Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318663 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1005 Dátum: 2012.08.01 13:28:29 »
Csak egy kis szelet volt a történelemből.  ;)

Történelem???  Nekem erősen valóságosnak tűnt....  :D Elég érzékenyen érintett sokunkat akkor.  :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1006 Dátum: 2012.08.01 15:11:50 »
Az biztos, hogy ha annyira emelik az lpg árát, hogy 1 km ugyanannyira jön ki  mint benzinnel vagy mondjuk dízellel, akkor nyilván senki sem fog belebarmolni a motorba. Bár a mai dízelek majdnem annyira jön ki a fajlagos km költség mint a gázossal.
Ennek egyenes következménye, hogy megszűnik a beszerelés, mint tevékenység. Ha ez európa szerte így lesz nyilván a gázrendszer gyártás is meg fog szűnni. Sztem hagynak egy kis rést, hogy vállalkozók, bevállalósabbak megcsinálhassák, és picit meg is érje a bevállalás. Sztem ezt az egyensúlyt fogják fenntartani.
A gázé a jövő.Egyre többet találnak belőle, és növekszik a kinálat és-állitólag- csökkeni is fog az ára.
A köolaj pedig egyre kevesebb lesz, végül jó ha lesz a vegyiparnak, meg kenőanyagnak.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1007 Dátum: 2012.08.01 15:23:29 »
ha emelkedik a kőolaj ára (az elmúlt öt évben gyakorlatilag nem változott), akkor megéri kitermelni a nehezebben hozzáférhető mezőket is. nagyon messze vagyunk még a végétől...ráadásul irtó sok gáz is van

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1008 Dátum: 2012.08.01 16:16:03 »
Az biztos, hogy ha annyira emelik az lpg árát, hogy 1 km ugyanannyira jön ki  mint benzinnel vagy mondjuk dízellel, akkor nyilván senki sem fog belebarmolni a motorba. Bár a mai dízelek majdnem annyira jön ki a fajlagos km költség mint a gázossal.
Ennek egyenes következménye, hogy megszűnik a beszerelés, mint tevékenység. Ha ez európa szerte így lesz nyilván a gázrendszer gyártás is meg fog szűnni. Sztem hagynak egy kis rést, hogy vállalkozók, bevállalósabbak megcsinálhassák, és picit meg is érje a bevállalás. Sztem ezt az egyensúlyt fogják fenntartani.
Reménykedjünk, de ott van ellenpéldának pl. Olaszország, ahol rengeteg LPG-s autó volt, de csak volt...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

béci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1009 Dátum: 2012.08.18 01:00:15 »
Sziasztok, elnézést az offért , a testvérem nemrég építette be az autójába ( VW Passat 1.8 Turbo 20 V, 2003as évjárat, AWT motorkódos ) AC Stag rendszert, Tomasetto reduktorral, új Brisk gyújtógyertyák (LPG/CNG rendszerhez ) és azt tapasztalta, hogy amikor hideg motort akar beindítani, elsőre nem indul be szinte sosem, 4-5 forgás után sem.
Másodszori indítózáskor 2-3 forgás és beindul, majd a már átmelegedett motort szinte minden alkalommal gond nélkül beindul.

Mielőtt a gázrendszer az autóba került volna, mindig pöccre indult az autó ( előzőleg 4 ágú bosch gyertyák voltak az autóban ).
Véleményetek szerint mi lehet a gond, mit érdemes vizsgálni ?

Köszönök a nevében minden segítőkész hozzászólást... üdv
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.18 01:02:31 írta béci »

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1010 Dátum: 2012.08.18 20:47:39 »
hat ezzel sztem vissza kene menni ahhoz aki csinalta..... jah es ez egy toyota forum.... sztem jobban jarnal egy vw forummal....

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1011 Dátum: 2012.08.18 21:05:49 »
Sziasztok, elnézést az offért , a testvérem nemrég építette be az autójába ( VW Passat 1.8 Turbo 20 V, 2003as évjárat, AWT motorkódos ) AC Stag rendszert, Tomasetto reduktorral, új Brisk gyújtógyertyák (LPG/CNG rendszerhez ) és azt tapasztalta, hogy amikor hideg motort akar beindítani, elsőre nem indul be szinte sosem, 4-5 forgás után sem.
Másodszori indítózáskor 2-3 forgás és beindul, majd a már átmelegedett motort szinte minden alkalommal gond nélkül beindul.

