Egyénfüggő a dolog. Egyébként én az alábbi gondolatok mentén haladnék:
- a Waze viszonylag jó közlekedési infókat ad, de öreg szemmel nézve túl bonyolult lehet értelmezni az információdömpinget amit a képernyőre kirak. Fel-fel ugranak ablakok olykor reklámokkal, olykor a közlekedési viszonyok változásáról stb. amik mai átlagembernek még beleférnek, de öreg aggyal gondolkodva bezavarhatnak. Például amikor a Waze közli hogy menetidő csökkenés van mert a dugó merszünőben van előtted (vagy éppen ellenkezőleg) ez furcsán hat vezetés közben. Ki kell silabizálni a szöveget (eleve kicsik a betűt) utána értelmezni kell, mire ez megvan, az üzenet el is tűnt. Ezek növelik a bizonytalansági érzetet, nem jó ilyen vezetés közben egy idős embernek.
- személyes tapasztalat: én vettem édesanyámnak még 6-8 évvel ezelőtt (kb. 65 éves korában) egy iGO alapú eszközt. A Primo verziót tettem fel rá, ami tényleg könnyen kezelhető szőkenős stb. de így is idegenkedett tőle és úgy állt hozzá, hogy csak akkor használja amikor nagyobb útra megy. Mivel ez nem volt túl gyakori, újra és újra meg kellett tanítanom neki hogyan kell használni. Csináltam neki színes használati útmutatót screenshot-okkal nyilakkal melyik gombra kell bökni stb. Mindezek ellenére mégis félre értette a hangutasítást és rossz sávba sorolt. Mondtam neki ne a hangot figyelje, a képet nézze és az alapján döntsön, de mégis, valahogy tök nem egyértelmű volt számára hogy a képernyőn látható lekanyarodás az most a valóságban melyikre is vonatkozik. Utólag visszanézve, rekonstruálva mindig jól rakta össze a feladatot, de vezetés közben, ott az éles helyzetben ez nem ment neki jól. Egy olyan felső fokú végzettségű személyről van szó aki 18 éves kora óta vezet és soha nem okozott balesetet (Wartburgon tanult, Moszkviccsal kezdte, Dácsiája is volt, tavaly adta el a Daewoo Nexiáját).