A polgári típusokat nem annyira vágom - a kisebbik légcsavaros gép mi is ? Fokker talán ?
Igen az!
Ja , amúgy az azért baromi nagy élmény , ahogy felszállnak ezek a nagy jetek ! Ahogy nekilódul és beleprésel az ülésbe , nagyon állat ... két dologra lennék kíváncsi : egyrészt hogy ez autóban milyen gyorsulásnak felel meg (tehát mennyi idő alatt nulláról százra gyorsuló autó tudja nyújtani ugyanezt a feelinget) , másrészt hogy milyen lehet ez az érzés mondjuk egy maximális utánégetéssel startoló F 15-ös vagy MiG 29-es esetében :shock:
Én is baromira csipázom a felszállást! Mindig vigyorgok, mint a tejbetök. Szegény barátnőm a kocsiban is rosszul van, ha -évente egyszer- gyorsulok, a repcsi préselését az emelkedéssel együtt meg főleg nem bírja. Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy olyan kocsi kéne a seggem alá, ami ilyen tolóerőt képes leadni :vag2:
Egyébként most vagy az Airbusnak, vagy a Boing 737-nek (nem emléxem pontosan) 270 km/h a felszálló sebessége. Ebből meg ki lehet számolni a gyorsulást.
A vadászgépek gyorsulásáról egy volt fősulis csop. társam tudna mesélni, aki jelenleg Kanadában van és pilótának tanul (egyébként meg pécsi a srác!) Volt hogy majdnem elvesztette az eszméleteét néhány komolyabb manővernél...
Ja , állat az a gyorsulás-élmény
... Egyébként szvsz egy erősebb sportkocsinak tudnia kell ugyanezt (legalábbis olyan 150-200-ig biztosan) , lévén a vadászgépek vannak partiban egy F1-es autóval , és azok ugye nagyságrendekkel jobban gyorsulnak , mint egy utasszállító . Ezzel együtt , mindig azon szoktam magamban vigyorogni , hogy mit szólt volna egy 2. VH-s vadászpilóta , ha (akkor) beültetik egy ilyen , ma tök mezeinek számító utasszállító tucatgép 737-esbe , és csinálnak vele egy felszállást - asszem leesett volna az álla
A felszállási sebesség tényleg valami olyasmi , amit írtál . Sőt talán még kevesebb valamivel . Majd utánaások . Ez , és a felszállási úthossz nyilván kiszámíthatóvá teszi , hogy mit is tudnak ezek gyorsulásban .
Mindenesetre egy biztos . Minap vittek egy 3.3-as V8-as TDI A8-assal , és a srác demonstrálta a max gyorsulást . Komoly volt , de az Airbushoz képest smafu
Az NFTC-nél tanul Gripen-pilótának a volt csoporttársad ? Áááállat
... És akkor most gondolj bele , hogy ők másodfokon is "csak" Hawk kiképzőgépeken repülnek , amelyek kábé úgy viszonyulnak a Gripenhez , mint mondjuk egy Celica egy Ferrari Enzohoz