Szerző Téma: Képek  (Megtekintve 458979 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Képek
« Válasz #225 Dátum: 2005.11.15 12:15:06 »
Repülőők!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Képek
« Válasz #226 Dátum: 2005.11.15 12:15:58 »
Suzuki gyár:

[a csatolmányt egy admin törölte]

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Képek
« Válasz #227 Dátum: 2005.11.15 12:17:10 »
Bombardier mingyá' talajtfog:

[a csatolmányt egy admin törölte]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Képek
« Válasz #228 Dátum: 2005.11.15 12:26:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az ülés kényelme nem géptípus-, hanem légitársaság-függő.

Ebben lehet valami, mert rutinos utazók mondták, hogy a Lufthansa-Jumbon nagyon szűkek a helyek (majd 400 személyes a gép, nem is csoda...) A kis Airbuson széltében nem volt sok a hely, de a lábamnak legalább kényelmes volt.
music     

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Képek
« Válasz #229 Dátum: 2005.11.15 13:38:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A polgári típusokat nem annyira vágom - a kisebbik légcsavaros gép mi is ? Fokker talán ?

Igen az!

Idézetet írta: "Palaczk"

Ja , amúgy az azért baromi nagy élmény , ahogy felszállnak ezek a nagy jetek  :o ! Ahogy nekilódul és beleprésel az ülésbe , nagyon állat  :D ... két dologra lennék kíváncsi : egyrészt hogy ez autóban milyen gyorsulásnak felel meg (tehát mennyi idő alatt nulláról százra gyorsuló autó tudja nyújtani ugyanezt a feelinget) , másrészt hogy milyen lehet ez az érzés mondjuk egy maximális utánégetéssel startoló F 15-ös vagy MiG 29-es esetében  :shock:  8) ???

Én is baromira csipázom a felszállást! Mindig vigyorgok, mint a tejbetök. Szegény barátnőm a kocsiban is rosszul van, ha -évente egyszer- gyorsulok, a repcsi préselését az emelkedéssel együtt meg főleg nem bírja. Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy olyan kocsi kéne a seggem alá, ami ilyen tolóerőt képes leadni  :vag2:
Egyébként most vagy az Airbusnak, vagy a Boing 737-nek (nem emléxem pontosan)  270 km/h a felszálló sebessége. Ebből meg ki lehet számolni a gyorsulást.

A vadászgépek gyorsulásáról egy volt fősulis csop. társam tudna mesélni, aki jelenleg Kanadában van és pilótának tanul (egyébként meg pécsi a srác!) Volt hogy majdnem elvesztette az eszméleteét néhány komolyabb manővernél...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Képek
« Válasz #230 Dátum: 2005.11.15 15:05:42 »
Idézetet írta: "squiddy"
Idézetet írta: "Palaczk"

A polgári típusokat nem annyira vágom - a kisebbik légcsavaros gép mi is ? Fokker talán ?

Igen az!

Idézetet írta: "Palaczk"

Ja , amúgy az azért baromi nagy élmény , ahogy felszállnak ezek a nagy jetek  :o ! Ahogy nekilódul és beleprésel az ülésbe , nagyon állat  :D ... két dologra lennék kíváncsi : egyrészt hogy ez autóban milyen gyorsulásnak felel meg (tehát mennyi idő alatt nulláról százra gyorsuló autó tudja nyújtani ugyanezt a feelinget) , másrészt hogy milyen lehet ez az érzés mondjuk egy maximális utánégetéssel startoló F 15-ös vagy MiG 29-es esetében  :shock:  8) ???

Én is baromira csipázom a felszállást! Mindig vigyorgok, mint a tejbetök. Szegény barátnőm a kocsiban is rosszul van, ha -évente egyszer- gyorsulok, a repcsi préselését az emelkedéssel együtt meg főleg nem bírja. Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy olyan kocsi kéne a seggem alá, ami ilyen tolóerőt képes leadni  :vag2:
Egyébként most vagy az Airbusnak, vagy a Boing 737-nek (nem emléxem pontosan)  270 km/h a felszálló sebessége. Ebből meg ki lehet számolni a gyorsulást.

A vadászgépek gyorsulásáról egy volt fősulis csop. társam tudna mesélni, aki jelenleg Kanadában van és pilótának tanul (egyébként meg pécsi a srác!) Volt hogy majdnem elvesztette az eszméleteét néhány komolyabb manővernél...