Mielőtt a gázrendszer az autóba került volna, mindig pöccre indult az autó ( előzőleg 4 ágú bosch gyertyák voltak az autóban ).
Véleményetek szerint mi lehet a gond, mit érdemes vizsgálni ?

Köszönök a nevében minden segítőkész hozzászólást... üdv
Benzinüzembe kéne leállitani és inditani- na ennyi az összes tippem :surrender:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1012 Dátum: 2012.08.18 21:14:13 »
hat ezzel sztem vissza kene menni ahhoz aki csinalta..... jah es ez egy toyota forum.... sztem jobban jarnal egy vw forummal....
Na! Nem nézünk ki senkit sem, mert nem Toyotája van! Pláne, ha segítséget kér....

Egyebekben meg, benzinnel kellene indítani mindig és megnézni, hogy mit csinál a dög.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1013 Dátum: 2012.08.18 21:52:58 »
A gázüzemű autók _mindig_ benzinnel indulnak és csak később váltanak át gázra. Kivéve ha meghekkelték az elektronikát, illetve "vészindítás" is van, kifogyott benzin esetére.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1014 Dátum: 2012.08.18 22:28:31 »
1990-es évek elején taxisok kimentek az utcára országszerte. Az idősebbek talán emlékeznek rá. Akkor 50valameenyi volt a benzin, tán 56ra emelték.
38 volt, és 62-re akarták. 50 lett a kompromisszum. (aztán nem sokkal később simán meglett a 62 is...)
music     

béci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1015 Dátum: 2012.08.19 00:14:13 »
hat ezzel sztem vissza kene menni ahhoz aki csinalta..... jah es ez egy toyota forum.... sztem jobban jarnal egy vw forummal....
A VW-nál is feltettem a kérdésem, sőt a Mondosoknál is remélem nem baj .??
Én nem az autón szereplő jelet nézem és az alapján mérlegelek, mivel én még az "old school" , igazi értékekben, összetartó és segítőkész autósokban hiszek.

A Bácsgépker végezte el a gázrendszer beépítését, nekik is leírtam a hibákat, már kétszer ott voltam, most viszont még válaszra sem méltattak.
Megjegyzem, nekem az út 100 km egy irányban, plusz még a határátkelőhelyen való várakozás.

A beszerelés után a veled hasonló korú srácok 1.5 órára elvitték, "kalibrálni" az autót és miután átvettem tőlük az autót de már első alkalommal miután átvettem az autót a hazafelé tartó úton voltak gondok ( megtorpant minden ok nélkül a motor gyorsításkor, de akár konstans tartott sebességnél is, a Check Engine jel kivillant és világított folyamatosan amíg nem töröltem a hibakódot ).
A hideg motor beindításakor alapjárat ingadozott, lefulladt, szóval nagyon ramaty állapotban járt az előzőleg tökéletesen működő motor.

Második alkalommal már én is mentem a " próbaútra " , ahol manuálisan kalibrálták a rendszert, és nem tartott tovább kb. 45 percnél.
A lényeg , hogy ezután már a motor nagyon szépen járt, említettem nekik hogy a hideg motor elsőre nem akar beindulni, de akkor a helyszínen nem tudták ( vagy nem akartak ) vele foglalkozni, így hát én próbálkozom rájönni mi is lehet a gond, mielőtt egy szerelőhöz fordulnék, aki majd ha pechem van, akkor igyekszik megvásároltatni velem egy csomó felesleges alkatrészt.

Jah, majd elfelejtettem, még diagnosztikai kábelt is vásároltam tőlük, csak nem szeretnék nem megfelelő áttanulmányozás hiányában valamit elqrni.

Tehát a szerelés után a következő hibakódok jelentek meg :

Address 01: Engine       Labels: 4B0-906-018.LBL
   Controller: 4B0 906 018 DC
   Component: 1.8L R4/5VT         0001
   Coding: 11501
   Shop #: WSC 00028
   WVWZZZ3BZ2P442703     VWZ7Z0B5000321
2 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-00 - -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-00 - -
Readiness: 0010 1001

Ezeket töröltem, majd a manuális kalibráció előtt ezek voltak:

Address 01: Engine       Labels: 4B0-906-018.LBL
   Controller: 4B0 906 018 DC
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0001
   Coding: 11501
   Shop #: WSC 00028
   WVWZZZ3BZ2P442703     VWZ7Z0B5000321
7 Faults Found:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
            P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
            P0304 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

A " Voltage too Low " valószínűleg a lemerült akkumulátorra utalhat.

