Szerző Téma: Benzin-Gáz kettös üzem  (Megtekintve 318795 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

fekosz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 351
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #675 Dátum: 2011.11.03 20:02:12 »
Pesten megnyílt már a beharangozott CNG kút? CNG üzemről, gondolom, kevesebb a  tapasztalat itt a Fórumon (szgk-ra értve), mint LPG-ről.

A Kőbányai úton már beárazták a CNG-t. (Mázsa tér)
334, ha jól emlékszem.

Tervezem is, hogy bekérdezek, tankolt-e már valaki olyat.
toyota:
Corolla 1.4 VVT-I HB
Yaris 1.0 VVT-I Linea Terra

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #676 Dátum: 2011.11.13 20:35:58 »
Sziasztok!

Többen azt írjátok, hogy havi 2000km fölött érdemes gázosítani.
De a Bácsgépker számítása szerint, számomra alacsonyabb futással is megérhetné (még 4 év hitel a kocsin, tehát 4 évig használom minimum).:

Fogyasztás [benzin l/100km]: 8L
Benzinár [forint]:400.-
Gázár [forint]:210.-
Átlagos havi futás [km]:1000km
Beszerelés költsége [forint]:205000.-

Megtérülési idő:
15 hónap és 19nap
Megtérülés km-ben:
15633 km

Várható fogyasztás:
9 l/100km





vodi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
    • http://www.kehidafahaz.hu
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #677 Dátum: 2011.11.16 13:29:10 »
Befektetsz kb 200k-t, kiszámolod mennyit spórolsz vele havonta, hozzászámolod azt a pár plusz költséget ami a gázautózásnál hozzájön az üzembentartáshoz. Kijön egy összeg, ennyit "hoz" neked a dolog ha azt feltételezzük hogy az autód élettartamát nem vagy csak kicsit befolyásolja az átszerelés. Ha neked ennyi "hozamot" megér a dolog és  befektetés-haszon oldalról közelíted meg nem a megtérülési idő felől akkor egyszerű matek és dönthetsz.

A bizonytalansági tényező a járgányod hogy miképp viszonyul majd a gázosításhoz és az állam odaver-e az LPG adójának vagy sem.
Mi 50 km-t megyünk kb a hét 5 napján, szeptemberben szerelték a 99-es Corolla Wagont 4EFE EE111, eddig egyszer evett 8 felett gázból és benzinből sem fogyasztott 7 alatt vegyesben előtte.
Az adó miatt lutri az egész.. bármikor odaverhetnek neki.
odi

Játék közben az erkölcsök őszintébben nyilatkoznak meg. (Quintiliamus)

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #678 Dátum: 2011.11.16 22:29:41 »
Valóban az a baj, h bármikor odaverhetnek neki és most pont úgy tűnik, h adóztatják az egyes üzemanyag típusokat. Csodálkoznék, ha a gázt ilyen "olcsón" hagynák. Simán el tudok képzelni egy hirtelen 30% feletti drágulást is, és akkor egyből más a leányzó fekvése.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #679 Dátum: 2011.11.17 07:26:22 »
Még "szerencse", hogy havi nagyjából 5k km-t megyek, így aztán a májusi szerelés már régen visszahozta az árát. :) A benzinre átszámolt virtuális fogyasztásom bőven 5l alatt van, sőt, igazából állandóan csökken.

hislah

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
    • www.b-tel.hu
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #680 Dátum: 2011.11.18 08:45:51 »
Egyenlőre számomra érdektelenség hiánya miatt kifulladt az LPG irányába tett lépésem.
Tovább figyelem a fórumtársaink kalandozását, kíváncsi vagyok ki lesz az első jelentkező,aki 100e km LPG után problémamentesen fogja továbbra is szeretgetni a VVTI-s Toyoját, főleg ezek után.
Jelen állás szerint, ha valóban spór akarnék lenni, akkor eladnám a kocsit, és hoznék Németországból egy ilyen csodavillanyt, bár jelenleg inkább másba fektettem a pénzt, mint hasonló kategóriába. Na többet nem offolok ígérem, de hol vannak a tapasztalatok a vén rókáktól....elő gázautósok.....


Gázos tapasztalataim:

200.000 Km és a motor még mindig 100%-ig hibamentes!
Piszok jó érzés hiper olcsón tankolni. :)
A fogyasztásom 7-8,5 liter között változik. Természetesen országúti - városi értékeket írok.
A teljesítményre sincs panasz. 1.6-os és nagyon szereti a fordulatot. Érzésre, alacsonyabb fordulaton jobb, mint benzinnel.
A beszerelési összeget úgyis elszórja az ember másra. Egy normális TV ára pont innen indul.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #681 Dátum: 2011.11.19 09:49:02 »
ha 30 százalékkal emelnék, akkor 27 hónap a megtérülés. De most kaptam árakat, a zavoli, és a Landi rendszerre. kb 50ezer ft a különbség. Megér ennyit a Landi? és aza a szelepkenő csoda kell bele, vagy elég a lube-ot a benzinhez tölteni, és néha azzal menni?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #682 Dátum: 2011.11.19 13:52:48 »
Szerintem semmi értelme a flashlube-ot benzinhez keverned, mert a benzin amúgy sem árt a szelepeknek. Nekem mindenféleképp javasolták a tartályos megoldást és szvsz azon a plusz kb. 25k forinton nem érdemes spórolni, mert a szelepek cseréje jóval többe fájna. Maga a folyadék pedig simán beszerezhető ebayről az itthoni ár feléért, kétharmadáért.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #683 Dátum: 2011.11.19 20:26:32 »
és a két szett közti különbség?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #684 Dátum: 2011.11.19 20:33:08 »
Fogalmam sincs. Nekem Landi Renzo van. Működik.

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #685 Dátum: 2011.11.24 16:53:28 »
Szerintem semmi értelme a flashlube-ot benzinhez keverned, mert a benzin amúgy sem árt a szelepeknek. Nekem mindenféleképp javasolták a tartályos megoldást és szvsz azon a plusz kb. 25k forinton nem érdemes spórolni, mert a szelepek cseréje jóval többe fájna. Maga a folyadék pedig simán beszerezhető ebayről az itthoni ár feléért, kétharmadáért.

Sziasztok,

mennyibe kerül ez az folyadék, mondjuk 1000km-re?
Januárban tervezem a beszereltetést.
Két ajánlatom van: Páhi és Jánoshalma. Nagyságrendileg ugyan az.
A mechanikus vagy az elektromos a jobb kenő rendszer? Van valakinek tapasztalata?
Köszi.
Hammer2.4

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #686 Dátum: 2011.11.24 18:09:05 »
Sziasztok,

mennyibe kerül ez az folyadék, mondjuk 1000km-re?
Januárban tervezem a beszereltetést.
Két ajánlatom van: Páhi és Jánoshalma. Nagyságrendileg ugyan az.
A mechanikus vagy az elektromos a jobb kenő rendszer? Van valakinek tapasztalata?
Köszi.

a vvti-ket is lehet gázosítani?  :eek:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #687 Dátum: 2011.11.24 18:46:00 »
a vvti-ket is lehet gázosítani?  :eek:

A vvti-ket gond nélkül, hiszen az csak változó szelepvezérlést jelent. Ellenberger a közvetlen befecskendezéses motorok (mint Hammer kollégáé) már más tészta. Itt ugye nem feltétlen célravezető a szívócsőbe fecskendezni a gázt. Valahol olvastam, hogy a Landi Renzo már ezt is megoldotta és lehetséges ezen motorok átalakítása is. De szvsz a szokásosnál rizikósabb.

Hammer2.4

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #688 Dátum: 2011.11.24 19:13:56 »
A vvti-ket gond nélkül, hiszen az csak változó szelepvezérlést jelent. Ellenberger a közvetlen befecskendezéses motorok (mint Hammer kollégáé) már más tészta. Itt ugye nem feltétlen célravezető a szívócsőbe fecskendezni a gázt. Valahol olvastam, hogy a Landi Renzo már ezt is megoldotta és lehetséges ezen motorok átalakítása is. De szvsz a szokásosnál rizikósabb.


Szerintem lehet :D

[a csatolmányt egy admin törölte]
Hammer2.4

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Benzin-Gáz kettös üzem
« Válasz #689 Dátum: 2011.11.24 20:25:51 »
A vvti-ket gond nélkül, hiszen az csak változó szelepvezérlést jelent. Ellenberger a közvetlen befecskendezéses motorok (mint Hammer kollégáé) már más tészta. Itt ugye nem feltétlen célravezető a szívócsőbe fecskendezni a gázt. Valahol olvastam, hogy a Landi Renzo már ezt is megoldotta és lehetséges ezen motorok átalakítása is. De szvsz a szokásosnál rizikósabb.
ja igen, erre gondoltam- hammer, csak azért kérdem, mert én már egyszser utánajártam, és közölték velem, hogy ezt a kocsit nem lehet gázosítani... persze lehet, tavaly óta fejlődött a technológia :)