Ja , állat az a gyorsulás-élmény :) ... Egyébként szvsz egy erősebb sportkocsinak tudnia kell ugyanezt (legalábbis olyan 150-200-ig biztosan) , lévén a vadászgépek vannak partiban egy F1-es autóval , és azok ugye nagyságrendekkel jobban gyorsulnak , mint egy utasszállító . Ezzel együtt , mindig azon szoktam magamban vigyorogni , hogy mit szólt volna egy 2. VH-s vadászpilóta , ha (akkor) beültetik egy ilyen , ma tök mezeinek számító utasszállító tucatgép 737-esbe , és csinálnak vele egy felszállást - asszem leesett volna az álla  :o

A felszállási sebesség tényleg valami olyasmi , amit írtál . Sőt talán még kevesebb valamivel . Majd utánaások . Ez , és a felszállási úthossz nyilván kiszámíthatóvá teszi , hogy mit is tudnak ezek gyorsulásban .

Mindenesetre egy biztos . Minap vittek egy 3.3-as V8-as TDI A8-assal , és a srác demonstrálta a max gyorsulást . Komoly volt , de az Airbushoz képest smafu  :D

Az NFTC-nél tanul Gripen-pilótának a volt csoporttársad ? Áááállat  8)  8)  8) ... És akkor most gondolj bele , hogy ők másodfokon is "csak" Hawk kiképzőgépeken repülnek , amelyek kábé úgy viszonyulnak a Gripenhez , mint mondjuk egy Celica egy Ferrari Enzohoz  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Képek
« Válasz #231 Dátum: 2005.11.15 18:28:40 »
Idézetet írta: "Misi"
Nézegettem én is ezt a kocsit a használtautó.hu-n, de nem győzött meg.
Jól néz ki, jól motorizált, de a hátsó dobfék (muhaha) és egy két ilyen amerikai furcsaság kissé elbizonytalanít, hogy jó
vétel lenne-e...
Náluk majdnem minden autó dobfékes hátul (láttad a Celicát a Totálcarban?)
Vajon miért?
Jobban tapad az aszfaltjuk?
Másrészt viszont fékezéskor úgyis bólint az autó.
Minek hátra a tárcsafék?

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Képek
« Válasz #232 Dátum: 2005.11.15 18:34:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Amire még számítani kéne , lévén US kivitel : puhább , billegősebb futómű (ez , akárcsak a gyengébb fékek , a jóval kisebb jellemző utazósebesség miatt van - hálásak lehetünk a németeknek , mert az ő limit nélküli Autobahnjuk miatt kell az összes , európai piacra szánt autó olyan legyen , hogy nagy sebességeknél is tapadjon az útra) ; egy-két , számunkra magától értetődő dolog (pl. utastérből állítható fényszóró , behajtható külső tükrök) hiánya ; 180-as tempónál leszabályozó motorelektronika ; páratlan (vagy páros ??) tizedesjegyre végződő rádió-frekik átugrása ; ha amerikai eredetű gumik vannak rajta , akkor azok szintén gyengébbek az európai átlagnál ; meg még talán egy-két dolog . De legalább ebben nem collosak lesznek a csavarok , mint az amerikai márkájú autókban ;) ...

A magyar utakra direkt jó, ha nem vered be a fejed a tetőbe, minden gödörnél. Ha meg nem tetszik, akkor ültetőrugót bele, aztán megoldva. A 180-as korlátozás gondolom chip-es, azt meg lehet oldani :) Fényszóró állítással én nem sokat foglalkoztam eddig, ha villognak szemből akkor. A gumik cseréje is megoldható kis anyagi ráfordítással. A rádió helyett is lehet venni újat, az biztos jobb is, vagy rá kell kattani a rádió1-re :D
Ha lenne ennyi pénzem, simán vennék ilyet. Amcsiban, ha jól számoltam pár hónapja ugyanennyibe kerül ez, mint nálunk a sima Corolla. És micsoda különbség dizájnban :D
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Képek
« Válasz #233 Dátum: 2005.11.15 18:38:58 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Misi"
Nézegettem én is ezt a kocsit a használtautó.hu-n, de nem győzött meg.
Jól néz ki, jól motorizált, de a hátsó dobfék (muhaha) és egy két ilyen amerikai furcsaság kissé elbizonytalanít, hogy jó
vétel lenne-e...
Náluk majdnem minden autó dobfékes hátul (láttad a Celicát a Totálcarban?)
Vajon miért?
Jobban tapad az aszfaltjuk?
Másrészt viszont fékezéskor úgyis bólint az autó.
Minek hátra a tárcsafék?


Azért gyengébb az amerikai autók fékje , mert ott lassabban közlekednek az emberek . A legtöbb államban még mindig 55-60 , esetleg 70 mérföld a sebességhatár .

Az pedig egyszerű , hogy miért kell hátra tárcsafék : mert jobb fékhatás érhető el vele .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Képek
« Válasz #234 Dátum: 2005.11.15 18:41:56 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Palaczk"


Amire még számítani kéne , lévén US kivitel : puhább , billegősebb futómű (ez , akárcsak a gyengébb fékek , a jóval kisebb jellemző utazósebesség miatt van - hálásak lehetünk a németeknek , mert az ő limit nélküli Autobahnjuk miatt kell az összes , európai piacra szánt autó olyan legyen , hogy nagy sebességeknél is tapadjon az útra) ; egy-két , számunkra magától értetődő dolog (pl. utastérből állítható fényszóró , behajtható külső tükrök) hiánya ; 180-as tempónál leszabályozó motorelektronika ; páratlan (vagy páros ??) tizedesjegyre végződő rádió-frekik átugrása ; ha amerikai eredetű gumik vannak rajta , akkor azok szintén gyengébbek az európai átlagnál ; meg még talán egy-két dolog . De legalább ebben nem collosak lesznek a csavarok , mint az amerikai márkájú autókban ;) ...

A magyar utakra direkt jó, ha nem vered be a fejed a tetőbe, minden gödörnél. Ha meg nem tetszik, akkor ültetőrugót bele, aztán megoldva. A 180-as korlátozás gondolom chip-es, azt meg lehet oldani :) Fényszóró állítással én nem sokat foglalkoztam eddig, ha villognak szemből akkor. A gumik cseréje is megoldható kis anyagi ráfordítással. A rádió helyett is lehet venni újat, az biztos jobb is, vagy rá kell kattani a rádió1-re :D
Ha lenne ennyi pénzem, simán vennék ilyet. Amcsiban, ha jól számoltam pár hónapja ugyanennyibe kerül ez, mint nálunk a sima Corolla. És micsoda különbség dizájnban :D


Persze , én sem hiszem , hogy akkora gáz lenne egy ilyen amerikai Toyota . De azért hidd el : európai embernek eléggé frusztráló tud lenni az a billegés-dülöngélés , amit egy-egy ilyen , US ízlésre hangolt autó művelni képes . Tényleg komoly tud lenni a különbség ! És pont hogy rossz úton tűnik fel , mert az autó megállás nélkül imbolyog és himbálódzik , mint valami dzsunka - az utasaid meg pár perc múlva kérik a zacsit , amibe hányni lehet  :shock:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Képek
« Válasz #235 Dátum: 2005.11.15 20:08:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az pedig egyszerű , hogy miért kell hátra tárcsafék : mert jobb fékhatás érhető el vele .
De a bólintó autón minek?Csak előbb blokkol.
(Persze,szigorúan csak a fékről beszélve,semmi biztonsági elektronika.)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Képek
« Válasz #236 Dátum: 2005.11.16 11:16:44 »
Idézetet írta: "squiddy"
Egyébként most vagy az Airbusnak, vagy a Boing 737-nek (nem emléxem pontosan)  270 km/h a felszálló sebessége. Ebből meg ki lehet számolni a gyorsulást.

Ahhoz kéne még egy adat: pl. az út hossza. (és akkor még feltételeztük az egyenletes gyorsulást, de talán repülőgépnél ez még belefér.)
music     

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Képek
« Válasz #237 Dátum: 2005.11.16 13:41:36 »
music: ja, utólag már én is rájöttem, de akár a felszállópálya hosszát is meg lehet érdeklődni. Telefonon adnak vajon erről felvilágosítást? :D

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Képek
« Válasz #238 Dátum: 2005.11.16 13:47:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Az NFTC-nél tanul Gripen-pilótának a volt csoporttársad ? Áááállat  8)  8)  8)

Valami ilyesmi email címről szokott írogtani :) Egyébként látásból még lehet hogy ismered is a csókát, mert az övüké volt a Ferencesek utcájában lévő olasz fagyizó és nyáron többször szokott ott dolgozni.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Képek
« Válasz #239 Dátum: 2005.11.16 14:42:09 »
Idézet
De a bólintó autón minek?Csak előbb blokkol.

Idézet
Az pedig egyszerű , hogy miért kell hátra tárcsafék : mert jobb fékhatás érhető el vele .

Nem csak a jobb fékhatás miatt alkalmaznak tárcsaféket. Főként inkább azért, mert tartós fékezésnél (pl hegymenet lefelé) a dobfék sokkal hamarabb felmelegszik, és akkor aztán fékhatás nuku...
Xanyi