Miután manuálisan kalibrálták a gázrendszert, a Check Engine nem villan ki és hibakódokat sem találok, nem tárolódik és a motor is egyenletesen jár, egyedül még az indítózás megoldása maradt hátra.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.19 00:36:29 írta béci »

béci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1016 Dátum: 2012.08.19 01:55:46 »
A VW-nál is feltettem a kérdésem, sőt a Mondosoknál is remélem nem baj .??
Nem tudom mért nem szerkeszthetem a hozzászólásom, először sikerült, ezért most szerkesztéses megoldás híján, új hozzászólást kell létrehoznom.

Az előző hozzászólásom annyival szeretteem volna kiegészíteni, hogy véleményetek szerint az "normális" és rendben van, hogy a négy ágú fém szívótorkot ( ha nem tévedek a megnevezésével ) megfúrták és rácsatlakoztattak egy üreges csövet ?
Készítek majd fotót, ha szükséges .?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1017 Dátum: 2012.08.19 08:18:14 »
Az a gond, hogy szerintem nagyon szívesen segítenénk, csak nem igazán tudunk.

Nekem most szintén volt gondom a gázrendszerrel, 60k km után egyszer csak kivillant a csekkendzsin, túl dús keverék miatt. Visszavettek a műhelyben a gázmennyiségből. Az eredeti hiba meg is szűnt, de ekkor meg elkezdett rángatni, háromhengerezni. Benzinnel viszont tökéletesen ment. Cserélték garanciában a 3. henger mágnesszelepét, de a hiba csak nem szűnt meg. Ekkor vettük észre a rágásnyomokat a motortérben. Mivel az első hiba közvetlenül a Vadása tavi nyaralásból hazaérkezvén jelent meg, valószínűleg egy nyest mozgolódott a motornál és megrágcsált ezt-azt. A lényeg, hogy pénteken kaptam vissza a kocsit, egyelőre tünetmentesen, remélem így is marad. Eddig a Zoom Autó jelesre vizsgázott garanciális problémák kezelésében, segítőkészek, kedvesek és egy fillért sem kértek.

Hogy segíteni is próbáljak. A túl dús keverék problémát látva a szerelő srác kapásból kérdezte, hogy nincs-e indítási nehézség (nálam nem volt), ez is okozhat hidegindítási problémát. Amire emlékszem még, hogy felprogramozás közben a befecskendezési időnél a "gáz/benzin viszonyszám" 2,xx volt (Landi Renzo gázrendszer).

Egyébként nálam semmiféle speckó gyertya nincs, a kocsihoz való normál gyújtógyertya adja a gyújtást. A régiekkel nem tudod kipróbálni? Hátha.

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1018 Dátum: 2012.09.08 17:33:01 »
A VW-nál is feltettem a kérdésem, sőt a Mondosoknál is remélem nem baj .??

A beszerelés után a veled hasonló korú srácok 1.5 órára elvitték, "kalibrálni" az autót és miután átvettem tőlük az autót de már első alkalommal miután átvettem az autót a hazafelé tartó úton voltak gondok





figyelj en normalisan mondtam amit mondtam.. nem azert mert nem toyotad van..... csakhat tudod itt legfokepp toyotasok vannak....  "remelem nem baj"  .----- nekem nem gaz amugy ott teszed fel a kerdesedet ahol tudod.ha tudunk segiteni ugyis fogunk.......... egyebirant en se reg vagyok forumtag..... if u andosztend vhat daz it min.....



az, h beszereles utan "a velem egykoru sracok" elvittek az egy dolog. nem en csinaltam az autod ne ram haragudj, es ne is a fiatalokra ugy altalaban...... sajnos nemi sertettseget erzek ki a hangodbol....... biztos te is voltal fiatal... az h valaki fiatal, meg nem jelent semmit... lehet attol meg nagyon jo szerelo vagy epp pocsek is.... sorry de ezekre reagalnom kellett....

amugy meg az a feltetelezesem h amugy sem fogod olvasni eme h szolast....

mindazonaltal remelem h a problemad orvosolodtak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.08 17:35:32 írta Coldplay »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #1019 Dátum: 2012.10.01 23:35:44 »
Huh, egy kicsit "túlpörgött" a topik....
Prius 2 - a mosolygós autó.