajtómûbe... Mindenféle biztonsági intézkedés ellenére mégiscsak följut a gépre vmi terrorista vmi bombával vagy fegyverrel... Meghibásodik a kondicionáló rendszer...

Van egy képsor a "Harcosok klubja" c. (amúgy szuper) filmben, ahol a fõhõs elképzeli, hogy milyen lenne, ha a gép a levegõben ütközne egy másikkal. Marha profin, élethûen meg van csinálva :kormom: ... Na erre kb. ötpercenként gondoltam legutóbb is, a felszállást megelõzõ 24 órában :shock:

------------------------

Érdekes, autóban nem szoktam agyalni azon az 1000+1 lehetséges okon, ami miatt baleset történhet(ne) :crazy: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Repülés
« Válasz #27 Dátum: 2007.09.17 16:17:26 »
Ez a tegnapi katasztrófa se semmi.  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Peti

  • Vendég
Repülés
« Válasz #28 Dátum: 2007.10.13 23:47:11 »
Egy kis hazai termés. :10:

Mondjuk nemcsak repülés... :oops:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Repülés
« Válasz #29 Dátum: 2007.10.14 01:15:32 »
Idézetet írta: "Peti500"
Egy kis hazai termés. :10:

Mondjuk nemcsak repülés... :oops:


Hú, megdobogtatta a szívemet :szivecske:  :10:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )