Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 198830 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #105 Dátum: 2008.09.13 13:57:16 »
Ma repültünk egy igen jót ám bibi :clap: :clap: :clap: :clap:
25-30 csomós szélben (hálistennek "pályairányú") sikerült repülnünk vele.
A szél igencsak dobálta a gépet. Majd teszek fel pár képet. meg a leszállást. Sajna a felszállás videója nemsokat láttat. Mindenesetre ezerszer jobb volt mint egy hullámvasút  :1eye: :1eye: :1eye: :1eye: :flowers: :laugh: :laugh:

Az zsír lehetett  :yes: ... Jóbarátnémmal tavaly tavasszal repültünk egy félórás kört ezzel a géppel - a felszállásról készített videóm meg itt látható :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Repülés
« Válasz #106 Dátum: 2008.09.14 11:21:37 »
Az ftp-n megtekinthető a fel és leszállás. Sajna a kamera mozgást a széllökések okozták, pedig elég jól ellensúlyoztam.

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re: Repülés
« Válasz #107 Dátum: 2008.09.14 22:20:33 »
Csütörtök este Ljubljanából repültünk haza egy kis Malev járatszám alatt üzemelő Embraer 120-assal. Alig volt felhő, így igen látványos út volt, és a pilóták sem csukták magukra az ajtót, így jól lehetett látni, hogy vezetnek, mert ezt a kis gépet még kell. Érdekes volt, ahogy keresztbe nyúlva vezérelték a hajtóműveket-fékszárnyakat, és azt, hogy mikor mit néztek a kijelzőkön.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #108 Dátum: 2008.09.14 23:19:57 »
Csütörtök este Ljubljanából repültünk haza egy kis Malev járatszám alatt üzemelő Embraer 120-assal. Alig volt felhő, így igen látványos út volt, és a pilóták sem csukták magukra az ajtót, így jól lehetett látni, hogy vezetnek, mert ezt a kis gépet még kell. Érdekes volt, ahogy keresztbe nyúlva vezérelték a hajtóműveket-fékszárnyakat, és azt, hogy mikor mit néztek a kijelzőkön.

Nekem egy AN-2-esen volt hasonló élményem  :yes: ... Kecskemétről szálltunk fel sétarepülésre, és az ülésemből kiválóan láttam a pilótát. Döbbenetes volt az a "tánc", amit a kezelőszerveken járt folyamatosan, kézzel-lábbal  :eek: ... Közben a gép meg repült szép egyenletesen, rezzenéstelenül (ez utóbbit persze relatívan kell érteni, Ancsáról lévén szó :) ...) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Repülés
« Válasz #109 Dátum: 2008.09.15 02:28:17 »
Csütörtök este Ljubljanából repültünk haza egy kis Malev járatszám alatt üzemelő Embraer 120-assal. Alig volt felhő, így igen látványos út volt, és a pilóták sem csukták magukra az ajtót, így jól lehetett látni, hogy vezetnek, mert ezt a kis gépet még kell. Érdekes volt, ahogy keresztbe nyúlva vezérelték a hajtóműveket-fékszárnyakat, és azt, hogy mikor mit néztek a kijelzőkön.

Nekem egy AN-2-esen volt hasonló élményem  :yes: ... Kecskemétről szálltunk fel sétarepülésre, és az ülésemből kiválóan láttam a pilótát. Döbbenetes volt az a "tánc", amit a kezelőszerveken járt folyamatosan, kézzel-lábbal  :eek: ... Közben a gép meg repült szép egyenletesen, rezzenéstelenül (ez utóbbit persze relatívan kell érteni, Ancsáról lévén szó :) ...) !
Akkor én nem mondok semmit a Piper pilótájáról  ::) ::) Mert nem kicsit dolgozott.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #110 Dátum: 2008.09.27 00:18:46 »
Ez továbbra is az a videó (a zenével egységben), amitől akárhányszor is megnézem, kiütközik rajtam az a jóleső fajta libabőr  :clap: :clap: :clap: :cool2: :cool2:  :cool2:...

Ehhez képest 180-al menni a Kaposvár-Fonyód mellékúton csak soványka bullshit  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #111 Dátum: 2008.09.29 21:08:12 »
Ez nem sokon múlott:
&feature=related  :whistling: ...

De ez sem:
&feature=related :eek:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Repülés
« Válasz #112 Dátum: 2008.09.29 21:14:43 »
Apropó, repülés... A siklóernyőzésben jártas valaki közülünk?  ::)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #113 Dátum: 2008.09.29 21:23:27 »
Ez meg ............. :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #114 Dátum: 2008.10.05 12:42:34 »
Kis adalék a legújabb harci repülőtechnika áráról:

Izraelben döntöttek arról, hogy -több lépcsőben- beszereznek három századnyi, azaz 75 darab új F-35 Lightningot (jó nagyok a századok az ottani légierőben). A gépek ára: 15.2 milliárd dollár  :eek: ... vagyis gépenként kerekítve 203 millió, ami még akkor is rekord-gyanús az együléses harci gép kategóriában, ha hozzávesszük, hogy tartalmazza a földi kiszolgáló rendszerek, kiképzés stb. költségeit is. Ott aztán nem sajnálják a pénzt védelemre  :whistling: ...

