Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318621 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #720 Dátum: 2012.01.14 22:58:33 »
Volt a használtautón 2-3 hónapja egy AYGO, amibe gáz volt beépítve. Már biztos elment, mert nincs fent. Valaki nem tud róla valamit? Érdekelne mikor lett beszerelve, mennyit ment már vele az autó, mennyi a fogyasztás, egyéb tapasztalat???

Itt van még: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/aygo/toyota_aygo_1.0_plusz_m-mt__lpg-5413851

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #721 Dátum: 2012.01.14 23:12:40 »

ma81

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #722 Dátum: 2012.01.14 23:27:15 »
Az a lista azért minimum vitatott. Pl. mi az oka, hogy az 1.4 és 1.6 VVTi ok de az 1.8 meg nem? A magam részéről azt gondolom, hogy mindegyik egyformán "veszélyes" és emiatt ajánlott a flash lube.

Persze mindenki saját döntése, hogy meglépi-e vagy sem. Nekem egyelőre bejött a szintén 1.8-as de Avensis átalakítása, igaz még csak 35k km-t mentem vele azóta.
Hát igazad van.-és mindenki saját felelősségére szerelteti be. Amikor  én csináltattama gázt alig volt másnak Toyotába-így nem nagyon tudtam meggyőző véleményeket olvasni. Eddig nekem bejött-meg hát a szelep árát már úgyis megspóroltuk:).
De cserélném Versora és csak az 1,6-osokat nézegetem, így várom a beszámolóid az 1,8 motorral.
Keveslem a Versoba az 1,6-ost.
'05 Corolla 1.4 HB Terra Benzin-LPG
'99 Yaris 1.0 Linea Terra 3a
'03 Yaris 1.0 Linea Luna

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #723 Dátum: 2012.01.14 23:31:27 »
Az a lista azért minimum vitatott.
Milyen listáról van szó?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #724 Dátum: 2012.01.15 08:26:27 »
Itt a cikk és a lista. Most megnéztem újra, az 1.6VVTi Avensisben tiltólistás miközben Corollában nem. VW vonalon hasonló furcsaságok vannak.

Tapasztalatok? Landi Renzo rendszer + flash lube, 35k km. Eddig minden rendben, a gázrendszer hibamentesen teszi a dolgát. Autópályán és országúton megyek sokat, pályán nem hajtok soha nagyon gyorsan (150+), hogy a szelepek hőterhelését ne fokozzam túlzottan (plusz ott a felső kenő is). A fogyasztás így 8,5l körül alakul, amit kicsit soknak tartok (benzinből 7l körül lenne, tehát min. 20% a többlet). Érzékelhető nagyon kicsi teljesítménycsökkenés is, de csak amikor visszaváltok benzinre: mindig egy hangyányit kevésbé kell nyomni a gázt utána a sebesség tartásához.

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #725 Dátum: 2012.01.15 08:40:19 »
Itt a cikk és a lista. Most megnéztem újra, az 1.6VVTi Avensisben tiltólistás miközben Corollában nem. VW vonalon hasonló furcsaságok vannak.

Tapasztalatok? Landi Renzo rendszer + flash lube, 35k km. Eddig minden rendben, a gázrendszer hibamentesen teszi a dolgát. Autópályán és országúton megyek sokat, pályán nem hajtok soha nagyon gyorsan (150+), hogy a szelepek hőterhelését ne fokozzam túlzottan (plusz ott a felső kenő is). A fogyasztás így 8,5l körül alakul, amit kicsit soknak tartok (benzinből 7l körül lenne, tehát min. 20% a többlet). Érzékelhető nagyon kicsi teljesítménycsökkenés is, de csak amikor visszaváltok benzinre: mindig egy hangyányit kevésbé kell nyomni a gázt utána a sebesség tartásához.


Érdekes, hogy a másik fórumon van ágálás a 2.4 elllen. Itt még nem is említik. Vagy akkor még nem volt 2.4? :lol: :lol:
Hammer2.4

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #726 Dátum: 2012.01.15 08:41:42 »
Tapasztalatok? Landi Renzo rendszer + flash lube, 35k km. Eddig minden rendben, a gázrendszer hibamentesen teszi a dolgát. Autópályán és országúton megyek sokat, pályán nem hajtok soha nagyon gyorsan (150+), hogy a szelepek hőterhelését ne fokozzam túlzottan (plusz ott a felső kenő is). A fogyasztás így 8,5l körül alakul, amit kicsit soknak tartok (benzinből 7l körül lenne, tehát min. 20% a többlet). Érzékelhető nagyon kicsi teljesítménycsökkenés is, de csak amikor visszaváltok benzinre: mindig egy hangyányit kevésbé kell nyomni a gázt utána a sebesség tartásához.

[/quote]
Mennyit forog neked 150+-nál a gép?
Hammer2.4

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #727 Dátum: 2012.01.15 08:51:00 »
Mennyit forog neked 150+-nál a gép?

130-nál kb. 3500 (extrapolálva a 150 kb. 4000). A 2.4-es - ráadásul automatával - gondolom jóval kevesebbet pörög.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #728 Dátum: 2012.01.15 11:46:36 »
Érdekes, hogy a másik fórumon van ágálás a 2.4 elllen. Itt még nem is említik. Vagy akkor még nem volt 2.4? :lol: :lol:
úgy tudom, hogy nem a konkrétan az Avensis 2,4-es motorja ellenjavallt, hanem a D4 konstrukció, tehát az összes D4-es motorvariáns.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #729 Dátum: 2012.01.15 14:24:07 »
Így van, minap hallottam egy fél órás Landi-Renzo reklám-előadást: még az ő emberük is azt mondta, hogy direkt injektoros motorokba nem lehet gázt szerelni. És ugye a D-4-es Toyoták is ilyenek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #730 Dátum: 2012.01.15 17:24:15 »
130-nál kb. 3500 (extrapolálva a 150 kb. 4000). A 2.4-es - ráadásul automatával - gondolom jóval kevesebbet pörög.

Nem annyira, ahogy emlékszem kb. 3200 körül lehet. 130-nál idáig forgott 3000-t, de mióta toroktakarítás és levegőszűrő csere volt azóta minden visszament kb. 400-al. Érdekes volt hazafelé jönni a szervízből és új dolgokat látni az órán.
Hammer2.4

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #731 Dátum: 2012.01.15 17:25:24 »
Nem annyira, ahogy emlékszem kb. 3200 körül lehet. 130-nál idáig forgott 3000-t, de mióta toroktakarítás és levegőszűrő csere volt azóta minden visszament kb. 400-al. Érdekes volt hazafelé jönni a szervízből és új dolgokat látni az órán.
Úgy érted: az említett műveletek megváltoztatták az erőátvitel áttételezési arányait?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #732 Dátum: 2012.01.15 17:27:20 »
Nem annyira, ahogy emlékszem kb. 3200 körül lehet. 130-nál idáig forgott 3000-t, de mióta toroktakarítás és levegőszűrő csere volt azóta minden visszament kb. 400-al. Érdekes volt hazafelé jönni a szervízből és új dolgokat látni az órán.

Na ez nagyon érdekesen hangzik. Ugyanis a legfelső fokozatban tuti áthidalókupplungos a váltó, vagyis fix az áttétel. Hogyan eshet vissza a fordulat akkor? :eek:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #733 Dátum: 2012.01.15 17:28:40 »
Úgy érted: az említett műveletek megváltoztatták az erőátvitel áttételezési arányait?

Ez automata váltónál a hidrokupplung miatt elképzelhető. Kivéve az áthidalás esetét.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #734 Dátum: 2012.01.15 17:31:43 »
Nem annyira, ahogy emlékszem kb. 3200 körül lehet. 130-nál idáig forgott 3000-t, de mióta toroktakarítás és levegőszűrő csere volt azóta minden visszament kb. 400-al. Érdekes volt hazafelé jönni a szervízből és új dolgokat látni az órán.

hát izé, hammer, szerintem nem jól emlékszel. alattam 2500 körül forgott 130-nál, 3200-nál már 160-nal ment.