Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318650 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #840 Dátum: 2012.04.01 14:45:41 »
igen es sztem ez meg is vedi a motort.

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Lovato gázrendszer beépítetése előtt állok. Azt mondták, hogy flashlube rendszert minden japán autóhoz beszerelnek.
Carina E 1,6 '97. Közben olvasom, h 4A-FE motorhoz nem is biztos, h kell.

Mit tanácsoltok? Gondolom ez a szelepvédő elsősorban a hőelvezetésben segít,  illetve véd a korróziótól.

Miért van az, h pl Fábiákba nem kell ez a kiegészítő? Yaris, R+ autókba pedig beteszik.

Kösz
Balázs
Balázs

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #841 Dátum: 2012.04.02 11:19:50 »
Szia! Én debreceni vagyok és én is ott kérdeztem utána. 200-ért csinálják + KPM műszaki. Ez a lengyel cucc. De van még debrecenben a sámsoni úton is valaki akik csinálják. Ott valami olasz cuccot raknának be ugyan ennyiért. Melyik a jobb? Esetleg van még más hely amit érdemes megkérdezni?
Nekem nem tetszik ebben a gázosdiban, hogy szétfúrkálják a kocsi alját!! Azt mondták, hogy átfúrják  a pótkeréknél és alul vezetik előre és önmetsző csavarral fogatják oda. Ez nekem barbár munka. Az alváznak annyi innentől kezdve.
Csinálnak még a Szotyorin utcán. Bi-Fuel KFT.
Nekem a lengyel van, de még nem rég óta így nincs viszonyítás alapom. Az öreg nem nagyon szeret után állítgatni. Azt mondja a számítógép pontosan tudja mi a jó neki. Ennek ellenére állíttattam vele. Elsőnek több lett a fogyi: 8,5 -ről 9,3-ra.
Aztán visszamentem hozzá hogy állítson még mert most több lett. Hát kiverte a biztosítékot. De csak rávettem az állításra. Most van teszt alatt a fogyasztás. Menni és működni megy rendesen.


Az alváznak annyi. Utólag magadnak kell gondoskodni megfelelő alvázvédelemről a csavaroknál és az átfúrásnál.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #842 Dátum: 2012.04.02 11:29:41 »
Még egy fontos dolog:
Debrecenben az Arasz utcában nekem, és egy ismerősömnek a Szotyori utcában, összekarmolászták a fényezést, ahogy behajoltak a motortérbe. Gondolom zippzáras felső volt rajtuk.
Le kell takartatni az autót velük, és felhívni a figyelmüket, hogy nehogy megtörténjen.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #843 Dátum: 2012.04.12 21:39:15 »
az állóvíz felverése céljából:
ma leadtam táltosparipámat gázrendszer beszerelésére debrecenbe a szotyori utcába, úgy várom már a holnapi napot mint a messiást :)

nem idevág:
a régi szép időket juttatta eszembe egy üres újfajta ford transios, amikor még nekünk is volt egy ilyen 2 literes turbós, (üresen nagyon kotort, és ez is,) vérszemet kapott a fuvaros,és egy jót fogócskáztunk (a megszokottól eltérően ő ment üresen mi meg négyen teli csomagtartóval csakis azért hogy kiegyenlítsem az erőviszonyokat  ;) ) polgártól h.böszörményig, biztos ő is csak ki akarta kormolni az ekhós szekerét  ::)

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #844 Dátum: 2012.04.13 06:22:55 »
sziasztok,

hol tudnék pesten flash lube-t beszerezni? nézegetem a neten de nem találok :(
csak a lötty kellene...

köszi
Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #845 Dátum: 2012.04.13 07:18:32 »
Egyszerűbb és olcsóbb szvsz a német ebay-ről rendelni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #846 Dátum: 2012.04.13 11:08:07 »
Egyszerűbb és olcsóbb szvsz a német ebay-ről rendelni.
:yes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #847 Dátum: 2012.04.14 15:55:58 »
nah, bekerült a gáz a coriba (zavoli alisein), viszont két dologgal még nem vagyok megelégedve:
1,: nektek is van olyan hangos a gázinjektor, hogy még városi tempó mellett is behallani a csattogásukat?, igazából nem tudták megmondani hogy mi okozza, bár annyira tippeltek, hogy az injektoroknak nem csináltak konzolt, hanem spéci gyors kötözővel rögzítették (majd a 2000-es szervíznél pótoltatom velük)
2,: 5000-es fordulat feletti gyorsításnál a gyorsulásban ilyen hullámszerű érzete van. ezt ki lehet még finombeállítással küszöbölni, vagy ilyenre a gázrendszerek már nem is képesek?