(Egyébként nem semmi, hogy az amcsik az F-22 Raptort még az ilyen fő stratégiai szövetségeseknek sem hajlandók eladni, mint Izrael vagy pl. Japán. A japánok konkrétan többször megkeresték már ezzel kapcsolatosan az USA illetékeseit, de mindannyiszor visszautasították őket.)

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re: Repülés
« Válasz #115 Dátum: 2008.10.05 16:25:45 »
nem baj, ALLAH hatalmas!  :single fuck: :-*
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #116 Dátum: 2008.10.05 16:29:34 »
nem baj, ALLAH hatalmas!  :single fuck: :-*

Jah, szerencsére Allah azon hívei, akik szintén potens gépekben ülnek, átálltak már a békésebb oldalra  :yes: ... Viszont ezen a ponton hagyjuk is a témát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Repülés
« Válasz #117 Dátum: 2008.10.05 18:53:08 »
Egyébként nem semmi, hogy az amcsik az F-22 Raptort még az ilyen fő stratégiai szövetségeseknek sem hajlandók eladni...

De ezen ugye nem lepődünk meg :shifty:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #118 Dátum: 2008.10.06 17:44:00 »
Egyébként nem semmi, hogy az amcsik az F-22 Raptort még az ilyen fő stratégiai szövetségeseknek sem hajlandók eladni...

De ezen ugye nem lepődünk meg :shifty:

De, valahol egy kicsit igen. Korábban nem egy példa volt rá, hogy eladták a legújabb csúcstechnikájukat szövetséges országoknak, pl. Izraelnek az akkor vacsi új F-15-ösöket, vagy éppen Iránnak (amely akkor még baráti volt) az F-14-eseket. Ezek a gépek a 70-es évek második felében elvileg ugyanolyan világverők voltak, mint most az F-22. Az izraeli F-15-ösöknek ugye az akkori szovjet csúcs gép, a MiG-25 lelövése sem okozott nehézséget. Ugye a ruszkiknak tíz évébe telt, míg a MiG-29 és a SZU-27 "személyében" képesek voltak szolgálatba állítani hasonló színvonalú technikát; és ugye az F-15 (a megfelelő korszerűsítésekkel) a mai napig is olyan ütőképes gép, amely bármilyen lehetséges ellenféllel szemben a siker jó esélyével veheti fel a harcot. Holott három és fél évtizedes konstrukció. És ezt a gépet anno az amik vadi új korában hajlandóak voltak odaadni néhány szövetségesüknek.

Na persze, lehetne mondani, hogy az F-22-es ugye "lopakodó" képességgel rendelkezik. De ez megvan az F-35-ösben is, ami pedig néhány év múlva egy csomó szövetséges országban szolgálatba áll majd.

De alkalmasint a Raptor azért tényleg tudhat fura dolgokat, mert nem egy paramétere a mai napig titkosított, ami azért nem igazán szokás olyan gépek esetében, amelyek már csapatszolgálatban állnak. És az sem semmi, hogy még légi bemutatóra is csak idén hozták át először Európába.



Azt tudtátok, hogy az F-22 lehetséges maximális légiharc-fegyverzete 16 darab rakéta  :eek: ?



Ez ugye -elméletileg- annyit tesz, hogy egy ilyen négy Raptorból álló raj képes 64 légi cél megsemmisítésére - ebből 56-ra a látóhatáron túlról (a gépek maximális fegyverterhelése 2 Sidewinder és 14 AMRAAM rakéta) :ph34r: ... Persze ez a gyakorlatban máshogy néz ki, mert a jellemző maximális fegyverterhelés légi harc konfigurációban 8 rakéta a belső fegyverterekben, plusz 4 rakéta és 2 póttank a külső pilonokon.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.06 18:14:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Repülés
« Válasz #119 Dátum: 2008.10.06 18:39:48 »
A kuriózum: F-14 Tomcat az iráni légierő színeiben...



Az eredetileg beszerzett 79 darabból 50-55 lehet még szolgálatban, ebből egyidejűleg kb. 30 bevethető. Megerősített infó, hogy a gépeket orosz segítséggel jelentősen korszerűsítették, többek közt orosz radart és hajtóműveket (!), valamint fegyverzetet (köztük hajó elleni irányított rakétákat) kaptak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )