Mivel több privit is kaptam gyorsulás témában gondoltam föl lehet dobni tárgyalásra a témát.
Mivel vannak akik még nem voltak nyári talin érdemes az elején kezdeni.
A gyorsulási versenyek lebonyolítása a következõ szokott lenni, eredendõen (Toyota talin ilyen még nem volt)
Kvalifikáció: mindenki megy idõmérõket. Itt csak a nettó idõ számít, azaz tök mindegy mennyit álsz a zöld lámpa után, az autó indulásától kezdõdik (ez csak majdnem igaz) az idõmérés és a célig tart.
döntõ:Az idõmérõ után a legjobb x autó valamilyen beosztású egyenes kieséses módon, a végén egy döntõben megmérkõznek. Ebben az esetben a bruttó idõ a lényeg, tehát az idõmérés a zöld fényre indul, és az nyer, aki a célvonalon elõbb halad át.
Természetesen katagóriákra osztva folyik a verseny, annyi csoporttal ahány kategória van.
Ehhez a fajta versenyhez szükséges egy komoly idõmérõ berendezés (természetesen ez használható a szlalomnál is). Ennek az ára valahol 80-150e Ft/nap lehet kezelõ személyzettel együtt. Ez elég sok pénz.
Ha egyszerû utcai verseny stílusban van a verseny, akkor már az elején felállítjuk a fenti döntõnek megfelelõ besztást, innen tovább nincs szükség idõmérésre, csak figyelni kell ki nyer.
A kettõ lehetõség közül lehet választani, illetve egyszerûbben megfogalmazva pénz kérdése az egész. :hmm:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És most pár személyes szubjektív vélemény, egy kicsit az elmúlt évek tapasztalatával vegyítve.
-Mivel nem szoktak elõrre regisztrálni annyian (csak beesnek), hogy ne legyen anyagi csõd szaga a dolognak az idõméres elég bátor dolog.
-Sajnos az emberek fegyelmezettlensége miatt az utcai versenyre a továbbjutási fát nem lehet felállítani rendesen. A 3. továbbjutási kör után jön oda a mókus, hogy ne legyek már genyó és engedjem versenyezni. Mivel sem a pszihológusa sem az anyukája nem vagyok, meg fogom a társadalmi iratlan szabályokra felhívni a figyelmét, azért engedni kell menni.
-Ha nem hirdetünk meg jó programokat nem jönnek ki az emberek.
-A gyorsulás állat módon szokták élvezni az emberek. Az adrenalinsokk odáig megy, hogy komolyan elcsodálkozom :shock:
-A széria autók közötti nettó idõkülönbség átlagos söfõröket feltételezve elenyészõ.
-A légszûrõ és kipufogó tuning nem okoz szignifikáns nettó idõ javulást. A lendkerék könnyítése gyakorlatlan pilóta esetében ront az idõn.
-Két hasonló súly/le indexû autó sofõrt nem számítva kb ugyanúgy megy, ha a mérés távolságra történik és nem idõre (pl:gyorsulás 100-ra). Természetesen értelmes váltókat feltételezve.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A teljesítnény mérés nem függ össze a gyorsulással, és hogy miért nem vállallom személyesen bárkinek elmondom.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vélemények?