és a szivó és kipufogóoldali szelepek, milyen elven működnek? lapkása, sima manuális állítású, vagy milyen lehet benne, mert adatbázisba nem találtak róla leírást

flashlube nincs benne, de tétovázok hogy utólag rakassam-e be

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #848 Dátum: 2012.04.14 16:03:09 »
1. bár a gázinjektorok nálam is jóval hangosabbak a benzineseknél, ez csak alapjáraton és a kocsi mellett állva hallható, egyébként nem.
2. nálam nincs ilyen szépen elforog a gép 6000 fölé is gond nélkül

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #849 Dátum: 2012.04.15 10:02:48 »
1. bár a gázinjektorok nálam is jóval hangosabbak a benzineseknél, ez csak alapjáraton és a kocsi mellett állva hallható, egyébként nem.
2. nálam nincs ilyen szépen elforog a gép 6000 fölé is gond nélkül

1, ha valakinek van esetleg az én példányommal hasonló korú autója, netán egy E10 es akkor kíváncsi lennék hogy neki is 50 km/h-ig neki is behallatszik az injektorok zaja? (esetleg gyenge a hangszigetelés ezeken a típusokon)
2, akkor még tuti lesz hozzájuk még egy köröm, remélem orvosolni tudják

az lpg-s matricákat ti egyből felraktátok szélvédő jobb sarkába, és a töltőnyílás felé? vagy műszakiig várjak vele?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #850 Dátum: 2012.04.15 14:56:35 »
a turbós/kompresszoros motorokat is lehet gázosítani?

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #851 Dátum: 2012.04.15 21:56:01 »
a turbós/kompresszoros motorokat is lehet gázosítani?
lehet

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #852 Dátum: 2012.04.15 22:01:17 »
nah, bekerült a gáz a coriba (zavoli alisein), viszont két dologgal még nem vagyok megelégedve:
1,: nektek is van olyan hangos a gázinjektor, hogy még városi tempó mellett is behallani a csattogásukat?, igazából nem tudták megmondani hogy mi okozza, bár annyira tippeltek, hogy az injektoroknak nem csináltak konzolt, hanem spéci gyors kötözővel rögzítették (majd a 2000-es szervíznél pótoltatom velük)
2,: 5000-es fordulat feletti gyorsításnál a gyorsulásban ilyen hullámszerű érzete van. ezt ki lehet még finombeállítással küszöbölni, vagy ilyenre a gázrendszerek már nem is képesek?

és a szivó és kipufogóoldali szelepek, milyen elven működnek? lapkása, sima manuális állítású, vagy milyen lehet benne, mert adatbázisba nem találtak róla leírást

flashlube nincs benne, de tétovázok hogy utólag rakassam-e be

Mi a tapasztalatod a Szotyori utcásokkal?
Nekem Terdik szerelte az Arasz utcán. Nem igazán szeret  bajlódni a beállítással. Nekem alapjáraton adott egy automata állítást, amire azt mondták durván 5-10%-on belül állít. Gondolkozok, hogy beszerzem a kábelt progi már van (Forwheel)
Prius 2 - a mosolygós autó.

Hosiminh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 156
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #853 Dátum: 2012.04.15 23:47:11 »
Mi a tapasztalatod a Szotyori utcásokkal?
Nekem Terdik szerelte az Arasz utcán. Nem igazán szeret  bajlódni a beállítással. Nekem alapjáraton adott egy automata állítást, amire azt mondták durván 5-10%-on belül állít. Gondolkozok, hogy beszerzem a kábelt progi már van (Forwheel)

Tiszteletem Forwheel !

az én fejemben is már megfordult hogy beszerzek hozzá kábelt szoftvert, (egyébként rádiós jeladón keresztül csinált kapcsolatot az ECU és a laptop között), csak hát ugye gőzöm nincs a beállítás mikéntjéről, esetleg ha valaki tud valami gyors talpalót azt szívesen fogadnám

1:Beszerelés:

kicsit problémáztak a töltőcsonk elhelyezésével, mert először nem akartak besüllyeszteni a lökhárítóba, hanem egy külső konzollal akarták a lökhárítón kívülre tenni, de amikor pont ott voltam láttam, hogy egy OFF corsára is így rakták fel, és elég hányás kinézete volt. Így inkább a besüllyesztés mellé tettem le a voksomat, azért akarták külső konzollal felrakni mert az enyémen van vonóhorog, ami mélyen benyúl a lökhárító alá, és nem akartak bíbelődni vele.
+ fentebb írtam a gázinjektorok felfogatása

2:Programozás

a programozást szabó tamás csinálta szabad kézzel (nem bízik az automata beállításban). A programozás kicsit elhúzódott nekem, mert először nem kapott fordulatszám jelet a laptopja. Aztán meg további gond volt hogy ennél a motornál a benzinbekecsfedés a négy hengerre egyszerre történik, és gázzal is elsőre így akarta állítani, nah akkor állíta hangosan csattogtak a gáz injektorok (erről már fentebb), aztán átváltott inkább szekvenciálisra.

Egyébként a fent említett magas fordulat számon (leforgatás  :tt2: ) eltekintet problémától szépen megy, alapjárat is szép, és menet közben is szépen jár, gyorsításoknál nincsen torpanás, szóval ezzel a tartománnyal nincs probléma,  amikor  próbálgattam a rendszer terhelhetőségét  (kicsi teljesítmény csökkenés érezhető)
viszont amikor nagy tempónál óra szerint 160 (forgalomtól elzárt körülmények között  ;) ) kitettem üresbe leállt a motor (gondolom a rövidke menet közbeni beállítás következménye), akkor egy kicsit beszartam, de utána benzinen már nem csinálta ugyanezt, sőt normál tempó mellett kitéve üresbe sem áll le gázon, de remélem minderre gyógyírt jelent egy rendes beállítás. Egy hónapon belül vissza akarok menni, hogy csinálják meg a műszakit,  finomítsunk a beállításokon, és gázinjektor konzol pótolják.

egyébként nagyon megy a bolt, mert napi 2-3 átalakítást csinálnak, tehát azért csak van már tapasztalat, csak pont emiatt szerintem nem jut idő rendesen behangolni, meg kicsit hányaveti  a munka (gázinjektorok rögzítése). Viszont legalább nem furkálták szét a motorteret.
Tehát így is eddig még elégedett vagyok a munkájukkal

Még egy fontos dolog: összekarmolászták a fényezést, ahogy behajoltak a motortérbe. Gondolom zippzáras felső volt rajtuk.
Le kell takartatni az autót velük, és felhívni a figyelmüket, hogy nehogy megtörténjen.
( nem volt rajtuk cipzáros felső= nincs karmolás  :D)

jah a 600x220 GZWM tartály állati magas, rendesen kilóg a padló síkjából, viszont legalább 39 litert beletankoltak (remélem nem csak az óra csalt Debrecen GázPont)
+ mankókereket keresek

Coldplay

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 185
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #854 Dátum: 2012.04.16 19:54:21 »
megint emlik a benzin arat.most epp 4 Ft-al. jajj de jooooo :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

szerencsere engem mar csak csutortokig erdekel aztan nem. csutortokon rakjak a gazt az autoba.(ac stag)

azt csak remelni tudom h a gaz megtartja az arelonyet a benzinnel es a dizellel szemben is!
vegulis csak egy tollvonas es maris annyi mint a benzin..... remelm azert ezt nem merik meglepni!!!!!

tudja valaki h a tartalyos gazbol amit igy latok csaladi hazaknal meg tanyaknal abbol lehetseges-e az autot tankolni persze csak elmeleti szinten!!!! :innocent: :innocent: